PDA

View Full Version : Seymour Duncan® JB™ TB4 Humbucking Pickup



Frankiefrank2
20 april 2007, 18:53
Heeft iemand ervaring met deze pickup??
Hij zitin een jackson sl3 soloist gitaar.
Jackson heeft nogal een metal ervaring (helemaal mijn ding) maar omdat het een soloist serie is vraag ik me af of ze niet warme klanken en ronde klanken willen produceren met dit element.. ik had liever emg's 81/85 gehad in een dinky, maar jackson heeft nogal een lever probleem in europa.

dus kortom
is de Seymour Duncan® JB™ TB4 Humbucking Pickup geschikt voor harde metal over een engl powerball (ik palm mute veel lage snaren) en hou wel van een zwaar scherm gedefineert geluid.

Frank

Rinze
20 april 2007, 19:03
Ik heb in drie van mijn gitaren een JB bij de brug, en ik kan je vertellen dat je er prima metal mee kunt spelen, naast beschaafdere rock. Clean is een JB niet geweldig vind ik, maar in combinatie met bijvoorbeel een SH1 in de halspositie krijg je wel een mooi geluid voor clean.

De JB geeft veel output en veel boventonen, maar toch een vrij warm geluid, ook omdat er alnico magneten in zitten en het dus geen keramische schreeuwbak is. Hij levert ook een lekkere grom en chunk in het laag.

Ik weet dat er hier ook mensen zijn die de JB niks vinden, maar ik kan hem zonder meer aanraden.

AgileGhost
24 april 2007, 11:05
de JB is meer een goede allround-pickup, als je echt alleen metal wilt spelen zou ik zeker voor een actieve of keramische pickup gaan, bijv de SH/TB-6 (SD distortion). Die heb ik ook en die brult goed.

rocker_71
24 april 2007, 11:26
Volgens mij gebruiken Dave Mustaine en Marty Friedman ook de JB humbucker en die kunnen er ook wel metal uithalen.
:blast:

Maniaaaak!!
9 mei 2007, 20:08
Om kort te gaan:

Ja, heerlijke pickup met flink veel treble en overtone...

Prima voor situaties met VEEL distortion

glacius
9 mei 2007, 20:27
ik had de tb 4 in mijn bc rich zitten ! erg goede metal sound ..

Valoosj
9 mei 2007, 22:05
JB zit bij Cantrell van Alice in Chains en bij Jones van Tool in de brugpositie... ik denk dat dat genoeg zegt over hoe zwaar ie gaat

ben vanhoof
9 mei 2007, 22:12
Ik heb m in mn jackson rr5 zitten, en in mn andere gitaar een emg 81. De emg klinkt veel gedefinieerder, strakker, en heeft meer mids wat nogal voordelig is in een luide bandsituatie. Clean klinkt de tb4 beter, veel warmer. Ik vind 'm erg goed voor rock en hardrock. Voor trash metal verkies ik de emg, voor heavy metal a la machine head eerder de tb4 (ookal spelen zij met emg's)

Rutger
10 mei 2007, 10:55
kopen? :D +10