PDA

View Full Version : True bypass switches.



sash
8 januari 2003, 23:39
Ik wil m'n Vox wah true bypass hebben. Iemand enig idee waar ik in NL goeie true bypass switches kan vinden? Liefst de Carling 316PP.

Robbert
9 januari 2003, 01:27
In Nederland: Geen idee. Maar mocht je ze ergens vinden, bestel er dan maar eentje extra voor mij :grin:

jpb
9 januari 2003, 07:57
Ik kon ook geen goede vinden in Nederland. Ik heb maar een goedkopere gekocht; dan kan ik hem tzt vervangen. Ik merk wel degelijk verschil met de goede kwaliteit switches, overigens. De mijne wiebelt een beetje en zit soms vast, dus het is niet ideaal. Ik neem aan dat je Mike Fullers (duidelijke) aanwijzingen voor de bedrading kent (op fulltone website)? succes

DOLBY
9 januari 2003, 08:29
heb ze in nederland ook nog niet kunnen vinden. ik bestel ze dus bij Small Bear.
Pas wel op bij het true by-pass maken van pedalen. Ik weet niet of het bij de Vox wah zo is, maar het kan gebeuren dat er een geluidsniveau verschil ontstaat tussen effect aan of uit.

Negative K3 fan
9 januari 2003, 09:16
wat bedoel je precies met een true bypass switch? zon aparte constructie of gewoon een voetschakelaar met 6 van die pootjes?

jpb
9 januari 2003, 09:25
Op 2003-01-09 09:16, schreef Negative K3 fan:
wat bedoel je precies met een true bypass switch? zon aparte constructie of gewoon een voetschakelaar met 6 van die pootjes?


Bij de Vox inderdaad 'met 6 van die pootjes' (=DPDT) omdat de Vox geen LED heeft. Wanneer je wel een LED hebt, moet je een er een met 9 pootjes hebben (=3PDT) voor echte true bypass. Overigens, je kunt een "millenium-bypass" maken met LED en DPDT die vrijwel volledig true-bypass is.

Apello
9 januari 2003, 13:52
Van een "true-bypass switch" heb ik nog nooit gehoord. Ik ken wel (dubbel- of meerpolige) omschakelaars waarmee je een true-bypass functie kunt realiseren. Je kunt ze trouwens in elke electronicazaak kopen c.q. bestellen.

Dirk_Hendrik
9 januari 2003, 15:01
met:

http://www.carlingtech.com/pdf/s_110316.pdf

Sash,

Wat is er zo speciaal aan déze switch dat het deze, zo te zien SPST, swith moet zijn?

Dirk_Hendrik
9 januari 2003, 15:07
Nog maar een post dan,

met een minuut zoeken in de online cataloguws van display, http://www.display.nl, had ik al wat soortgelijks te pakken.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2003-01-09 15:09 ]</font>

sash
9 januari 2003, 16:08
Die Carling werd aangeraden door Mike Fuller.

@JPB ik heb die schematics dus idd van de fulltone site :smile:

Dirk_Hendrik
9 januari 2003, 16:22
Waarschijnlijk omdat Fuller er gemakkelijk aan kan komen.

sash
9 januari 2003, 17:33
Nou ze zijn gewoon te bestellen bij http://www.smallbearelec.com , maar ik heb geen credit card dus dat is nogal lastig...

Negative K3 fan
9 januari 2003, 19:41
Op 2003-01-09 09:25, schreef jpb:


Op 2003-01-09 09:16, schreef Negative K3 fan:
wat bedoel je precies met een true bypass switch? zon aparte constructie of gewoon een voetschakelaar met 6 van die pootjes?


Bij de Vox inderdaad 'met 6 van die pootjes' (=DPDT) omdat de Vox geen LED heeft. Wanneer je wel een LED hebt, moet je een er een met 9 pootjes hebben (=3PDT) voor echte true bypass. Overigens, je kunt een "millenium-bypass" maken met LED en DPDT die vrijwel volledig true-bypass is.


dat soort schakelaars kun je bij iedere betere electronica zaak voor iets meer dan 10 euro (!) halen.

jpb
9 januari 2003, 20:25
Op 2003-01-09 19:41, schreef Negative K3 fan:
dat soort schakelaars kun je bij iedere betere electronica zaak voor iets meer dan 10 euro (!) halen.

Dat weet ik, zo een heb ik in mijn vox wah gezet. De vraag was nu juist waar je goede kwaliteits-switches kon krijgen in Nederland. Er zit wel degelijk verschil in.

Negative K3 fan
9 januari 2003, 20:53
voor 10 euro verwacht ik wel kwaliteit, en die ene van 10 euro is nog lang niet kapot bij mij. Kwaliteit genoeg...

jpb
9 januari 2003, 21:24
Op 2003-01-09 20:53, schreef Negative K3 fan:
en die ene van 10 euro is nog lang niet kapot bij mij. Kwaliteit genoeg...


Ligt 'ie op je nachtkastje?

Heeft te maken met vraag en aanbod. Er staat niet op elke straathoek iemand die een DPDT-switch nodig heeft, daarom belaal je veel voor een gewone, en heel veel voor een goede.

sash
9 januari 2003, 21:49
Op 2003-01-09 21:24, schreef jpb:
Er staat niet op elke straathoek iemand die een DPDT-switch nodig heeft


Misschien in de Haagse Schilderswijk? :grin:

Negative K3 fan
10 januari 2003, 14:10
Op 2003-01-09 21:24, schreef jpb:


Op 2003-01-09 20:53, schreef Negative K3 fan:
en die ene van 10 euro is nog lang niet kapot bij mij. Kwaliteit genoeg...


Ligt 'ie op je nachtkastje?

Heeft te maken met vraag en aanbod. Er staat niet op elke straathoek iemand die een DPDT-switch nodig heeft, daarom belaal je veel voor een gewone, en heel veel voor een goede.


Ik geloof niet dat dat de enige reden is, en die schakerlaar zit in mn superfuzz.

DOLBY
10 januari 2003, 14:18
k heb laatst een aantal switches gekocht bij Telec in Zoetermeer. Zien er ook degelijk uit. zie http://www.telec.nl art. nr 409.0008. Ik kreeg ze voor 6,75 per stuk. maar dat kwam omdat de art.nrs niet klopten; eigenlijk waren ze duurder. Ik heb hun hele voorraad gekocht.
Hoi D-H, volgens mij zijn die Carling 316PP (niet die afgebeelde) toch echt DPDT. Ook leuk dat je naar display verwijst, maar die leveren niet aan particulieren.
Heb trouwens goeie ervaring met Small Bear. Leveren snel en met weinig verzendkosten.

Dirk_Hendrik
10 januari 2003, 14:45
Op 2003-01-10 14:18, schreef DOLBY:
Ook leuk dat je naar display verwijst, maar die leveren niet aan particulieren.


Heunk??

Display van http://www.display.nl zit in Amsterdam, Haarlem, Utrecht etc. etc. Zijn gewoon die jongens van de displaywinkels. Als zij niet aan particulieren leveren vraag ik me af wanneer ik bedrijf ben geworden :wink:

DOLBY
10 januari 2003, 15:02
oeps, even niet goed genoeg gekeken, maar als je die website opgaat, staat dat er echt: "Display Electronics Distribution levert uitsluitend aan het bedrijfsleven, industrie, scholen en (overheid's) instellingen."
had even niet verder gekeken dat ze particulieren verwijzen "naar onze partners in de detailhandel"

PeArLjAm
10 januari 2003, 22:19
ik ga voor mijn fuzz projectje morgen even naar display in Haarlem, kijken of ze daar het een en ander hebben liggen... Heeft iemand ervaring met deze winkel, of weet iemand een soortgelijke, beter winkel in omgeving haarlem / hoofddorp?

aadplagiaat
10 januari 2003, 22:35
Ik heb gehoord (uit betrouwbare bron) dat de Display-filialen verkocht zijn en nu anders heten. Kan me de naam niet meer herinneren. Wel weet ik dat de afdeling in Utrecht idd alleen nog postordert aan bedrijven en niet aan particulieren, dat is overigens altijd al zo geweest.
Ik weet niets van de kwaliteit van deze nieuwe winkels en of ze nog iets voorstellen. Persoonlijk raad ik je aan om even te bellen: 023 5322421 ? (uit m'n hoofd)