PDA

View Full Version : Probleem met Alesis iO2



Icarus169
21 april 2007, 17:42
Hey, ik heb net de Alesis iO2 gekocht maar ik heb een probleem met de verbinding met de computer.
De bijgeleverde driver heb ik geinstalleerd maar toch kan ik hem niet werkende krijgen.
Als ik probeer de volumeregeling wil aanpassen dan krijg ik het bericht: 'Er is een probleem met de geluidshardware. Open het configuratiescherm als u mixapparaten wilt installeren, klik op Printers en andere hardware en vervolgens op Hardware toevoegen.'

Dit heb ik natuurlijk geprobeerd maar hij kan de hardware niet vinden, om de een of andere rede ziet hij hem niet.
Maar bij 'Geluiden en audioapparaten', in het configuratiescherm staat wel de optie iO|2 bij opnemen van geluid en spraak...

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Bedankt.

rjong999
22 april 2007, 10:05
Ik heb dat ding bij een vriend geinstalleerd en had hetzelfde probleem. Uiteindelijk alles gedeinstalleerd, met de Alesis losgekoppeld opgestart, vervolgens de alesis ingeprikt en toen de computer er om vroeg pas de drivers geinstalleerd en ook aangewezen in de installatieprocedure, daarna geen probleem meer gehad. Probleem is (denk ik) dat de Alesis wel als standaard Usb audio device herkend wordt maar dat de standaard windows drivers niet goed werken, je moet echt ook met alle alesis drivers werken.

Einzeln
23 april 2007, 22:25
Heb je de andere geluidskaart uitgeschakelt?
In en uithalen van de usb geprobeerd?