PDA

View Full Version : Zoom 3000s



smandert
20 april 2007, 15:31
Ik heb een vraagje. ik heb al wat zitten zoeken maar heb niets nuttigs kunnen vinden.

Ik heb sinds jaar en dag een Zoom 3000s en vind dat ie er mee door kan. Nu wil ik op gaan treden, en het blijft wel plastieke meuk natuurlijk. Erg kwetsbaar.

Ik denk er over om een Boss GT8 aan te schaffen. Ik zal m alleen niet slechts aanschaffen voor de metalen behuizing, hij moet ook wel wat meer te bieden hebben.

Heeft iemand ervaring met zowel de Zoom 3000s (speeddemon?) als de GT8?
En wat zou ik nog kunnen krijgen voor die 3000s?

Speeddemon
20 april 2007, 19:07
Heb zelf ooit een 3000S (met dat headsetje toch?) gehad, en die ingeruild op een Boss GT-3.

De redenen waren vooral degelijkheid en een kwaliteitsverbetering van de pitchshifter/harmonizer.

Uiteindelijk raak je wel die talkbox functie kwijt en Zoom's "seamless patch change", maar de voordelen wogen er ruimschoots tegenop.

Wat je er nu nog voor krijgt? 50, 60 euro? Misschien 75?

smandert
21 april 2007, 13:43
Bedankt!
Die talk box doe ik toch niets mee. En eerlijk gezegd vind ik die seamless patch change ook niet overweldigend. Ik ben wel gewoon tevreden met de hoeveelheid effecten en de kwaliteit ervan. Het expressiepedaal is echter niet super en ik heb regelmatig het idee dat ik er zo doorheen trap. Het heeft ook helemaal geen weerstand, waardoor sommige effecten moeilijk te gebruiken zijn. wah-wah bijvoorbeeld.