PDA

View Full Version : Naam van je gitaar



AriaProII
20 april 2007, 12:55
Welke naam heb je aan je gitaar gegeven (b.v. "lucille"), en waar komt die naam vandaan?

Einzeln
20 april 2007, 13:34
Ik zeg hooguit af en toe kloteding. Edit: als ik er goed over nadenk zeg ik Ibanez, of Godin.

Pais
20 april 2007, 13:49
Ik vind eigenlijk een naam geven aan een voorwerp nogal seniel :chicken: Maar ja, als je meerdere gitaren hebt zul je ze toch of een of andere manier benoemen.
Ik heb er nu twee, ze heten "die ene" en "de andere".

Hendriks
20 april 2007, 14:06
Ik heb het geprobeerd maar als ik hem riep kwam mijn kat,

Einzeln
20 april 2007, 14:10
Ik heb het geprobeerd maar als ik heb riep kwam mijn kat,
Heb? Heb kommaar kommaar kommaar?

BamBuFan1
20 april 2007, 17:13
Welke naam heb je aan je gitaar gegeven (b.v. "lucille"), en waar komt die naam vandaan?

Al mijn favoriete gitaren heten Gerrit.

Samder
20 april 2007, 17:41
Jan natuurlijk

Rinze
20 april 2007, 18:24
Ik heb het geprobeerd maar als ik heb riep kwam mijn kat,

Mijn broer had vroeger twee katten die kwamen als je "kaas" riep.

Ik noem mijn gitaren gewoon bij de merknaam, of ik noem ze "gitaar". Ik zie ze ook niet als vrouwelijk of mannelijk, kan er trouwens wel verliefd op zijn.

glasbier
20 april 2007, 18:29
Mijn broer had vroeger twee katten die kwamen als je "kaas" riep.

Ik noem mijn gitaren gewoon bij de merknaam, of ik noem ze "gitaar". Ik zie ze ook niet als vrouwelijk of mannelijk, kan er trouwens wel verliefd op zijn.

ik vind die van mij toch wel een vrouwtje hoor.......vannacht duik ik ermee mijn bed in!

Rinze
20 april 2007, 18:44
ik vind die van mij toch wel een vrouwtje hoor.......vannacht duik ik ermee mijn bed in!

Ja, maar ten eerste heb je net een nieuwe gitaar en ten tweede is je vriendin weg, geloof ik :satisfie: Maar toch, ik vind het ook niet lekker liggen op zo'n gitaar, veel te hard.

FruscianteFan
20 april 2007, 18:46
Strat, Les Paul, Jackson, Bas, Akoestische. Meestal met 'de' of ''n' ervoor.

Globetrotter
20 april 2007, 18:48
De coolste namen voor gitaren zijn al bezet...

Arm the Homeless

Soul Power

Allebei van dit gitaarwonder;
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/55/Audioslave_guitarist.sized.jpg/766px-Audioslave_guitarist.sized.jpg
Cheers,

Bart

glasbier
20 april 2007, 18:52
Ja, maar ten eerste heb je net een nieuwe gitaar en ten tweede is je vriendin weg, geloof ik :satisfie: Maar toch, ik vind het ook niet lekker liggen op zo'n gitaar, veel te hard.

Al eens geprobeert Rinze?

Rinze
20 april 2007, 19:52
Al eens geprobeert Rinze?
Waarom denk je dat mijn Fender Lead er zo uitziet? Ik heb zo mijn eigen methode om te reliccen: keihard ragge! :cooler:

http://www.rinzesgitaarweb.nl/afbeeldingen/lakschade.jpg

Unforgiven
20 april 2007, 20:14
Mijn custom Explorer heet: Alphaxe, door mijn jarenlang gehouden nickname AlphaZel
Mijn nieuwe custom heet: Fearless omdat dit in het japans op in de 12 fret gesneden wordt

Ik ben benieuwd naar andere namen. Kom maar op mensen :)

Eko
20 april 2007, 22:50
Ik heb 2 gitaren met een naam. De strat het Jan, naar mijn overleden vriend , en de naam staat er in gegraveerd. De Tele heet Lena, de koosnaam van m`n vrouw, die staat er ook in gegraveerd. Voor beiden heb ik een aparte slagplaat laten komen. Voor de sunburst strat een 3-ply met parelmoer en voor de zwarte tele een bijpassende zwarte 3-ply.
Alle anderen hebben geen eigen naam. De volgende die een naam gaat dragen moet nog besteld worden. Het wordt een Gretsch , Bryan Setzer met Orange stain nitro lak. Helaas de duurste versie, maar wel de mooiste. De naam staat al vast maar zeg ik niet eerder dan dat ik hem in de handjes heb.

Madcow
20 april 2007, 23:17
me ibanez heet Gerrit.
De cheapocaster heet pieter.

Neah, ibanez is vaker: Ibbie, De koreaan, of gewoon ibanez.
En de cheapo heeft geen naam, Mua, Cheapocaster, telt dat?

B_2_the_a
20 april 2007, 23:27
heb op dit moment niet veel gitaren..

maar mijn jazzbas heet woody (blank gelakt)
en mijn telecaster heet richy (richwood)

repelsteeltje
21 april 2007, 00:03
Ik heb geen naam voor mijn gitaar........... maar ik speel op een bijzonder goeie samick en het gevoel wat ik krijg als ik haar beetpak of is
Mijn gitaarMijn gitaar

AutoStatic
21 april 2007, 00:26
Mijn lievelingsgitaar heeft een naam ja. Maar die ga ik jullie dus mooi niet vertellen, dat is gewoon vet privé.

Pais
21 april 2007, 00:32
Al eens geprobeert Rinze?

Ikke 1 keer :chicken: Dat was met "die ene". Ik was aan het verhuizen en sliep die nacht in een lege kamer op de grond. Ik was er zat van en dronk mezelf lazerus die avond. We moesten nog even de ex-onderburen pesten door snachts nog voor de laatste keer te spelen.
Die volgende ochtend werd ik wakker met een kater en een gitaar in mn armen.
Maar volgens mij dwaal ik af.

glasbier
21 april 2007, 10:44
Ikke 1 keer :chicken: Dat was met "die ene". Ik was aan het verhuizen en sliep die nacht in een lege kamer op de grond. Ik was er zat van en dronk mezelf lazerus die avond. We moesten nog even de ex-onderburen pesten door snachts nog voor de laatste keer te spelen.
Die volgende ochtend werd ik wakker met een kater en een gitaar in mn armen.
Maar volgens mij dwaal ik af.

met een KATER en je gitaar in je armen??????
arme kat........

lifespan
22 april 2007, 21:54
Ik heb het meestal over "die blauwe" (Gordon Smith"), "die strat"(spreekt voor zich) of "die rooie" (Ovation, maar ja, als ik het over "die rooie" heb voelt mijn vrouw zich ook aangsproken.....

Pep

Thundermane
22 april 2007, 22:04
Nouja dan noem ik de mijne maar blaze ofzo... gezien er een blaze humbucker in zit :p

GunMetalBlue
22 april 2007, 23:48
Daisy. Niet omdat ik het een mooie naam vind, maar omdat het een h**rennaam is, en mijn gitaar is mijn h**r.

Lach met een ander :D

AriaProII
23 april 2007, 09:09
de mijne heet "laura", naar een onbeantwoorde liefde. De naam staat ook in witte viltstift achterop de kop.
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP0604R.jpg

En o ja; gitaren zijn zeker vrouwelijk, vooral Les Pauls en spaanse gitaren, kijk maar naar die rondingen...

Pais
23 april 2007, 11:12
Na aanleiding van dit topic was ik benieuwd of het woord "gitaar" in de nederlandse taal mannelijk of vrouwlijk is (in ieder geval niet onzeidig, vanwege lidwoord "de")

Dus ik zoek "gitaar" op in het internetwoordenboek. Ik schrok een beetje van de definitie van gitaar :(

gi·taar (de ~, gitaren)
1 tokkelinstrument, lijkend op een grote viool, gewoonlijk met zes snaren


Nu weet ik alsnog niet of onze zessnarige tokkelviolen mannelijk of vrouwlijk zijn in de nederlandse taal.

(zal wel gewoon vrouwlijk zijn, La guitarra in het spaans, La guitare in het Frans, Die gitarre in het Duits, allemaal vrouwlijk)

Don Capo
23 april 2007, 11:27
de mijne heet "laura", naar een onbeantwoorde liefde. De naam staat ook in witte viltstift achterop de kop.


Dude, vrij sneu!

Je gaat je gitaar toch niet naar een ONbeantwoorde liefde noemen?

AutoStatic
23 april 2007, 11:40
Na aanleiding van dit topic was ik benieuwd of het woord "gitaar" in de nederlandse taal mannelijk of vrouwlijk is (in ieder geval niet onzeidig, vanwege lidwoord "de")

Dus ik zoek "gitaar" op in het internetwoordenboek. Ik schrok een beetje van de definitie van gitaar :(

gi·taar (de ~, gitaren)
1 tokkelinstrument, lijkend op een grote viool, gewoonlijk met zes snaren


Nu weet ik alsnog niet of onze zessnarige tokkelviolen mannelijk of vrouwlijk zijn in de nederlandse taal.

(zal wel gewoon vrouwlijk zijn, La guitarra in het spaans, La guitare in het Frans, Die gitarre in het Duits, allemaal vrouwlijk)

Ook in het Nederlands is gitaar een vrouwelijk zelfstandig naamwoord.

AriaProII
23 april 2007, 11:55
Citaat:
Origineel gepost door AriaProII
de mijne heet "laura", naar een onbeantwoorde liefde. De naam staat ook in witte viltstift achterop de kop.




Dude, vrij sneu!

Je gaat je gitaar toch niet naar een ONbeantwoorde liefde noemen?
__________________


neuk jou, capo. bekijk het maar zo; op deze manier kan ik haar nogsteeds bespelen...

Wimvdb
23 april 2007, 12:23
de mijne heet "laura", naar een onbeantwoorde liefde. De naam staat ook in witte viltstift achterop de kop.
http://i142.photobucket.com/albums/r103/Triad_01/IMGP0604R.jpg

En o ja; gitaren zijn zeker vrouwelijk, vooral Les Pauls en spaanse gitaren, kijk maar naar die rondingen...


Scissor sisters nummer noemt ook Laura !

Don Capo
23 april 2007, 13:45
neuk jou, capo. bekijk het maar zo; op deze manier kan ik haar nogsteeds bespelen...

Gast, het is een ONbeantwoorde liefde. Hoe NIET Rock and Roll is dat.

'De gitaar heb ik vernoemd naar een meisje in wie ik mijn piemel NIET mocht stoppen om zo toch nog een beetje aan haar te zitten'

Kim Wilson
23 april 2007, 13:47
Gast, het is een ONbeantwoorde liefde. Hoe NIET Rock and Roll is dat.

'De gitaar heb ik vernoemd naar een meisje in wie ik mijn piemel NIET mocht stoppen om zo toch nog een beetje aan haar te zitten'
:seriousf:

Wat een prachtige en elegante verwoording, Thijs! :D

AriaProII
23 april 2007, 14:03
beetje sexueel gefrustreerd, capo? Ik begin over een naam van een gitaar, jij begint over piemels in vrouwen...

Don Capo
23 april 2007, 14:08
Ja inderdaad.

Laten we het daar op houden!

AriaProII
23 april 2007, 14:18
is goed. :speed:

sjoerd5
23 april 2007, 17:42
Rustig aan Thijs.
Auto Static je hebt PM
en Thijs jij ook.


Nu weer ontopic.

Pais
23 april 2007, 20:17
:seriousf: Goedzo Sjoerd, voed ze op, die collega's van je.

Overigens wel erg leerzaam, die lichterlijke offtopic vergrijp. Nu weet ik in ieder geval dat ik nooit moet aanpappen met gitaristen die hun gitaar een naam geven. Met een beetje pech komt mn naam op de kop van een gitaar terecht.
En gezien ik de enige vrouw in nederland ben die Fitna heet, kan dat voor heel beroerde situaties zorgen :chicken:
In dat geval zou ik mn naam maar gewoon officieel laten veranderen in Pais.

lifespan
29 april 2007, 00:29
Goh, en geef je je amp en je cab en zo ook een naam? knap schizofreen als je het mij vraagt!

Thom TK
29 april 2007, 00:35
Jezus dit topic ook al bijna ontspoord, knap hoor :chicken:

Ontopic: Leuk topic! :D

De mijnen: mijn zwarte Yamaha Pacifica heet Ellis.
Het is mijn beginnersgitaar en omdat ik het een schitterende gitaar vind/vond heb ik haar genoemd naar de zangeres Sophie Ellis-Bextor (zwart haar ook, vandaar).
Mijn BC Rich Warlock heet Xena, need I say more :D.
Mijn Ibanez heet Tarja, genoemd naar de zangeres van Nightwish.
Beetje zelfde verhaal als bij mijn Pacifica; de eigenschappen van de persoon zie ik de betreffende gitaar.

GunMetalBlue
29 april 2007, 01:24
neuk jou, capo. bekijk het maar zo; op deze manier kan ik haar nogsteeds bespelen...

onze bassist, net hetzelfde verhaal hoor... niks raar aan!

vox
29 april 2007, 19:58
mijn les paul heet gewoon.. gitaar.. "ik pak mijn gitaar er maar weer eens bij"

Baker
30 april 2007, 09:37
volgens mij zijn gasten die hun gitaar een naam geven van hetzelfde type als die, nog zoiets zieligs, hun snikkel een naam geven.

Thunders1988
30 april 2007, 10:47
Een gitaar is wel degelijk een vrouw... naar mijn mening de beste die je kunt hebben in je leven :d
1) ze vragen geen geld
2) je moet ze geen eten of kleren geven (soms nieuwe snaren en dat is et ook)
3) je mag er altijd op spelen
4) ze krijgen geen hoofdpijn of geen maandelijkse probleempjes
5) je kan ze maanden geen affectie geven, en toch mag je er altijd op spelen
6) ...

zo kun je wel even doorgaan :)

heb t ook al aan mijn vriendin vertelt (wat hierboven staat)... ze vond t vrij grof van me, mrja... af en toe zijn we allemaal zo (ja we zijn nog samen)

On topic: mijn gitaar heeft n naam: "mn blondje" (tv yellow Junior; en mn vriendin is blond)

GunMetalBlue
30 april 2007, 21:28
volgens mij zijn gasten die hun gitaar een naam geven van hetzelfde type als die, nog zoiets zieligs, hun snikkel een naam geven.

PROTEST! :angry:


@Thunder: 'blondje' is bijna schattig :D

Thunders1988
30 april 2007, 21:47
is ze ook ;)

en gitaren een naam geven heeft niks zielig; noem je SRV, Albert King, BB King,... ook zielig?

Tias
1 mei 2007, 11:39
Ik mijn gitaar eline genoemd, in een dol dwaze bui:P, en zij heeft der fiets naar mij vernoemd

Orgasmocaster
3 mei 2007, 22:31
Mijn #1 voor de laatste 21 jaar, een gemuteerde fender strat speelt zooo orgasmisch goed, dat ik haar...... raad eens... 'de orgasmocaster' genoemt heb.... verklaart gelijk mn username.

The one and only original orgasmocaster:
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/stratmay13th023.jpg

Krikkeden 1ste
5 mei 2007, 08:40
Mijn vier gitaren heten allemaal "teef" ...
Vooral als mijn vingers niet produceren wat ik horen wil... :blast:

Mijn versterker heet "sjtoem spel" ,zeker toen hij vorige week een fameuze crash kende... :seriousf:

Als je namen gebruikt wil het toch zeggen dat de band speciaal is hé...

Lambird
5 mei 2007, 09:54
Mijn elektrische Ibanez heet kapstok omdat ik vroeger de gewoonte van maakte mijn vestje op zijn nek te gooien toen ik nogal snel was uitgespeelt.
mijn acoustische Fender noem ik gewoon "Fender"

Les Paul R8
5 mei 2007, 11:54
Les Paul R8: Burst
Les Paul Ace Frehley: Ace
Les Paul 50th anniverssary: Blackie
Les Paul Special DC: DC
Fender Strat Eric Johnson: Eric
Fender Strat '90: Witje
PRS Custom 22 Brazilian: Beauty
PRS CE22: CE
Haar Tele: Tele

Henkie spenkie
5 mei 2007, 19:17
Les Paul R8: Burst
Les Paul Ace Frehley: Ace
Les Paul 50th anniverssary: Blackie
Les Paul Special DC: DC
Fender Strat Eric Johnson: Eric
Fender Strat '90: Witje
PRS Custom 22 Brazilian: Beauty
PRS CE22: CE
Haar Tele: Tele
wow, heb je een gitaarwinkel ofzow? :o

vox
5 mei 2007, 19:31
Ik mijn gitaar eline genoemd, in een dol dwaze bui:P, en zij heeft der fiets naar mij vernoemd

dan is ze verzekerd van een lekker rijdende fiets..

Jyuuga
5 mei 2007, 21:02
Elec. gitaar: elec. gitaar.
Akoestisch gitaar: akoetisch gitaar.

MusicManMaestro
5 mei 2007, 22:35
Mijn gitaar heeft bij zijn geboorte al een naam gekregen van zijn Schepper en die naam gebruik ik dus ook :)

Mitch_mashinguard
5 mei 2007, 23:23
Mijn Gigodverrrrrrrrrgitaar heet G-G-G-G-GODVERDEGODVERDE Gilles de La TouRUK! RUK! RUK! RUK! RUK! TOURette..... dus

Saf
11 mei 2007, 21:48
mijn zelfbouw bas heet "het blok"(is een rechthoekige merante blok hout als body vandaar) een fretloze zwaar toegetakelde bas heet "het wrak" de rest hebben geen namen.

niensama
20 mei 2007, 13:57
Mijn electrische gitaar heet Miyabi, door Miyabi (of Miyavi) ben ik meer gitaar gaan spelen, en hij was ook de aanleiding om een electrische gitaar te kopen.
Toevallig zei de verkoper dat de gitaar elegant is. (Miyabi = elegant)
daarom heet hij dus Miyabi^^

Dr. Fitz
26 mei 2007, 19:37
De ene noem ik Joop, de andere Kees of Harry, want die heet eigenlijk Frans.

zoon van Piet
26 mei 2007, 20:40
de meeste van mijn gitaren hebben geen naam. Behalve Arnold, Armand, Frida In Een Rode Jurk en Marjan.

zoon van Piet
26 mei 2007, 20:41
oh.. en De Zwarte Koning, niet te vergeten...

Wokkie
27 mei 2007, 00:58
Ik noem hem altijd "string"

Bloem
1 juni 2007, 14:47
Mijn Basgitaar heet Basje

vox
1 juni 2007, 19:42
Mijn Basgitaar heet Basje

bassie voor vrienden???

Bloem
1 juni 2007, 23:03
bassie voor vrienden???

Hij heeft geen vrienden, wel buren, aan de ene kant een stel Gibson Les Paul en Fender telecaster de luxe en aan de andere kant woont Ovation.

Ik noem hem altijd basje, anderen zeggen bas :)

vox
2 juni 2007, 20:05
Hij heeft geen vrienden, wel buren, aan de ene kant een stel Gibson Les Paul en Fender telecaster de luxe en aan de andere kant woont Ovation.

Ik noem hem altijd basje, anderen zeggen bas :)

;)..........

AoDf
2 juni 2007, 21:51
Strat: Little bitch
' 76 Les Paul: The old lady

Zo ligt de verhouding tussen strat en LP thuis hehe. Alhoewel ik de strat ook wel Little Britt noem.

Wouter van Dijk
7 juni 2007, 01:59
Mijn Les Paul heet gewoon Leslie, en mijn Strat heet Strat :p

Undertaker-120306
7 juni 2007, 23:02
ik noem mijn gitaren gewoon altijd warlock en strat XD

YannickH
4 juli 2007, 01:22
er is maar1 van de5gitaren di ik ene naam geef en dat is men ltd kh602 en di noem ik kirk(kirk hammett van metallica) en voor de rest noem ik ze allemaal schat :) :satisfie:

Nevaratoiel
4 juli 2007, 01:38
Ik weet niet hoor. Ik vind het benamen van instrumenten... dingen... een beetje, um... tja... hoe zeg ik het... lame... Zou het zelf nooit doen denk ik.

AriaProII
4 juli 2007, 08:11
En als Slash toevallig z'n gitaren een naam zou geven, wat dan?

Roro92
4 juli 2007, 09:07
HENK! Henk de Vries als het om belangrijke dingen gaat!

ChristiaanT
7 juli 2007, 21:15
Mijn gitaren hebben allemaal een meisjesnaam, omdat ik er toch wel emotioneel aan gehecht ben. Maar die ga ik niet op dit forum zetten :sssh:
Waarschijnlijk ben ik er mee begonnen omdat ik ergens las dat B.B.King het ook doet.

Tenminste ben ik nog niet zo raar dat ik met mijn instrument ga knuffelen voor een optreden, zoals ik Tori Amos wel eens met haar piano heb zien doen ;)

Nevaratoiel
7 juli 2007, 21:41
En als Slash toevallig z'n gitaren een naam zou geven, wat dan?Dan nog niet. Ik geef alleen levende dingen (zoals (huis)dieren en mensen, etc) een naam. Ik vind het ook belachelijk als mannen hun auto een naam geven.

Wausser
7 juli 2007, 21:43
ik heb het altijd over m'n gitaar of bas

Maurice_732
7 juli 2007, 22:43
En als Slash toevallig z'n gitaren een naam zou geven, wat dan?
Slash heeft wel 100 les pauls
Hij zou ze steeds door elkaar halen
http://www.guitars.ru/05/mk/20.jpg

Wausser
8 juli 2007, 10:22
lol dan zie je door de bomen het bos toch niet meer?

Pais
8 juli 2007, 19:05
Ik schrik altijd een beetje van die man, vooral als er onverwacht plaatjes van hem in dit soort topics staan.
Engerd :chicken:

saculcabbie
11 april 2011, 21:54
op school ofzo: mijn houten chick ;)

rijsberman
11 april 2011, 22:11
op school ofzo: mijn houten chick ;)

Ja, dat dus: sneu.

Hoe heet je leuter?

De V
12 april 2011, 00:03
Ik wilde mijn gitaren al een tijdje namen geven, maar kon niks origineels bedenken.
Ben dus maar van dat plan afgestapt.
Blijft het toch bij het saaie 'Indie' of 'Les paul'.

grayfink
12 april 2011, 00:25
Volgens mijn vrouw: "Dat ding".

Midwolda
12 april 2011, 06:46
Home baked "Cookie".

SEAL
12 april 2011, 10:09
mijn main axe: Etairè.
al die andere dingen hadden wel een naam, of sommige, maar die vergeet ik meestal weer.

en ja, seksueel gefrustreerd
en nee, geen leuternaam, da's zielig

over leveloze dingen namen geven: jullie knuffels hadden toch ook een naam toen je klein was?

:hippie:

EDIT: sorry voor dubbelpost

hole
12 april 2011, 10:28
Gewoon,

"Ik pak de Luke/de Silo/de Supersport even"

rijsberman
12 april 2011, 10:39
over leveloze dingen namen geven: jullie knuffels hadden toch ook een naam toen je klein was?

Ehhh, nee.

En mijn auto, boot en huis ook niet. Mijn gitaren heten dus strat, ibanez, gretsch en 5th avenue. Waarom dat de ene keer een merknaam en de andere keer de productnaam is weet ik ook niet. Misschien omdat ARX500 en 5120 niet zo lekker bekken.

kamiel
12 april 2011, 11:56
bij mij is het eerder zo:

mennen epiphone,
menne cort,
men klassieke gitaar,
men akoestische bas en
men nieve (uiteraard ook in het plaatselijk dialect)
maar ik moet toegeven dat mijn nieuwste aanwinst eigenlijk een echt naam zou moeten krijgen.. of toch niet, zou ik toch niet gebruiken. :)

grts,

Exi
12 april 2011, 13:19
Volgens mijn broertje heten mijn gitaren: Zwartje, Paultje en Die Blauwe. Terwijl hij zijn eigen gitaar gewoon De SG noemt.:sneaky:

Plant
12 april 2011, 21:55
Toen ik deze opmerkelijke gitaar ± 8 jaar geleden 2dehands kocht, werd ze door een vriend al gauw "Groene Monster" genoemd. Zo word ze sindsdien standaard aangeduid.

http://a2.l3-images.myspacecdn.com/images02/120/2b410cebf5e44d3eb5969946bac1239e/l.jpg

Het is overigens echt de originele fabrieksafwerking, geen hippie huisvlijt of zo.
Andere gitaren hebben geen namen, maar worden gewoon met merk- of typenaam aangeduid.

budje
12 april 2011, 22:03
Kijk, dat is een welverdiende naam! maar verder vind ik gitaarnamen maar onzin. Tenzij je BB king heet

FruscianteFan
12 april 2011, 22:10
Inmiddels heten ze Jag, Indie, Strat, Jackson, Les Paul, Bas, Akoestische en Marskramer.

Lucille vind ik op zich een goede naam, ware het niet dat hij ál zijn gitaren zo noemt. Vind ik dan weer jammer.

Plant
12 april 2011, 22:27
"Lucille" is meer een modelnaam geworden, omdat de gitaar later onder die naam in produktie is genomen en niet meer alleen maar de naam is die BB aan zijn eigen exemplaar heeft gegeven.

"The Red Special" van Brian May kan dan nog wel, omdat dat echt een eigen creatie is die hij zelf met z'n vader gebouwd heeft. Maar sinds die gitaar is gecloned is ook dat een modelnaam geworden.

Verder zijn er veel (endorsement)modellen die gewoon de naam van de artiest zijn en die heten dus allemaal zo. Dit topic gaat denk ik meer over persoonlijke 'koosnaampjes'.

Tja, of voorwerpen geen naam kunnen hebben... schepen krijgen ook een naam en worden zelfs gedoopt :stop: hoewel ik niet graag flessen champagne tegen mijn gitaren uiteen zie spatten :(

Gearjunkie
12 april 2011, 22:32
beetje hmmm..... apart is het wel om je gitaar een naam te geven, tenzij je tech tijdens een concert anders niet weet welke hij uit het rek moet pakken voor het volgende nummer.

G.G.
12 april 2011, 22:38
Weer een topic dat uit de verre geschiedenis naar boven komt.

Bij mij heten ze:
"die strat",
"die andere strat",
"die andere strat, nee, niet die, maar die andere",
"die blauwe tele" en
"die andere tele, nee, niet die blauwe"

The Bertman
12 april 2011, 22:57
"Lucille" is meer een modelnaam geworden, omdat de gitaar later onder die naam in produktie is genomen en niet meer alleen maar de naam is die BB aan zijn eigen exemplaar heeft gegeven.
(

Nee nee, hij heeft er een heel stel gehad, en die noemde hij allemaal Lucille. Beetje fantasieloos, maar ja, een blues is ook altijd hetzelfde schema....

(Don't shoot me! :D )

Martijn-w
12 april 2011, 23:26
Die blauwe
Die oranje
Die witte
Die akoestische
Dat geval voor in en om het kampvuur.

Pepe
13 april 2011, 00:14
Ik noem mijn gitaar altijd naar mijn vriendin.

http://img405.imageshack.us/img405/3738/ibanezke.jpg

G-shock
13 april 2011, 00:26
+1 voor de buurvrouw 3 hoog! :seriousf:

Exi
13 april 2011, 00:48
Ik hoop dat ik niemand wakker heb gemaakt, maar ik moest even keihard lachen. Geniaal!:seriousf:

Ijselrobo 07
13 april 2011, 07:45
Fender lonestar: witte
Blade dayton: blade
EKO S-300: dat cheap-ass vakantie ding
Fender jazz bass: het basje/de bas
Hanika (a-gitaar): de akoestische

:seriousf::seriousf:

Muzieknono
13 april 2011, 07:47
Gast, het is een ONbeantwoorde liefde. Hoe NIET Rock and Roll is dat.

'De gitaar heb ik vernoemd naar een meisje in wie ik mijn piemel NIET mocht stoppen om zo toch nog een beetje aan haar te zitten'

Nee, dat is nou BLUES
Grtz. Dirk Jan :B

Muzieknono
13 april 2011, 07:55
Ja, dat dus: sneu.

Hoe heet je leuter?

Mijn houten snick???
Mvgr. Dirk Jan :B

beruk
13 april 2011, 09:24
Mijn gitaar heb ik gekocht met het geld wat ik tegoed had van mijn ex. Mijn gitaar heet daarom 'het mokkel''

JahMikeY
22 augustus 2011, 21:53
Mijn bc rich beast heette 'the beast' :cooler:
Nu zit ik met mijn Fender strat genaamd Woody :crazyhappy:

JahMikeY
22 augustus 2011, 21:54
De naam van de bass van onze bassist moet ik niet vergeten, Marie-Antoinette :cooler: Stijl, non?

YannickH
23 augustus 2011, 13:50
mijn bo-el noem ik hollander
mijn fender malmsteen noem ik gewoon witte.
de rest gewoon bij de merknaam

Cue Zephyr
23 augustus 2011, 17:09
Mijn Taylor 110ce heb ik 'Alison' genoemd, naar Taylor Alison Swift.
Mijn Tanglewood TBF Sapling reisgitaartje heeft de naam 'Lizzie' gekregen - waarom weet ik niet, ik vond 't passen.

Mijn Kentucky KM-550 A-stijl mandoline heeft nog geen naam.

eldec
27 augustus 2011, 08:32
de mijne zijn voornamelijk genoemd naar songs

Akoestsische Ibanez - Lucille ( naar Made in Japan live cover van Deep Purple)
Squier Strat - angie (Rolling Stones)
LTD Strat - Hellraiser (Motörhead)


Maar meestal noem ik ze gewoon bij merk

JazzBass
28 augustus 2011, 20:51
Witte Strat: Julia
Zwarte Tele: Maria
SX es335 model: Lucy

Kreeg laatst wel rare blikken toen ik zei dat ik Julia nog in de kofferbak had liggen..

rijsberman
28 augustus 2011, 22:21
M'n strat, die Ibanez, de Godin (en tegen m'n vrouw: die ene die in de woonkamer staat) en m'n Gretsch.

Cue Zephyr
29 augustus 2011, 01:19
Witte Strat: Julia
Zwarte Tele: Maria
SX es335 model: Lucy

Kreeg laatst wel rare blikken toen ik zei dat ik Julia nog in de kofferbak had liggen..

Haha, geweldig!

Oranjeaap
29 augustus 2011, 14:38
Ik zeg gewoon. Die witte of die zwarte.
Pak die witte maar. Ik ga ff op die zwarte spelen.

Edit: Ik kreeg laatst wel rare blikken toen ik zei dat ie die zwarte maar in de kofferbak moest gooien

Martijn-w
29 augustus 2011, 16:58
Gewoon op kleur eigenlijk.

mesaman
29 augustus 2011, 17:06
2x een super oude tread op gedregd, heerlijk

ik noem mn gitaar JEM, google daar maar eens op!lekker ding he! en ze is net zo gekleurd als haar(ze zijn in en om wisselbaar)
ik heb ook een gitaar die heet PAUL.

JazzBass
30 augustus 2011, 14:47
Ik zeg gewoon. Die witte of die zwarte.
Pak die witte maar. Ik ga ff op die zwarte spelen.

Edit: Ik kreeg laatst wel rare blikken toen ik zei dat ie die zwarte maar in de kofferbak moest gooien

Denk dat dat misschien toch Meppeler humor zal zijn.. :ok:

Augusti
31 augustus 2011, 11:34
Mijn RG'tje (RG550) Ibanez Petrucci noem ik de loser (omdat Petrucci van merk ik veranderd LOL) en de Epiphone heet gewoon Prophecy zijn geboortenaam :)

Oranjeaap
31 augustus 2011, 19:23
Denk dat dat misschien toch Meppeler humor zal zijn.. :ok:

Wie weet. Met wie heb ik het genoegen? Misschien ken ik je wel.

mesaman
1 september 2011, 23:40
meppelermuggen! t zul niet mutten muggen!


;)

dr1ez
6 september 2011, 17:39
Ik heb een LAG gitaar rs 200 Roxanne.

Ik noem mijn gitaar " Roxy " afgeleid van Roxanne uiteraard :cooler:

TimoSomers
6 september 2011, 17:43
'M'n witte'
'Die ouwe rooie fender van pa'
'Die rooie'
'Die dikke les paul'
'Die Superman Ibanez'

etcetcetc

M'n bo-els hadden op tour voor het gemak (uit elkaar houden door roadies) 2 namen:

'Paarse Slet'
'Negerin'

Indd, paars en zwart :)

jgroskamp
9 september 2011, 23:50
ik noem mijn nietdoormijhandgemaakte zwarte akoestische gitaar liffy(iers woord voor leven)
mijn ibanezs420 Black Beauty aangezien er ook zwarte snaren op zitten.
mijn basgitaar heet; beerend de basgitaar:seriousf:
mijn 12 snarige bigboy. omdat ie groot is.....
de andere akoestische heeft geen naam omdat ie binnekort verkocht word.

zo te zien geen diepgaande namen behalve liffy

Ijselrobo 07
10 september 2011, 10:26
...mijn ibanezs420 Black Beauty...

goh.. nog een Black Beauty :dontgeti:

Hier een detailfoto van de mijne:
http://img685.imageshack.us/img685/1508/dsc0039zvx.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/685/dsc0039zvx.jpg/)
Alleen mijne heet zo omdat 'ie niet zwart is en geen beauty is.. snap je 'm nog? :seriousf:

wireman
12 september 2011, 04:32
De enige naam die ik ooit aan een gitaar heb gegeven was de gitaar van een helaas veel te vroeg overleden vriend in een tijd dat ik nog veredelde roadie mocht spelen.. Die had in een GAS bui een (oude) BC Rich gekocht... Ik weet niet eens meer welk model.. was nog wel een redelijk ding iig.. niet zo'n achterlijk punten geval.. Model heette Mockingbird volgens mij.. ach.. Dit was in een tijd dat South Park hoogtij vierde.. en wij dus ook hele dagen a'la dat domme New Kids gedoe met south park stemmetjes tegen elkaar liepen te lullen.. SWEEEEET!! maar goed..

Werd al snel BC BIAAITCH!! en dat is never weggegaan.... Elke keer als ik een BC BIAAITCH zie... vette glimlach op mn smoel..

mooie tijden.....

JazzBass
26 september 2011, 17:04
Wie weet. Met wie heb ik het genoegen? Misschien ken ik je wel.

Beetje late reactie van mij, haha :P
Bart van de Q-band, waar Maarten nu bas bij speelt.

TopRob
8 oktober 2011, 08:18
Mijn gitaar heeft geen naam, want wanneer ik hem roep, komt hij toch niet....