PDA

View Full Version : Welke akoestische versterker?



Kristof
21 april 2007, 12:07
Ik speel sinds kort gitaar bij een coverbandje en omdat we binnenkort willen gaan optreden is het misschien handig een versterker te kopen :)

Een aantal maanden terug ben ik bij een gitaarshop enkele versterkers gaan testen. Ik weet niet meer precies op welke ik allemaal gespeeld heb, maar ik weet wel dat ik de Marshall AS50 toen het beste vond qua geluid. Die klonk écht wel goed.

Nu ben ik net in een andere gitaarshop nieuwe snaren gaan kopen en ik heb de verkoper ook even gevraagd welke versterker hij mij kan aanraden. Volgens de man is een Bogey AC 60 de beste koop. Hij heeft mij die versterker even laten horen (ik speel linkshandig, de man had geen linkshandige gitaren en dus kon ik zelf niet spelen) en die klonk ook niet slecht.

Jammer genoeg had de man geen Marshall AS 50, dus ik heb de Marshall en de Bogey nog niet met elkaar kunnen vergelijken.

Wat ik wel weet is dat de Marshall ongeveer 340 euro kost en de Bogey iets van een 240 euro. 100 euro verschil dus.

Wat denken jullie? Of zijn er nog andere versterkers die kan overwegen?

Met ons coverbandje spelen we zonder drummer. We spelen rustige nummers of aangepaste versies van minder rustige nummers.

Baker
21 april 2007, 12:20
wat je ook nog kunt overwegen is.....
GEEN versterker.

Ik treedt al jaren af en toe akk. op.
Gitaar hup in de DI van de PA en gaan met die banaan.....

steph
21 april 2007, 12:33
Ik weet ook niet van welke kwaliteit de giaar is op hogere volumes?
Zelf ben ik voor de fishman performer 130watt gegaan, en klinkt als een dijk, alleen op podia, idd. altijd over de p.a. en dan terug over de monitor.
Heb zelf een Ovation USA die eigenlijk nihil feedback geeft.

guitartub
21 april 2007, 15:19
De TS noemt 2 versterkers in een bepaalde prijsklasse. Als dat het budget is blijven merken als Fishman en AER bijv buiten bereik. Misschien kan hij nog kijken naar een (tweedehands) Crafter, Fender Accoustasonic of Roland bijv.
Bogey zou ik niet aanraden want als je die een keer wil inruilen raak je het aan de straatstenen niet meer kwijt.

johantipker
21 april 2007, 19:02
Die marshall as 50 klinkt goed genoeg voor vele toepassingen... een van de betere in dit prijssegment!