PDA

View Full Version : passieve gitaarfan



roel54
20 april 2007, 20:11
:strat: Hallo allemaal,

Ben zelf geen actieve player. Welliswaar geprobeerd en les gehad op muziekschool, maar het verstand werkte sneller dan de vingers.

Favorieten? Ja, die heb ik wel, o.a. Joe Satriani en Jan Akkerman.

Helaas heb ik de docu Jan Akkerman van afgelopen zondag, en de herhaling van vandaag niet kunnen zien. Had hem vandaag geprogrammeerd voor op te
nemen, maar had ned 3 geselecteerd. Doodzonde.
Is er misschien iemand, die mij aan deze opname kan helpen?
Alvast bedankt.

Groetjes Roel

repelsteeltje
20 april 2007, 23:56
Probeer gewoon wat je kan op de gitaar en leer dat de liefde voor de muziek belangrijk is......gaat gitaar niet probeer dan keyboard.
Mocht het er ergens zitten haal het er uit ....(tip van een actieve muziekant die pasief thuis aanrommelt) haal ergens muziek uit want het zit er blijkbaar in.

ik heb mezelf wel eens uitgeroepen tot slechtste gitarist van Nederland.
Resultaat is dat na veel oefenen aleen jan akkerman en Adje vandenberg nog beter zijn(geintje) maar geef de moed niet op wees actief en niet passief...wedden dat je gaat rocken..al was het maar op jouw manier ...er is iemand die het goed vindt.

nou ja welkom hier

Pais
21 april 2007, 00:21
Uitzendingen van de Uur van de wolf staan online op www.uitzendinggemist.nl Waarschijnlijk zal deze ook beschikbaar zijn/worden.

En welkom, dat ook!

lifespan
22 april 2007, 08:50
Hallo Roel, klein tipje; probeer niet meteen een Jan Akkerman of zo te zijn. Begin met simpele dingen (schrijven leerde je ook door met grote moeite eerst je eigen naam neer te pennen!). Begin gewoon rustig aan met een simpele toonladder en wat basisakkoorden, voor je het weet speel je dingen als House of the rising sun van The Animals e.d., en ik weet het, "ouwe shit", klopt helemaal, maar is wel de basis van een ontzettend grote groep gitaristen. Gaat er gewoon om dat je met de basis begint. Hendrix en Akkerman begonnen ook niet met solo's en zwaar ingewikkelde stukken. "Keep it simpel" gaat hier absoluut op, ik heb hiermee zelfs een kennis die gek is op muziek maar verder zo a-muzikaal als de pest gitaar mee leren spelen!! dus je ziet het, ook voor jou is er "hoop" in gitaarland!!

Succes en zo,

gr, Pep
:satisfie: