PDA

View Full Version : De grappigste Nederpop liedjes



Wouter J
21 april 2007, 01:36
Laten we het eens hebben over de geinigste liedjes die in de nederpop opdoken alle bands hadden wel iets. Een nummer wat strak stond van de meligheid.

Zoals het nummer "Joke stop toch met koken" van De Leidse Sleutelgaten. Nooit geweten dat neutronenbommen stickers op een nieuwe tas plakken zo een leuk iets was om te doen.

Ome Henk heb ik altijd geweldig gevonden, prachtig excuus om kut platen leuk te maken. Hun cover van The Village People "In the navy" waar ze "Op de camping" van gemaakt hebben is mijn persoonlijke favoriet. Ik ken die problemen van vakanties op de camping maar al te goed.

"Ballen in mijn buik." van Kees Van Kooten is ook een van die monsternummers, absurde maar geweldig geschreven tekst en fantastisch gespeelde muziek

Ten slotte wil ik nog een van de allerbeste aller tijden aan halen. De Raggende Manne met wat waarschijnlijk het meest treffende nederlandstalige nummer ooit is. Het nummer "Nee's niks."

BamBuFan1
21 april 2007, 17:19
Laten we het eens hebben over de geinigste liedjes die in de nederpop opdoken alle bands hadden wel iets. Een nummer wat strak stond van de meligheid.

Voor humoristische nummers zou je een band als Fratsen (alleen nog te krijgen bij www.fonos.nl, voor zover ik weet) eens moeten proberen.

harrie-beton
21 april 2007, 17:28
"er zit een haar in m'n glas"

bat
21 april 2007, 19:57
Ten slotte wil ik nog een van de allerbeste aller tijden aan halen. De Raggende Manne met wat waarschijnlijk het meest treffende nederlandstalige nummer ooit is. Het nummer "Nee's niks."
Wel jammer dat een groot deel van de Nederlandse muziekpers nog steeds durft te beweren dat dit de kortste single is die ooit is uitgebracht in de wereld.

Die eer gaat natuurlijk naar Napalm Death met You Suffer.

Stiekem met je gedanst vind ik grappig vanwege de overdreven articulatie.

Tho
21 april 2007, 20:01
Ik ga voor Jeuk Aan Me Naad van De Raggende Mannen

Makor1966
21 april 2007, 21:20
Alles van Rubberen Robbie. Met Leidse errrrrrrrr, wat ik daar niet een lol van heb gehad in mijn uitzendkrachtentijd op de productie, ploegendienst 's avonds en dan keihard die bende op. Ik heb weer poep onder me zolen, Steuntrekker, Zes geiten, Marie, en een of ander nummer over Rips maagtabletten, tegen de oprispingen na de zwartverbrandde krokettuh...
Dan mot juh Rips maagtablettuh nemuh, wazeggie Risp, Nee juh Rips! Weps chips gips en natuurlijk ook Rips!!!!

Wouter J
21 april 2007, 21:31
Verdere krakers zijn natuurlijk de platen van Dingetje en die onzin cover van "don't worry be happy" van Johnny Camaro (Alfred Lagarde)

JER00N
21 april 2007, 21:48
Ik ga voor Jeuk Aan Me Naad van De Raggende Mannen

Of wat te denken van Poep In Je Hoofd!

Spitfire
21 april 2007, 22:39
Niet echt Nederpop (Nederhop?) maar ik lachte me helemaal kapot toen een vriend me dit stuurde

http://www.youtube.com/watch?v=DF6xtMDecqE

En de lyrics
http://www.songteksten.net/lyrics/tekst/Kempi/Geen_Bloed_Geen_Crip.htm

Ik ging helemaal kapot toen ie 'ik heb een klootzak, ik ben een nietsnut,
Ik ben de type die de bel van je fiets plukt' rapte :D

harrie-beton
21 april 2007, 22:43
Noodweer - DISCO

Don Capo
22 april 2007, 22:13
Pizza Calzone van die Gasten uit Arnhem, kom even niet op hun naam

hoofd
22 april 2007, 22:47
Ik ben, op aanraden van Harry, naar het Cocktail Trio gaan luisteren, das ook goede humor! Heel droog en hele melige muziek, aanrader!

Don Capo
22 april 2007, 22:49
Wat heb jij vandaag uitgespookt ouwe Amsterdammer van me?

Ja ik weet het dit moet in Prive bericht maar daar heb ik geen zin in

telecastermaster
23 april 2007, 12:48
Meh - de Boegies
Een Barg Die He Un Krul In De Steert - De Aal
De Fles - Jan Boezeroen
En Manuela natuurlijk van Jacques Herb!

Kim Wilson
23 april 2007, 13:20
Idd, alles van Rubberen Robbie. Maar ook de Zingende Fresia's (ik moet wel zeggen dat ik alleen nog maar de eerste twee cd's van ze ken, maar die waren iig über-melig). En Verbrande Liefde van de Band Zonder Banaan, vind ik ook errug leuk. :)

Gast
23 april 2007, 14:30
Pizza Calzone van die Gasten uit Arnhem, kom even niet op hun naam
Enge Buren bedoel je denk ik? Erg grappig, luister ook hun 'een beetje verliefd'!

Keesz
23 april 2007, 19:35
Niet echt Nederpop (Nederhop?) maar ik lachte me helemaal kapot toen een vriend me dit stuurde

http://www.youtube.com/watch?v=DF6xtMDecqE

En de lyrics
http://www.songteksten.net/lyrics/tekst/Kempi/Geen_Bloed_Geen_Crip.htm

Ik ging helemaal kapot toen ie 'ik heb een klootzak, ik ben een nietsnut,
Ik ben de type die de bel van je fiets plukt' rapte :D

over die hiphop, dit is helemaaaal geweldig

''gooi mn hengel aan de haak zit een vis nigaaa''

Don Capo
23 april 2007, 20:05
Enge Buren bedoel je denk ik? Erg grappig, luister ook hun 'een beetje verliefd'!
Ja Enge Buren!!!! Ga NU een beetje verliefd luisteren...

Edit : Damn staat niet op Youtube...


Pizza calzone wel dus:

http://www.youtube.com/watch?v=FbyMdeerJN4