PDA

View Full Version : Gibson LP studio



_MéTàLïCâ_
21 april 2007, 11:26
ik heb ongeveer 2 weken geleden mijn eerste elecktrische gitaar gekocht (kregen :sssh: ) Pracht van een gitaar (een gibson als eerste gitaar ik mag niet klageen). Het is een ebony met gouden hardware, en daar zit een beetje het "probleem" op dat zwart zie je de minste vlekken al... en ik krijg ze er met een gewone zakdoek amper af + het maakt krassen.
Hebben jullie misschien enkele tips, ideetjes hoe ik dit probleem kan verhelpen?

alvast bedankt :)

patricia
21 april 2007, 11:39
hoi,

je kan twee kanten op!
of je gaat wennen aan een gitaar die bespeelt wordt,of je gaat hem poetsen.
ga je hem poetsen na iedere speelpartij (dat doe ik dus ook hoor)gebruik dan gibson guitarpolish.dat is een goede polish die je lak niet aantast en je gitaar laat glimmen!
succes.

Bâh
21 april 2007, 11:44
Verwend nest ;)

Yamhammer_71
21 april 2007, 11:47
Body met een doekje schoonmaken (het liefst wax), de toets van de gitaar met olie.

Even laten inwerken en daarna weer met het doekje erover heen: bling, bling.

Ik zat mensen die niet bepaald verwend zijn, maar wel een Gibson als eerste gitaar hadden.

guitardude
21 april 2007, 12:29
Heb je hiervoor ook al akoustisch gespeeld of is dit je eerste echte gitaarervaring?
Edit: Aan je profiel te zien heb je al een akoustische gitaar ;)

Anyways, je kunt brillen poets doekjes gebruiken, die zijn erg zacht waardoor ze geen krassen maken. En gefeliciteerd met je gitaar :)

_MéTàLïCâ_
21 april 2007, 13:20
bedankt voor de tips:p zal het een bekijken, en ja misschien een klein beetje verwend:p:p
heb hiervoor idd al akoustisch gespeeld :satisfie:

Squier4ever
21 april 2007, 13:27
je gaat toch godverdegodver je gitaar niet poetsen!

Baker
21 april 2007, 13:48
en zo is't
:D :D

Baker
21 april 2007, 13:53
:seriousf:

The Underdog
21 april 2007, 14:02
Ik zou de gitaar zo laten. Echte gitaristen hebben een afgeleefde gitaar.

Steeff
21 april 2007, 14:52
Ik zou de gitaar zo laten. Echte gitaristen hebben een afgeleefde gitaar.

Dus omdat 'echte gitaristen' het niets uitmaakt hoe vies hun gitaar is, moet het mij of iemand anders ook niets uitmaken? Onzin.

Ik heb matte lak (maarja, jij hebt dan weer een gibson :P ), dus geen last van vingerafdrukken. Ik maak al het vieze ook meteen weer schoon.

AutoStatic
21 april 2007, 15:18
Gebruik zelf hele fijne autowas. Gaat ie glimmen als een tiet. Eerst ontvetten eventueel met een klein beetje wasbenzine op een katoenen poetsdoek.

Ben dan ook geen echte gitarist. Speel al wel bijna 20 jaar gitaar, waarvan 15 jaar in bandjes, maar een echte gitarist zal ik schijnbaar nooit worden omdat ik het lef heb mijn gitaren, mijn "zielsverlengingen", te onderhouden en liefdevol te behandelen ;)

The Underdog
21 april 2007, 15:26
Dus omdat 'echte gitaristen' het niets uitmaakt hoe vies hun gitaar is, moet het mij of iemand anders ook niets uitmaken?
Inderdaad.

Maurice_732
21 april 2007, 15:33
een gibson gekregen!! :hippie:
Maar ik zou gewoon een nat doekje doen en dan met een doek erover :speed:

Steeff
21 april 2007, 15:40
Inderdaad.

En wat is dan volgens jou een 'echte gitarist'?

RolandT
21 april 2007, 17:06
Ik heb ook een ebony gibson LP studio (http://www.10pont.net/lpst.jpg) van 2002. Het beste is Gibson polish (http://www.thomann.de/de/gibson_politur_gigg910.htm) te gebruiken maar maak je geen illusies deze gitaar is zeer moeilijk in onderhoud. Het goud gaat er af en krasjes zijn onvermijdelijk. Dat geeft de gitaar zijn karakter. :)

RedBuell
21 april 2007, 17:20
Ik maak vaak dingen schoon met van die microvezel doekjes die je bij Dirk van de Broek kan kopen voor €1,- Ik gebruik ze bijv. voor mijn zonnebril gewoon met wat lauw/warm water, krast niet en je wrijft de boel met een droog microvezel doekje ook weer heel mooi op.

GunMetalBlue
21 april 2007, 22:16
En wat is dan volgens jou een 'echte gitarist'?

Een echte gitarist/gitariste laat volgens mij horen wat hij/zij voelt. Dat heeft met gear te maken, noch met het onderhoud ervan.


Just my two cents

The Underdog
22 april 2007, 00:41
Een echte gitarist/gitariste laat volgens mij horen wat hij/zij voelt. Dat heeft met gear te maken, noch met het onderhoud ervan.


Just my two cents
Exact!

6464564568797,9878985211 tekens

Steeff
22 april 2007, 09:36
Exact!

6464564568797,9878985211 tekens

En nou geef je zelf toe dat het zijn van een 'echte gitarist' niets met het onderhoud te maken heeft.

AutoStatic
22 april 2007, 10:23
En dat je je gitaar dan dus onderhoudt of niet maakt dus geen flakker uit.

Wickerman
22 april 2007, 10:26
Volgens mij bedoelt hij dat het onderhouden van je gear je geen betere gitarist maakt.

Damius
22 april 2007, 12:39
Misschien maken mensen hun gitaar wel schoon omdat het de levensduur verlengt omdat het een grote investering was? Daar komt bij dat je je huis toch ook schoonmaakt? Waarom je gitaar dan niet?

Brammibal
22 april 2007, 12:42
eh, de levensduur verlengen?
Wat is dat nou weer voorn bullcrap. Ik maak me gitaar ook wel is schoon, maar dat uit pure liefde :hippie:

Damius
22 april 2007, 12:43
eh, de levensduur verlengen?
Wat is dat nou weer voorn bullcrap. Ik maak me gitaar ook wel is schoon, maar dat uit pure liefde :hippie:

Stof = bad.

marter544
22 april 2007, 13:13
Stof = bad.

Waarom zou stof slecht zijn? Ja, in je potmeters is het slecht. Maar waarom zou het kwaad kunnen als je gelakte gitaar onder een laag stof zit van 2 millimeter?

Damius
22 april 2007, 13:23
Waarom zou stof slecht zijn? Ja, in je potmeters is het slecht. Maar waarom zou het kwaad kunnen als je gelakte gitaar onder een laag stof zit van 2 millimeter?

De gitaar zelf niet, maar voor de elektronica kan het niet goed zijn.

Brammibal
22 april 2007, 13:26
Ag, voor je potmeters is het inderdaad niet goed, maar dar krijg je het toch niet uit.
Weet je wat ook niet geod is voor de gitaar? Er op spelen.

AutoStatic
22 april 2007, 13:43
Poe, wat een puristen veldslag weer hiero ;)
Wat maakt het nou uit hoe iemand zijn gitaar behandelt? Waarom ontlokken ontboezemingen over het al dan wel niet afstoffen van een gitaar zulke negatieve reacties? Je kunt het toch ook gewoon laten bij het opsommen van de voors en tegens van het al dan niet schoonmaken van je gitaar?
Ik maak mijn gitaren WEL schoon, naar mijn idee verlengt dat de levensduur van mijn gitaren zodat ik er langer op kan blijven SPELEN.

De Beer
23 april 2007, 14:23
Ik maak ze schoon hoor, en dan weer maanden niet, of jaren.
M'n gibson was op een gegeven moment best ranzig, dus die heb ik in de zon gezet en lekker in laten bakken...begint nu een "echte gitaar" te worden.
m'n Ibanezen maak ik omdat het "echte gitaren" zijn wel goed schoon, net als m'n acoustische.

Q. Want wat staat er nou mooier in de huiskamer dan fraai gepoetst minimaal gelakt hout?

A. Precies! Fraai gepoetst minimaal gelakt hout naast een ranzig stuk pure Rock 'n Roll met 15 jaar aan gebruiks sporen, plus wat technisch hoogstaande geoliede japanse precisie planken.......

dus....

.....ieder zijn ding hoor, wees er zuinig op koester het...of niet!

zx81
23 april 2007, 15:22
als je de lak mooi wilt houden dan moet je de gitaar in de koffer opbergen, en vooral niet aanraken.

Damius
23 april 2007, 20:39
als je de lak mooi wilt houden dan moet je de gitaar in de koffer opbergen, en vooral niet aanraken.

Wat een ongelovelijke beknopte opmerking is dat zeg. Waarom koop je niet gewoon een gitaar zonder lak? Dat is toch veel goedkoper? Je betaald voor je lak omdat het de uitstraling van je gitaar geeft. Die laat je toch zo lang mogelijk goed?

Quadrifoglio
24 april 2007, 16:08
Slecht verzorgde gitaren kunnen ook slecht klinken. Een toets vol vingervet klinkt echt slechter dan een schone toets dus ..... mijn gitaren worden netjes bij iedere snaarbeurt gepoetst

Body: GHS Guitar Polish
Toets: Dunlop Lemon Oil