PDA

View Full Version : Post je collectie



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

FruscianteFan
28 december 2006, 14:59
nee, de snaarspanning word iets lager. de spankracht van de snaar blijft hetzelfde :)Leg dat eens uit? Ben niet vies van een beetje natuurkunde (6vwo N&T) maar het is vakantie ;)

joost104
28 december 2006, 15:20
Leg dat eens uit? Ben niet vies van een beetje natuurkunde (6vwo N&T) maar het is vakantie ;)

Ik snap het ook niet helemaal, maar ik ben bereid van alles aan te nemen, mits er een uitleg bijzit die goed klinkt haha

Orpheo
28 december 2006, 15:41
Leg dat eens uit? Ben niet vies van een beetje natuurkunde (6vwo N&T) maar het is vakantie ;)

de spanning van de snaar zelf is gelijk, maar de kracht die naar op de hoekpunten zelf zit is kleiner. teken het maar eens uit, en ontbind de krachten. dan zie je dat de kracht op brug kleiner word (de resultante van zwaartekracht en spankracht). hoe groter de kracht in de y richting (richting van de brug) hoe groter de hoek is dus vna de snaar tov de brug/tailstop, hoe zwaarder benden is. tis heel logisch :)

Jorikjet
28 december 2006, 16:58
klopt, daarom is een bijvoorbeeld fender jaguar heel erg wennen als je er voor de eerste keren op speelt. De snaren liggen veel losser erop, ook al gebruik je 0.12 ofzo. Komt dus door het 'lange dode stuk' van na de brug richting tremelo.

FruscianteFan
28 december 2006, 18:14
de spanning van de snaar zelf is gelijk, maar de kracht die naar op de hoekpunten zelf zit is kleiner. teken het maar eens uit, en ontbind de krachten. dan zie je dat de kracht op brug kleiner word (de resultante van zwaartekracht en spankracht). hoe groter de kracht in de y richting (richting van de brug) hoe groter de hoek is dus vna de snaar tov de brug/tailstop, hoe zwaarder benden is. tis heel logisch :)Dus in feite trek je de snaar makkelijker over de brug, waardoor het benden (dat intussen wel lichter gaat) minder effect heeft.

Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn, maar het stond er even heel vaag imo.

En nog steeds snap ik niet waarom het benden zo licht moet zijn. met 012-52 e de tailpiece omlaaggeschroefd gaat het mij wel licht genoeg.

Orpheo
28 december 2006, 18:32
Dus in feite trek je de snaar makkelijker over de brug, waardoor het benden (dat intussen wel lichter gaat) minder effect heeft.

Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn, maar het stond er even heel vaag imo.

En nog steeds snap ik niet waarom het benden zo licht moet zijn. met 012-52 e de tailpiece omlaaggeschroefd gaat het mij wel licht genoeg.

ik vind het ook niet lekker hoor. ik heb nu een pakje 011-060, tailpiece laag, helemaal laag als maar kan, en brug redelijk hoog, en kijk, NU speelt het pas lekker.

drap
28 december 2006, 18:39
ik vind het ook niet lekker hoor. ik heb nu een pakje 011-060, tailpiece laag, helemaal laag als maar kan, en brug redelijk hoog, en kijk, NU speelt het pas lekker.

De gitaartech waar ik altijd m'n gitaar aan vertrouw is het hier in ieder geval niet mee eens Orph. Die beweert juist het omgekeerde en mijn ervaring is ook zo, nadat deze man m'n SG heeft afgesteld en juist m'n tailpiece tesamen met m'n brug (ik wilde zelf een hogere aktie) omhoog heeft gezet. En ook ik speel met een setje 0.11.

Orpheo
28 december 2006, 18:41
De gitaartech waar ik altijd m'n gitaar aan vertrouw is het hier in ieder geval niet mee eens Orph. Die beweert juist het omgekeerde en mijn ervaring is ook zo, nadat deze man m'n SG heeft afgesteld en juist m'n tailpiece tesamen met m'n brug (ik wilde zelf een hogere aktie) omhoog heeft gezet. En ook ik speel met een setje 0.11.

dat vorige was pure natuurkunde. wat jij van mij quotte is smaak. IK vind het lekkerder spelen. maar ja, ik vind t pas lekker, als je met je afstelling na 3 songs als bloedende vingers hebt (bij wijze van). ik vind brug hoog (actie hoog dus) en tailstop laag (meer spanning op snaar0 lekkerder. sterker nog: bij de baskant is de tailstop op z'n laagst, en bij de treblekant is ie iets hoger. dat vind ik t prettigst.

Luke-wannabe
28 december 2006, 18:52
Ja maar mijn LP speelt van zichzelf al zwaar. En ik heb niet zo als Orpheo veel kracht in mijn handen. Dus dan is dit een super uitkomst.

Orpheo
28 december 2006, 18:54
Ja maar mijn LP speelt van zichzelf al zwaar. En ik heb niet zo als Orpheo veel kracht in mijn handen. Dus dan is dit een super uitkomst.

oh ik eerst ook niet hoor! ik heb t getrained. begon ooit met 009, tailstop hoog. 009 tailstop laag. etc etc, tot dat 012 tailstop laag in de picture kwam. 009 voelt nu aan als een spaghettisliert op mijn gitaar. t speelt niet eens meer lekker :)

bij gitaren met een mensuur, langer dan les pauls, heb ik btw 013, om het 012 gevoel van gibson te hebben.

Mike McCready
28 december 2006, 18:57
@ Mike McCready: Ja dat zijn echt mijn lievelingsgitaren! Die Strat heeft echt een dikke v-hals. Echt 50's speelt zo goed! En die Tele heeft echt een 70's feel. Ja ik ben wel te spreken over de Fender RI's. Overigens, de Strat is een Japanner en de Tele een Mexicaan.
Dat is een '54-er R.I. toch? Ik heb momenteel een 50th anniversary deluxe (zelfde sunburst, maple hals, maar gouden hardware). Alleen dat ding ontstemt heel erg snel. Heb de tremolo al strakker laten zetten en daarna zelfs laten blokkeren, maar het ontstemmen blijft. Die R.I.'s schijnen toch wel van iets betere kwaliteit te zijn hoewel ze allebei qua prijs gelijk liggen (volgens mij).
Hoeveel heb jij ervoor betaald (nieuw, 2ehands) als ik vragen mag?

Als ik zou switchen is het enige wat ik wel ga missen de S-1 schakelaar op de volume-pot. S-1 uit en halselement geactiveerd bij clean spel, S-1 aan en halselement geactiveerd bij lichte crunch en S-1 aan en brugelement geactiveerd bij een vettere scheur. Heerlijke toon geeft dat!
Klinkt allemaal net iets rauwer en voller (in de standen waar ik hem gebruik pakt hij het middelste element erbij en zet die in serie in plaats van parallel zoals ie bij stand 2 en 4 van de 5-standen schakelaar doet)

interessander
29 december 2006, 15:50
Nu ik toch eindelijk een familiefoto heb kan ik het niet laten om hem hier ook even te plaatsen:

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/markIII-3a.jpg

Mesa Mark III
Engl standard 4x12
Fernandes Vertigo standard- dimarzio superdistortion, staat in E of drop D
Ibanez Iceman-dimarzio superdistortion, staat in C
Ibanez RG550-emg 81, staat in E
Dean korina flying V-dimarzio evolution, staat in B

Luke-wannabe
29 december 2006, 18:21
@ Mike McCready: Ja het is een 54 RI! Super ding!
Sowieso is de mijne geen Amerikaan, dus ik weet niet of je dat wilt. Het is een Japanner die mij 500 euro 2de hands heeft gekost. Hij ontstemt helemaal niet snel, hoe wild ik ook mijn tremelo gebruik. Dat vind ik wel chill. Ik snap niet dat dat bij die van jou niet het geval is. Misschien zet je de snaren er niet goed op ofzo? Daar moet je toch eens op letten.

Mike McCready
29 december 2006, 18:53
@ Mike McCready: Ja het is een 54 RI! Super ding!
Sowieso is de mijne geen Amerikaan, dus ik weet niet of je dat wilt. Het is een Japanner die mij 500 euro 2de hands heeft gekost. Hij ontstemt helemaal niet snel, hoe wild ik ook mijn tremelo gebruik. Dat vind ik wel chill. Ik snap niet dat dat bij die van jou niet het geval is. Misschien zet je de snaren er niet goed op ofzo? Daar moet je toch eens op letten.
De snaren zitten met locking tuners vast dus daar kan het niet aan liggen. Gewoon door het oog halen (met het oog zelfs in de goede positie volgens de handleiding van de locking tuners) en de kartelknop aandraaien.
Is die van jou ook als Amerikaan verkrijgbaar dat je zo weet?

Negative K3 fan
29 december 2006, 19:15
mooie set interessander, vooral die iceman is erg koel, wat voor mesa staat er achter?

Ritch
29 december 2006, 22:55
New! Update van mijn familie (Model 4 is erbij gekomen:)


http://img79.imageshack.us/img79/2577/dsc02651ha8.jpg (http://imageshack.us/)

Hector_Tsolodimos
30 december 2006, 00:11
Hoehoe net foto's gemaakt (lang leve de vakantie!!)
Check it out:

http://img222.imageshack.us/img222/3406/img0094po4.jpg

http://img409.imageshack.us/img409/8350/img0087ix9.jpg

http://img220.imageshack.us/img220/9783/img0095ak8.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/5839/img0086yw5.jpg
Nice guitarras!
ik heb vandaag nog op de telecaster deluxe gespeeld (MIM toch?)
echt een mooi en goed ding
en wat voor een strat heb je daaro? ook mooi! (en de LP en die andere Epi ook, goede smaak)

Luke-wannabe
30 december 2006, 03:37
Aah thanx! T is een Japanse 54 RI strat. En die Tele is inderdaad MIM. Nog niet helemaal er uit wat ik er van vind. Vet geluid. Maar misschien niet echt het geluid waar ik naar op zoek ben. Vandaag een rooie Jazzmaster gespeelt. Goh mooie gitaar..

intGod
30 december 2006, 18:40
De twee broertjes Fusion:

http://i14.photobucket.com/albums/a318/intGod/Music/whiteAndBlue.jpg

Gaan binnenkort weg voor een afstelbeurt.

En ...

http://i14.photobucket.com/albums/a318/intGod/Music/JU-SL1CS.jpg

Maar even een plaatje van mijn nieuwe Jackson.

keithvandentol
30 december 2006, 19:06
erg mooie jackson hierboven, normaal ben ik geen fan zulk soort gitaren maar die blauwe vind ik erg mooi.

ik heb de collectie een beetje uitgedund, resonator en squire zijn verkocht,

http://img242.imageshack.us/img242/1485/thecollection07yl4.jpg

Brammibal
1 januari 2007, 23:40
wat is dat voor een sg?
het ziet er neit echt lekker bespeelbaar uit.

MarkS
1 januari 2007, 23:56
Volgens zijn sig een Cimar met een London City hals :sssh:

Brammibal
2 januari 2007, 00:01
ow, nou nou, heb ik even met mijn neus gekeken! :satisfie:

keithvandentol
2 januari 2007, 16:26
wat is dat voor een sg?
het ziet er neit echt lekker bespeelbaar uit.

valt wel mee hoor, waarom denk je dat

Scip
2 januari 2007, 21:06
Hier mijn gear:
http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/GearScip.jpg

Links
Ibanez Artcore AXD 71 bk, Fijne gitaar, alleen beetje dof geluid wordt binnenkort geupgrade met tremelo, nieuwe brug en nieuw neck-element, ik zal dan wel foto's plaatsen

Rechts
Yamaha APX 5 Heerlijke gitaar met een mooi vol geluid.

Midden
Washburn Ukelele Gekregen van m'n vriendin voor mijn verjaardag. Leuk om mee te spelen.
Laney Linebacker 30 Reverb Laatst gekocht, leuke versterker voor weinig geld. En klinkt ook nog behoorlijk in combinatie met de Zoom
Zoom 3030 Effect Goed bruikbaar effectapparaatje met een scala aan effecten.
Hier kan ik het wel mee doen!

Brammibal
3 januari 2007, 01:13
reactie op kvdt:
nja, bij mijn sg kan je heel goed bij de bovenste fretten, hier ziet dater wat moeilijker uit.

Snaar
3 januari 2007, 16:23
recentelijke uitbreiding van mijn collectie:

London City Comet:
http://i72.photobucket.com/albums/i163/Snaar/Comet%20en%20Spifire/IMG_0018.jpg

London City Spitfire mkII:
http://i72.photobucket.com/albums/i163/Snaar/Comet%20en%20Spifire/IMG_0014.jpg

semi-akoestische Richwood:
http://i72.photobucket.com/albums/i163/Snaar/Richwood%20semi-akoestisch/IMG_0028.jpg

Hector_Tsolodimos
3 januari 2007, 20:17
leuke gitaren, maar wat minder flits zou ik niet erg vinden
ik denk, en hoop voor je, dat je hals in ´real-life´ wat donkerder is
ik vind dat poep-bruin niks

Snaar
4 januari 2007, 00:54
leuke gitaren, maar wat minder flits zou ik niet erg vinden
ik denk, en hoop voor je, dat je hals in ´real-life´ wat donkerder is
ik vind dat poep-bruin niks

Ik had al zo'n vermoeden dat er een opmerking over de flits zou komen, maar ik ben niet zo'n topfotograaf en moet nog ff uitvinden hoe ik die uit kan zetten (heb de camera net).

Welke hals bedoel je trouwens?

BBWiggs
7 januari 2007, 22:23
http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/Guitars/Guitars1.jpg

Hier zijn mijn favorieten:

1985 Gibson EDS-1275
2004 Gibson Les Paul Stadard R9 (1959 Historic Reissue)
1967 Gibson SG Special
1976 Gibson Les Paul Custom
1980s Reissue 1962 Fender Strat (1956 Relic Strat neck)
2003 1956 Relic Strat (with Custom made-by Fender-1962 RI neck)
MIM 1972 Telecaster Thinline


Het rode Begin heeft heel wat douanewerk dat door meer luthier in Californië door de naam van Michael DeTemple wordt gedaan. Guitar heeft de zadels van het titaniumkoord, het blok van titaniumtremolo, De bestelwagens van DeTemple, en een nootbesnoeiing van fossilzed mastadon ivoor. Het klinkt ontzagwekkend!

BB :cooler:

vulvasonic
7 januari 2007, 22:25
Ziet er indrukwekkend uit.
Ik moet zelf ook nog een keer een dergelijk fotootje maken. Meestal heb ik ze niet allemaal op hetzelfde moment in huis, maar nu toevallig wel.
Binnenkort misschien mijn familie dus...... :)

GunMetalBlue
7 januari 2007, 22:32
Mooi hoor! Zeker die thinline :)

vraagje: die SG, ik zie daar drie puntjes op een lijn, op dezelfde hoogte als de twee bovenste pots

c'est quoi ça? of zijn dat heel toevallige vlekjes op de lens...

Anders Destium
7 januari 2007, 22:33
Mooie collectie man!

Vooral de olympic white strat, SG en black beauty IMO!

Er is alleen al een topic voor op gitaarnet! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=41395)

Funkblaster
7 januari 2007, 22:33
Hier zijn mijn favorieten:

1985 Gibson EDS-1275
2004 Gibson Les Paul Stadard R9 (1959 Historic Reissue)
1967 Gibson SG Special
1976 Gibson Les Paul Custom
1980s Reissue 1962 Fender Strat (1956 Relic Strat neck)
2003 1956 Relic Strat (with Custom made-by Fender-1962 RI neck)
MIM 1972 Telecaster Thinline


Het rode Begin heeft heel wat douanewerk dat door meer luthier in Californië door de naam van Michael DeTemple wordt gedaan. Guitar heeft de zadels van het titaniumkoord, het blok van titaniumtremolo, De bestelwagens van DeTemple, en een nootbesnoeiing van fossilzed mastadon ivoor. Het klinkt ontzagwekkend!

BB :cooler:

babelfish of andere vertaler?

Anders Destium
7 januari 2007, 22:38
In dit geval was het eigenlijk logischer geweest om het in het Engels te houden, dan hadden we het tenminste begrepen!


>BBWiggs

You can post in English, we don't mind!

drap
7 januari 2007, 22:38
Mooie collectie man!

Vooral de olympic white strat, SG en black beauty IMO!

Er is alleen al een topic voor op gitaarnet! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=41395)

Ah boeiuh, gewoon posten die hap! :D

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000084.jpg

Negative K3 fan
7 januari 2007, 22:45
het rode begin met veel douane werk :D :D geweldig

Robbert
7 januari 2007, 22:51
>BBWiggs

You can post in English, we don't mind!

Hier zijn echt hele discussies over gevoerd, de taal is -helaas- uitsluitend Nederlands :)

ccc
7 januari 2007, 22:52
Het rode Begin heeft heel wat douanewerk dat door meer luthier in Californië door de naam van Michael DeTemple wordt gedaan. Guitar heeft de zadels van het titaniumkoord, het blok van titaniumtremolo, De bestelwagens van DeTemple, en een nootbesnoeiing van fossilzed mastadon ivoor. Het klinkt ontzagwekkend!

BB :cooler:

The red beginning has a lot customs authorities work that by more luthier in California by the name of Michael DeTemple is done. Guitar have the saddles of the titanium tie, the block-system of titaniumtremolo, the establishment carriages of DeTemple, and nootbesnoeiing of fossilzed mastadon ivory. It sounds ontzagwekkend!

Jay75
7 januari 2007, 22:53
Ah boeiuh, gewoon posten die hap! :D

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000084.jpg


Je foto is verkeerd om :P

rickert
7 januari 2007, 22:53
het rode begin met veel douane werk :D :D geweldig

Mijn god ik piste dus echt zowat in me broek bij het lezen haha :seriousf: Wel meuwj setje Guitars :satisfie:

Brammibal
7 januari 2007, 22:53
Ik bezit ook een Stootkussen Bassman van 1957, en een 1998 stelt JTM45 RI… opdit amp wedijvert hen allebei.

ik vond stootkussen ook wle mooi gevonden.

Azaruc
7 januari 2007, 22:57
De bestelwagens van DeTemple,



ehm... :chicken:

BBWiggs
7 januari 2007, 23:13
Mooi hoor! Zeker die thinline :)

vraagje: die SG, ik zie daar drie puntjes op een lijn, op dezelfde hoogte als de twee bovenste pots

c'est quoi ça? of zijn dat heel toevallige vlekjes op de lens...

De drie gaten op SG zijn waar Vibrola in bijlage was. Ik heb het nog, maar wegens stemmende kwesties verwijderde ik het.

BB

BBWiggs
7 januari 2007, 23:15
babelfish of andere vertaler?

http://www1.worldlingo.com/en/products_services/worldlingo_translator.html

Dit is een vrije vertaler. Is het die een fatsoenlijk werk doet, of is mijn Nederlands zoals kinderpraat? :)

BB

Lithium
7 januari 2007, 23:23
sorry, het is kinderpraat...
er is geen zinnig woord van te maken

BBWiggs
7 januari 2007, 23:24
The red beginning has a lot customs authorities work that by more luthier in California by the name of Michael DeTemple is done. Guitar have the saddles of the titanium tie, the block-system of titaniumtremolo, the establishment carriages of DeTemple, and nootbesnoeiing of fossilzed mastadon ivory. It sounds ontzagwekkend!


Many apologies--I didn't want to offend by assuming I could post in English...some would consider it rude of me. I see that the program does not work well...lol.

Here's what it should have said:

The SG originally had a vibrola tremelo unit on it. I still have it in the case. To keep it in tune better I removed it a la Pete Townsend.

The red Strat (which is my favorite) is a 1956 relic from Fender. I didn't care for the neck on it (very narrow) so I ordered a 1962 reissue neck from Fender. They used a beautiful piece of rosewood for the fingerboard, and it plays very well.

I sent the guitar to a luthier in California named Michael DeTemple--a great guitar builder (Google his name for his website). He took my Strat and did a total set up, including replacing the string saddles with titanium ones. He also replaced the tremelo block with a milled titanium one, which cuts about 1/4 pound and increases sustain. He also replaced the stock nut with one made of fossilized Mastadon ivory--very hard material. The guitar plays incredibly well, and is always popular when I play it out or take it to a dealer to try amps out with.

Again--sorry for the terrible Dutch. I'll post in English--thanks for accepting my posts!

BB

Here's my myspace page... www.myspace.com/ontracylaneguitarist

:satisfie:

ccc
8 januari 2007, 00:08
Many apologies--I didn't want to offend by assuming I could post in English...some would consider it rude of me. I see that the program does not work well...lol.

Here's what it should have said:

The SG originally had a vibrola tremelo unit on it. I still have it in the case. To keep it in tune better I removed it a la Pete Townsend.

The red Strat (which is my favorite) is a 1956 relic from Fender. I didn't care for the neck on it (very narrow) so I ordered a 1962 reissue neck from Fender. They used a beautiful piece of rosewood for the fingerboard, and it plays very well.

I sent the guitar to a luthier in California named Michael DeTemple--a great guitar builder (Google his name for his website). He took my Strat and did a total set up, including replacing the string saddles with titanium ones. He also replaced the tremelo block with a milled titanium one, which cuts about 1/4 pound and increases sustain. He also replaced the stock nut with one made of fossilized Mastadon ivory--very hard material. The guitar plays incredibly well, and is always popular when I play it out or take it to a dealer to try amps out with.

Again--sorry for the terrible Dutch. I'll post in English--thanks for accepting my posts!

BB

Here's my myspace page... www.myspace.com/ontracylaneguitarist

:satisfie:


Not a problem for most of us, it's always nice to see some nice gear.
But why posting on a Dutch forum ? Do you post this on a Swedish, German, Chinese , Japanese ect. forums too ?

BBWiggs
8 januari 2007, 00:59
No, but I have a few freinds over there, and flew with some Dutch Aircrew while was in the US Air Force (I did the air refueling on KC-10 tankers).

What can I say? I like the Dutch, even though your language is very hard for me to learn...lol. Also--who else eats mayo on their potatoes? I love it! Frite-sauce?? :satisfie:

I do post on an American site as well...the PlexiPalace forum. Here's some of my other stuff:

http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/My%20Rig/Plexi1.jpg

http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/My%20Rig/BluesRig.jpg

http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/My%20Rig/Rig1.jpg


BB

Brammibal
8 januari 2007, 01:09
wow, you got somme pretty amazing stuff. Do you play in a band as well ? Or did you play in a band ?

BBWiggs
8 januari 2007, 01:23
I'm currently playing in a band called On Tracy Lane. We do original music, (powerpop) and play in the St Louis, Missouri area. Here's our myspace page:

www.myspace.com/ontracylane -- you can hear a few of our tunes there.

Thanks for the compliments on my gear--I've spent a lot of time (and $$$) getting it, much to my wife's displeasure (sometimes). LOL

I have Gear Aquisition Syndrome (G.A.S.)!!!! LOL

Here's a pic of our band in action:

http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/IMG_2404.jpg

BB

Brammibal
8 januari 2007, 01:57
I think your singer is really gay, and he looks really arrogant. escpecially that 'The infamous belt buckle promo shot' , he looks like he has just been playing with his dick. Nothing personal ofcourse.

1959SLP
8 januari 2007, 07:24
Welcome abort BB. Hope to sea you in Vintage Versterkers ass well. :D



http://i21.photobucket.com/albums/b269/Ohzoso/300watts.jpg

FruscianteFan
8 januari 2007, 07:43
Jammer dat dit forum helemaal Nederlands is, want dat gebrekkige Nederlands snap ik echt niet ;)

(too bad this is an entirely dutch forum, cause I really had trouble reading that first post.)

Hector_Tsolodimos
8 januari 2007, 09:21
Mooie collectie man!

Vooral de olympic white strat, SG en black beauty IMO!

Er is alleen al een topic voor op gitaarnet! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=41395)
heeft een black beauty LP geen 3 hum´s?
volgens mij is mij is het een Custom LP.. maar ik kan me ook vergissen, ik weet niet zo veel van LP´s af..
maar eehm:
idd, mooie collectie
(en hebben we hier niet eigenlijk al een topic voor?)

Hector_Tsolodimos
8 januari 2007, 09:26
No, but I have a few freinds over there, and flew with some Dutch Aircrew while was in the US Air Force (I did the air refueling on KC-10 tankers).

What can I say? I like the Dutch, even though your language is very hard for me to learn...lol. Also--who else eats mayo on their potatoes? I love it! Frite-sauce?? :satisfie:

I do post on an American site as well...the PlexiPalace forum. Here's some of my other stuff:

http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/My%20Rig/Plexi1.jpg

http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/My%20Rig/BluesRig.jpg

http://i123.photobucket.com/albums/o297/1956Strat/My%20Rig/Rig1.jpg


BB
Ooh.. so you want us to write everything down in English? I though it was some kind of a hoax :-D (but you´re collection does really look serious)
From now on, i will write everytinh down in English :-D
Welcome!

Tho
8 januari 2007, 09:42
Ik vind het bijzonder irritant dat er opeens uitsluitend Engels geluld word...

Squier4ever
8 januari 2007, 10:02
dan had je dat maar wat beter moeten leren :sssh:


nee just kidding, kan het snappen als je niet anders gewend bent maar zo moeilijk is t ook weer niet.....

Vonk
8 januari 2007, 10:03
Nou nou wat een probleem, dat engels... :satisfie:

Welcome here! Awesome guitars!

Is Kyle Gass your brother? :hippie:

Tho
8 januari 2007, 10:07
ah nee he.. Dat is dus echt het probleem niet, want Engels gaat bij mij bijzonder vloeiend. Ik vind het gewoon irritant.

almarvk
8 januari 2007, 10:07
Ik voeg 'm ff samen!

Vragen? -> PM

Orpheo
8 januari 2007, 11:10
heeft een black beauty LP geen 3 hum´s?
volgens mij is mij is het een Custom LP.. maar ik kan me ook vergissen, ik weet niet zo veel van LP´s af..
maar eehm:
idd, mooie collectie
(en hebben we hier niet eigenlijk al een topic voor?)

een black beauty is simpel gezegd een zwarte custom. 3 of 2 pups maakt niet uit. tis een kwestie van smaak. ik heb t liefst een 3 pup custom. sterker nog; ik vind de 2 puppers lelijk :) (behalve alpine white en wine red)

Hector_Tsolodimos
8 januari 2007, 13:35
een black beauty is simpel gezegd een zwarte custom. 3 of 2 pups maakt niet uit. tis een kwestie van smaak. ik heb t liefst een 3 pup custom. sterker nog; ik vind de 2 puppers lelijk :) (behalve alpine white en wine red)
ooh zo
oke
maar dat dacht ik namen, door de Epiphones..
de Epi custom is zwart, 2 hums
de Epi black beauty is ook zwart, 3 hums

Luke-wannabe
8 januari 2007, 14:24
@ BB: I love your Gear man! Especially the Plexi! Really cool sound.

@ 1959 slp: Hoe klinkt zo'n danelectro?

1959SLP
9 januari 2007, 18:37
@ 1959 slp: Hoe klinkt zo'n danelectro?

Apart is denk ik de beste omschrijving, moet je gewoon horen.

Ibanez RuleZ
9 januari 2007, 18:44
What can I say? I like the Dutch, even though your language is very hard for me to learn...lol. Also--who else eats mayo on their potatoes? I love it! Frite-sauce?? :satisfie:


nice stuff BB.

you should meet John Travolta... he disagrees with you concearning mayo on potatoes :D

harrald

FruscianteFan
9 januari 2007, 19:19
ah nee he.. Dat is dus echt het probleem niet, want Engels gaat bij mij bijzonder vloeiend. Ik vind het gewoon irritant.+ 1. Voor Engels zijn er zat Engelse, Amerikaanse en internationale fora. Daar zit ik trouwens ook meer dan dat ik hier zit ;)

GibsonDC
9 januari 2007, 20:17
nice stuff BB.

you should meet John Travolta... he disagrees with you concearning mayo on potatoes :D

harrald
pulp fiction?:)

mawashi
9 januari 2007, 21:27
'k Heb eindelijk mijn nieuwe digitale camera, dus ik kan ook eens een fotootje posten:

http://tkfiles.storage.msn.com/x1pW_B3h5fpxg6Kcy-m0hOHxwChuqbW_zYDQacdYKzyxFeAJ4g848sbxGpCiMGJTQSj5 ooCDeuIuiwDhO9HE2AKtJhSEpqvte6kzgLlBCOcwH4

vulvasonic
9 januari 2007, 22:21
Eindelijk een keer compleet (voor wat betreft mijn electrische gitaren dan):

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

Bovenste rij van links naar rechts:

Uit All-Parts onderdelen in elkaar geschroefde Esquire. Graphtech topkammetje, American Standard element (vroeger SD Little '59), Sperzel locking mechanieken en de beste pots en rotzooi. Perfect gitaartje, maar zelden gebruikt (de bodyvorm wijkt ietsjes af en ik ben een lul)
Fender Stratocaster Japan met Kahler Spyder tremolosysteem. Vrijwel alles aan dit gitaartje is aangepakt; Little '59 in de brug, tortoise slagplaatje, getript en blank gelakt, frets gevlakt, pots en schakelaar vervangen. Mijn nummer 1 gitaar voor Vulvasonic doeleinden.
Fender Music Master; De enige plank die niet van mij is. Geleend van Fen Temple. Vrijwel in originele staat, behalve de elementen. Ik schat dat ie uit 1975 komt. Zeker weten doe ik dat niet.
Fender Stratocaster Japan (1987); Geweldige, eenvoudige plank. Ongelofelijk schattig, maar perfect functionerend tremolosysteempje. Ontstemt voor geen mm.. Erg veel mee opgetreden. Heeft alles overleefd (op één fretje na, die vervangen moest worden).
Tweede rij, van links naar rechts:

Fender Telecaster USA, American Standard body met een American Series neck. Moest vervangen worden na een gebroken hals. Op de Seymour Duncan Little '59 in de brugpositie en een schitterende, met turquise ingelegde, volumeknop na is het ding in helemaal origineel. Mijn nummer 1 gitaar op dit moment voor vrijwel alles wat ik doe.
Gibson Les Paul Standard Lite DC (of zoiets). Perfecte gitaar. Klinkt in alle standen even goed. Niks aan hoeven doen. Ik overweeg alleen de stemmechanieken te vervangen. Het leuke van deze plank is dat je automatisch een octaaf hoger gaat soleren! (ik geef toe, je moet er de humor even van in zien)
Hyundai Precission Bass. Niet lachen, Hyundai maakt ook gitaren en bassen. Gekocht omdat ie goedkoop was en ik graag baspartijtjes wilde kunnen inspelen op mijn portastudiootje. Was oorspronkelijk rood. Ik heb 'm goud gespoten. Verder een draak van een bas. Vreselijk slecht ding!
Gibson ES 347. Volledig origineel. Het is gewoon een perfecte gitaar. Kan heerlijk warm jazzen, maar ook onovertroffen rocken. De gitaar onderscheid zich van de 335 door de andere houtsoorten (esdoorn hals met ebben toets bijvoorbeeld), de vergulde hardware, de coilsplitter (die deze gitaar enorm flexibel en veelzijdig maakt) en de mechanieken. Ook de fijnstemmers op de brug zijn uniek, maar ik heb er het nut nooit zo van ingezien.....
Iedere keer als ik haar zie krijg ik trek in een BIG FAT BOTTOMED BLACK BITCH!
Fender stratocaster (1982). Hardtail, Sienna Sunburst en een onwaarschijnlijke houtsoort. Waarschijnlijk maar een paar van gemaakt in deze combinatie van factoren. Was mijn eerste serieuze gitaar. Heeft een aantal reparaties en dergelijke achter de rug, maar het is een gitaar zonder mededogen. Onversterkt klinkt het ding snoeihard en helder. Versterkt moet het beter kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat de elementen kut zijn. Verder is de gitaar perfect.
Onderaan:

Maya SG kopie. Een hele slechte gitaar met een hemels geluid!
Op dit ding heb ik leren spelen, leren soleren, leren raggen, alles. Ik ben nog steeds verliefd op het SG model, maar het is er nooit van gekomen er eentje (een echte) aan te schaffen. Na een klein jaar viel er niet meer op te spelen en was het ook niet meer te stemmen omdat de hals/body verbinding steeds verder begon uit te scheuren en de hals daardoor zwapperde als een dweil.

RolandT
9 januari 2007, 22:54
http://www.10pont.net/gibtr.jpg

Helter Skelter
9 januari 2007, 23:03
Eindelijk een keer compleet (voor wat betreft mijn electrische gitaren dan):

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

Bovenste rij van links naar rechts:

Uit All-Parts onderdelen in elkaar geschroefde Esquire. Graphtech topkammetje, American Standard element (vroeger SD Little '59), Sperzel locking mechanieken en de beste pots en rotzooi. Perfect gitaartje, maar zelden gebruikt (de bodyvorm wijkt ietsjes af en ik ben een lul)
Fender Stratocaster Japan met Kahler Spyder tremolosysteem. Vrijwel alles aan dit gitaartje is aangepakt; Little '59 in de brug, tortoise slagplaatje, getript en blank gelakt, frets gevlakt, pots en schakelaar vervangen. Mijn nummer 1 gitaar voor Vulvasonic doeleinden.
Fender Music Master; De enige plank die niet van mij is. Geleend van Fen Temple. Vrijwel in originele staat, behalve de elementen. Ik schat dat ie uit 1975 komt. Zeker weten doe ik dat niet.
Fender Stratocaster Japan (1987); Geweldige, eenvoudige plank. Ongelofelijk schattig, maar perfect functionerend tremolosysteempje. Ontstemt voor geen mm.. Erg veel mee opgetreden. Heeft alles overleefd (op één fretje na, die vervangen moest worden).
Tweede rij, van links naar rechts:

Fender Telecaster USA, American Standard body met een American Series neck. Moest vervangen worden na een gebroken hals. Op de Seymour Duncan Little '59 in de brugpositie en een schitterende, met turquise ingelegde, volumeknop na is het ding in helemaal origineel. Mijn nummer 1 gitaar op dit moment voor vrijwel alles wat ik doe.
Gibson Les Paul Standard Lite DC (of zoiets). Perfecte gitaar. Klinkt in alle standen even goed. Niks aan hoeven doen. Ik overweeg alleen de stemmechanieken te vervangen. Het leuke van deze plank is dat je automatisch een octaaf hoger gaat soleren! (ik geef toe, je moet er de humor even van in zien)
Hyundai Precission Bass. Niet lachen, Hyundai maakt ook gitaren en bassen. Gekocht omdat ie goedkoop was en ik graag baspartijtjes wilde kunnen inspelen op mijn portastudiootje. Was oorspronkelijk rood. Ik heb 'm goud gespoten. Verder een draak van een bas. Vreselijk slecht ding!
Gibson ES 347. Volledig origineel. Het is gewoon een perfecte gitaar. Kan heerlijk warm jazzen, maar ook onovertroffen rocken. De gitaar onderscheid zich van de 335 door de andere houtsoorten (esdoorn hals met ebben toets bijvoorbeeld), de vergulde hardware, de coilsplitter (die deze gitaar enorm flexibel en veelzijdig maakt) en de mechanieken. Ook de fijnstemmers op de brug zijn uniek, maar ik heb er het nut nooit zo van ingezien.....
Iedere keer als ik haar zie krijg ik trek in een BIG FAT BOTTOMED BLACK BITCH!
Fender stratocaster (1982). Hardtail, Sienna Sunburst en een onwaarschijnlijke houtsoort. Waarschijnlijk maar een paar van gemaakt in deze combinatie van factoren. Was mijn eerste serieuze gitaar. Heeft een aantal reparaties en dergelijke achter de rug, maar het is een gitaar zonder mededogen. Onversterkt klinkt het ding snoeihard en helder. Versterkt moet het beter kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat de elementen kut zijn. Verder is de gitaar perfect.
Onderaan:

Maya SG kopie. Een hele slechte gitaar met een hemels geluid!
Op dit ding heb ik leren spelen, leren soleren, leren raggen, alles. Ik ben nog steeds verliefd op het SG model, maar het is er nooit van gekomen er eentje (een echte) aan te schaffen. Na een klein jaar viel er niet meer op te spelen en was het ook niet meer te stemmen omdat de hals/body verbinding steeds verder begon uit te scheuren en de hals daardoor zwapperde als een dweil.


wat een geweldige coole collectie! :cooler:

grayfink
9 januari 2007, 23:03
Eindelijk een keer compleet (voor wat betreft mijn electrische gitaren dan):

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

Bovenste rij van links naar rechts:

Uit All-Parts onderdelen in elkaar geschroefde Esquire. Graphtech topkammetje, American Standard element (vroeger SD Little '59), Sperzel locking mechanieken en de beste pots en rotzooi. Perfect gitaartje, maar zelden gebruikt (de bodyvorm wijkt ietsjes af en ik ben een lul)
Fender Stratocaster Japan met Kahler Spyder tremolosysteem. Vrijwel alles aan dit gitaartje is aangepakt; Little '59 in de brug, tortoise slagplaatje, getript en blank gelakt, frets gevlakt, pots en schakelaar vervangen. Mijn nummer 1 gitaar voor Vulvasonic doeleinden.
Fender Music Master; De enige plank die niet van mij is. Geleend van Fen Temple. Vrijwel in originele staat, behalve de elementen. Ik schat dat ie uit 1975 komt. Zeker weten doe ik dat niet.
Fender Stratocaster Japan (1987); Geweldige, eenvoudige plank. Ongelofelijk schattig, maar perfect functionerend tremolosysteempje. Ontstemt voor geen mm.. Erg veel mee opgetreden. Heeft alles overleefd (op één fretje na, die vervangen moest worden).
Tweede rij, van links naar rechts:

Fender Telecaster USA, American Standard body met een American Series neck. Moest vervangen worden na een gebroken hals. Op de Seymour Duncan Little '59 in de brugpositie en een schitterende, met turquise ingelegde, volumeknop na is het ding in helemaal origineel. Mijn nummer 1 gitaar op dit moment voor vrijwel alles wat ik doe.
Gibson Les Paul Standard Lite DC (of zoiets). Perfecte gitaar. Klinkt in alle standen even goed. Niks aan hoeven doen. Ik overweeg alleen de stemmechanieken te vervangen. Het leuke van deze plank is dat je automatisch een octaaf hoger gaat soleren! (ik geef toe, je moet er de humor even van in zien)
Hyundai Precission Bass. Niet lachen, Hyundai maakt ook gitaren en bassen. Gekocht omdat ie goedkoop was en ik graag baspartijtjes wilde kunnen inspelen op mijn portastudiootje. Was oorspronkelijk rood. Ik heb 'm goud gespoten. Verder een draak van een bas. Vreselijk slecht ding!
Gibson ES 347. Volledig origineel. Het is gewoon een perfecte gitaar. Kan heerlijk warm jazzen, maar ook onovertroffen rocken. De gitaar onderscheid zich van de 335 door de andere houtsoorten (esdoorn hals met ebben toets bijvoorbeeld), de vergulde hardware, de coilsplitter (die deze gitaar enorm flexibel en veelzijdig maakt) en de mechanieken. Ook de fijnstemmers op de brug zijn uniek, maar ik heb er het nut nooit zo van ingezien.....
Iedere keer als ik haar zie krijg ik trek in een BIG FAT BOTTOMED BLACK BITCH!
Fender stratocaster (1982). Hardtail, Sienna Sunburst en een onwaarschijnlijke houtsoort. Waarschijnlijk maar een paar van gemaakt in deze combinatie van factoren. Was mijn eerste serieuze gitaar. Heeft een aantal reparaties en dergelijke achter de rug, maar het is een gitaar zonder mededogen. Onversterkt klinkt het ding snoeihard en helder. Versterkt moet het beter kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat de elementen kut zijn. Verder is de gitaar perfect.
Onderaan:

Maya SG kopie. Een hele slechte gitaar met een hemels geluid!
Op dit ding heb ik leren spelen, leren soleren, leren raggen, alles. Ik ben nog steeds verliefd op het SG model, maar het is er nooit van gekomen er eentje (een echte) aan te schaffen. Na een klein jaar viel er niet meer op te spelen en was het ook niet meer te stemmen omdat de hals/body verbinding steeds verder begon uit te scheuren en de hals daardoor zwapperde als een dweil.


goh, da's een leuke collectie die je daar hebt zeg!

Richwoodje
9 januari 2007, 23:05
bla


mag ik jou een gelukkig man noemen, vulv?

vulvasonic
9 januari 2007, 23:06
DANK JULLIE ALLEMAAL!!!!!!!

*snif*

Richwoodje
9 januari 2007, 23:06
DANK JULLIE ALLEMAAL!!!!!!!

*snif*

en ook zo spontaan! :chicken:

Helter Skelter
9 januari 2007, 23:07
Fender Music Master; De enige plank die niet van mij is. Geleend van Fen Temple. Vrijwel in originele staat, behalve de elementen. Ik schat dat ie uit 1975 komt. Zeker weten doe ik dat niet.
cooler kan echt niet :cooler:

hendrix2
9 januari 2007, 23:08
Eindelijk een keer compleet (voor wat betreft mijn electrische gitaren dan):

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

Bovenste rij van links naar rechts:

Uit All-Parts onderdelen in elkaar geschroefde Esquire. Graphtech topkammetje, American Standard element (vroeger SD Little '59), Sperzel locking mechanieken en de beste pots en rotzooi. Perfect gitaartje, maar zelden gebruikt (de bodyvorm wijkt ietsjes af en ik ben een lul)
Fender Stratocaster Japan met Kahler Spyder tremolosysteem. Vrijwel alles aan dit gitaartje is aangepakt; Little '59 in de brug, tortoise slagplaatje, getript en blank gelakt, frets gevlakt, pots en schakelaar vervangen. Mijn nummer 1 gitaar voor Vulvasonic doeleinden.
Fender Music Master; De enige plank die niet van mij is. Geleend van Fen Temple. Vrijwel in originele staat, behalve de elementen. Ik schat dat ie uit 1975 komt. Zeker weten doe ik dat niet.
Fender Stratocaster Japan (1987); Geweldige, eenvoudige plank. Ongelofelijk schattig, maar perfect functionerend tremolosysteempje. Ontstemt voor geen mm.. Erg veel mee opgetreden. Heeft alles overleefd (op één fretje na, die vervangen moest worden).
Tweede rij, van links naar rechts:

Fender Telecaster USA, American Standard body met een American Series neck. Moest vervangen worden na een gebroken hals. Op de Seymour Duncan Little '59 in de brugpositie en een schitterende, met turquise ingelegde, volumeknop na is het ding in helemaal origineel. Mijn nummer 1 gitaar op dit moment voor vrijwel alles wat ik doe.
Gibson Les Paul Standard Lite DC (of zoiets). Perfecte gitaar. Klinkt in alle standen even goed. Niks aan hoeven doen. Ik overweeg alleen de stemmechanieken te vervangen. Het leuke van deze plank is dat je automatisch een octaaf hoger gaat soleren! (ik geef toe, je moet er de humor even van in zien)
Hyundai Precission Bass. Niet lachen, Hyundai maakt ook gitaren en bassen. Gekocht omdat ie goedkoop was en ik graag baspartijtjes wilde kunnen inspelen op mijn portastudiootje. Was oorspronkelijk rood. Ik heb 'm goud gespoten. Verder een draak van een bas. Vreselijk slecht ding!
Gibson ES 347. Volledig origineel. Het is gewoon een perfecte gitaar. Kan heerlijk warm jazzen, maar ook onovertroffen rocken. De gitaar onderscheid zich van de 335 door de andere houtsoorten (esdoorn hals met ebben toets bijvoorbeeld), de vergulde hardware, de coilsplitter (die deze gitaar enorm flexibel en veelzijdig maakt) en de mechanieken. Ook de fijnstemmers op de brug zijn uniek, maar ik heb er het nut nooit zo van ingezien.....
Iedere keer als ik haar zie krijg ik trek in een BIG FAT BOTTOMED BLACK BITCH!
Fender stratocaster (1982). Hardtail, Sienna Sunburst en een onwaarschijnlijke houtsoort. Waarschijnlijk maar een paar van gemaakt in deze combinatie van factoren. Was mijn eerste serieuze gitaar. Heeft een aantal reparaties en dergelijke achter de rug, maar het is een gitaar zonder mededogen. Onversterkt klinkt het ding snoeihard en helder. Versterkt moet het beter kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat de elementen kut zijn. Verder is de gitaar perfect.
Onderaan:

Maya SG kopie. Een hele slechte gitaar met een hemels geluid!
Op dit ding heb ik leren spelen, leren soleren, leren raggen, alles. Ik ben nog steeds verliefd op het SG model, maar het is er nooit van gekomen er eentje (een echte) aan te schaffen. Na een klein jaar viel er niet meer op te spelen en was het ook niet meer te stemmen omdat de hals/body verbinding steeds verder begon uit te scheuren en de hals daardoor zwapperde als een dweil.

Leuke collectie!!!

Han S
9 januari 2007, 23:12
@ Mario: ik heb meer dan 20 jaar geleden een Maya Stratocaster gekocht en die speelt eigenlijk helemaal niet verkeerd en klinkt ook nog eens erg goed.

Mensen moeten wel eens grappig doen, tot ze hem horen, dan wordt het anders.

Zo heb ik ook een HondoII akoestische gitaar van 138 gulden die verdomd goed klinkt.

schizo910
9 januari 2007, 23:13
mooi hoor Vulv... :satisfie:

Noor
9 januari 2007, 23:20
Mooie collectie gitaren
Wat een mooie collectie gitaren!!!! :rockon:

Ik meen het ook nog. ja ik weet het....gebeurt niet vaak. :cooler:

Rockmo(ther)
9 januari 2007, 23:25
Eindelijk een keer compleet (voor wat betreft mijn electrische gitaren dan):

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

Bovenste rij van links naar rechts:

Uit All-Parts onderdelen in elkaar geschroefde Esquire. Graphtech topkammetje, American Standard element (vroeger SD Little '59), Sperzel locking mechanieken en de beste pots en rotzooi. Perfect gitaartje, maar zelden gebruikt (de bodyvorm wijkt ietsjes af en ik ben een lul)
Fender Stratocaster Japan met Kahler Spyder tremolosysteem. Vrijwel alles aan dit gitaartje is aangepakt; Little '59 in de brug, tortoise slagplaatje, getript en blank gelakt, frets gevlakt, pots en schakelaar vervangen. Mijn nummer 1 gitaar voor Vulvasonic doeleinden.
Fender Music Master; De enige plank die niet van mij is. Geleend van Fen Temple. Vrijwel in originele staat, behalve de elementen. Ik schat dat ie uit 1975 komt. Zeker weten doe ik dat niet.
Fender Stratocaster Japan (1987); Geweldige, eenvoudige plank. Ongelofelijk schattig, maar perfect functionerend tremolosysteempje. Ontstemt voor geen mm.. Erg veel mee opgetreden. Heeft alles overleefd (op één fretje na, die vervangen moest worden).
Tweede rij, van links naar rechts:

Fender Telecaster USA, American Standard body met een American Series neck. Moest vervangen worden na een gebroken hals. Op de Seymour Duncan Little '59 in de brugpositie en een schitterende, met turquise ingelegde, volumeknop na is het ding in helemaal origineel. Mijn nummer 1 gitaar op dit moment voor vrijwel alles wat ik doe.
Gibson Les Paul Standard Lite DC (of zoiets). Perfecte gitaar. Klinkt in alle standen even goed. Niks aan hoeven doen. Ik overweeg alleen de stemmechanieken te vervangen. Het leuke van deze plank is dat je automatisch een octaaf hoger gaat soleren! (ik geef toe, je moet er de humor even van in zien)
Hyundai Precission Bass. Niet lachen, Hyundai maakt ook gitaren en bassen. Gekocht omdat ie goedkoop was en ik graag baspartijtjes wilde kunnen inspelen op mijn portastudiootje. Was oorspronkelijk rood. Ik heb 'm goud gespoten. Verder een draak van een bas. Vreselijk slecht ding!
Gibson ES 347. Volledig origineel. Het is gewoon een perfecte gitaar. Kan heerlijk warm jazzen, maar ook onovertroffen rocken. De gitaar onderscheid zich van de 335 door de andere houtsoorten (esdoorn hals met ebben toets bijvoorbeeld), de vergulde hardware, de coilsplitter (die deze gitaar enorm flexibel en veelzijdig maakt) en de mechanieken. Ook de fijnstemmers op de brug zijn uniek, maar ik heb er het nut nooit zo van ingezien.....
Iedere keer als ik haar zie krijg ik trek in een BIG FAT BOTTOMED BLACK BITCH!
Fender stratocaster (1982). Hardtail, Sienna Sunburst en een onwaarschijnlijke houtsoort. Waarschijnlijk maar een paar van gemaakt in deze combinatie van factoren. Was mijn eerste serieuze gitaar. Heeft een aantal reparaties en dergelijke achter de rug, maar het is een gitaar zonder mededogen. Onversterkt klinkt het ding snoeihard en helder. Versterkt moet het beter kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat de elementen kut zijn. Verder is de gitaar perfect.
Onderaan:

Maya SG kopie. Een hele slechte gitaar met een hemels geluid!
Op dit ding heb ik leren spelen, leren soleren, leren raggen, alles. Ik ben nog steeds verliefd op het SG model, maar het is er nooit van gekomen er eentje (een echte) aan te schaffen. Na een klein jaar viel er niet meer op te spelen en was het ook niet meer te stemmen omdat de hals/body verbinding steeds verder begon uit te scheuren en de hals daardoor zwapperde als een dweil.


Goh, da's een mooie collectie die je daar hebt!! :D

Hector_Tsolodimos
9 januari 2007, 23:41
DANK JULLIE ALLEMAAL!!!!!!!

*snif*
vette shit Vulva!
wat ik nog het leukste vind, is dat je er ook nog eens van alles bij verteld
zullen we afspreken dat we dat voortaan allemaal gaan doen???
mooi zo, dat dacht ik al
ik post mijn collectie binnenkort!
BTW: shitzooi!!! net een boete van 20 euro gehad, voor fietsen zonder licht!! GRRRR

grayfink
9 januari 2007, 23:42
Eigenlijk hoort er ook nog een Les Paul singlecut bij. En waarom geen setje goede elementen in de hardtailstrat? Dan heb je een supergitaar denk ik.

Anders Destium
9 januari 2007, 23:52
Je kunt dan wel zeggen dat het een slechte foto is Vulva, maar het geheel is nog steeds een lust voor het oog! Mooi spul dus :rockon:

vulvasonic
9 januari 2007, 23:57
Eigenlijk hoort er ook nog een Les Paul singlecut bij. En waarom geen setje goede elementen in de hardtailstrat? Dan heb je een supergitaar denk ik.

De Les Paul is eigenlijk de enige gitaar van alle bekende modellen waar ik nooit iets mee heb gehad. Waarom weet ik niet.

En ja, de hardtail strat heeft gewoon andere elementen nodig en dan izzie SUPERRRR!!!!!! :)

grayfink
10 januari 2007, 00:05
De Les Paul is eigenlijk de enige gitaar van alle bekende modellen waar ik nooit iets mee heb gehad. Waarom weet ik niet.

Ik ben ook meer van de Fender's, maar de LP is toch ook een icoon van de muziekgeschiedenis, hoort er toch een beetje bij, bij zo'n plaatje vind ik:satisfie:

Anders Destium
10 januari 2007, 00:14
Laten we inderdaad vooral allemaal dezelfde gitaren kopen omdat iedereen die al heeft... Ik respecteer de mening van vulvasonic veel meer dan die van mensen die vinden dat bepaalde dingen "horen", wat een gelul toch ook altijd.

schizo910
10 januari 2007, 00:46
Getver AndersD! ik ben het alweer met je eens :o

grayfink
10 januari 2007, 07:25
Ik niet .

Agent_Smith
10 januari 2007, 08:15
Ik ook niet. Maar dat ben ik nooit.

Kim Wilson
10 januari 2007, 08:37
Echt een mooie collectie, Mario! Eerlijk waar!

grayfink
10 januari 2007, 12:39
Ik ook niet. Maar dat ben ik nooit.

In principe wil ik het nooit met Anders D. eens zijn, maar soms ontkom je er niet aan :cheerup:.

Micro-e
10 januari 2007, 21:28
Die witte strat is zo bruut he :cooler:

vulvasonic
11 januari 2007, 01:53
Die witte strat is zo bruut he :cooler:

Die van mij, bedoel je?
Ik heb er nooit aan kunnen wennen, ondanks het feit dat ik 'm zoveel bespeeld heb met zoveel plezier. Het uiterlijk van dat ding kon me nooit echt bekoren.
Die kleur ook. De hals en kop en alle hardware is zwart en de body heeft een heel vreemd kleurtje. Het doet denken aan vintage white, maar dan met een metallic laag eronder (of er over....). Dat maakt het een kleur die niet te benoemen is.

Raar ding. Maar ze doet het goed, ze klinkt goed en ze speelt heerlijk. :)

Wimvdb
18 januari 2007, 16:35
http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4555.jpg



Mijn pickup covers moeten dringend gaan arriveren , want zo is het geen zicht ;)

zeppo
18 januari 2007, 22:28
http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4555.jpg



Mijn pickup covers moeten dringend gaan arriveren , want zo is het geen zicht ;)
Wim,

hoe bevalt die Peavey? Classic 30 zo te zien?

LP_CL
19 januari 2007, 00:53
Mijn Gibby LP Classic:
(Kheb de pickguard ervan gehaald, want ik raak toch de gitaar nooit met mijn plectrum, en het is minder plastiek op mijn gitaar)
http://img131.imageshack.us/img131/880/gibby2ou0.jpg
Ik bezig aant spelen in de garage (mijn ouders gooien me altijd buiten (ze houden niet echt van rock/hardrock/metal)
http://www.tmf.be/dyn_images/idpics/0/7/2/6/0000056270_235777.jpg
Weeral ik die mijn Jackson RR3 custom (S.Duncan LW-HMET bridge pickup) aan het mishandelen ben, en JA, ik morste bier...
http://www.tmf.be/dyn_images/idpics/0/7/2/6/0000056270_235775.jpg
Verder is er nog mijn Washburn Dime 333 (die ik trouwens verkoop voor een prijsje, PM voor meer info)
http://www.tmf.be/dyn_images/idpics/0/7/2/6/0000056270_278992.jpg

Blijkbaar kan ik maar 4 pics per post posten, maar ik denk niet dat je geinteresseerd bent om mijn squire strat te zien. Kzal em kort beschrijven: zwart met witte slagplaat, barsten, krassen, bekladdingen,...

Wimvdb
19 januari 2007, 07:30
Wim,

hoe bevalt die Peavey? Classic 30 zo te zien?


Goeie amp, maar wat ze zeggen is inderdaad waar , soms rammelt hij wat op hoog volume , maar da's echt maar op repetitievolume. Voor de rest een echte goeie amp. Zie youtube ;)

Axelll
19 januari 2007, 07:54
He Wim ik dacht dat jij eerst een Gibson SG had en die tig keer had geruild enzo? Nu toch weer een Gibbie?

catmanx28
19 januari 2007, 09:53
Hello ..

Hier op me site staat een zooi van me spul.. Moe' je even kijken
onder gear ..staan ook me gitaren ..
En ja .ook als hetero ken je een knal roze gitaar spele ..

:sneaky: :rockon: :) :)

Http://www.bennyshomepage.nl

Wimvdb
19 januari 2007, 10:12
He Wim ik dacht dat jij eerst een Gibson SG had en die tig keer had geruild enzo? Nu toch weer een Gibbie?
Ja , That's me , ik miste hem nogal... Dus is voor mij een erg straffe gitaar , hoewel ik moet zeggen dat ik een ruilaanbod met een LP studio of zo'n japanse gibson LP kopie ( burny , orville , ... ) zeker niet zou kunnen afslaan...

Wimvdb
19 januari 2007, 10:21
En ja .ook als hetero ken je een knal roze gitaar spele ..



Je kan er mee lachen , maar ik vind roze gitaren ook Ubercool :hippie:
http://musik-h.morelin-webhost.de/catalog/images/2%201171.JPG
http://static.flickr.com/66/169677645_f20aea1266_m.jpg
Deze had ik deze zomer bijna zelf gekocht :
http://homepage1.nifty.com/utayume/profile/img/sg-x.jpg

silenus
19 januari 2007, 10:21
Ah, eindelijk gelukt...
Gretsch Electromatic Double Jet...
en een Epi Standard met SD 59's (binnenkort te koop)
http://img223.imageshack.us/img223/9352/electromaticdoublejetca6.th.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=electromaticdoublejetca6.jpg) http://img180.imageshack.us/img180/11/lespaulso2.th.jpg (http://img180.imageshack.us/my.php?image=lespaulso2.jpg)

hoofd
22 januari 2007, 16:45
Bij deze de eerste foto van mijn collectie, nog voordat er van alles gaat veranderen :)

http://members.chello.nl/aibra/gear.JPG

De gitaren:
Epiphone Sheraton II (met Bigsby erop)
EsseX Telecaster (cheape Koreaanse kopie, maar toch mijn main gitaar)
Gerrinez Les Paul (gekregen van Telecastermaster)
Ibanez GSA60 (fretloos gemaakt)
Crafter Cruiser basgitaar (type ed. weet ik niet, maar 't is actief en speelt erg lekker)
Ibanez western (PF100 als ik me niet vergis)
Esteve Granados GR01

De versterkers:
Brunetti Maranello
Pignose 7-100
Smokey Recycled Cigarette Pack

De effecten:
EHX Holy Grail
Dirk_Hendrik Opto-Trem
ProCo RAT II


Dusss... Ohja, en das niet mijn kamer hoor! Das de rotzooikamer/logeerkamer. Ik ben m'n kamer een beetje aan 't opruimen en heb de zooi tijdelijk daar geparkeerd.

rickert
22 januari 2007, 16:54
Bij deze de eerste foto van mijn collectie, nog voordat er van alles gaat veranderen :)

http://members.chello.nl/aibra/gear.JPG

De gitaren:
Epiphone Sheraton II (met Bigsby erop)
EsseX Telecaster (cheape Koreaanse kopie, maar toch mijn main gitaar)
Gerrinez Les Paul (gekregen van Telecastermaster)
Ibanez GSA60 (fretloos gemaakt)
Crafter Cruiser basgitaar (type ed. weet ik niet, maar 't is actief en speelt erg lekker)
Ibanez western (PF100 als ik me niet vergis)
Esteve Granados GR01

De versterkers:
Brunetti Maranello
Pignose 7-100
Smokey Recycled Cigarette Pack

De effecten:
EHX Holy Grail
Dirk_Hendrik Opto-Trem
ProCo RAT II


Dusss... Ohja, en das niet mijn kamer hoor! Das de rotzooikamer/logeerkamer. Ik ben m'n kamer een beetje aan 't opruimen en heb de zooi tijdelijk daar geparkeerd.

Hoofd, jongen, wat een leuke collectie!!! Ik wil ook nog ooit eens zo'n pignose halen voor op vakantie enzo! Nice.

Chris Winsemius
22 januari 2007, 16:57
Bij deze de eerste foto van mijn collectie, nog voordat er van alles gaat veranderen :)

http://members.chello.nl/aibra/gear.JPG

De gitaren:
Epiphone Sheraton II (met Bigsby erop)
EsseX Telecaster (cheape Koreaanse kopie, maar toch mijn main gitaar)
Gerrinez Les Paul (gekregen van Telecastermaster)
Ibanez GSA60 (fretloos gemaakt)
Crafter Cruiser basgitaar (type ed. weet ik niet, maar 't is actief en speelt erg lekker)
Ibanez western (PF100 als ik me niet vergis)
Esteve Granados GR01

De versterkers:
Brunetti Maranello
Pignose 7-100
Smokey Recycled Cigarette Pack

De effecten:
EHX Holy Grail
Dirk_Hendrik Opto-Trem
ProCo RAT II


Dusss... Ohja, en das niet mijn kamer hoor! Das de rotzooikamer/logeerkamer. Ik ben m'n kamer een beetje aan 't opruimen en heb de zooi tijdelijk daar geparkeerd.

Ik zie geen kratten bier....... :D

Pignose + Smokey heb ik ook, m'n RATje is gepimpt.

hoofd
22 januari 2007, 17:05
m'n RATje is gepimpt.

Ja, op je site staat dat je RATten pimpt, maar niet wat je er nou mee doet!! Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, maar das misschien meer iets voor in 't effectensubforum.

Ohja, en het gebrek aan bier komt omdat 't niet mijn kamer is.. ;)

Luke-wannabe
23 januari 2007, 00:11
Zoo da's best een dure amp voor een student :p:p

hoofd
23 januari 2007, 00:25
Die amp kocht ik toen ik nog werkeloos was.. :cheerup:

Chris Winsemius
23 januari 2007, 00:44
Ja, op je site staat dat je RATten pimpt, maar niet wat je er nou mee doet!! Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, maar das misschien meer iets voor in 't effectensubforum.

Ohja, en het gebrek aan bier komt omdat 't niet mijn kamer is.. ;)

?, geen reserve-bier in belendende (hoe schrijf je dat?) percelen? :D

Ik moet m'n website echt 'n x vernieuwen, ben nu 'n beetje bezig met het maken van nieuwe teksten/etc. 't Pedaal-mod-werk is niet echt "jofel genoeg" om van te leven.... maar 't komt af en toe voor :)

Als je wilt: ik zal ff kijken waar mijn RAT uithangt en zal 'm dan proberen mee te nemen naar RockMo (zij mag even 'n stock Bad Monkey lenen), mag je 'm gewoon uitproberen/lenen. Volgens wat "rattofielen" was ie wat "opener" met wat meer output en strakheid in het laag.

hoofd
23 januari 2007, 00:50
Als je wilt: ik zal ff kijken waar mijn RAT uithangt en zal 'm dan proberen mee te nemen naar RockMo (zij mag even 'n stock Bad Monkey lenen), mag je 'm gewoon uitproberen/lenen. Volgens wat "rattofielen" was ie wat "opener" met wat meer output en strakheid in het laag.

Cool, zou tof zijn! Dan neem ik m'n eigen stock RAT ook mee, als Mo een gitaar en amp beschikbaar heeft kan ik 't meteen vergelijken.. Als 't me bevalt mag je m'n RAT meteen meenemen om te modden ;)

Luke-wannabe
23 januari 2007, 10:10
Die amp kocht ik toen ik nog werkeloos was.. :cheerup:
...eeehhmm.... :chicken:

wietse
23 januari 2007, 10:34
tijd voor een stel nieuwe groepsfoto's.

de europeanen
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/groupeuropenew.jpg
de aziaten
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/groupazienew.jpg

GoldKiwi
23 januari 2007, 10:45
Omg... allemaal van jou?
wat een verzameling zeg!!
mooie gitaren!

Squier4ever
23 januari 2007, 10:45
sicko wietse, maar wel erg vette gitaren zitten ertussen....

Brammibal
23 januari 2007, 10:49
ik heb die meest linker arirang, precies zo. dei jaguar achtigen zijn echt vet. als je die hsin mi (kawai) ooit nog verfkoopt...

Hector_Tsolodimos
23 januari 2007, 15:49
als jij zó veel van je gitaren houd, dat je op iedere gitaar iedere dag een kleine 10 min speelt, dan ben je zo je dag door :D

Wimvdb
23 januari 2007, 17:26
als jij zó veel van je gitaren houd, dat je op iedere gitaar iedere dag een kleine 10 min speelt, dan ben je zo je dag door :D


Als ik mij niet vergis speelt wietse nauwelijks gitaar meer wegens probleempjes maar verzamelt hij ze alleen nog maar ( wat ook erg veel respect verdiend )

up-guitarman
23 januari 2007, 17:35
Damn you, Wietse !!! Echt een supervette collectie !!!
Ik probeer op rommelmarkten en zo ook wat rond te kijken maar tot nu toe niks interessants tegengekomen.

Wel eens een EKO akoestische gitaar, maar dan met een bovenblad dat zo goed als volledig versplinterd was ...

flightcase
23 januari 2007, 22:21
Dit is m'n nieuwste toevoeging ik heb mijn zwarte standard strat USA er voor ingeruild omdat ik dat ding nooit lekker vond spelen en deze wel:

http://inlinethumb35.webshots.com/418/2934082430066397834S500x500Q85.jpg (http://home-and-garden.webshots.com/photo/2934082430066397834bnqNFt)

http://inlinethumb52.webshots.com/2035/2856007150066397834S500x500Q85.jpg (http://home-and-garden.webshots.com/photo/2856007150066397834OwiuWD)

Dit is een Japanse Strat.

vulvasonic
23 januari 2007, 22:32
Dit is m'n nieuwste toevoeging ik heb mijn zwarte standard strat USA er voor ingeruild omdat ik dat ding nooit lekker vond spelen en deze wel:

http://inlinethumb35.webshots.com/418/2934082430066397834S500x500Q85.jpg (http://home-and-garden.webshots.com/photo/2934082430066397834bnqNFt)

http://inlinethumb52.webshots.com/2035/2856007150066397834S500x500Q85.jpg (http://home-and-garden.webshots.com/photo/2856007150066397834OwiuWD)

Dit is een Japanse Strat.

Je kent het verhaal van de top hè?
Niet dat het uitmaakt verder, maar het zou lullig zijn als je je daardoor zou hebben laten misleiden ten tijde van de ruil.....

flightcase
23 januari 2007, 22:36
Je kent het verhaal van de top hè?
Niet dat het uitmaakt verder, maar het zou lullig zijn als je je daardoor zou hebben laten misleiden ten tijde van de ruil.....

Verhaal van de top??
Nee vertel......

AART
23 januari 2007, 22:41
photoflame aan plaatje te zien, gok ik...

wietse
23 januari 2007, 22:43
Als ik mij niet vergis speelt wietse nauwelijks gitaar meer wegens probleempjes maar verzamelt hij ze alleen nog maar ( wat ook erg veel respect verdiend )

klopt ik heb in beide schouders een vorm van RSI, gaat de laatste tijd goed dus tokkel weer eens wat vaker maar bak er toch niet veel van :D.
maar verzamelen en dan vooral het zoeken en opknappen er van is ook leuk.

vulvasonic
23 januari 2007, 22:47
photoflame aan plaatje te zien, gok ik...

Dat bedoel ik. Je ruilt een USA strat tegen een Jap. Die USA is gewoon meer waard, los van het feit of ie beter speelt of niet. Mogelijk heeft die man (of vrouw) die met jou de deal is aangegaan je een verhaal opgehangen over een exclusieve top en dat de gitaar daarom veel meer waard zou zijn. In werkelijkheid kostten die gitaren niet zo heel veel, omdat de top niet is wat het lijkt. Het lijkt een duur stuk maple met een prachtige vlam, gebookmatched en alles, maar het is eigenlijk gewoon een soort folie wat onder de laklaag zit. De body is van een 'ordinair' stuk elzenhout. Niks mis mee, maar nogmaal; het zou lullig zijn als je op die manier toch een beetje in de boot zou zijn genomen.

flightcase
23 januari 2007, 22:47
Ik heb het effe opgezocht op Internet.
Je bedoelt dus dat die top nep is Vulva, boeit me eigenlijk niet zoveel.
Ik weet ook wel dat een Amerikaan meer waard is.
Hij speelt lekkerder dan de Amerikaan die ik gehad heb.
En ik heb ook nog nieuwe buizen in mijn versterker laten zetten en een hoes en geld erbij gekregen dus.

vulvasonic
23 januari 2007, 22:49
Ik heb het effe opgezocht op Internet.
Je bedoelt dus dat die top nep is Vulva, boeit me eigenlijk niet zoveel hij speelt lekkerder dan die amerikaan die ik gehad heb.

Inderdaad. En het is maar goed dat het je niet boeit! :)

dickie
24 januari 2007, 19:09
Heb het afgelopen jaar mijn familie weer drastisch aangepakt...

Minder exemplaren; maar wel wat ik echt zoek... (/zocht...)

http://img266.imageshack.us/img266/7366/familiefoto27pw.jpg

hendrix2
24 januari 2007, 19:14
je zoekt echt 5 strats :o

;)
mooie collectie man!

dickie
24 januari 2007, 19:28
je zoekt echt 5 strats

Nou ja, ik kom er steeds weer achter dat de Strat-achtigen me het meest bevallen.

Bij een PRS of Gibson (-achtige) moet ik gaan nadenken als ik op t podium sta. Ik bedoel: andere schakelingen en 2 ipv 1 volume...

Bij een Strat gaat dat bijna als vanzelf.

Toch klinkt iedere gitaar die ik heb weer anders; andere houtsoorten, pickups of mensuur.

Begrijp me niet verkeerd: vind Gibsons of PRS-en prachtgitaren - ze werken voor mij alleen niet prettig op het podium; vind ze te duur om ze alleen maar aan de muur te hebben hangen...

Hector_Tsolodimos
24 januari 2007, 21:04
die two tone sunburst is écht vet!!!

pinchaholic
26 januari 2007, 12:52
zo dan.. Hier mijn schatjes..

van links naar rechts:

-Richwood Les Paul
-Jaren 80 Japanse RG 420 met emg's en edge brug
-Grassroots GM 66 (Kirk Hammett Model)
-en natuurlijk mijn Dean BEM acoustic!

http://www.fotothing.com/photos/86d/86d54ea6df28f0a627bdb7848a24ef20.jpg

http://www.fotothing.com/photos/315/31571b993e48bfe9eadaeef6310b2ed2.jpg

http://www.fotothing.com/photos/317/3172aa13053e798228de962ae57e3681.jpg

Aimé
26 januari 2007, 13:12
[QUOTE=Wimvdb]Je kan er mee lachen , maar ik vind roze gitaren ook Ubercool :hippie:
http://musik-h.morelin-webhost.de/catalog/images/2%201171.JPG


Aaaaarrr, die thinline stond e tijdje te koop, heb niet toegehapt, en véél spijt van! Was een 900 fzo

Wimvdb
26 januari 2007, 13:27
[QUOTE=Wimvdb]Je kan er mee lachen , maar ik vind roze gitaren ook Ubercool :hippie:
http://musik-h.morelin-webhost.de/catalog/images/2%201171.JPG


Aaaaarrr, die thinline stond e tijdje te koop, heb niet toegehapt, en véél spijt van! Was een 900 fzo

Die staat op 2dehands nog steeds voor rond de 675 :D Klik maar (http://www.2dehands.be/fender-telecaster-thinline-72-ri-18541675.html?afdeling=muziek&muz_instr=27&per=100&qq=pink&rubriek=muz_instr)

no 1 hops
26 januari 2007, 13:31
klopt ik heb in beide schouders een vorm van RSI, gaat de laatste tijd goed dus tokkel weer eens wat vaker maar bak er toch niet veel van :D.
maar verzamelen en dan vooral het zoeken en opknappen er van is ook leuk.
wietse, als je nou 1 mocht houden ( om wat voor reden dan ook) welke is dan echt de gitaar die blijft?

wietse
26 januari 2007, 19:13
wietse, als je nou 1 mocht houden ( om wat voor reden dan ook) welke is dan echt de gitaar die blijft?
onmogelijk om zoiets te zeggen, de EKO bariton is a one of a kind, uniek dus, maar welke ik dan zou houden is onmogelijk om te zeggen allemaal hebben ze hun charme.

jasper159
26 januari 2007, 19:48
http://www.yoshidagakki.co.jp/music/guitar_electric/images/SA260FM_VB_org.JPG

Iets meer naar de oranje kant.
Binnenkort (binnen het jaar hoop ik) komt er nog een epiphone les paul standard bij.

Tho
26 januari 2007, 19:52
Da's een van de mooiste Ibanezjes die ik ook heb gezien. Toch jammer van die singlecoils. Daar hou ik al niet van, maar er zitten nooit pickupringen omheen. Dat vind ik lelijk.

imlikeajungle
26 januari 2007, 22:14
http://users.pandora.be/again/pics/joost1.jpg

http://users.pandora.be/again/pics/joost2.jpg

http://users.pandora.be/again/pics/joost3.jpg

Geen duidelijke gitaarpics maar toch...

Vroege 70s SVT Classic op 610HLF
Retro50 CS op OS2x12 (en de Sovtek van Mesadude)
Ons gitaarrekjei

reitse
26 januari 2007, 22:25
http://users.pandora.be/again/pics/joost2.jpg



waar kan je zulke gitaarstandaards kopen met zo'n kap?

imlikeajungle
26 januari 2007, 22:38
Is gewoon Stagg...

gjlp
26 januari 2007, 22:46
http://home.wanadoo.nl/robertpostma/Afbeelding.jpg

De linker is een Tokai Goldstar Sound uit de '84-'86 periode en de rechter is een '95 Fender American Vintage Reissue '62.

Mijn versterker is nog steeds een Vibroverb en qua effect gebruik ik een visualsound J&H

keithvandentol
27 januari 2007, 17:44
wat kost nouw ong. zo'n tokai strat als jij daar hebt staan, dus die kleur, hals etc.

gjlp
27 januari 2007, 18:45
Nou deze heb ik onlangs geruild tegen een goldstar '60 uit dezelfde periode. Maar deze gitaren mag je wel rond de €650,- verwachten.

G.G.
27 januari 2007, 23:28
Post je collectie......, de laatste uitbreiding van mijn collectie:

http://img407.imageshack.us/img407/4139/p1000010pb2.jpg

http://img187.imageshack.us/img187/8190/p1000009ah9.jpg

http://img248.imageshack.us/img248/5244/p1000012ei3.jpg

Hector_Tsolodimos
27 januari 2007, 23:34
een aantal dingen, GG:
De input is ge-wel-dig! Zet er copyrights op! :D
de kleur en achterkant zien er ook smooth uit
de vorm was ik in eerste instantie niet kapot van, komt niet in de buurt van een PRS
maar van de andere kant:
toch apart, het heeft iets

en het beste van alles:
je hebt een digitale camera!!!! :D
ik kan me nog goed al jouw webcam foto´s herinneren

G.G.
27 januari 2007, 23:39
De input is ge-wel-dig!

Mooi he, je kabel gelijk naar je gitaarband. Kan je de plug er niet per ongeluuk uit trekken als je op je kabel staat en je kan fijn zittend op de bank spelen wat met een LP, PRS, tele etc.... erg lastig is.

Hector_Tsolodimos
27 januari 2007, 23:41
Mooi he, je kabel gelijk naar je gitaarband. Kan je de plug er niet per ongeluuk uit trekken als je op je kabel staat en je kan fijn zittend op de bank spelen wat met een LP, PRS, tele etc.... erg lastig is.
geniaal!
+5413158 tekens

Micro-e
28 januari 2007, 11:09
Ziet er vet uit die zelfbouw, maar zit je switch niet op een onhandige plek?

G.G.
28 januari 2007, 11:21
Ziet er vet uit die zelfbouw, maar zit je switch niet op een onhandige plek?Geen last van, op deze plek zit de tremelo arm ook niet in de weg.

Henkes
30 januari 2007, 21:53
Gibson Les Paul Special Cherry Faded
Epiphone Les Paul Gothic - Custom Henkes
http://henkes.student.utwente.nl/HPIM1628.JPG
Squier '85 Stratocaster
Dean Daytona Akkoestische Gitaar
Fender Hot Rod DeVille 2x12 60W buizenmonster ;)

En ik ben nog op zoek naar een toffe jazz gitaar!

strat 91
30 januari 2007, 22:13
Gibson Les Paul Special Cherry Faded
Epiphone Les Paul Gothic - Custom Henkes
http://henkes.student.utwente.nl/HPIM1628.JPG
Squier '85 Stratocaster
Dean Daytona Akkoestische Gitaar
Fender Hot Rod DeVille 2x12 60W buizenmonster ;)

En ik ben nog op zoek naar een toffe jazz gitaar!

nigga whoot die les paul is wel heel stijvol :| damm normaal heb ik het niet zo op gothics van wegen het sobere uiterlijk maar deze daar in tegen is toch wle heel cool en speciaal

FruscianteFan
30 januari 2007, 22:29
Mooi he, je kabel gelijk naar je gitaarband. Kan je de plug er niet per ongeluuk uit trekken als je op je kabel staat en je kan fijn zittend op de bank spelen wat met een LP, PRS, tele etc.... erg lastig is.Mooie gitaar en geweldige output, maar voor LP's, PRS'en en Teles kan een haakse plug ook een uitkomst zijn.

o1251
31 januari 2007, 19:25
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/familynew.jpg

Hmmm, welke zal ik nu weer eens kiezen...

o1251
31 januari 2007, 19:57
http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/rig151.jpg
http://i21.photobucket.com/albums/b280/negativek3fan/rig150.jpg

Die "strat".. Wat is daarmee gebeurt? Heb je z'n arm geamputeerd ofso?

Henkes
31 januari 2007, 20:47
nigga whoot die les paul is wel heel stijvol :| damm normaal heb ik het niet zo op gothics van wegen het sobere uiterlijk maar deze daar in tegen is toch wle heel cool en speciaal

Ja... toen ik begon met gitaarspelen was ik nog heel erg van het slag Metallica... maar in de jaren ben ik van andere muziek gaan houden, en ik vond de LP Gothic niet meer bij me passen... toen moest ik een beslissing maken... of verkopen of hem op een bijzondere manier aanpassen...
Toen kwam ik in een kroeg een oud-klasgenote tegen die ondertussen Grafische Vormgeving studeerde... en die heeft dit voor mij ontworpen... ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben! Het enige wat nu nog moet gebeuren aan deze gitaar is andere elementen...

Misschien dat ze voor andere gitaristen ook hun gitaar wel wil pimpen...
Ik was 150 euro kwijt voor het ontwerpen+beplakken van de gitaar...

Kim Wilson
10 februari 2007, 18:57
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSCN0611.jpg

:rockon: :rockon:

Tupelo
10 februari 2007, 19:05
Hans - 't is maar dat je het weet - dat daar links op de foto, daar dood ik voor! :angry:

En sinds wanneer is dat trouwens.. eigenlijk.. hè? :sneaky:

Kim Wilson
10 februari 2007, 19:07
Hans - 't is maar dat je het weet - dat daar links op de foto, daar dood ik voor! :angry:

En sinds wanneer is dat trouwens.. eigenlijk.. hè? :sneaky:
Sinds vanmiddag. 4 uur voor moeten rijden, ben kapot. Maar het was voor een goed doel. :)

Micro-e
10 februari 2007, 19:11
Sinds vanmiddag. 4 uur voor moeten rijden, ben kapot. Maar het was voor een goed doel. :)


en? hoe istie? :D

erg nice

Orpheo
10 februari 2007, 22:31
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSCN0611.jpg

:rockon: :rockon:

heel heel gaaf!!!!!!!

Hector_Tsolodimos
10 februari 2007, 23:40
érg ´basic´ (geen overdreven pedalen en 25 gitaren) en érg vet
en ik vond het al raar dat ik al even in je sig zie dat je jouw half-zelfbouw stack-combo/combo-met-extra-kast weg deed, maar nu snap ik waarom!
uit welk jaar komt ie?

Kim Wilson
11 februari 2007, 12:32
Uit 1971. 7 jaar ouder dan ikzelf...

AART
11 februari 2007, 15:09
Koel stackje Kim.
Nu moet je die kasten er wel gewoon bijhouden he!

Mijn collectie dan maar eens, de vorige post is van ruim een jaar geleden volgens mij :) :

Gitaren:
http://img248.imageshack.us/img248/7636/afbeelding007zq6.jpg

Achterkant RGT:
http://img401.imageshack.us/img401/9792/afbeelding024xq1.jpg

En de versterkers(ADA is weer foetsie):
http://img401.imageshack.us/img401/854/afbeelding027cg0.jpg

Gitaren:

RG470(gemod: middle sc eruit, emg 85 in brug, verder afgeragd).
RGT3020(gemod: EMG 85 in de brug, dummie in de hals, paintjob dor Fred).
RG527(Gemod: duck taped paintjob, edge trem, inf pickups, hals onderweg vanuit VS)

Amps:
Wireless
Powersupply
Behringer tuner(acceptabel, beetje sloom maar verder ok)
Mark IV

a darker shade of grey
11 februari 2007, 15:13
Aart, mooie collectie man! Ik zie helemaal niks dat ik niet zou willen hebben, die bovenste RG is echt vet! En dan een mark IV dr bij.....jij bent mijn held :P

Vonk
11 februari 2007, 15:51
Aart is volgens mij een Offspring-fan! De Smash ziet er mooi uit!

FC Spoiler
11 februari 2007, 15:53
Cool! Is die Mark IV orgineel in rackformaat? De gitarist van m'n band speelt ook over zo'n versterker, topspul!

Mesa heaven vlnr: Mark IV, Strategy + cabs, Mark III:
http://members.home.nl/fclandstra/Mesaheaven.JPG

M'n stackje in de oefenruimte:
http://members.home.nl/fclandstra/Stack1.jpg

Snaarinstrumenten, de Gibson en Catalyst heb ik inmiddels verkocht:
http://decoda.net/FCBASS/index_bestanden/Tigris/new%20family.jpg

Cabjes, MarkBass en Ampeg zijn inmiddels ook verkocht:
http://members.home.nl/fclandstra/Sloop.jpg

iwamoto
11 februari 2007, 15:53
leuke RG's, persoonlijk ben ik meer een fan van ibanezen zonder stickers, maar vooruit ;)

als hier de 2e RG in huis is maak ik wel een nieuw kliekje

888_Gerrinezzzz
11 februari 2007, 16:25
Mijn klasieke Boeing c-130 gitaar, mijn nieuwe Orange Crush amp 10 watt en mijn Gerrinez

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0874.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0873.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0872.jpg

888_Gerrinezzzz
11 februari 2007, 16:26
http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0829.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0827.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0869.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0876.jpg

AART
11 februari 2007, 16:26
@ Vonk: Beetje maar hoor ;).

@ FC: Ze zijn origineel zo te kopen ja, maar de chassis zijn uit te wisselen in de behuizingen. Jouw gitarist heeft echter een widebody, die is niet in een rack te proppen. Mijne was origineel een 1x12 compact combo, maar nocki heeft em geconverteerd tot head, en ik heb hem overgenomen en in een originele rackbehuizing gestopt. Erg handig en goed beschermd zo.

@ Darkness: goed zoeken en handelen op MP helpt een hoop :).

@ Iwa: het is mijn raggitaartje, en anders is ie zo saai donkerblauw...

888_Gerrinezzzz
11 februari 2007, 16:27
http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0876.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0875.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0870.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0828.jpg

Luke-wannabe
11 februari 2007, 23:59
Haha zal weinig geluid uit die amp komen :D

Orpheo
12 februari 2007, 00:32
ik vind die gerinezz echt geweldig! En de paintjob over die RGT ongelooflijk zonde. maar als AART er blij mee is :)

Timotio
12 februari 2007, 11:18
nog maar een keer dan, met updates: een nieuwe strap en nieuw effectenbord.

Squier standard strat, roland cube 15

http://img352.imageshack.us/img352/6798/img04462lp5.jpg (http://imageshack.us)

en het nieuwe bord: Korg toneworks AX1500G

http://img352.imageshack.us/img352/8928/img04472oj3.jpg (http://imageshack.us)

Hector_Tsolodimos
12 februari 2007, 14:50
wát een vette Mesa´s een paar post´s terug!
en die Orange ampje is ook vet! echt stijlvol die shizzle van Orange!

Hector_Tsolodimos
12 februari 2007, 14:52
@ Timotio:
vette strat en een leuke effecten processor heb je daar!

Timotio
12 februari 2007, 15:52
@ Timotio:
vette strat en een leuke effecten processor heb je daar!

thanks! :satisfie:

888_Gerrinezzzz
12 februari 2007, 17:16
en die Orange ampje is ook vet! echt stijlvol die shizzle van Orange!

Bedankt! :)

paulbekkers
14 februari 2007, 18:09
Nou ook maar eens een fotootje van mijn gear posten.

http://www.bekkersonline.nl/images/gallery/totaal_gear_2_225821.jpg

Niet allemaal van mij: Marshall is van een vriend en de Hohner akoestische kampvuurgitaar is ook van hem.

Orgasmocaster
14 februari 2007, 18:40
ok, hier is mijn verzameling!
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/guitars.jpg

Tho
14 februari 2007, 18:44
ok, hier is mijn verzameling!
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/guitars.jpg

prachtig spul man!! Je bent wel erg jong begonnen zie ik ;)

Orgasmocaster
14 februari 2007, 18:48
Oops, mijn favoriet mist op de foto hierboven:

Fender Elan I
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Elan004.jpg

http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Elan003.jpg

Orgasmocaster
14 februari 2007, 18:52
prachtig spul man!! Je bent wel erg jong begonnen zie ik ;)

Hehe, Inderdaad..
Ik kon zo snel geen andere foto vinden omdat ik momenteel op mn werk ben :)

Tho
14 februari 2007, 18:56
Hehe, Inderdaad..
Ik kon zo snel geen andere foto vinden omdat ik momenteel op mn werk ben :)

Mooie fender ook! Haha, 't is de jouwe dus? ;) Absoluut een prachtig kindje!

MichaelSS
18 februari 2007, 11:48
http://members.home.nl/gscheper/michael.jpg

djgitarist
18 februari 2007, 15:34
Ik heb even alles bij elkaar gezet:

- Gibson les paul special faded (linksboven)
- Spaanse gitaar handgeschilderd
- Jack & Danny JG-20 jumbo
- Gretsch Elliot Easton remake?
- Epiphone les paul
- Gibson les paul standard faded (rechtsonder)

- Fender Vibrochamp
- Orange rocker30
- Roland microcube

http://www.burnworld.nl/~robert/afbeeldingen/collectie.jpg

Luke-wannabe
18 februari 2007, 17:51
Vette collectie man!!

Baco
18 februari 2007, 22:26
Mijn triooke:

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/current/IMG_9389.jpg

Tho
18 februari 2007, 22:27
Baco wat vet! Die kleuren ook :D Bevalt je Washburn nog steeds?

Yamhammer_71
18 februari 2007, 22:32
Hierbij post ik foto's van mijn gitaar :p

De headstock:

http://bp2.blogger.com/_wtBD_7BZgzc/RdimODZATqI/AAAAAAAAAAw/WgeE3IorAus/s1600-h/Afbeelding+004.jpg

De gitaar in zn geheel:

http://bp2.blogger.com/_wtBD_7BZgzc/Rdin2DZATsI/AAAAAAAAABI/QgtVj3cVgLg/s1600-h/Afbeelding+024.jpg

Baco
18 februari 2007, 22:32
Die Stealth bevalt me erg goed. Is leuk om terug een gitaar met een Floyd te hebben, is eens iets anders hé. Qua neck heb ik die van mijn Deans iets liever, maar dat bederft de pret met die Stealth zeker niet :)

Tho
18 februari 2007, 22:34
Die Stealth bevalt me erg goed. Is leuk om terug een gitaar met een Floyd te hebben, is eens iets anders hé. Qua neck heb ik die van mijn Deans iets liever, maar dat bederft de pret met die Stealth zeker niet :)

Verschillen die necks zo veel dan? ik haat floyd trouwens :sneaky:

Yamhammer_71
18 februari 2007, 22:38
Verschillen die necks zo veel dan? ik haat floyd trouwens :sneaky:

Blijkbaar wel :)

Tho
18 februari 2007, 22:42
Blijkbaar wel :)

Nou dat lijkt me dus niet. Het zijn immers beide gitaren waar Dime op speelde, dus ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil in zit

JeroenZ
18 februari 2007, 22:42
http://members.home.nl/gscheper/michael.jpg

Wat is dat precies voor fender amp, MichaelSS?

Yamhammer_71
18 februari 2007, 22:48
Wat is dat precies voor fender amp, MichaelSS?

Volgens mij is het een Fender Cyber Deluxe :)

Micro-e
18 februari 2007, 22:50
Hierbij post ik foto's van mijn gitaar :p

De headstock:

http://bp2.blogger.com/_wtBD_7BZgzc/RdimODZATqI/AAAAAAAAAAw/WgeE3IorAus/s1600-h/Afbeelding+004.jpg

De gitaar in zn geheel:

http://bp2.blogger.com/_wtBD_7BZgzc/Rdin2DZATsI/AAAAAAAAABI/QgtVj3cVgLg/s1600-h/Afbeelding+024.jpg

heej, een standard. Ik dacht dat silverburst alleen op customs zat?

Yamhammer_71
18 februari 2007, 23:19
heej, een standard. Ik dacht dat silverburst alleen op customs zat?

Nee, dit is een Standard uit 1988. Zijn er 200 van gemaakt :)

interessander
18 februari 2007, 23:27
Ik zou verdomd graag een van de andere 199 willen hebben, prachtige gitaar!

LP_CL
19 februari 2007, 00:07
heb een familiefotootje getrokken:
http://img130.imageshack.us/img130/3723/82168168mc8.jpg

MichaelSS
19 februari 2007, 15:16
Volgens mij is het een Fender Cyber Deluxe :)

Yup
+++++++

Dekkz0r
19 februari 2007, 15:24
Zelfbouw :)

http://img52.exs.cx/img52/7403/zelfbouw9hl.jpg[/QUOTE]

Zelfbouw van donor gitaar dan :)
Deze gitaar was eerst een keiper, heb de standaard versie op m'n kamer staan. Maar leuk dat je hier nog iets van wist te maken :)

heb je ook je jack plug ingang vernieuwd? die was bij mij wekelijks lam. En je lage E, omhooggeschoeft?

Dekkz0r
19 februari 2007, 15:26
]

Zelfbouw :)

http://img52.exs.cx/img52/7403/zelfbouw9hl.jpg

Ombouw (het pimpen van de) van donor gitaar dan :)
Deze gitaar was eerst een keiper, heb de orginele versie op m'n kamer staan. Maar leuk dat je hier nog iets van wist te maken :)

heb je ook je jack plug ingang vernieuwd? die was bij mij wekelijks lam. En je lage E, omhooggeschoeft?

Dekkz0r
19 februari 2007, 15:28
Hier het origineel:

http://www.overdieren.nl/gtr/91-wh-gal.jpg

hmm srry voor de 3 post jongens, was niet de bedoeling... maar t forum werkt zo lekker mee :)

G.G.
19 februari 2007, 16:11
Zelfbouw van donor gitaar dan :)
Deze gitaar was eerst een keiper, heb de standaard versie op m'n kamer staan. Maar leuk dat je hier nog iets van wist te maken :)


Zijn toch echt wel twee hele verschillende gitaren hoor: 24 >22 frets, andere brug, ander indeling elementen, andere posties van knoppen en potmeters.

AART
19 februari 2007, 16:13
Hier het origineel:

plaatje

hmm srry voor de 3 post jongens, was niet de bedoeling... maar t forum werkt zo lekker mee :)


Keipers zijn ook weer (uitermate slechte) kopieen van andere gitaren.
Zijn gitaar is een samenstelling van volgens mij oa een charvel hals, dus geen gepimpte keiper.

Baco
19 februari 2007, 20:16
Nou dat lijkt me dus niet. Het zijn immers beide gitaren waar Dime op speelde, dus ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil in zit
Er zit wel degelijk verschil in. De V neck van mijn Deans ligt nog beter in de hand dan die Washburn V neck, die iets dikker is.

Tho
19 februari 2007, 20:18
Er zit wel degelijk verschil in. De V neck van mijn Deans ligt nog beter in de hand dan die Washburn V neck, die iets dikker is.

vandaar dat het niet lang duurde voor hij weer terug was bij Dean :)

Flipkoos
24 februari 2007, 00:50
http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/spk.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/teledef.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/DSC00347.jpg

Flipkoos
24 februari 2007, 00:50
http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/DSC00348.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/P1050462.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k248/flipkoos/IMG00167.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/IMG00108.jpg

Hector_Tsolodimos
24 februari 2007, 01:34
yeah, VETTE Tokai bass!

FC Spoiler
24 februari 2007, 07:42
Yeah! En vette nick!

Ondergetekende:
Flip C Spoiler :cool: (no kiddin')

yhcmarc
24 februari 2007, 09:52
Esp H-201 / '78 Gibson The SG / '83 Fender telecaster elite
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/guitars1.jpg

'79 Ibanez ST-50
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/ibanezst50/st50.jpg

Ibanez ATK 300 en 600
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/bass.jpg

Fender jazz highway one
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/fenderjazz1.jpg

yhcmarc
24 februari 2007, 09:57
Marshall jcm800 1959 MKII superlead ('86 geloof ik) / '74 Ampeg V4
http://www.ymondhc.com/marc/oefenen/setupmarc.jpg

Ampeg SVT4pro + Ampeg 8x10
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/ampegstack.jpg


Ik heb ook nog een (kapotte) Floyd 50 watt buizentopje liggen uit de '70's en een Castle 2x15 superbass cab ..

Nrrrk
24 februari 2007, 17:31
Koel stackje Kim.
Nu moet je die kasten er wel gewoon bijhouden he!

Mijn collectie dan maar eens, de vorige post is van ruim een jaar geleden volgens mij :) :

Gitaren:
http://img248.imageshack.us/img248/7636/afbeelding007zq6.jpg

Achterkant RGT:
http://img401.imageshack.us/img401/9792/afbeelding024xq1.jpg

En de versterkers(ADA is weer foetsie):
http://img401.imageshack.us/img401/854/afbeelding027cg0.jpg

Gitaren:

RG470(gemod: middle sc eruit, emg 85 in brug, verder afgeragd).
RGT3020(gemod: EMG 85 in de brug, dummie in de hals, paintjob dor Fred).
RG527(Gemod: duck taped paintjob, edge trem, inf pickups, hals onderweg vanuit VS)

Amps:
Wireless
Powersupply
Behringer tuner(acceptabel, beetje sloom maar verder ok)
Mark IV
Dude die Smash gitaar is VET!

dr.distortion
24 februari 2007, 17:50
Aart...die paintbrushed Ibbie ziet er giga uit!! Hulde!!!

jimihattricks
24 februari 2007, 18:07
hulde aan fred dus :)

dr.distortion
24 februari 2007, 18:18
heeft die em gepaintbrushed? Hulde aan Fred ook dan....lijkt me wel dat Aart em uitgezocht heeft!

GibsonDC
24 februari 2007, 20:07
Hier is mijn collectie (me strat staat er niet op, die heb ik uitgeleend:)):

http://img407.imageshack.us/img407/6607/p1010005zm8.jpg
Vanaf boven: een goedkoop/normaal/niet versterkbare akoestische gitaar (nashville), gibson Double cutaway leuk gitaartje voor blues, Akoestische gitaar die ik veel gebruik voor slide (norman), gibson Sg en dan nog mijn Erwin's Custom zelfbouw gitaar:). En als versterker een Lab7, marshall staat er niet op die heb ik ook uitgeleend


En dan had ik nog een vraag, ik heb 3 gitaren opgehangen (zie foto) maar ik vraag me af of deze std's geen gevolgen hebben voor mijn gitaren.

http://img266.imageshack.us/img266/9455/p1010007qm7.jpg

Squier4ever
24 februari 2007, 20:11
die standaards zijn niet zo vriendelijk met Nitrolak nee...
ik zou die gitaren eraf halen, jammer van de plekken die je daarvan krijgt.

FC Spoiler
25 februari 2007, 02:16
Vandaag voor het eerst alles bijelkaar :cooler:

http://img.photobucket.com/albums/v311/BassAgent/Meeting/Meeting028.jpg

http://www.basgitaarforum.nl/images/smiles/icon__jam.gif

djgitarist
25 februari 2007, 11:50
'79 Ibanez ST-50
http://www.ymondhc.com/marc/guitars/ibanezst50/st50.jpg



Waarvoor zijn al die schakelaars op die ibanez? Die linksboven is neem ik aan de keuzeschakelaar tussen de elementen. Rechtsonder zie ik er nog een stuk of 3-4? Is dat een coil-split en/of boost?

Tho
25 februari 2007, 15:59
En bij mij ook eindelijk een totaal foto, van al mijn gear in vol ornaat! :cooler:

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0526.jpg

Hector_Tsolodimos
25 februari 2007, 16:10
hier even vlug mijn collectie:

Squier Strat (goedkoopste die er is ongeveer.. verder staat er niks op, en hij klinkt ook naar niks.. heb em zoals jullie zien wel wat 'gepimpt') 'tweedehands bij Feedback gekocht, 100 euro)
Fender USA Standard Stratocaster uit 2005 (met vergeelde elementenkapjes en knopjes, binnenkort waarschijnlijk ook een mint groene slagplaat), tweedehands gekocht voor 700 euro
London City Comet I, pimped (deze kleurcombinatie bestaat eigenlijk niet, oorspronkelijk is deze zwart, lak is helemaal verwijderd en geverfd (met verf, zonder lak)) tweedehands gekocht voor 190 euro

http://img245.imageshack.us/img245/561/elektrischeschatjestw8.jpg
Pedalboard (met wat basis dingen er in) en amps:
Cry Baby 'cheapo' wah (CBG 95 ofzo iets), wordt binnenkort gemod en voorzien van een ledje
Carl Martin Crush Zone
Aria Warp Drive
Channel Switch
Yamaha simpele tuner, de Korg DT-10 BK (zwart dus) is al in bestelling
Pickupbooster van Seymour Duncan
Binnenkort komt er nog het een en het ander bij..

Marshall Reverb 12, ziet er leuk uit, klinkt naar niks (misschien ooit omtoveren tot een kleine buizenbeest?)
Fender Super 112, met zoals jullie kunnen zien rode knoppen, made in USA, vol buizen, 2 kanalen 2 plugs, 65 watt, Standard Fender speaker *gekocht voor 300 euro(!!!), bij Feedback, zwaar gebruikt (zoals gaten in het doek, maar ach, wat geeft het? hij klinkt goed! echt Fender)
Kustom 10 watt (ofzo) ampje, gekocht voor 15 euro, voor de grap
ik kón het niet laten! (toch handig voor als je met 3 gitaristen aan het spelen bent, hij klink goed genoeg om wat blues akkoorden als begeleiding te versterken)
Veder staat er ook een Keyboard die ik jammer genoeg nooit gebruik.. jaartje terug voor 150 euro gekocht, met standaard en koffer (wat ben ik toch een slimmert hé? alle koopjes van MP komen deze kant op)
http://img101.imageshack.us/img101/4671/elektrischeschatjesenpejq2.jpg

Wat akoestische shizzle: (ik speel eigenlijk nooit akoestisch, maar toch)
Valencia Nylon(80 euro, nieuw)
??? Nylon, 3/4 (vlooienmarkt, dan kan ik hem later aan mijn kids geven)
Nashville Western gitaartje, met EQ, voor 130 euro bij Feedback (door een paar krassen van 260 naar 130, meenemen die handel), altijd leuk om jezelf of iemand anders te begeleiden
http://img246.imageshack.us/img246/8571/akoestischeshizzlexy3.jpg


http://img246.imageshack.us/img246/2329/pepperskaartjegitaarof8.jpg
:-D

Edit: de keyboard is een Technics KN-800

JeroenZ
25 februari 2007, 17:15
WOW vette planken Hector niet gering, mooi spul. Hahah dat pepperkaartje !!

Hector_Tsolodimos
25 februari 2007, 18:36
WOW vette planken Hector niet gering, mooi spul. Hahah dat pepperkaartje !!
yeah, thanks!

Orpheo
25 februari 2007, 18:56
3 nieuwe foto's van mn geliefde oude Silverburst:


http://bp1.blogger.com/_8q4ysW20I28/Rd1Pphr8PXI/AAAAAAAAAFg/V6lhAxJS_UM/s1600-h/Afbeelding+055.jpg


http://bp0.blogger.com/_8q4ysW20I28/Rd1Y1Rr8PbI/AAAAAAAAAGQ/A1_4b8REi0w/s1600-h/Afbeelding+068.jpg

http://bp2.blogger.com/_8q4ysW20I28/Rd1bdxr8PhI/AAAAAAAAAHY/4kiBW8TypqM/s1600-h/Afbeelding+079.jpg

-----------------------------
'Nothing beats a great Les Paul'

pff wat staat die stoptail hoog man... niet normaal. schroef 't eens effe omlaag en speel op je les paul als een vent, niet een mietje!!


;)

DarknessAwaits
25 februari 2007, 18:59
En bij mij ook eindelijk een totaal foto, van al mijn gear in vol ornaat! :cooler:

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0526.jpg

Dat heb je netjes gedaan Thomas!

Tho
25 februari 2007, 19:02
Dat heb je netjes gedaan Thomas!

Dankje Roland! Mede mogelijk gemaakt door jou ;) Kom gerust een keer langs als je in de buurt bent!

Yamhammer_71
25 februari 2007, 21:29
pff wat staat die stoptail hoog man... niet normaal. schroef 't eens effe omlaag en speel op je les paul als een vent, niet een mietje!!


;)

De stoptail staat inderdaad iets hoger dan normaal, omdat ik een medium-hoge actie prefereer. Desondanks speelt hij erg licht voor een Les Paul en de gitaar heeft een smalle hals.
Hij speelt en klinkt beter dan mijn 86' Les Paul Standard met rosewood toets.

Orpheo
25 februari 2007, 21:42
De stoptail staat inderdaad iets hoger dan normaal, omdat ik een medium-hoge actie prefereer. Desondanks speelt hij erg licht voor een Les Paul en de gitaar heeft een smalle hals.
Hij speelt en klinkt beter dan mijn 86' Les Paul Standard met rosewood toets.

actie heeft niks te maken met je stoptail. sustain WEL. actie=brug. sustain en snaarspanning=stoptail. Vandaar: stoptail hoog=supersoepel spelen. imo mietjes-afstelling.

Tho
25 februari 2007, 22:06
actie heeft niks te maken met je stoptail. sustain WEL. actie=brug. sustain en snaarspanning=stoptail. Vandaar: stoptail hoog=supersoepel spelen. imo mietjes-afstelling.

wat een bullshit Orph. Moet je niet gewoon gewoon je gitaar afstellen zo als jij het lekker vind spelen?

Yamhammer_71
25 februari 2007, 22:08
actie heeft niks te maken met je stoptail. sustain WEL. actie=brug. sustain en snaarspanning=stoptail. Vandaar: stoptail hoog=supersoepel spelen. imo mietjes-afstelling.

Ik snap niet wat je bedoeld met een mietjes-afstelling.
Ik heb gewoon alle originele onderdelen er nog op zitten, allemaal zwarte hardware, incl. Tune-O-Matic bridge...perfect naar eigen smaak ingesteld.

Ik weet niet wat je met supersoepel bedoeld? Hij speelt van nature al heel soepel, maar ik heb de snaren niet te dicht op de ebben toets zitten, omdat ik heel kritisch ben in ratelingen over de hele toets (losse tonen). Ik heb de snaren dus wat hoger gezet t.o.v de toets/frets en hij speelt als een dijk.

Kaïn
25 februari 2007, 22:11
actie heeft niks te maken met je stoptail. sustain WEL. actie=brug. sustain en snaarspanning=stoptail. Vandaar: stoptail hoog=supersoepel spelen. imo mietjes-afstelling.

Moet gitaar spelen per sé moeilijk zijn dan ? Als hij goed klinkt kan het toch geen ene kloot uitmaken hóe hij het doet. Al tapt hij met z'n rechter kleine teen omdat hij het makkelijker vindt....lekker interresant. Als het maar beukt.

Tho
25 februari 2007, 22:12
Ik snap niet wat je bedoeld met een mietjes-afstelling.
Ik heb gewoon alle originele onderdelen er nog op zitten, allemaal zwarte hardware, incl. Tune-O-Matic bridge...perfect naar eigen smaak ingesteld.

Ik weet niet wat je met supersoepel bedoeld? Hij speelt van nature al heel soepel, maar ik heb de snaren niet te dicht op de ebben toets zitten, omdat ik heel kritisch ben in ratelingen over de hele toets (losse tonen). Ik heb de snaren dus wat hoger gezet t.o.v de toets/frets en hij speelt als een dijk.

En groot gelijk heb je! Mijn snaren liggen ook niet extreem laag, omdat ik ook een hekel heb aan dat geratel. Zeker omdat ik nogal eens hard aansla heb je daar eerder last van.

En de laatste keer dat ik checkte was ik nog geen mietje :cooler:

Fumi SG
25 februari 2007, 22:40
En groot gelijk heb je! Mijn snaren liggen ook niet extreem laag, omdat ik ook een hekel heb aan dat geratel. Zeker omdat ik nogal eens hard aansla heb je daar eerder last van.

En de laatste keer dat ik checkte was ik nog geen mietje :cooler:

Mensen, de hoogte van stoptail heeft geen fuck te maken met de actie! De hoogte van je brug bepaalt de actie, niet de hoogte van je stoptail. Ik weet niet wat de hoogte van je stoptail wél voor invloed heeft op de bespeelbaarheid, ik denk weinig. Eén ding is zeker, een hoge stoptail op een Les Paul of Sg ziet er níet uit!

Tho
25 februari 2007, 22:43
Mensen, de hoogte van stoptail heeft geen fuck te maken met de actie! De hoogte van je brug bepaalt de actie, niet de hoogte van je stoptail. Ik weet niet wat de hoogte van je stoptail wél voor invloed heeft op de bespeelbaarheid, ik denk weinig. Eén ding is zeker, een hoge stoptail op een Les Paul of Sg ziet er níet uit!

Ik had het verkeerd begrepen, maar het belangrijkste is dat je je gitaar moet afstellen zoals jij het lekker vind spelen, en dat het je reinste bullshit is om dat 'mietjesachtig' te noemen.

Yamhammer_71
25 februari 2007, 22:54
Eén ding is zeker, een hoge stoptail op een Les Paul of Sg ziet er níet uit!

Op welke gitaar ziet dat er wel uit dan?!

Fumi SG
25 februari 2007, 22:59
Op welke gitaar ziet dat er wel uit dan?!

Ik noemde gewoon maar even twee modellen man!:confused:

@Tho: Het is inderdaad je reinste bullshit om dat mietjesachtig te noemen. Je gitaar moet je gewoon afstellen zoals je dat zelf het fijnst vindt spelen, of dat nou met dikke of dunne snaren is, hoge of lage actie... who cares?

Yamhammer_71
25 februari 2007, 23:03
Het is inderdaad je reinste bullshit om dat mietjesachtig te noemen. Je gitaar moet je gewoon afstellen zoals je dat zelf het fijnst vindt spelen, of dat nou met dikke of dunne snaren is, hoge of lage actie..

Juist, dan zijn we het gelukkig allemaal met elkaar eens :) :) :)

strat 91
26 februari 2007, 19:21
http://student.gmt.hro.nl/0773130/roald-gitaar.jpg
washburn n 2
london city vs 1

Jippie dit zijn mijn rag ijzers. binnenkort de gfs lil killers in de strat met turtle slagplaat en dan nog harder raggen haha

LordRiffenstein
3 maart 2007, 21:22
Mijn collectie:

http://www.lordriffenstein.com/images/collection.jpg

dr.distortion
3 maart 2007, 21:24
zo'n vergeelde strat is echt supergaaf!!! Van zoiets krijg ik spontaan GAS!!!!

fretboardtoash
3 maart 2007, 21:40
sorry nog geen foto's dus maak wel 'n lijstje

ibanez rg 1550 prestige met emg 81+85 set
dean custom 450 tge(ik zoek hier nog steeds een EMG-Hz 4A voor iedereen laat 't even weten als je r een kwijt wil)
yamaha pacifica telecaster met heel veel krassen butsen en stickers en stiftstrepen.
Artesanas, acoustische gitaar weet ik nie zoveel van verder

Ghostface
3 maart 2007, 21:59
http://i160.photobucket.com/albums/t164/ghostface_gnr/M4100009.jpg
Spulletjes die ik heb verzamelt in de 2 jaar die ik speel.
Epiphone les paul standaard, Cort MR710F(electro/akoestisch), Fender Princeton versterker (65 watt) en een Boss ME-50 multi-effect. :satisfie:

Hector_Tsolodimos
3 maart 2007, 22:56
typische 'slaapkamer' spullen, ik kan het niet anders zeggen
maar wel leuk :)

Anders Destium
3 maart 2007, 23:21
Ik vind het mooi spul voor iemand die twee jaar speelt!

Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik Hector een kansloze kneus vind...

Dude
3 maart 2007, 23:29
Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik Hector een kansloze kneus vind...


amen.... behoorlijk dumbass opmerking hector !