PDA

View Full Version : Sparen voor een Explorer



Nocki
20 april 2007, 18:04
Hoi,

Voor het eerst ga ik eens echt sparen voor een gitaar. sinds ik getrouwd ben heb ik eigenlijk nooit meer geinvesteerd in mn gear. Het geld wat erin zit is erin blijven zitten en ik heb er nooit meer bij bijgelegd. Nu wil ik eens echt gaan sparen voor een gitaar. iets wat ik nog nooit echt gedaan heb. De bedoeling is om een Gibson Explorer te gaan kopen en dan het liefst een 2ehandse in een kleur die nu niet meer te koop is (nu te koop is rood, zwart, wit en hout?kleurig). ik zat te denken aan een explorer in donker hout zoals je the Edge van U2 welleens ziet gebruiken. lijkt me te gek om te hebben.

Maar helaas zie je niet vaak explorers voorbij komen. ook veel info kan ik niet vinden. Over LP's en SG's is tonnen info te vinden zoals jaartallen, uitvoeringen en verschillen. zijn er hier mensen die meer kunnen vertellen over Gibson Explorers? alle info en plaatjes zijn natuurlijk welkom. Ik ben echt van plan om eens iets leuks te gaan kopen maar heb dus nog geen idee hoe en wat met de Explorer.

alvast heel erg bedankt.

Orgasmocaster
20 april 2007, 18:10
Ik heb goed advies :)
Je cunt het beste een uit 1958 kopen...

strat58
20 april 2007, 18:24
Ik heb goed advies :)
Je cunt het beste een uit 1958 kopen...

Hoi er staat er een op MP een 1976 reissue Gibson Explorer vor 1325 euro, geen geld vor zo'n geweldige gitaar. Ik heb er zelf ook zo een het is een gitaar uit de historic collection.
Peace Strat58

Nocki
20 april 2007, 18:36
Hoi,

Het geld is helaas nog niet compleet. zit nu op een 10e ongeveer :) maar wil dus wel serieus gaan kijken voordat ik zomaar wat koop.

hoe zit dat met die historic collection? is dat zoveel anders? kan je meer vertellen?

blimb
20 april 2007, 18:39
Hoi er staat er een op MP een 1976 reissue Gibson Explorer vor 1325 euro, geen geld vor zo'n geweldige gitaar. Ik heb er zelf ook zo een het is een gitaar uit de historic collection.
Peace Strat58


wel raar met 5 advertenties wordt zowel in heerlen als in rdam verkocht ...

Fender75
20 april 2007, 18:47
Wordt mijn gitaar na een LP...:) Hele coole vormgeving!

FNaRK
20 april 2007, 19:16
hey Nocki ...

je mag mijn Explorer overnemen voor een leuke prijs ...

ik wil een zwarte :stop:


http://home.kabelfoon.nl/~hoed/Calibern/photos/IMG_2147.JPG

Nocki
20 april 2007, 19:34
Hee Mario,

Dankje. maar zoals je al kon lezen ben ik er nog niet he :) en eerst wil ik meer info over de explorers. wat is de jouwe er voor een?
en wat is je prijs?

vulvasonic
20 april 2007, 20:48
hey Nocki ...

je mag mijn Explorer overnemen voor een leuke prijs ...

ik wil een zwarte :stop:


http://home.kabelfoon.nl/~hoed/Calibern/photos/IMG_2147.JPG

Verdomme PISNICHT!!!!!!!!!!!
Dank je feestelijk. Nu kan ik dus wekenlang niet meer slapen hè......
Die plank van jou is meesterlijk mooi. De mooiste Explorer van alle Explorers.

DOET IE 'M WEG, HEB IK GEEN ROOIE CENT!!!!!!!
KLOOTHOMMEL!!!!!:angry:

strat58
20 april 2007, 22:19
Hoi,

Het geld is helaas nog niet compleet. zit nu op een 10e ongeveer :) maar wil dus wel serieus gaan kijken voordat ik zomaar wat koop.

hoe zit dat met die historic collection? is dat zoveel anders? kan je meer vertellen?

Nou die historic collections van Gibsons zijn echt heel goed, heb 2 Explorers Wit) uit de jaren 80 gehad en heb die weggedaan. Deze klinkt veel beter en speelt ook lekkerder. Bovendien vind ik de naturel Explorers erg mooi, maar dat is persoonlijk.
http://img485.imageshack.us/img485/6072/image0002043po5.th.jpg (http://img485.imageshack.us/my.php?image=image0002043po5.jpg)


Peace Strat58

ED BOB
20 april 2007, 23:22
Ik heb zelf een Gibson Explorer Limitid Edition 2000 aangeschaft voor een U2-project met de bedoeling om 'm later weer door te verkopen.... maar ik doe 'm echt nooit meer weg!
Voor pics zie onze site:
http://www.rooytribute.nl/rooy2u/

greetz, The Ed

FNaRK
21 april 2007, 11:15
Verdomme PISNICHT!!!!!!!!!!!
Dank je feestelijk. Nu kan ik dus wekenlang niet meer slapen hè......
Die plank van jou is meesterlijk mooi. De mooiste Explorer van alle Explorers.

DOET IE 'M WEG, HEB IK GEEN ROOIE CENT!!!!!!!
KLOOTHOMMEL!!!!!:angry:

ik heb geduld .....
geef maar een brul als je weer poen hebt :chicken:

Evil-Payasos
21 april 2007, 13:20
Ik zit ook te denken om een Explorer aan te schaffen, maar dan koop ik hem wel in america!, daar kost hij, omgerekent, nieuw 740 euro :sssh: zo klote weinig voor zown geil ding!

Laters

BH

Squier4ever
21 april 2007, 13:23
Ik zit ook te denken om een Explorer aan te schaffen, maar dan koop ik hem wel in america!, daar kost hij, omgerekent, nieuw 740 euro :sssh: zo klote weinig voor zown geil ding!

Laters

BH

heb je ook al de 23% invoerkosten erbij geteld?

Evil-Payasos
21 april 2007, 13:28
hahaha, nee hoeft ook niet, ik heb een vriend die maandelijks naar US gaat :cooler:

Squier4ever
21 april 2007, 13:30
dan nog..
als je zonder gitaar heengaat en met een nieuwe terugkomt krijg je zeer vaak controle... eigenlijk ben je al verdacht als je er met een gitaar rondloopt..
wordt je alsnog die 23% aan je broek gehangen, zou er budget-wise wel rekening mee houden dat je ze gewoon moet betalen, als het dan niet zo is heb je geluk....

Evil-Payasos
21 april 2007, 13:46
Is het vast, 23% op je aankoop artikel als je naar Holland vliegt?, of wil dat ook nog wel eens verschillen?

wikwakka
21 april 2007, 14:16
Even om daar op te reageren - Ik ben zelf twee keer met gitaar en al van het Midden Oosten naar Schiphol gevlogen en geen enkele keer heb ik iets hoeven te betalen. Andersom ben ik ook een keer met 2 (!) gitaren terug gevlogen en toen ook niks gemerkt.

Het fijne aan Schiphol is dat de douane totaal niet strikt is. Je kan dan wel vrijwillig je gitaar afgeven maar als je gewoon door de deuren loopt is er niks aan de hand.

Hey, denk ik nu pas aan. Ik zou hier zo gitaartjes kunnen kopen (zeker zo'n 30% goedkoper) en dan in Nederland met winst verkopen :)

Evil-Payasos
21 april 2007, 14:21
heheh, DEALER! :hippie:

Squier4ever
21 april 2007, 17:16
Even om daar op te reageren - Ik ben zelf twee keer met gitaar en al van het Midden Oosten naar Schiphol gevlogen en geen enkele keer heb ik iets hoeven te betalen. Andersom ben ik ook een keer met 2 (!) gitaren terug gevlogen en toen ook niks gemerkt.

Het fijne aan Schiphol is dat de douane totaal niet strikt is. Je kan dan wel vrijwillig je gitaar afgeven maar als je gewoon door de deuren loopt is er niks aan de hand.

Hey, denk ik nu pas aan. Ik zou hier zo gitaartjes kunnen kopen (zeker zo'n 30% goedkoper) en dan in Nederland met winst verkopen :)

wss heb je gewoon geluk, er zijn zat mensen hier die wel hebben moeten dokken (kan me een mooi verhaal van Picker herinneren die met zijn gitaar ging toeren en op de terugreis bij aankomst moest betalen aan die geldrovers)

Nocki
14 juni 2007, 18:11
Jaaa!!! ik heb genoeg geld voor een leuke explorer! zou er zelfs een nieuw kunnen gaan halen! ik wil een natural of een rode....

nou eens kijken of ik er een kan vinden. 1325 voor een explorer vind ik wat veel maar als tie wat zakt kan ik er wel eens naar gana kijken.

Roadkill heb je de jouw nog?

groetjes

robert-gitarist
14 juni 2007, 18:53
ik heb geduld .....
geef maar een brul als je weer poen hebt

Ruilen voor mijn zwarte Epiphone explorer? :hippie:








:D

Nocki
16 juni 2007, 23:22
helaas... de gitaar van Mario is zonder koffer. wel spijtig want die is lekker donker en precies wat ik zoek.
Het lijkt wel of de mensen met een explorer de ecplorer niet willen verkopen. Er zijn me nu al 4 limited editions aangeboden waarvan geneen verkoper me kan vertellen wat er bijzonder aan is behalve de sticker limited edition en alle 4 zijn ze verschillend kwa uitvoering...
het liefste wil ik deze :
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p79099n3.jpg

maar deze verkoper zakt niet met zn prijs. als tussen de 1100 en 1200 inzat zou ik het wel doen. maar goed we wachten af...

iemand een idee hoe het zit met die explorer limited editions???

Gitaro
17 juni 2007, 00:04
Geen idee, maare, als die strijdbijl van Mario geen koffer heeft en toch precies is wat je zoekt, haal je toch even een goedkope + degelijke explorer gigbag bij Dirk Witte (volgens mij ~€20... pin me er niet op vast)? Koffer komt later wel... zou ik zeggen.

Nocki
17 juni 2007, 08:25
Nee. het moet gewoon goed en compleet zijn. geen half werk.er moet gelijk een koffer bij zitten en precies zijn wat ik wil. heb altijd met koffers rondgelopen behalve 1 keer. en toen was het ook gelijk raak.

grayfink
17 juni 2007, 09:06
En ook nog in stock.

http://www.thomann.de/thoiw7_rockcase_rc10620b_gitarrenkoffer_prodinfo.h tml

Ic3gl0vE
17 juni 2007, 10:42
Voor 1245 heb je een nieuwe incl case
http://www.thomann.de/thoiw7_gibson_explorer76_ch_prodinfo.html
mooi donker hout ook

FNaRK
17 juni 2007, 11:18
en Nocki heeft mail :sssh:

FNaRK
17 juni 2007, 11:22
ik zit een beetje rond te kijken ....
dit heeft ook wel iets
http://www.thomann.de/prodbilder/109975.jpg....http://ai.pricegrabber.com/pi/3/35/62/33562062_640.jpg

jasper159
17 juni 2007, 11:48
Alsjeblief nee!

AgileGhost
18 juni 2007, 15:59
Jammer van de vorm, verder is die spalted top + headstock prachtig!

Nocki
19 juni 2007, 00:28
Hieperdepiep! Hoera!!!

Ik heb een explorer compleet met Gibson koffer, straplocks en.... Een echte, originele, superdeluxe, door Mario aangeraakte ROADKILL PLECTRUM!!!

Ik ben nu echt compleet! vanavond al het zweet van Mario eraf gepoetst, de roestige plekjes van de schroefjes gehaald, het plastic van de slagplaat gehaald en even wat vluchtig afgesteld. wat een eerlijke gitaar. ik had al wat explorers vast gehad maar dit is echt een hele fijne!

Bedankt Mario!

Nu nog erachte zien te komen wat nu dat special edition betekent achterop de nek... toch mezelf eens verdiepen in de explorer edities door de jaren heen. morgen zal ik eens wat foto's posten!

Nocki

jw009
19 juni 2007, 09:59
Fotoooo's !!!




10101001

InternEd
19 juni 2007, 10:02
Cool! De Explorer is een van de mooiste gitaren ooit gemaakt.

Nocki
19 juni 2007, 19:15
http://people.zeelandnet.nl/nocki/exp0.JPG
http://people.zeelandnet.nl/nocki/exp1.JPG


Echt een heerlijke gitaar! het brug element scheurt als de beste! heerlijk ding! ben er erg blij mee! het is een Limited Edition en als ik het goed heb is het de versie om te vieren dat de explorer 40 jaar oud is. dat is de enige natural burst explorer die ik kan vinden en het serie nummer zeg als ik het goed heb 98.

Nou ga ik weer even spelen.,..


Nocki

Teddy
19 juni 2007, 20:36
Wow! Dat is echt een HEEL erg mooi ding zeg!

smandert
19 juni 2007, 21:56
Wow! Netjes hoor...*jealous*

Fender75
20 juni 2007, 09:16
Inderdaad...jaloers!! Gefeliciteerd, echt een heel mooi gitaartje!!

Luke-wannabe
20 juni 2007, 11:04
Vet voor je man!
Congrats!

Nocki
20 juni 2007, 11:13
Tis echt een super fijne gitaar. goed af te stellen en een heerlijke hals.

Ik merk dat ik hier ontzettend snel op speel (voor mijn doen) en hij geeft heerlijke pinched harmonics en een heerlijk midden gebied wat heerlijk is voor highgain sounds.
Wat me opviel en niet alleen ik is dat het laag in de versterker ook heel anders klinkt. echt een heel fijne plank met lekkere pu's.

Ben er echt super blij mee.

AART
20 juni 2007, 11:38
Wat staat daar boven op je roadster vor amp?

Nocki
20 juni 2007, 11:51
Mesa Boogie Mark IV

Orpheo
20 juni 2007, 12:01
Mesa Boogie Mark IV

ALWEER?!?!?!

Nocki
20 juni 2007, 12:10
Nee het is een geintje maar ik ben inderdaad weer aan het sparen voor een Mark IV. Op de Roadster staat een 4HE rackje met daarin mn draadloos set en mn intellifex.
Mn plannen voor dit jaar zijn de POD XT live en mn actieve monitor weg te doen. Hiervoor in de plaats komt een line6 Flextone III XL met floorboard. en het geld wat dan over is daar wordt een nieuwe (2e) top voor gekocht. waarschijnlijk nog niet gelijk een mark IV maar iets tijdelijks. bv een marshall valvestate of AVT ofzo. en dan doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor de Mark IV.

Groetjes

Nocki

AART
20 juni 2007, 17:32
Dan begin ik alvast te sparen om hem over te nemen als je hem zat bent :satisfie:

Nocki
20 juni 2007, 18:21
Dan kan je lang sparen... des te meer krijg ik ervoor :)

TimmU
20 juni 2007, 22:56
Goddomme mooie gitaar man! Plezier ermee!