PDA

View Full Version : Grrrmbl#$%^&*, wat ben ik toch een domme merkgeile sukkel



grayfink
21 april 2007, 13:31
Vanmorgen heb ik met mijn maat Cees, de bassist van ons bandje, doorgebracht bij Musik Produktiv. Cees wilde een fatsoenlijke bas kopen, en heeft dat ook gedaan, een Fender Jazzbas. Ik had mijn zinnen gezet op een semi-acoustische gitaar, de Ibanez artcore AS93. Die hadden ze dus niet op voorraad. Wel een Collins Bluesmaster. http://www.musik-produktiv.de/collins-bluesmaster-es10-tch.aspx
Ik was erg verrast door de kwaliteit, perfect afgewerkt, echt heel goed klinkende humbuckers, heel fijne hals met super glad gepolijste frets. Speelt als een droom.
Gewoon een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar ja, dat merk hé?
Collins is het huismerk van MP, made in China. Zo gauw je het wil verkopen is het geen hol meer waard. Ik heb het dan ook niet gedaan. Om de foute reden, een gitaar koop je niet om te verkopen maar om te bespelen.
Ik weet het, ik ben erg.

Hendriks
21 april 2007, 13:33
Dom,dommer, domst

chennie
21 april 2007, 13:38
hehe maar misschien ben je wel beter af, misschien dat die op het eerste gezicht goed blijkt, collins vertouw ik nooit meer. :)

grayfink
21 april 2007, 13:46
hehe maar misschien ben je wel beter af, misschien dat die op het eerste gezicht goed blijkt, collins vertouw ik nooit meer. :)

Hoezo? Slechte ervaring? Vertel.
Ik heb het natuurlijk over een gitaar van 400€, geen Collins van 69€ (Die ook veel verkocht zijn)
400€ is gewoon een boel geld voor iemand met een gewone baan, dikke hypotheek en 2 kindjes. Als ik nog bij mijn moeder thuiswoonde had ik die 400 zonder te knipogen betaald denk ik.

Rinze
21 april 2007, 15:20
Als je over een paar weken genoeg baalt dat je hem niet gekocht hebt en hem alsnog op gaat halen, waarschuw mij dan even, ik wil graag eens een dagje bij MP doorbrengen (off een week of twee) :satisfie:

Hendriks
22 april 2007, 12:57
Waarom zou je hem niet kopen? Je hebt hem toch geprobeerd? Je moet hem niet laten staan omdat er geen bekende naam op de headstock staat , maar op je gevoel afgaan.

Tupelo
22 april 2007, 14:25
Tja beetje een dubbele moraal altijd ja.
Ken het zelf ook.
Ben aan mijn Regal & aan mijn Höfner gekomen juist door 'dat' gevoel recalcitrant te negeren.
Allebei fijne gitaren, maar op de markt zullen ze het alleen goed bij 'die liefhebber' doen en anders te weinig opbrengen.
Maar de combinatie, klank & exclusiviteit zorgt ervoor dat ik ze waarschijnlijk nooit weg zal doen.

Hendriks
22 april 2007, 14:33
Precies je koopt een gitaar niet voor de handel , maar om het spelen,

Misery Signals
22 april 2007, 14:37
Heb zo ooit ook een London City Comet gekocht... De nodige upgrades aan gedaan maar geen seconde spijt van gehad.

jplm
22 april 2007, 14:37
400€ is gewoon een boel geld voor iemand met een gewone baan, dikke hypotheek en 2 kindjes. Als ik nog bij mijn moeder thuiswoonde had ik die 400 zonder te knipogen betaald denk ik.

Dus, met andere woorden; jij hebt goed geboerd de laatste jaren :sneaky:.

Groet, Jan.

dunnoaname
22 april 2007, 15:33
Ik had mijn zinnen gezet op een semi-acoustische gitaar, de Ibanez artcore AS93. Die hadden ze dus niet op voorraad. Wel een Collins Bluesmaster.


Even voor de goede orde: dit is een semi-hollowbody, geen semi-acoustische gitaar. Een semi-acoustic is een akoestische gitaar met een element, zoiets waar bijvoorbeeld damien rice op speelt .
Een hollowbody is een term gebruikt voor helemaal holle archtops alla gibson L5. Pat metheny speelt op een hollowbody.
Een semihollow is een gitaar waarbij de hlas overloopt in een groot houtblok waar de pickups op zitten. dat blok loopt van het boveblad tot het achterblad waardoor de body 2 kamers heeft i.p.v. 1 grote. Zoals bijvoorbeeld deze gitaar of de Es335.

Ic3gl0vE
22 april 2007, 15:59
Als je geld over hebt en je wilt de gitaar alsnog kun je 'm altijd voor 8 euro laten opsturen.