PDA

View Full Version : nieuwe liefde.....



glasbier
20 april 2007, 11:41
na 30 jaar heb ik mijn Fender Straocaster ingeruild op een PRS SE Custom.
ik was toe aan iets anders en zocht een gitaar met humbuckers omdat ik een vetter geluid nodig heb in mijn symfo-rockband.
na aardig wat merken uitgeprobeert te hebben(ibanezzen,gibsons en meer) kwam ik hierop uit.
hij zit verrekte dicht in de buurt van een gibson les paul maar dan wat transparanter/opener.
in ieder geval,ik heb hem gister mee genomen naar de band en klinkt en speelt super!
lekkere vette sound en de hals is om te zoenen!
ik ben er erg blij mee.
hier een paar slechte foto's(mijn vriendin is op vakantie en heeft de beste camera meegenomen....).http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/CamPic139.jpg
http://i161.photobucket.com/albums/t227/glasbier/CamPic141.jpg

Veekeren
20 april 2007, 11:43
Ziet er goed uit! Geen verlangens naar een "echte" PRS ;)?




Al weet ik wat het nadeel van zo'n "echte" is; de prijs...

Kim Wilson
20 april 2007, 11:45
Haha, wat denk je: de vrouw is op vakantie, dus nu heb ik vrij spel? :D


Mooie plank, hoor! Gefeliciteerd!

glasbier
20 april 2007, 11:48
Ziet er goed uit! Geen verlangens naar een "echte" PRS ;)?




Al weet ik wat het nadeel van zo'n "echte" is; de prijs...

hahaha,dan moet ik mijn auto verkopen!!!!

timbo
20 april 2007, 11:50
wat denk je wat zijn vriendin denkt?:P

glasbier
20 april 2007, 11:50
Haha, wat denk je: de vrouw is op vakantie, dus nu heb ik vrij spel? :D


Mooie plank, hoor! Gefeliciteerd!

tja,ik gisteren die plank gekocht en toen ik buiten de winkel stond heb ik haar gelijk maar even gebeld of ze wat voorzichtig wil zijn met de uitgaven,hahaha!!!!

Maar bedankt hoor Kim,ik ben er erg blij mee!!

glasbier
20 april 2007, 11:51
wat denk je wat zijn vriendin denkt?:P

die mag niet zelfstandig denken....!

DeiDRagonas
20 april 2007, 11:53
Erg mooi hoor!!! Ik had misschien een ander kleurtje genomen, maar da's smaak. Ik heb meerdere malen al over een SE gespeeld en ze spelen erg goed! En klinken net zo geweldig. Ik vond de bespeelbaarheid van sommige USA PRS modellen net iets beter, maar na een afstelbeurtje heb je hier een ge-wel-di-ge gitaar in je handen!! Ik ben toch maar voor een Les Paul faded gegaan vorige week, maar heb deze nog wel uitgeprobeerd. Heb ook getwijfeld over n USA PRS, maar die vind ik toch echt te duur voor wat je ervoor terugkrijgt.

Veel plezier ermee joh, proficiat!
grt, Roy.

glasbier
20 april 2007, 12:02
Erg mooi hoor!!! Ik had misschien een ander kleurtje genomen, maar da's smaak. Ik heb meerdere malen al over een SE gespeeld en ze spelen erg goed! En klinken net zo geweldig. Ik vond de bespeelbaarheid van sommige USA PRS modellen net iets beter, maar na een afstelbeurtje heb je hier een ge-wel-di-ge gitaar in je handen!! Ik ben toch maar voor een Les Paul faded gegaan vorige week, maar heb deze nog wel uitgeprobeerd. Heb ook getwijfeld over n USA PRS, maar die vind ik toch echt te duur voor wat je ervoor terugkrijgt.

Veel plezier ermee joh, proficiat!
grt, Roy.

De PRS usa vond ik ook echt véél te duur voor wat je ervoor krijgt!
Ze klinken inderdaad net iets beter,maar of het zovéél beter is.....

dankjewel Roy!

Luke-wannabe
20 april 2007, 12:11
Gaaf man! Maar heb je een 30 jaar ouwe strat hiervoor ingeruild?

glasbier
20 april 2007, 12:17
Gaaf man! Maar heb je een 30 jaar ouwe strat hiervoor ingeruild?

nee hoor,ik speelde 30 jaar op strats.

Rinze
20 april 2007, 12:20
Mooie gitaar! Hier (http://www.youtube.com/watch?v=9hmDn7hL57s&feature=PlayList&p=4ED76E311B9774E2&index=0) staat een mooie demo van de SE-Custom en Singlecut. Waar heb je hem gekocht?










ik wil er ook een...

Luke-wannabe
20 april 2007, 12:23
nee hoor,ik speelde 30 jaar op strats.
Okee! Ik schrok al een beetje :D Maar veel plezier met je gitaar!

glasbier
20 april 2007, 12:29
Mooie gitaar! Hier (http://www.youtube.com/watch?v=9hmDn7hL57s&feature=PlayList&p=4ED76E311B9774E2&index=0) staat een mooie demo van de SE-Custom en Singlecut. Waar heb je hem gekochtik wil er ook een...

ik weet niet of ik hier namen mag noemen,maar ik doe het even zo; de Gr.... Fa..... in Drachten.
Héle goede service en erg vriendelijk!
Je krijgt er zelfs ook nog een kop koffie!

Luke-wannabe
20 april 2007, 13:26
Volgens mij mag dat gewoon hoor :p

Rinze
20 april 2007, 15:19
ik weet niet of ik hier namen mag noemen,maar ik doe het even zo; de Gr.... Fa..... in Drachten.
Héle goede service en erg vriendelijk!
Je krijgt er zelfs ook nog een kop koffie!

Dat klopt, toen ik een SG uit kwam proberen die net verkocht was kreeg ik ook koffie. :satisfie: Gelukkig was die SG toch spuuglelijk en slecht afgewerkt.

glasbier
20 april 2007, 15:23
Dat klopt, toen ik een SG uit kwam proberen die net verkocht was kreeg ik ook koffie. :satisfie: Gelukkig was die SG toch spuuglelijk en slecht afgewerkt.

wil jij ook een prs se?

Rinze
20 april 2007, 15:56
Ja, ik ben er zeer in geïnteresseerd. Ik heb bij Westerhaven in Groningen een SE Custom met trem bespeeld die ik erg goed vond, voelde lekker aan en een mooi, karaktervol geluid. De SE Singlecut vind ik ook mooi, maar die is weer wat duurder. De SE Custom kost bij Westerhaven 600 euro. Ik heb wel Gibson/PRSachtige gitaren, maar dan met esdoorn hals en de SE heeft een mahonie hals, voelt en klinkt toch weer anders.

Bâh
20 april 2007, 16:06
Ja geweldige gitaren zijn het! Zeker als je kijkt wat een kwaliteit je krijgt voor dat geld.

Ik heb alleen maar de topkam laten vervangen. Voor de rest is het voor mij een prima gitaar.

glasbier
20 april 2007, 16:07
Ja, ik ben er zeer in geïnteresseerd. Ik heb bij Westerhaven in Groningen een SE Custom met trem bespeeld die ik erg goed vond, voelde lekker aan en een mooi, karaktervol geluid. De SE Singlecut vind ik ook mooi, maar die is weer wat duurder. De SE Custom kost bij Westerhaven 600 euro. Ik heb wel Gibson/PRSachtige gitaren, maar dan met esdoorn hals en de SE heeft een mahonie hals, voelt en klinkt toch weer anders.

het is niet omdat ik er nu toevallig één heb, maar ik kan ze je echt aanbevelen!
clean erg lekker(je 'hoort' het hout)en het scheurt als een ferrari!
ik wou dat ik deze eerder had ontdekt;had me een hoop geld gescheelt....ik heb echt enorm veel fenders/ibanezzen en gibsons gehad en overal mankeerde wel wat aan!
deze prs is,voor mij,perfekt!
gisteravond tijdens onze oefenavond kreeg ik het compliment dat ik sneller speelde;komt gewoon door de hals!
Rinze,dit is echt een aanrader!

Orgasmocaster
20 april 2007, 17:44
Ja, ik ben er zeer in geïnteresseerd. Ik heb bij Westerhaven in Groningen een SE Custom met trem bespeeld die ik erg goed vond, voelde lekker aan en een mooi, karaktervol geluid. De SE Singlecut vind ik ook mooi, maar die is weer wat duurder. De SE Custom kost bij Westerhaven 600 euro. Ik heb wel Gibson/PRSachtige gitaren, maar dan met esdoorn hals en de SE heeft een mahonie hals, voelt en klinkt toch weer anders.

Ha, Rinze komt uit Warffum! is dat niet ergens tussen Beflo en uithuizerironmaiden?

Rinze
20 april 2007, 18:21
Ha, Rinze komt uit Warffum! is dat niet ergens tussen Beflo en uithuizerironmaiden?
Yep. Waarvem. Maar eigenlijk ben ik gewoon een Fries, soort van undercover.

Anders Destium
20 april 2007, 18:23
Gefeliciteerd ermee!

De SE's zijn inderdaad hele fijne gitaren :)

glasbier
20 april 2007, 18:27
Gefeliciteerd ermee!

De SE's zijn inderdaad hele fijne gitaren :)

Dankjewel!
Heb er vanmiddag weer eventjes op zitten te jengelen;super!

Orgasmocaster
20 april 2007, 18:29
Yep. Waarvem. Maar eigenlijk ben ik gewoon een Fries, soort van undercover.

Hahaa (sorry voor de off-topic) in een vorig leven heb ik een paar jaar als meubelbezorger gewerkt, en dag in dag uit door Friesland, Groningen en Drenthe gereden.. en ik had de nogal vervelende en kinderlijke gewoonte om eigen - vooral perverse - versies te bedenken voor de plaatsnamen. vandaar dat Beflo een favoriet was :). Wel lastig als ik me wel es verpraatte tegenover de klanten.

(Gefeliciteerd met de PRS, Glasbier!)

Rinze
20 april 2007, 18:45
Hahaa (sorry voor de off-topic) in een vorig leven heb ik een paar jaar als meubelbezorger gewerkt, en dag in dag uit door Friesland, Groningen en Drenthe gereden.. en ik had de nogal vervelende en kinderlijke gewoonte om eigen - vooral perverse - versies te bedenken voor de plaatsnamen. vandaar dat Beflo een favoriet was :). Wel lastig als ik me wel es verpraatte tegenover de klanten.

(Gefeliciteerd met de PRS, Glasbier!)

Ik doe dat altijd met namen van mensen en bedrijven. Kan inderdaad wel eens verkeerd uitpakken.