PDA

View Full Version : waarde oude london city versterker marktplaats



scarzacosta
20 april 2007, 19:56
Hey,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe versterker. Nu zag ik laatst op marktplaats deze london city versterker: link (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/80356110-te-koop-london-city.html?return=eJwlylsKwyAQQNG9BMynr1AoI1LanQxJQ NHqEAf6onvvQP8Ol4vg4JPBhgHOnmEaOx5rComZwJjSaW%2F6j kdhqog8dKvmv2hKdHnW6OZtRO5quTq13CoL3pmE5SGsvW29KX% 2Fyds38ktxHlu5nin4K3x%2BFZCkA&df=1&fta=eNo90F1uwyAMAOC7IK3PNhgDRjlLhZZpipY11cjablXvPq CwR3%2FyfxKWexYv6vtrPV7SmlXMQizqtk54mPO0b4Jx3eV3Oc ePq6zbad5OLxpel%2F0nbnkRfThPulWJOqf3NxWLldCIWubSLg mS3BeB2OZ4BA4MUNOwE3jQzodR2YjYGnaVzCBjGbEV0iA0EAgr 2UGAgWwjfpILmjTq1t51cuTYo6nkn8QBnQbTKPQsBk%2FWtCWw r%2B8s2dJMN%2Bv7OyTSnttM1MNMgMBtKJoxwoVyaLngkSWI%2 Bky3Y%2F1YedLcDtei0rW%2BEkSpHl%2F%2B48cf2Cdtcw%3D% 3D)
Hij ziet er wel erg versleten en gebruikt uit, maar de verkoper zegt dat hij technisch zeer goed in orde is. Hij vraagt er €700 voor, lijkt mij een beetje veel, dus wat zou een goede prijs zijn? En moest ik eens bij hem langs gaan om het te testen, waar kan ik dan het best op letten wat betreft zo een oude buizenversterker? ( de verkoper zei dat hij een aantal jaren geleden voor het laatst was gereviseerd en sindsdien niet meer gebruikt is, maar of dat volledig te betrouwen valt...?)

Unicron
20 april 2007, 21:06
Als het inclusief de box is, is het wel een goede prijs.

Die G12H30 speakers kosten ook zo'n 80-100 euro per stuk. Dan zit je dus op 300 voor de top, als de buizen daarvan nieuw zijn is het geen hoge prijs...

(niet mijn advertentie overigens... )

AutoStatic
21 april 2007, 00:35
Iets te duur. Ding is afgeragd en logo's missen. Zou proberen er wat af te krijgen. Waar je op moet letten:
- bijgeluiden (brom, ruis)
- vervormd geluid, klinkt versterker niet te dun of juist te modderig. Een LC gaat niet snel oversturen en klinkt vrij helder, zit een mooie rinkel in
- check de speakerkast of de originele speakers er nog in zitten. Als je mazzel hebt zitten de G12H30 55Hz er nog in.
- doen alle buizen het nog
- check of alle potmeters van de knoppen het nog doen. Bij een niet gereviseerde LC kun je er vrolijk aan draaien maar verandert er weinig aan je geluid.

Reviseren kan nog aardig oplopen, reken op minimaal €200,-

guitarnijboer
21 april 2007, 02:41
Ja, dit wordt nou toch echt te gek! Er staat er zelfs eentje tussen op marktplaats voor 900 ballen!

Ik ben niet echt thuis in prijzen maar vind dit echt veel te duur. En dan ook nog zonder logo's en afgeragd.

Qua versterker ongeveer 300 inderdaad, mits in goede staat, maar die speakers zijn na 35 jaar echt geen 100 euro per stuk meer waard! Daarbij is de kast van spaanplaat. Voor de versterker maakt dit qua klank niet uit maar voor speakerkasten wel degelijk.

Ik heb zelf een aantal High power modellen gehad met orginele 30 W speakers. Ze klonken aanvankelijk best goed maar: Eentje heb ik weggegeven toen een van de speakers het begaf en de andere kast heb ik opgeblazen. Niet qua vermogen maar het membraam bij de magneet wat de spoel centreert was losgeraakt bij 3 van de 4 speakers omdat het chassis verroest was op de plek waar het gelijmd was. En dat is alweer 10 jaar geleden! Weet waar je aan begint dus.

200 voor een werkende kast lijkt mij wel voldoende..... But what do i know?

scarzacosta
21 april 2007, 11:26
Hoe zie je zo op foto dat de kast gemaakt is van spaanplaat(lijkt mij niet zo bevorderlijk voor het geluid)? of is dat zo bij alle oude london city-speakerkasten?

Unicron
21 april 2007, 11:51
ja, allemaal spaanplaat

AutoStatic
21 april 2007, 12:06
Ik heb zelf een aantal High power modellen gehad met orginele 30 W speakers. Ze klonken aanvankelijk best goed maar: Eentje heb ik weggegeven toen een van de speakers het begaf en de andere kast heb ik opgeblazen. Niet qua vermogen maar het membraam bij de magneet wat de spoel centreert was losgeraakt bij 3 van de 4 speakers omdat het chassis verroest was op de plek waar het gelijmd was. En dat is alweer 10 jaar geleden! Weet waar je aan begint dus.

Nog nooit last van gehad en andere LC bezitters met de originele speakerkasten heb ik daar ook nog nooit over gehoord. Wel laten de kapjes van de speakers los, ben je de speakerkast aan het versjouwen heb je in ene een gigantische sambabal!

DaveItUp
21 april 2007, 14:08
Het word steeds gekker, nog even en ze vragen t zelfde als voor een superlead.

Rinze
21 april 2007, 15:13
Ik heb twee jaar geleden een Marshall halfstack voor 700 euro verkocht, nou was die niet meer origineel, maar goed. 15 Jaar terug kocht je voor 500 gulden een LC halfstack. Dat was toen een goedkoop alternatief voor een Marshall. Maar ja, het is maar wat de gek er voor geeft. Je moet wel in de gaten houden dat je voor dat geld een ongeveer 30 jaar oude versterker koopt waar best eens het een en ander aan kan mankeren (elco's en dat soort dingen). Ik zou er geen 700 euro voor over hebben, maar goed. Als het ervoor gevraagd EN betaald wordt dan is dat blijkbaar de prijs...

scarzacosta
21 april 2007, 15:43
Ik weet nog niet of ik hem ga nemen, voor een stuk minder van de prijs misschien wel. En na al wat ik al gelezen heb kan het ook heel wat miserie met zich meebrengen.
Ik was eigenlijk op zoek naar een degelijke buizenversterker voor een mooie prijs, in de richting van clean met een randje, maar er mag ook wel zo een rauwe organische scheur inzitten. Denken jullie dat deze dan iets voor mij zou zijn? of zou ik beter nog wat afwachten, weerstaan aan deze aanval van GAS en doorsparen voor een marshall?

AutoStatic
21 april 2007, 16:11
Ja, dit wordt nou toch echt te gek! Er staat er zelfs eentje tussen op marktplaats voor 900 ballen!

Record wat ik tot nu toe heb gezien was een groene DEA130 met bijbehorende speakerkast voor het luttele bedrag van €1200,-.
Eind jaren '80, begin jaren '90 kon je LC's voor een drol krijgen, toen wisselden die dingen voor een paar tientjes van eigenaar. Veel speakerkasten werden leeggehaald en de G12H30's werden in een andere kast gehangen. De oorspronkelijke kasten eindigden bij het grofvuil of werden compleet vernaggeld (overgespoten, ontdaan van tolex, ander speakerdoek). Is van horen zeggen, misschien dat er forummers zijn die dit kunnen beamen.

Rinze
21 april 2007, 16:29
Ik weet nog niet of ik hem ga nemen, voor een stuk minder van de prijs misschien wel. En na al wat ik al gelezen heb kan het ook heel wat miserie met zich meebrengen.
Ik was eigenlijk op zoek naar een degelijke buizenversterker voor een mooie prijs, in de richting van clean met een randje, maar er mag ook wel zo een rauwe organische scheur inzitten. Denken jullie dat deze dan iets voor mij zou zijn? of zou ik beter nog wat afwachten, weerstaan aan deze aanval van GAS en doorsparen voor een marshall?

Heb je al eens een Peavey Classic 50 geprobeerd? Soms als top maar meestal als combo met twee twaalf inchers. Geweldig geluid en ook hard genoeg, uitstekend clean en geweldige crunch. Tweedehands zie je ze voorbijkomen vanaf een euro of 500, meestal zitten ze op 6 á 700.

guitarnijboer
21 april 2007, 16:40
Als ik een tip mag geven:

Er staat ook een sound city speakerkast op marktplaats voor 200,-
Als daar de orginele speakers in zitten is ie dat zeker waard. (Fane dan waarschijnlijk) Sound city heeft overigens niets te maken met london city. Struin maar eens door forums over Sound City.

London city's zijn orgineel niet clean met een randje laat staan dat ze organisch scheuren. Je hoeft echter niet heel veel aan te passen aan de versterker om hem volgens Marshall specs te maken. De benodigde onderdelen zijn ook niet duur.

Ben je handig dan koop je dus de Soundcity kast met daarbij een London city versterker. Ben je voor 500,- klaar.

AutoStatic
21 april 2007, 16:46
London city's zijn orgineel niet clean met een randje laat staan dat ze organisch scheuren.

Niet helemaal mee eens, scheuren zullen ze idd niet doen maar clean met een randje lukt prima hoor, vooral als je de boel doorlust.

guitarnijboer
21 april 2007, 16:52
Record wat ik tot nu toe heb gezien was een groene DEA130 met bijbehorende speakerkast voor het luttele bedrag van €1200,-.
Eind jaren '80, begin jaren '90 kon je LC's voor een drol krijgen, toen wisselden die dingen voor een paar tientjes van eigenaar. Veel speakerkasten werden leeggehaald en de G12H30's werden in een andere kast gehangen. De oorspronkelijke kasten eindigden bij het grofvuil of werden compleet vernaggeld (overgespoten, ontdaan van tolex, ander speakerdoek). Is van horen zeggen, misschien dat er forummers zijn die dit kunnen beamen.

Klopt als een bus. Dat groene was beslist niet cool!! Dat moest zwart natuurlijk. Zelf nooit gedaan trouwens, maar stoer vond ik het zeker niet.

Niet alleen Londoncity's maar vrijwel al die oude buizenbakken waren niet veel waard eind 80 begin 90....

Trouwens: ik was een jaar of 10, 11 geleden eens bij van Weelden die daar nog een oude G12H had liggen die ik heb overwogen te kopen voor de kast waarbij er eentje stuk was. Hij koste 60 GULDENS, wat ik een beetje duur vond voor zo'n oude speaker.

Er is een hoop veranderd..... :)

guitarnijboer
21 april 2007, 16:56
Niet helemaal mee eens, scheuren zullen ze idd niet doen maar clean met een randje lukt prima hoor, vooral als je de boel doorlust.

Jij had hem toch laten reviseren door Dr. Tube? Weet je zeker dat hij niet een paar kleine dingetjes heeft veranderd naar Marshall specs. Je hoeft hiervoor maar een paar weerstandjes te vervangen....

scarzacosta
21 april 2007, 17:13
Ik had eens gemaild met de verkoper ( ik vroeg wat vindt U van €450 :) ) en hij zei dat zijn minimumprijs €500 is.
Nu zie ik ook juist dat er een andere london city top op marktplaats is gezet. Eens kijken wat die er voor vraagt...

Maar als er moeilijk iet of wat scheur (moet niet veel zijn) uit te halen is uit die london city's is het misschien zinloos. Kost het eigenlijk veel om zo een versterker om te bouwen naar marshall specs?

guitarnijboer
21 april 2007, 17:19
Maar als er moeilijk iet of wat scheur (moet niet veel zijn) uit te halen is uit die london city's is het misschien zinloos. Kost het eigenlijk veel om zo een versterker om te bouwen naar marshall specs?

Laten doen hangt af van door wie en zijn uurloon, maar als de versterker verder goed is ben je voor de onderdelen hooguit 5 Euro kwijt om hem naar de specs van een oude Marshall zonder mastervolume aan te passen.

AutoStatic
21 april 2007, 17:25
Jij had hem toch laten reviseren door Dr. Tube? Weet je zeker dat hij niet een paar kleine dingetjes heeft veranderd naar Marshall specs. Je hoeft hiervoor maar een paar weerstandjes te vervangen....

Ik heb hem met klem gevraagd mijn top niet te modden. En daarnaast had de top voor de revisie al een clean met een randje. Volgens Dr Tube was er niet mee gerommeld dus neem aan dat een standaard, niet gemodde LC top best wel een beetje een crunch kan produceren. Kan ook aan de redelijk hoge output van mijn SG met P90's liggen, mijn Tele krijgt de top bijna niet aan het braken.

AutoStatic
21 april 2007, 17:31
Ik had eens gemaild met de verkoper ( ik vroeg wat vindt U van €450 :) ) en hij zei dat zijn minimumprijs €500 is.
Nu zie ik ook juist dat er een andere london city top op marktplaats is gezet. Eens kijken wat die er voor vraagt...

Maar als er moeilijk iet of wat scheur (moet niet veel zijn) uit te halen is uit die london city's is het misschien zinloos. Kost het eigenlijk veel om zo een versterker om te bouwen naar marshall specs?

Kijk, €500,- komt al meer in de buurt. Geen idee wat ombouwen gaat kosten, niet zo heel veel op zich denk ik alleen zullen er nog wel de nodige andere dingetjes aan vervangen moeten worden.

Met wat voor gitaar wil je de versterker gebruiken?

scarzacosta
21 april 2007, 17:40
met een fender stratocaster japan, single coils dus

Han S
21 april 2007, 17:50
Ik heb een Power City, dat is de 100 watt versie en die is getweakt zodat er twee kanalen op zitten met mastergain. Op de achterkant is een aansluiting voor een voetpedaal gemaakt. Je kunt daarmee dus een clean en een distortion kanaal gebruiken en hij scheurt als een bezetene.

Maar dat is een heel eigen geluid, wel leuk voor broeierige swamp blues, maar je moet er wel echt van houden. Komt niet in de buurt van een Marshall bijvoorbeeld.

Hij is wel heel goed in orde, geen brom en hij gaat loeihard en ziet er ook nog netjes uit, helemaal compleet met logo.

Ik heb er 450 gulden voor gegeven rond 2000, dat is dus ongeveer 200 euro.

Dat ding op marktplaats is veel te duur.

AutoStatic
21 april 2007, 17:57
met een fender stratocaster japan, single coils dus

Dan vrees ik dat een gewone London City top daar geen braakneigingen van krijgt ;)

Ik heb twee jaar terug nog een LC Reverb Hundred combo op de kop getikt voor €125,-. Dus met een beetje geduld en mazzel....

guitarnijboer
21 april 2007, 18:06
Ik heb twee jaar terug nog een LC Reverb Hundred combo op de kop getikt voor €125,-. Dus met een beetje geduld en mazzel....

Ik weet het niet, de laatste tijd valt me op marktplaats en andere site's op dat de prijzen wel erg hoog liggen! Vroeger was het de ongeschreven regel dat iets wat 2 e hands was ongeveer de helft van de nieuwwaarde moest opbrengen. Bij veel advertenties mag je nu blij zijn als er een tiende van de prijs af is...... :(

Unicron
21 april 2007, 18:09
Die regel slaat dan ook nergens op... het is gewoon wat de gek ervoor geeft.

AutoStatic
21 april 2007, 18:27
Inderdaad. Of de mazzel hebben dat de verkoper er gewoon vanaf wil en het spul als tweedehands ziet. Vorige week nog langsgeweest bij iemand die een doos met effectpedaaltjes verkocht had voor €150,-, waaronder een Boss DD-3, CE-3, CS-2 en een Ibanez PDM1 en PDS1.

dr.distortion
21 april 2007, 18:37
Ik heb mijn LC DEA100 verkocht voor 300 euro, vind ik een nette prijs voor een gewoon een basis goede versterker. Voor 700 euro heb je een nieuwe LC Bulldog stack...en daar kun je toch veel meer mee.

scarzacosta
21 april 2007, 19:45
Als ik een tip mag geven:

Er staat ook een sound city speakerkast op marktplaats voor 200,-
Als daar de orginele speakers in zitten is ie dat zeker waard. (Fane dan waarschijnlijk) Sound city heeft overigens niets te maken met london city. Struin maar eens door forums over Sound City.


Ik heb gemaild naar de verkoper van de sound city speakerkast en hij zegt dat er volgens de vorige eigenaar twee celestion en twee onbekende speakers inzitten. Zelf krijgt hij de achterkant echter niet open. Zou ze dan nog altijd €200 waard zijn?

guitarnijboer
21 april 2007, 21:06
Als daar de orginele speakers in zitten is ie dat zeker waard

Als er niet de originele speakers in zitten weet ik het niet zeker. Als die andere 2 onbekende speakers toevallig van Fane / Electrovoice / Weber / Jensen zijn, kan het een leuke kast zijn.

Maar zitten er 2 no-name / monacor / HH, of andere crap speakers in dan zou ik het geloof ik niet doen.

Dat ie hem niet open kan krijgen is veel zeggend.....

DaveItUp
22 april 2007, 01:07
Beter koop je sowieso een sound city top. Kost je niet gek veel meer/hetzelfde als een london shitty en is oneindig veel beter wat mij betreft.

PeeVee
22 april 2007, 09:42
Ooit in 90'er jaren een London City half stack gekocht in zeer goede staat voor ƒ250 bij MusiMart in Beek-Ubbergen. Ze waren blij dat ze er vanaf waren; stond er al heel lang, prijs was ooit ƒ500 maar was gewoon niemand die zo'n ding wou hebben. Ik knutselde toen nog niet zelf aan amps maar heb er tijdje op gespeeld en was onder de indruk van het cleane geluid. Ik heb er zelfs een optreden mee gedaan (dat op video staat). Icm Ibanez multieffect bakkie werd het dun, bovendien miste ik reverb. Ik heb de set met een hoop moeite kunnen verkopen voor ƒ350 (€160) aan een plaatselijk punkertje die er grafitti op ging bedrijven (en gitaarspelen?)

AutoStatic
22 april 2007, 10:29
Beter koop je sowieso een sound city top. Kost je niet gek veel meer/hetzelfde als een london shitty en is oneindig veel beter wat mij betreft.

London Shitty... http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_sneaky1.gif

Vechten?

scarzacosta
22 april 2007, 11:12
Beter koop je sowieso een sound city top. Kost je niet gek veel meer/hetzelfde als een london shitty en is oneindig veel beter wat mij betreft.

de prijzen voor zo een sound city top schieten nog sneller de hoogte in, en je komt ze maar heel af en toe tegen. Op marktplaats of zo heb ik er nog geen gezien, enkel op ebay.co.uk of ebay.de

DaveItUp
22 april 2007, 12:19
Nu staat r even niets op marktplaats, maar heb r t afgelopen jaar toch 10+ te koop zien staan. Ik baal nog steeds dat ik de mijne moest verkopen om de marshall te bekostigen. Had een 100watter mk3. Geweldige amps.

scarzacosta
22 april 2007, 12:40
Nu staat r even niets op marktplaats, maar heb r t afgelopen jaar toch 10+ te koop zien staan. Ik baal nog steeds dat ik de mijne moest verkopen om de marshall te bekostigen. Had een 100watter mk3. Geweldige amps.
Voor hoeveel had je hem toen verkocht? Wat is ongeveer de richtprijs voor zo een amp?
Als iemand eentje weet staan voor een leuke prijs, laat het me weten!

DaveItUp
22 april 2007, 13:40
Gekocht voor 400 en verkocht voor 450. In die hoek moet je t wel zoeken nu denk ik. Tenzij je een 120watter mk4 neemt, die zijn minder waard en minder gaaf imho.

scarzacosta
22 april 2007, 15:32
Ik had gisteren een bod uitgebracht op die lc-top die gisteren op marktplaats is gezet, vandaag overboden. Best even wachten om terug daar over te bieden zeker? want ik wil de prijs niet te ver opdrijven.

AutoStatic
22 april 2007, 16:59
Bieden op MP? Heb ik echt nog nooit gedaan. Gewoon adverteerder mailen, vragen wat ie er voor wil of een goeie prijs geven en vervolgens zsm een afspraak maken. Biedingen zijn niet bindend op MP, het is dan wel van eBay, maar het werkt niet als op eBay.

scarzacosta
22 april 2007, 17:19
Ik had al gemaild met de verkoper en hij had €350 als bodemprijs in gedachten.
Maar hij wil de advertentie 2 weken laten staan, kijken wat mensen er voor geven. Misschien dat ie em dan voor minder dan €350 wegdoet als er niet te veel op geboden wordt.

AutoStatic
22 april 2007, 17:37
Ah ok. Even afwachten dus :)

Unicron
23 april 2007, 10:13
mailen met de verkoper werkt meestal wel het beste ja, of bellen, dan laat je direct weten dat je serieus bent...

heavy-metal-thunder
25 april 2007, 12:20
Ik heb twee jaar geleden een Marshall halfstack voor 700 euro verkocht, nou was die niet meer origineel, maar goed. 15 Jaar terug kocht je voor 500 gulden een LC halfstack. Dat was toen een goedkoop alternatief voor een Marshall. Maar ja, het is maar wat de gek er voor geeft. Je moet wel in de gaten houden dat je voor dat geld een ongeveer 30 jaar oude versterker koopt waar best eens het een en ander aan kan mankeren (elco's en dat soort dingen). Ik zou er geen 700 euro voor over hebben, maar goed. Als het ervoor gevraagd EN betaald wordt dan is dat blijkbaar de prijs...

vroeger is niet nu!

In 1980 kon ik een Fender Strat kopen die ouder was dan ik (°1966) voor een 400 euro... En nu???

In 1983 kocht mijn makker een 50W Marshall met het bijhorende cab (ik denk 4*12), beiden van 1965 of 1967, voor 16.000 BEF. Dat is nog geen 400 euro.

Wel akkoord dat een versterker van 30 jaar kosten kunnen aan zijn.

cas121
25 april 2007, 15:09
Zo gaat het altijd.... Kreeg een paar jaar geleden mn LC DEA 100 uit 67 bijna niet verkocht, uiteindelijk voor een prikkie aan een forumlid weggedaan.. Ik zat laatst ook te lezen in een 'gitarist' uit 97, als je die ads leest wordt je al helemaal gek, alles zoooo cheap

maar goed on topic.

EpiCenturiesAWAy
25 april 2007, 15:16
Effie O.T.
waar zie je hoe oud je LC is ??

scarzacosta
25 april 2007, 18:51
Het bieden is ondertussen al opgelopen tot rond de €300. Hoger blijven meegaan? want ik weet niet of het meer waard is dan €300. Dan kan ik beter wachten op een andere

scarzacosta
29 april 2007, 11:25
pfff, iemand heeft al €350 geboden. daar ga ik niet meer over

Saf
12 mei 2007, 17:26
heb eergisteren een sound city top geruild voor een bassman 50. ga morgen een london city ophalen. als het allemaal doorgaat morgen meer. in mijn ogen word dit een geweldige deal.

Saf
13 mei 2007, 16:37
ja en de london city is opgehaal moest er wel voor naar alkmaar ijden das zo'n 200 km maar...

voor 450 euro gekocht

London city MK v top
zelfbouw 1 x 12"speaker kastje
custom les paul met standaard
cimar strat model met koffer
boss digital delay met doosje
boss ds-1 distorton met doosje
Tokai flanger met doosje
Stemaparaatje met doosje
Powestation voor 5 pedalen in doosje
6 kabels - 2 conectoren

Vond het beste een gave deal.

AutoStatic
13 mei 2007, 17:17
http://www.autostatic.com/emoticons/bler.gif

Alkmaar is hier om de hoek... Ach, had toch geen pegels :D Gefeli Saf!

Saf
13 mei 2007, 22:44
ik vond het zelf ook wle geluk hebben. was al met deze man aan het mailen om zijn top te kopen. Doe nik het aanbod kreeg om mijn bassman 50 te ruilen voor ee nsoundcity. heb dus nu eignelijk er eentje over. i kdenk dat de london city naar een vriend van me gaat.

Wil ze graag allebei houden maar het hier thuis ook nog een vrouw rondlopen die het niet altijd even eens is met mijn aankopen.

AutoStatic
14 mei 2007, 11:14
Ik stuur je even een PM ok?