PDA

View Full Version : Post je collectie



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

edje kadetje
14 november 2008, 19:51
In 'mijn tijd' (niet lachen) kende ik verschillende mensen met deze gitaar en ik heb er dan ook vaak op gespeeld. Qua uiterlijk was het al helemaal mijn ding. Zo ging er al snel een doos tissues doorheen bij een snelle blik op haar achterkant.
Qua bespeelbaarheid waren ze allemaal perfect. En ook qua geluid waren ze perfect. En juist DAT ging me uiteindelijk steeds meer tegenstaan.

Die plank is te gemakkelijk en te lief. Ik ging steeds meer houden van de kleine tekortkomingen van de Fender strats. Je kunt er namelijk zo geweldig je voordeel mee doen, als je eenmaal weet wat de sterke en zwakke punten zijn van een gitaar.

Het blijft een BLOEDMOOIE gitaar, maar voor mij iets te 'plat'. :)
Als Blade speler moet ik toch even reageren:
Het komt mij vreemd over dat iets te perfect kan zijn, maar goed ...

Maar wat echt maakt dat ik gewoon op mijn blade blijf spelen, is dat het karakter, of zo je wil de imperfectie ;->, gewoon in mijn vingers zit.
(Overigens een donkerblauwe R4)

Quink
14 november 2008, 20:34
Het komt mij vreemd over dat iets te perfect kan zijn, maar goed ...

Tsja, het is net als met moderne sportwagen. Je komt er perfect mee van A naar B, onderweg gaan er geen rare lampjes knipperen, de airco doet het, je kunt er zeer snel een bochtige weg mee afjakkeren, en als je een bocht toch iets te snel ingaat grijpt de auto zelf wel in.

Met een oude auto kun je ook van A naar B komen, kun je ook ongenadig hard doorrijden. Maar goed, het is wel warm, de stuurbekrachtiging was nog niet uitgevonden, en als je jezelf overschat ga je genadeloos de sloot in. Maar man man, als het weer en het verkeer meezitten, wat rij je dan lekker in dat ding....

zeppo
14 november 2008, 20:39
Nope!:p Vandenbergs kick ass en ik schaf er dus zeker nog een aantal aan.:blast: Wat heb jij in je collectie?
Zoiets .......
http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/peavey_horizontal_new.jpg

zenabi
14 november 2008, 21:09
http://94.100.114.86/408500001-408550000/408523801-408523900/408523850_5_zR9J.jpeg

vulvasonic
14 november 2008, 21:15
tss, is het een keertje goed, is het ook weer niet goed!
Ik neem aan dat je nu op een Richwood of Stagg speelt? Heerlijke tekortkomingen als slechte topkammen en dito mechanieken, waardoor je het publiek kunt verrassen met spannend, net niet zuiver akkoordwerk ...

Ik begrijp dat dit nogal tegenstrijdig overkomt. En in veel gevallen kan de perfectie van die Blade (en andere perfecte gitaren) goed uitkomen.

Ook ik streef op mijn manier naar een perfecte gitaar. Alle beroemde gitaren van onze bejaarde meesters zijn gitaren die bij lange na niet de perfectie hebben als die van de Blade (bijvoorbeeld). Sterker nog, de constructie van de strat, zoals we die allen kennen, leidt vrijwel altijd tot de aanwezigheid van een 'dood' punt ergens op de hals. Feitelijk is de hals van deze oude instrumenten onder te verdelen in een aantal klankgebieden, waar je op een hele mooie manier gebruik van kunt maken, als je er mee bekend bent door er maar vaak genoeg op te spelen.

Het één is niet 'beter' dan het ander. Het is slechts een andere benadering en een kwestie van voorkeur. Zo ben ik van mening dat het typische geluid van een gitaar mede te danken is aan de 'onmogelijkheid' om het ding zuiver te stemmen, waardoor je altijd gedwongen bent de gitaar 'vals' te stemmen. Op het moment dat een gitaar wordt voorzien van een systeem waarmee dit 'probleem' tot het verleden behoort, haal je tevens een van de karakteristieken van het geluid van de gitaar weg. Een geluid waarmee we inmiddels generaties lang bekend zijn.

Volgens mij was het Jeff Beck die ooit over de strat zei: "It's like knowing its week points are its strong points" (maar dat kan ook een andere beroemde strat speler geweest zijn). :D

Tupelo
14 november 2008, 21:16
Blade heerscht! Zelfs de 400 euro exemplaren neigen naar perfectie! :sssh:

Kaboemba
14 november 2008, 23:03
[QUOTE=Shaggy;1865367]Geld heb ik nog niet voor een spiegelreflex, maar zo'n nikon lijkt me ook gaaf. Panasonic heb ik nu al, een nv-gs300 videocamera met 3,1 mp foto camera. Leuk voor erbij maar niet voor main natuurlijk.

Hieronder nog een betere foto van mijn grootste liefde uit de stal, die valt in mijn vorige post het minst op maar ik vind haar wel de mooiste.

blade rh4 classic

http://inlinethumb17.webshots.com/44496/2098675690058665942S600x600Q85.jpg

Dat is toch wel de lelijkste slagplaat die te vinden was bij die verschikkelijk mooie gitaar.

barno
14 november 2008, 23:22
Ik begrijp dat dit nogal tegenstrijdig overkomt. En in veel gevallen kan de perfectie van die Blade (en andere perfecte gitaren) goed uitkomen.

Ook ik streef op mijn manier naar een perfecte gitaar. Alle beroemde gitaren van onze bejaarde meesters zijn gitaren die bij lange na niet de perfectie hebben als die van de Blade (bijvoorbeeld). Sterker nog, de constructie van de strat, zoals we die allen kennen, leidt vrijwel altijd tot de aanwezigheid van een 'dood' punt ergens op de hals. Feitelijk is de hals van deze oude instrumenten onder te verdelen in een aantal klankgebieden, waar je op een hele mooie manier gebruik van kunt maken, als je er mee bekend bent door er maar vaak genoeg op te spelen.

Het één is niet 'beter' dan het ander. Het is slechts een andere benadering en een kwestie van voorkeur. Zo ben ik van mening dat het typische geluid van een gitaar mede te danken is aan de 'onmogelijkheid' om het ding zuiver te stemmen, waardoor je altijd gedwongen bent de gitaar 'vals' te stemmen. Op het moment dat een gitaar wordt voorzien van een systeem waarmee dit 'probleem' tot het verleden behoort, haal je tevens een van de karakteristieken van het geluid van de gitaar weg. Een geluid waarmee we inmiddels generaties lang bekend zijn.

Volgens mij was het Jeff Beck die ooit over de strat zei: "It's like knowing its week points are its strong points" (maar dat kan ook een andere beroemde strat speler geweest zijn). :D

ik ben het hier volledig mee eens: en dat geldt wat mij betreft zeker ook voor muziek zelf: als er geen imperfecties inzitten, moet ik het niet.

Kaboemba
14 november 2008, 23:34
ik ben het hier volledig mee eens: en dat geldt wat mij betreft zeker ook voor muziek zelf: als er geen imperfecties inzitten, moet ik het niet.

Idd, jaren geleden is bij het Roosenberg Trio geweest. Erg knap maar zo goed dat er weer geen reet aan was.
Paar jaar terug nog bij Dream Theater, hele avond rete goede muziek en perfect maar wanneer ging de zaal echt uit zijn dak, toen de heren Iron Maiden covers uit de grondstapte (overigens wel weer perfect gespeeld).

Joey Handsome
14 november 2008, 23:36
Ik heb net met een van m'n beste maten lekker naar een dvd'tje van Nirvana - Reading Festival 1992 zitten kijken. Verre van perfect, maar wat een gevoel. Echt geweldig.

groovieguitarguus
14 november 2008, 23:47
Verre van perfect,

Kijk... het kan te gek ook!!!

Henri H
15 november 2008, 00:58
Ik denk dat je op een Blade ook wel "verre van perfect" kunt spelen.
Maar ik begrijp denk ik wel een beetje wat Vulva bedoelt.
De gitaar ziet er niet alleen erg gelikt uit maar speelt idem (naar het schijnt?).
Die rauwe Blackmore, Malmsteen en Hendrix sound, haal je die er ook uit?
Ik vind de slagplaat ook best passen. Misschien schaf ik me wel een keertje zo'n €400,- Blade met single coils aan maar dan wel de 3 TS!

Shaggy
15 november 2008, 01:27
Die rauwe Blackmore, Malmsteen en Hendrix sound, haal je die er ook uit?
Ik vind de slagplaat ook best passen. Misschien schaf ik me wel een keertje zo'n €400,- Blade met single coils aan maar dan wel de 3 TS!


Hendrix kan prima, als je er passief niet uitkomt, kun je de plank een midboost of juist bas/treble boost geven. Je kunt eindeloos tweaken met de eq achter in de body, je komt er wel.

De texas standard die ik heb (zie foto hieronder) kan ik je ook aanraden. Voor een meer vintage sound kom je bij de texas vintage, alleen hier heb je dacht ik alleen een midboost.

http://inlinethumb15.webshots.com/782/2829177460058665942S600x600Q85.jpg

Een ander manier om als hendrix te klinken; vooral je gitaar niet stemmen en een twin reverb of marshall 1959 flink op zijn donder geven :D


de slagplaat is trouwens een sepia gekleurde spiegel

http://inlinethumb54.webshots.com/43765/2884137470058665942S600x600Q85.jpg

Nocki
15 november 2008, 08:06
hihih. Ik wil ook al dolgraag een Blade en vindt het een super mooie gitaar. Dat het te perfect is ligt me alleen maar. Ik stoor me enorm aan stratjes die zwakke plekken hebben. Nu vindt ik een strat toch al een enorm zwak ding dus daar ligt dan ook het probleem. Perfectheit kan ik absoluut waarderen... vindt het super dus het spoort mij alleen maar meer aan om er een te gaan kopen!

jpb
15 november 2008, 09:01
Ik ben het wel eens met vulva. De manier waarom je met onvolkomenheden van de gitaar omgaat bepaalt juist ook je eigen stijl. Ik heb wel eens een ander staartstuk op mijn tele gehad met individuele afstelmechanieken: weg geluid! Dan maar beetje vals...

Jimi speelt op gedeelte van Who Knows gewoon vals; snaren zijn ontstemd. Dat maakt het juist zo mooi.

Vergeet niet dat sommige jazzmuzikanten (Jackie McLean, Booker Little) opzettelijk hun instrumenten te laag stemden om een smerig randje te krijgen.

Ik hou daar wel van....pobody is nerfect...

sjoerd5
15 november 2008, 09:18
Gedeelte van de collectie wat ik op de bank kreeg. :p

http://i436.photobucket.com/albums/qq89/paulchristy/100_0161.jpg



-Peavey Vandenberg Signature 1e serie
-Peavey Vandenberg Signature 3e serie
-Peavey Vandenberg Custom
-Peavey Vandenberg Quilt Top
-Hamer USA Centaura Ltd Ed.
-Kramer USA Baretta
-Ibanez RGR 570
-Epiphone Zakk Wyld Camo
-Charvel Model 3


Laat me raden, je speelt free jazz?

Luke-wannabe
15 november 2008, 11:32
Laat me raden, je speelt free jazz?
Nou, free jazz kan op alles, zolang het maar kut klinkt en een chaos is! Vooral niet in de toonsoort spelen, vooral niet in de maat, en vooral door elkaar :seriousf:

zoonchild
15 november 2008, 13:01
Zoiets .......
http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/peavey_horizontal_new.jpg

Vette collectie!! Zitten een paar exemplaartjes bij die ik ook wel zou willen hebben. :p

Tupelo
15 november 2008, 13:03
Nou, free jazz kan op alles, zolang het maar kut klinkt en een chaos is! Vooral niet in de toonsoort spelen, vooral niet in de maat, en vooral door elkaar :seriousf:
Dat is mijn stijl ja! :D

zoonchild
15 november 2008, 13:03
Laat me raden, je speelt free jazz?

Damn! Je hebt me door! En ik heb nog zo mijn best gedaan om dat te verbergen.;)

Luke-wannabe
15 november 2008, 14:09
Dat is mijn stijl ja! :D
Cool man! Avant Garde ;)

JulesKr
15 november 2008, 17:46
Hier mijn collectie op een paar na.

http://i85.photobucket.com/albums/k60/tomkran/DSCN2581.jpg

-Kasuga klassieke gitaar
-Oude jazzbak
-Zelfbouw Tele 1
-Zelfbouw Tele 2
-Zelfbouw Iceman
-Arirang
-Ariapro II
-Ibanez twaalfsnaar
-Blueridge BR43
-Walden D550

Mr.Fingers
15 november 2008, 17:52
Die Blueridge :o

Lacoste
15 november 2008, 18:33
http://i35.tinypic.com/1oso7q.jpg

zeiler
15 november 2008, 18:52
http://i35.tinypic.com/1oso7q.jpg

da's niet verkeerd, die drankkast ;)...

wat doet die western overigens op de achtergrond?! :D

groovieguitarguus
15 november 2008, 21:09
Hoi Shaggy... Heeeeeeeeele mooie Plank.
Ja... een Blade MOET zijn uitgevoerd in Misty Violet.
De klassieke uitvoering waarin deze Blade beroemd is geworden.
Heel gaaf... Is het voor de rest qua sound en bespeelbaarheid ook je meest favoriete uit je 'stal'???

Yanniick
18 november 2008, 14:54
http://i249.photobucket.com/albums/gg225/Yahniku/PB180012.jpg

Mijn bescheiden collectie.

Van links naar rechts:

Yamaha apx700l ( Net nieuw )
Shecter 006 elite L
Yamaha fg411L
Lag Jet Vintage 200 L

Met een marshall Valvestate 8240 op de achtergrond :).

JimiDylan
18 november 2008, 14:59
http://i35.tinypic.com/1oso7q.jpg

Die Grasovka op de achtergrond is geen 'echte' wodka, maar hij is wel lekker he :D

Ibanez666
18 november 2008, 15:26
Zal binnenkort ff wat posten, heb de laatste weken te veel gitaren zien komen en gaan (vooral komen :) )

Shaggy
18 november 2008, 19:12
Hoi Shaggy... Heeeeeeeeele mooie Plank.
Ja... een Blade MOET zijn uitgevoerd in Misty Violet.
De klassieke uitvoering waarin deze Blade beroemd is geworden.
Heel gaaf... Is het voor de rest qua sound en bespeelbaarheid ook je meest favoriete uit je 'stal'???


thnx, mijn favo is denk ik de texas, daar speel ik het meest op.

Als de rh4 een krasje krijgt ben ik een maand ziek :) met die texas heb ik dat niet en met dat idee speel ik lekkerder, gewoon geen zorgen of ze een buts erbij heeft.. Voor studio's of audities neem ik standaard de rh4 classic mee.

qua klank vind ik de neck element van fender 72 het beste voor blues en de rh4 meer voor jazz en de eerste ruist weer veel meer. Japanse essenhout is redelijk zwaar, dus voor langdurige gigs zou ik eerder de texas met elzen of fender met linde meenemen. De hals is lekker dun van de texas voor het snellere werk en de 72 dikker, de rh4 zit er tussen. De rh4 en de 72 voelen hard aan op de toets en de texas juist zacht. De radius van de 72 is bol, is klote met benden. De rh4 heeft weer jumbo frets welke ik heel erg lekker vind spelen. Tsja, uhhh ... ik vind ze alle drie hun positieve dingen hebben.

De enige strat die me overigens ooit heeft doen denken aan de rh4 classic was de MXG, volgens mij een patrick eggle strat als ik me niet vergis. Maar die was iets te steriel naar mijn smaak.

zeiler
18 november 2008, 22:41
@ Shaggy,

welke blade heb je dan uit de Texas serie?

Shaggy
19 november 2008, 05:39
de texas standard pro: nieuwprijs ca 600 euro, 2ehands 450

Body Wood: North American Alder
Neck Wood: Hard Rock Maple
Fingerboard: Rosewood or Maple
Headstock Finish: Natural Gloss
Hardware Finish: Chrome
Tuners: Vintage Style
Tremolo: M-54Vintage Style
Pickguard: Vintage Mint Green
Pickups: 3 VS-1 Single Coils
Electronics: VSC-3 - Treble/Bass Boost and Mid Boost
Switching: 3 Position Mini Switch
Colors: B, 3TS, CAR, LPB, OW, SNB, SFG



je hebt ook nog de goedkopere texas classic, vintage met alleen midboost en de deluxe met de lh55 humbucker die ook in de R series zitten.

zeiler
19 november 2008, 14:56
jah, ik ken ze wel, classic was leuk, maar heb meer te besteden, die standard pro was wel gaaf, vooral met die boost!

ik heb pas ook op de Texas Vintage gespeelt...
was wel supergaaf...

zou het liefst HSS willen, maar die Deluxe heeft alleen maar rosewood toets, en ben vooral voor maple!

zolang ik gewoon lekker clean kan spelen en op het brugelement een klein beetje fatsoenlijk kan scheuren ben ik al snel tevreden :)!

Blend
19 november 2008, 22:14
http://i249.photobucket.com/albums/gg225/Yahniku/PB180012.jpg

Mijn bescheiden collectie.

Van links naar rechts:

Yamaha apx700l ( Net nieuw )
Shecter 006 elite L
Yamaha fg411L
Lag Jet Vintage 200 L

Met een marshall Valvestate 8240 op de achtergrond :).

2 vraagjes: hoe bevalt die Yamaha FG 411? En, hoe bevalt je Valvestate? Ik hoor er erg uiteenlopende verhalen over.

Yanniick
20 november 2008, 09:23
2 vraagjes: hoe bevalt die Yamaha FG 411? En, hoe bevalt je Valvestate? Ik hoor er erg uiteenlopende verhalen over.

De Yamaha ben ik echt heel erg blij mee, ik heb hem voor vrijwel niks kunnen kopen, Ik kocht hem eigenlijk ook alleen maar om buiten mee te spelen of mee te nemen op vakanties maar ik vond hem echt verassend goed! Ik speel er nu erg veel op. Hij klinkt naar mijn mening erg netjes! Hij heeft een erg gebalanseerd geluid, met veel bas maar ook veel hogere tonen. Ik moest in het begin een beetje wennen aan de hals maar dat kwam vanzelf :). Ik denk voor de prijs vind je niet veel betere gitaren.

De Valvestate was ik erg tevreden mee tot de potmeter kapot ging, en die is momenteel nog steeds niet vervangen omdat ik niet weet waar dat kan / of kan laten doen. Het is een combo versterker dus niet volledig buizen. Ik heb er een aantal gigs mee gespeeld en daar voldoet die prima aan!

Hopelijk heb je hier wat aan! :D

Riky
20 november 2008, 09:27
valvestate=leuke amp, maar pedalen wil hij niet lekker pakken... Is mijn eigen ervaring.

Dreamer's playground
21 november 2008, 17:19
Ik mocht maar één muur behangen van m'n vrouw :) de rest staat over het huis verdeeld.

bijgevolg:

http://i302.photobucket.com/albums/nn96/dreamersplayground/100_4389.jpg

pueblo
21 november 2008, 18:31
wat voor een headstock heeft die voorlaatste?

Dreamer's playground
22 november 2008, 00:34
aha, een mens met oog voor detail,

dat is in feite een samick 12 string, maar doordat dat beestje die spanning niet aankon heb 'k daar maar een 6 string van gemaakt en die headstock aangepast.

Bijgevolg heb 'k nu een gewone folk met een giga klankkast een een lekker brede toets die heel goed bij m'n klassieke opleiding past :)

komt echt een briljante klank van dat ding en dat voor maar €300,- uiteindelijk :)

http://i302.photobucket.com/albums/nn96/dreamersplayground/100_4393.jpg

Saf
22 november 2008, 07:29
vet gedaan die headstock zo.

Lacoste
22 november 2008, 08:43
Die Grasovka op de achtergrond is geen 'echte' wodka, maar hij is wel lekker he :D

Grasovka =

Best.
Wodka.
Ever.

Blend
22 november 2008, 13:21
@ Dreamer's playground : Wat heb je nou hangen aan die muur, die 'strat', 3e gitaar van links? Klira achtig model ofzo? Ziet er wel cool uit :cooler:

Blend
22 november 2008, 13:22
De Yamaha ben ik echt heel erg blij mee, ik heb hem voor vrijwel niks kunnen kopen, Ik kocht hem eigenlijk ook alleen maar om buiten mee te spelen of mee te nemen op vakanties maar ik vond hem echt verassend goed! Ik speel er nu erg veel op. Hij klinkt naar mijn mening erg netjes! Hij heeft een erg gebalanseerd geluid, met veel bas maar ook veel hogere tonen. Ik moest in het begin een beetje wennen aan de hals maar dat kwam vanzelf :). Ik denk voor de prijs vind je niet veel betere gitaren.



Ik heb de 12string versie ervan, en je beschrijving is herkenbaar. Behalve dan van de bas, die komt er bij mij niet zo doorheen.

En het volume, tsjah... M'n Seagull knalt 'm eruit, en die heeft slechts 6 snaren..

Saf
22 november 2008, 19:35
@beld zo te zien is dat een gitaar uit japn jaren 70. beginners gitaren en verkocht onder erg veel merknamen. In het zuiden des lands meestal met de merknaam avora.

Dreamer's playground
23 november 2008, 18:24
@ Dreamer's playground : Wat heb je nou hangen aan die muur, die 'strat', 3e gitaar van links? Klira achtig model ofzo? Ziet er wel cool uit

Ja, geen idee in feite dat is een restauratie project dat al een hele tijd op zich laat wachten. :)
Heb 'k gekregen van een vriend, lag in z'n schuur te verkommeren. Staat nergens een merknaam op.

pueblo
23 november 2008, 19:11
aha, een mens met oog voor detail,

dat is in feite een samick 12 string, maar doordat dat beestje die spanning niet aankon heb 'k daar maar een 6 string van gemaakt en die headstock aangepast.

Bijgevolg heb 'k nu een gewone folk met een giga klankkast een een lekker brede toets die heel goed bij m'n klassieke opleiding past :)

komt echt een briljante klank van dat ding en dat voor maar €300,- uiteindelijk :)

leuk gedaan, wat willen de tekens zeggen?

richwoodplayer
23 november 2008, 19:22
mijn collectie tot nu toe:

http://img129.imageshack.us/img129/4556/dscf0500lf1.jpg
http://img91.imageshack.us/img91/2328/dscf0501rj5.jpg

van links naar rechts:
richwood RE-129-BK, richwood RD-12-CEBK, Gibson les paul classic antique.

RoelTM
23 november 2008, 19:24
En mr Richwood, is Richwood nou echt beter dan Gibson of was dat maar een fabeltje? ;)

richwoodplayer
23 november 2008, 19:27
zeker een fabeltje!

maar aangezien de gibson een hogere output heeft, klint die harder over mijn versterker, en aangezien mijn versterker niet echt goed is, word het een grote brij van geluid, niet echt mooi dus. op clean klinkt hij wel heel mooi!
dus mijn volgende doel: een betere versterker!:D

rickert
23 november 2008, 19:29
Heel verstandig, en een mooie LesPaul!

richwoodplayer
23 november 2008, 19:30
Heel verstandig, en een mooie LesPaul!

dank u!
ben er heel blij mee:cheerup:

Nitefly7
26 november 2008, 20:34
de 'oudjes';
Frankenstrat (1e electrische gitaar, palissander toets, met Japanse pickups, wilkinson-type trem, straplocks en Schaller locking tuners); inmiddels met 5punts tremolo (6 punts, maar ik moet een schroefje nog vinden/vastdraaien...)
Parker Nitefly-SA (AAA-top, composiet toets met SD Jazz/JB pickups, elk met een serieel/parallel/single coil switch) ; deze krijgt waarschijnlijk een zwarte pickguard binnenkort
Godin LGX-SA (Ebbenhouten toets, AAA-topje, RMC Piezo's/Synth; binnenkort met Suhr SSH+ in de brugpositie)
Harley Benton Frankentele (Linde met essen-top, Gibson-scale 24,75", GFS P90 in de nek-pos, en custom Paul Gilbert scribbles-strap !); slide-gitaartje of 'ouderlijk huis'-gitaar..

SA= Swamp Ash bij Parker, SA = Synth Access bij Godin

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Guitars/_20080509_1736.jpg


en the new kid on on the block (die weer mogen touren.. :???: dacht dat ze allemaal al 50 waren ofzo...)

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/PM35Sepia.jpg

Ibanez PM-35; Metheny 'Artcore/Student' model, maar wát een geluid en bespeelbaarheid zeg..! (moet wel nog even afgesteld worden met flatwounds..)

Wouter J
26 november 2008, 20:59
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0871.jpg
Mijn explorers

richwoodplayer
26 november 2008, 21:01
die rode ziet er wel gaaf uit!:rockon:

Wiellem
26 november 2008, 21:25
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0871.jpg
Mijn explorers

Die rode heb je zelf gebouwd toch?

Welke vind je dan fijner tot nu toe? :)

zoonchild
27 november 2008, 19:36
En de nieuwste aanwinst.. Vandenberg nummer 5.. Serie 1 met een Seymour Duncan SH-6 in de brug.. behalve dat..compleet origineel...en originele hb zit er nog bij....mint condition..:rockon: En hopelijk is nummer 6 binnenkort ook binnen...:blast:

http://i436.photobucket.com/albums/qq89/paulchristy/PICT7504R.jpg

Blend
27 november 2008, 22:07
Ziet er stoer uit! Zie ik daar nou een afdekkapje liggen (bij die tremelo)?

vulvasonic
27 november 2008, 22:26
En de nieuwste aanwinst.. Vandenberg nummer 5.. Serie 1 met een Seymour Duncan SH-6 in de brug.. behalve dat..compleet origineel...en originele hb zit er nog bij....mint condition..:rockon: En hopelijk is nummer 6 binnenkort ook binnen...:blast:

http://i436.photobucket.com/albums/qq89/paulchristy/PICT7504R.jpg

Mooie brug. Is die nog in goede staat (geen vervangende onderdelen nodig), na al die tijd?
En heb je het ding zwevend afgesteld?

Ennuuh...., vanwaar je fascinatie voor Adje, of is het puur de gitaar zelf dat jou aanspreekt?

zoonchild
28 november 2008, 09:04
Mooie brug. Is die nog in goede staat (geen vervangende onderdelen nodig), na al die tijd?
En heb je het ding zwevend afgesteld?

Ennuuh...., vanwaar je fascinatie voor Adje, of is het puur de gitaar zelf dat jou aanspreekt?

Brug is nog in mint condition. Geen vervangende onderdelen nodig maar heb sowieso nog 4 Kahler trems liggen mochten er onderdelen nodig zijn. ;-) Is inderdaad floating. Ik heb helemaal geen fascinatie voor ons aller Adje maar de nek van deze gitaren + de vorm en pu's zijn helemaal mijn ding. Vooral als je een custom of quilt top aanschaft.... Ik ben geen enorme fan van Peavey maar een 5150 combo met een digitech 2101 artist en een Vandenberg custom/quilt slaat gewoon alles..als je tenminste van die jaren 80 vette hardrock sound houdt..;-):blast:

zeppo
28 november 2008, 09:37
Brug is nog in mint condition. Geen vervangende onderdelen nodig maar heb sowieso nog 4 Kahler trems liggen mochten er onderdelen nodig zijn. ;-) Is inderdaad floating. Ik heb helemaal geen fascinatie voor ons aller Adje maar de nek van deze gitaren + de vorm en pu's zijn helemaal mijn ding. Vooral als je een custom of quilt top aanschaft.... Ik ben geen enorme fan van Peavey maar een 5150 combo met een digitech 2101 artist en een Vandenberg custom/quilt slaat gewoon alles..als je tenminste van die jaren 80 vette hardrock sound houdt..;-):blast:

Doe het het dan allemaal historisch correct? Dus ook met zo'n mooi 80's rock kapsel :seriousf:

On topic: ik neem aan dat de meeste Vandenbergs in jouw collectie uit de VS komen?

Kakihara
28 november 2008, 10:03
Doe het het dan allemaal historisch correct? Dus ook met zo'n mooi 80's rock kapsel :seriousf:

On topic: ik neem aan dat de meeste Vandenbergs in jouw collectie uit de VS komen?

Je vergeet nog de spandex in tijgerprint en de zijden hemdjes :D

zeiler
28 november 2008, 10:18
Je vergeet nog de spandex in tijgerprint en de zijden hemdjes :D

en een videoclip waarin je met een maillot over auto's loopt te springen :cheerup:!

zoonchild
28 november 2008, 10:58
Doe het het dan allemaal historisch correct? Dus ook met zo'n mooi 80's rock kapsel :seriousf:

On topic: ik neem aan dat de meeste Vandenbergs in jouw collectie uit de VS komen?

Alle Vandenbergs komen idd uit de VS..net als mijn Hamer Centaura en Kramer Baretta........:blast: Ben helaas nogal kaal geworden maar verder weet ik het spandex gehalte toch hoog te houden..*LOL*

zoonchild
28 november 2008, 10:59
Je vergeet nog de spandex in tijgerprint en de zijden hemdjes :D

Heb ik toch!*LOL*

zoonchild
28 november 2008, 11:02
en een videoclip waarin je met een maillot over auto's loopt te springen :cheerup:!

Heb helaas geen Tawny Kitaen als vriendin..hoewel de huidige ook aardig in de richting komt...:satisfie: MAAR.. zal binnenkort wel en aantal videos van de verschillende Vandy's etc posten op Youtube...

Wouter J
28 november 2008, 13:09
Je vergeet nog de spandex in tijgerprint en de zijden hemdjes :D

Fuck dat, neem dan liever die meid met dat zebra streep pakje in deze video clip at 1:50.
http://www.youtube.com/watch?v=4phQvKy7TaM

j3r03n
28 november 2008, 15:34
Hier mijn collectie:

http://members.home.nl/brielo1/gear/Gear 001.jpg

Fender Jaguar olympic white (met Seymour Duncan mini humbucker)
Eastwoord Sidejack DLX greenburst
Stagg electro-akoestisch ding

http://members.home.nl/brielo1/gear/Gear 008.jpg

Parker P-38 rood

Verder heb ik nog n hele mooie Eko Ranger XII uit de jaren '60 en n Gibson Power Tour :dance:

Daan_B
28 november 2008, 18:12
Mooie collectie:), nirvana fan?

richwoodplayer
28 november 2008, 18:26
ik vind die parker wel gaaf!
alleen de headstock vind ik niet echt mooi.

j3r03n
28 november 2008, 18:31
Mooie collectie:), nirvana fan?
Hee dankje, nee ik kwam er later pas achter dat Kurt gespeeld heeft op Jaguar en Mosrite. De Jaguar heb ik gekocht omdat t naar mijn mening de mooiste Fender is. De Eastwood (Mosrite remake) is gewoon heel gaaf, en ik wilde er 1tje met P-90's.


ik vind die parker wel gaaf!
alleen de headstock vind ik niet echt mooi.
Haha, join the club, ik ken niet veel mensen die m mooi vinden. Deze heb ik gekocht omdat ik helemaal fan was van CKY. :rockon:

Ibanez666
3 december 2008, 19:06
Voor info: zie sig.

http://img139.imageshack.us/img139/8257/dsci4064qc3.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/9961/dsci4065ky4.jpg

Ibanez666
3 december 2008, 19:07
http://img205.imageshack.us/img205/4636/dsci4066sf3.jpg

Daan_B
3 december 2008, 19:50
Hele mooie collectie Ibanez666!;)
Vooral die LP het meest rechts.

Ibanez666
3 december 2008, 20:02
Hele mooie collectie Ibanez666!;)
Vooral die LP het meest rechts.


Ah , je pikt mijn favoriet er precies uit! thnx

Blend
3 december 2008, 20:16
Wat is die sunburst LP voor een gitaar?

Ibanez666
3 december 2008, 20:27
Wat is die sunburst LP voor een gitaar?

vermoedelijk een vroege Ibanez:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116112

j3r03n
3 december 2008, 22:49
http://img139.imageshack.us/img139/8257/dsci4064qc3.jpg

Zeer mooie verzameling, en dat meen ik -als niet-LP-liefhebber- oprecht:satisfie:

Ibanez666
3 december 2008, 22:51
Zeer mooie verzameling, en dat meen ik -als niet-LP-liefhebber- oprecht:satisfie:

thnx! Er zitten ook maar 2 LP's tussen hoor :)

Saf
3 december 2008, 23:09
die vierde? wat is dan voor een merk gitaar heeft wel echt een wespe taille.

LP_CL
3 december 2008, 23:15
^Ibanez, net zoals de andere les paul-achtigen.

EDIT:
Of ben ik nu echt scheel aan het kijken?

JeroenSchaaf
3 december 2008, 23:22
Fernandes (*kuch Burny Kuch*) toch?:satisfie:

rickert
3 december 2008, 23:27
BURNY stelletje nerds, het staat zelfs in z'n sig!

Riky
3 december 2008, 23:35
BURNY stelletje nerds, het staat zelfs in z'n sig!

:seriousf::seriousf:

FAIL!!

Ibanez666
4 december 2008, 11:23
Haha tis inderdaad een Burny. Dit model was alleen bestemd voor de Japanse markt zelf. Daarom zie je er zo weinig van. Het schijnt het buck-tick Hide model te zijn. http://www.calavera.com/btzone/members/hide.shtml (bijna onderaan) een een of ander binnen Japan bekend bandje

JimiDylan
4 december 2008, 13:33
Ah , je pikt mijn favoriet er precies uit! thnx

Same here, die rechter is heeeeel mooi!

Ibanez666
4 december 2008, 13:35
Same here, die rechter is heeeeel mooi!

Thnx, das ook de gitaar die me warm heeft gemaakt voor LPs. Daarvoor speelde ik van die platte snelle puntige Ibanezzen, maar dit bevalt me veel beter.

Luke-wannabe
4 december 2008, 16:19
Haha tis inderdaad een Burny. Dit model was alleen bestemd voor de Japanse markt zelf. Daarom zie je er zo weinig van. Het schijnt het buck-tick Hide model te zijn. http://www.calavera.com/btzone/members/hide.shtml (bijna onderaan) een een of ander binnen Japan bekend bandje

Zo heet dat bandje.. Er staat dat het een Burny LS 205 ofzo is.

Ibanez666
4 december 2008, 19:05
Zo heet dat bandje.. Er staat dat het een Burny LS 205 ofzo is.

Klopt, maar hij staat dus bekend als het hide model geloof ik. Tis een LS-105 (zie sig)

Bram+
4 december 2008, 20:06
Fernandes heeft 'm toch ook? (zoals Joene ook al zei)

http://www.pulseonline.com/fernandes/bigMontereyDeluxeHB.jpg

Daar heet ie de Monterey in ieder geval.

xommen
6 december 2008, 14:38
http://wim.vanommen.net/gear/familie.jpg
van links naar rechts:
Harley Benton Ovation Kopie
Hohner Acoustisch
TCS Acoustisch
Yamaha Pacifica
Westone Thunder I (Matsumoko)
Richwood Tele
Epiphone Invader

JimiDylan
6 december 2008, 18:36
http://img79.imageshack.us/img79/785/rimg8788jc6.th.jpg (http://img79.imageshack.us/my.php?image=rimg8788jc6.jpg)
Gitaren van links naar rechts:
1. Ibanez GAX (Ergens op de kop getikt, wil er vanaf, iemand? :P)
2. Dean Playmate (Oude bass van de basgitarist in mijn band, staat hier voor opnames met cubase e.d.)
3. VanLeest Spaanse gitaar (Ja, DE Van Leest, die verkochten 20 jaar geleden ook gitaren :P) Mijn eerste gitaar, deze heeft mijn moeder toen ze klein was gekocht, ik heb deze zo'n 4 jaar geleden maar even van haar gejat, en zo ben ik begonnen.
4. Spaanse 'Castilla' was eerst van mijn zusje, maar is een tijdje geleden gestopt met gitaarspelen, en heeft deze aan mij gedoneerd.
5. Modena Steelstring, mijn eerst echte eigen gitaar, schitterend ding en speelt fantastisch, hij is semi-akoustisch en klinkt zowel unplugged als versterkt geweldig!.
6. Jamaha RGX-112, lag kapot bij mijn Oom, heb deze opgelapt en sindsdien eigenlijk nooit meer teruggegeven, wil er vanaf, dus ga hem binnenkort teruggeven.
7. Mijn Mexican Fender Stratocaster Deluxe Player met Noiseless pickups.
Net helemaal opnieuw af laten stellen, schaller-tuners, nieuwe dunlop straplocks, nieuwe zadels en speelt nu echt weer als een droom! De luthier was dan ook geweldig, zijn naam is Robert en werkt in Eindhoven bij de We-Music, die kerel is 65, komt uit californie en heeft samengewerkt met onder andere The Ventures, Stevie Ray Vaughan, Jefferson Airplane, etc. Ben nu superblij! Overigens heb ik 5 veren in de tremolo zitten, omdat ik op .12 speel in Eb, plus ik wil de tremolo tegen de body hebben, ik gebruik hem toch alleen naar beneden, daarnaast lijkt het in mijn oren beter te zijn voor de sustain.

Dit is echt m'n favo gitaar!
http://img65.imageshack.us/img65/8088/rimg8755ly8.th.jpg (http://img65.imageshack.us/my.php?image=rimg8755ly8.jpg)
http://img128.imageshack.us/img128/2248/rimg8763xp9.th.jpg (http://img128.imageshack.us/my.php?image=rimg8763xp9.jpg)
http://img229.imageshack.us/img229/5501/rimg8764ni0.th.jpg (http://img229.imageshack.us/my.php?image=rimg8764ni0.jpg)
http://img514.imageshack.us/img514/4773/rimg8768pd4.th.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=rimg8768pd4.jpg)

Qua Amps:
1. Peavey Bandit 112, 60w, dit was mijn tweede versterker, heb hier heeeel lang op gespeelt, heb deze voor 150 euro overgekocht van de beheerder van onze oefenruimte, ze werden vervangen voor london city's (wat een K*T dingen).
Voor het geld een geweldige Amp deze!!
2. Roland Cube Bass 30w, oude amp van de basgitarist uit mijn band, staat hier voor opnames, maar weet niet of hij hem nog terug krijgt :P.
3. Fender Champion 30w, mijn eerste amp, de Clean is super! maar de distortion laat te wensen over, en ook de ingebouwde effecten zijn niet echt geweldig, deze staat ook te koop!.
http://img396.imageshack.us/img396/7339/rimg8795cb2.th.jpg (http://img396.imageshack.us/my.php?image=rimg8795cb2.jpg)

Main Amp:

Marshall 100 Watt JVM410H + Marshall 1960BV, Monster Cabled en Custom Grille.

http://img388.imageshack.us/img388/4013/rimg8784ch0.th.jpg (http://img388.imageshack.us/my.php?image=rimg8784ch0.jpg)
http://img134.imageshack.us/img134/8125/rimg8785of6.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=rimg8785of6.jpg)

barno
6 december 2008, 18:44
mooi stratje Jimidylan al zijn stickers natuurlijk verboden :)

Ibanez666
6 december 2008, 19:28
Fernandes heeft 'm toch ook? (zoals Joene ook al zei)

http://www.pulseonline.com/fernandes/bigMontereyDeluxeHB.jpg

Daar heet ie de Monterey in ieder geval.


Ja klopt, alleen is dit dus de Burny LS-105 volgens de medewerker van Fernandes zelf. Mijn gitaar is alleen voor de binnenlandse markt van Japan bestemd. (Er staat ook Burny op de headstock)

kenx
7 december 2008, 20:40
Hoy! iiedereen...

Na gisteren mijn nieuw digitaal fototoestel gekregen te hebben, kan ik nu foto's van m'n gear posten...
Kijk en geniet (al is het nog maar heel basic tegenover de anderen...)
Foto's zijn zojuist gemaakt... In de donker dus...
Ik zal ooit nog wel eens betere foto's maken, hier staat trouwens ook nog niet alles op...
Wat er niet op staat:
- Klassieke Stagg
- beginnersversterkertje
- Keyboard
- effectenboard
- oude acoustic



http://img179.imageshack.us/img179/8922/pc070008hq0.th.jpg (http://img179.imageshack.us/my.php?image=pc070008hq0.jpg)

van links naar rechts: QTX stratocaster, Fender standard telecaster MIM, daartussen de marshall valvestate 8240, daarboven de
sennheiser freeport (+10) en dan tenslotte op de vloer de cort earth 70 (?)
Voor grotere foto's --> klikkerdeklik


http://img165.imageshack.us/img165/4803/pc070009iu0.th.jpg (http://img165.imageshack.us/my.php?image=pc070009iu0.jpg)

http://img136.imageshack.us/img136/1577/pc070010qe4.th.jpg (http://img136.imageshack.us/my.php?image=pc070010qe4.jpg)

Grtz kenny

E-J
8 december 2008, 13:52
Jaha, eindelijk wat foto's van mijn nieuwe setje 8-) Strat's zijn allemaal de deur uit, nu heb ik enkel nog een Gibson SG Classic en mijn nieuwste aanwinst...een Gibson Les Paul Standard uit 1993 met Seymour Duncan Antiquity pickups.

http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Guitars/HPIM3410.jpg?t=1228740361
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Guitars/HPIM3379.jpg?t=1228740594

Orpheo
8 december 2008, 13:55
kijk, dat is een set om supertrots op te zijn. heel netjes :)

Luke-wannabe
8 december 2008, 14:09
Nou idd zeg! Gaaaf!

WillemdaGuide
8 december 2008, 14:14
Zeer fraai, mooie gitaren man!

barno
8 december 2008, 14:18
Waarom staat een neck P90 bij een SG zo ver naar het midden?

Orpheo
8 december 2008, 14:28
Waarom staat een neck P90 bij een SG zo ver naar het midden?

omdat er anders zoveel hout weggehaald moet worden bij d eneckjoint dat ie af wil breken. tja, moet je de hals maar door laten lopen tot het staarstuk, heb je daar geen last meer van he. maar goed, dat kost weer wat meer, en daarom maar dit.

steph
8 december 2008, 14:28
Anders is de hiel / body verbinding te fragiel:???:

barno
8 december 2008, 14:38
omdat er anders zoveel hout weggehaald moet worden bij d eneckjoint dat ie af wil breken. tja, moet je de hals maar door laten lopen tot het staarstuk, heb je daar geen last meer van he. maar goed, dat kost weer wat meer, en daarom maar dit.

Weet je dat "officially" of is dat een persoonlijk vermoeden? Volgens mij hadden ze'm toch nog een cm kunnen opschuiven en nog genoeg overhouden ?

E-J
8 december 2008, 16:00
Volgens mij is dat ook het standpunt van Gibson. Als je de gaten van de hals pickup nog een centimetertje opschuift wordt volgens mij de hals erg fragiel... ik kijk best uit met de hals, maar niet met de rest van de gitaar :D geweldige rockgitaar.

En... bedankt alles voor de goede kritieken! Ik ben erg blij met ze, ze klinken lekker verschillend en precies zoals ik wil. Grappig genoeg is de hals van de SG niet dunner maar juist wat dikker ('59 versus '60 denk ik).

barno
8 december 2008, 16:16
Volgens mij is dat ook het standpunt van Gibson. Als je de gaten van de hals pickup nog een centimetertje opschuift wordt volgens mij de hals erg fragiel... ik kijk best uit met de hals, maar niet met de rest van de gitaar :D geweldige rockgitaar.

.

't is alleen dat ik de indruk heb dat humbuckers bij een SG toch een cm korter bij dehals staan

Toinetb
8 december 2008, 17:33
Dan zal ik mijn gear ook maar ff plaatsen he. Het is niet veel maar ik ben er tevreden mee (ik speel ook pas 3 maanden).

Epiphone Les Paul Special II

Ibanez Extreme TBX15R ofzo

ZOOM G2.1u

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=110714310&key=S8OCH3NB

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=112504630&key=8TLVWBI7

Toinetb
8 december 2008, 17:34
Oh, sorry, hoe post je foto's? Ik wil ze importeren uit mijalbum.nl.

Toinetb
8 december 2008, 18:02
Zo misschien:

http://img412.imageshack.us/img412/770/dsc0016gy3.th.jpg (http://img412.imageshack.us/my.php?image=dsc0016gy3.jpg)
http://img95.imageshack.us/img95/903/dsc0027yz2.th.jpg (http://img95.imageshack.us/my.php?image=dsc0027yz2.jpg)

j3r03n
8 december 2008, 19:56
Jaha, eindelijk wat foto's van mijn nieuwe setje 8-) Strat's zijn allemaal de deur uit, nu heb ik enkel nog een Gibson SG Classic en mijn nieuwste aanwinst...een Gibson Les Paul Standard uit 1993 met Seymour Duncan Antiquity pickups.

Woew! Vooral die SG met die P-90's <3
Maarja, ik ben dan ook fan van soapbars ;)

j3r03n
8 december 2008, 19:58
Dan zal ik mijn gear ook maar ff plaatsen he. Het is niet veel maar ik ben er tevreden mee (ik speel ook pas 3 maanden).

Epiphone Les Paul Special II
Ibanez Extreme TBX15R ofzo
ZOOM G2.1u


Nou, mooie gitaar om mee te beginnen hoor :satisfie:

RoelTM
8 december 2008, 20:30
Jaha, eindelijk wat foto's van mijn nieuwe setje 8-) Strat's zijn allemaal de deur uit, nu heb ik enkel nog een Gibson SG Classic en mijn nieuwste aanwinst...een Gibson Les Paul Standard uit 1993 met Seymour Duncan Antiquity pickups.

Wow, twee suppersexy gitaren, ik is jaloers. :satisfie:

Comfortably Daniel
8 december 2008, 21:19
Tjah...een paar gietertjes...uhm...gitaartjes... :D

Sorry voor de grote foto's :confused:

Edit: Even de namen erbij zetten....Gibson Les Paul Studio Plus, Fender David Gilmour Sig. NOS Strat, Fender Eric Johnson Sig. Strat, Yamaha CPX-5, Epiphone Les Paul (beetje lastig te zien, maar in het Flake Blue), Aria acoustic.

http://img237.imageshack.us/img237/8206/p1000420zl2.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/8663/p1000011sd5.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/2131/img1171xr3.jpg

Blend
8 december 2008, 23:17
http://wim.vanommen.net/gear/familie.jpg
van links naar rechts:
Harley Benton Ovation Kopie
Hohner Acoustisch
TCS Acoustisch
Yamaha Pacifica
Westone Thunder I (Matsumoko)
Richwood Tele
Epiphone Invader

Leuke collectie! Lekker veelzijdig denk ik zo... Die Epi Invader, is dat een soort van Junior of Special ofzo?

Wouter J
8 december 2008, 23:18
Mijn twee strats.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0880.jpg

mikeyaxeman
8 december 2008, 23:36
http://img146.imageshack.us/img146/8663/p1000011sd5.jpg


Mooi :satisfie: zo eentje heeft mijn vriendin ook alleen dan in een meer donkerrode Burst

xommen
10 december 2008, 00:09
@Blend

Die Invader is een budgetgitaartje van Epiphone (88 euro in een pack met snaren/plectrums/band/tas en tuner alleen verkrijgbaar bij Thomann) en voor dat bedrag is het een prima gitaar (alles in verhouding natuurlijk de tuners zijn niet super). Ik wilde een Les Paul voor erbij en daarvoor voldoet hij prima.
Ik heb gezien dat ze ook een reissue hebben (bij een ander webwinkel) van de junior met een humbucker en die lijkt verdacht op deze.
Het geluid van de humbucker is erg donker als je het vergelijkt met het brugelement van mijn andere gitaren en hij reageert prettig op de tonecontrol.

ieme
13 december 2008, 14:02
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/13122008142.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/13122008150.jpg

soup
13 december 2008, 14:13
Lekker maar heb toch mijn twijfels, misschien iets te (veel) voor mij.


En wat zien gitaren er zo knap uit langs de zijkant.

zeiler
13 december 2008, 14:41
@ Ieme!

Goldltop LP!!!!!! :cheerup::cheerup::cheerup:

Blend
13 december 2008, 14:44
@Ieme, je vergeet je akoestiese gitaren goed op de foto te zetten, én je telecaster zie ik ook maar half.

Schande!

ieme
13 december 2008, 14:45
@ Ieme!

Goldltop LP!!!!!! :cheerup::cheerup::cheerup:

Gibson les paul deluxe goldtop met minihumbuckers, gister bijna de hele avond over gespeeld!

ieme
13 december 2008, 14:45
@Ieme, je vergeet je akoestiese gitaren goed op de foto te zetten, én je telecaster zie ik ook maar half.

Schande!

sorry.........

Daan_B
13 december 2008, 14:51
Dat is een heeeeeleeee mooie collectie:o!
Complimenten:)

Blend
13 december 2008, 15:34
sorry.........

Je mag het goedmaken, ik ben wel benieuwd op wat voor akoestische gitaren je speelt met zo'n collectie.. :satisfie:

Blend
13 december 2008, 15:35
@Blend

Die Invader is een budgetgitaartje van Epiphone (88 euro in een pack met snaren/plectrums/band/tas en tuner alleen verkrijgbaar bij Thomann) en voor dat bedrag is het een prima gitaar (alles in verhouding natuurlijk de tuners zijn niet super). Ik wilde een Les Paul voor erbij en daarvoor voldoet hij prima.
Ik heb gezien dat ze ook een reissue hebben (bij een ander webwinkel) van de junior met een humbucker en die lijkt verdacht op deze.
Het geluid van de humbucker is erg donker als je het vergelijkt met het brugelement van mijn andere gitaren en hij reageert prettig op de tonecontrol.

Ik snap. Hij ziet er wel cool uit! Maar een Les Paul voor erbij? Klinkt dit ding ook echt als een LP?

ieme
13 december 2008, 15:38
Je mag het goedmaken, ik ben wel benieuwd op wat voor akoestische gitaren je speelt met zo'n collectie.. :satisfie:

Taylor 414 grand auditorium
Taylor 310 dreadnaugh
Taylor 355 12 string jumbo

Blend
13 december 2008, 15:43
Snif, waarom heb je zoveel geld voor zo'n SCHITTERENDE collectie?

ieme
13 december 2008, 15:47
Snif, waarom heb je zoveel geld voor zo'n SCHITTERENDE collectie?

ben ik al 10 jaar mee bezig, keihard werken... werkte in t begin wel 80 uur per week, dan hou je iets over voor een mooie amp of gitaar..

Ibanez666
13 december 2008, 16:10
ben ik al 10 jaar mee bezig, keihard werken... werkte in t begin wel 80 uur per week, dan hou je iets over voor een mooie amp of gitaar..

Dan verdien je het ook wel :-)

zeiler
13 december 2008, 16:11
Dan verdien je het ook wel :-)

jah :o!

wel gaaf, iig er voor moeten werken!!! valt te waarderen ;)!

rickert
13 december 2008, 16:13
ben ik al 10 jaar mee bezig, keihard werken... werkte in t begin wel 80 uur per week, dan hou je iets over voor een mooie amp of gitaar..

http://alesrarus.funkydung.com/images/redlight.jpg

hihi:D

Riky
13 december 2008, 16:24
ieme ik kan het nie vaak genoeg zeggen:D

Wat een top spul heb je! Heel gaaf!

robert-gitarist
13 december 2008, 17:01
Ieme heeft zeker een pracht collectie. Voordeel dat hij heeft, hij heeft veel gewerkt dus, vervolgens heeft hij spul aangeschaft dat waardevast is, das een erg groot voordeel :)

soup
13 december 2008, 17:09
Stel dat alles tezamen 30 000 euro heeft gekost en je wilt alles verkopen en tijd is geen probleem, hoeveel zou je dan terug kunnen krijgen?

20k?

Henri H
13 december 2008, 17:09
Is die foto nou een beetje misvormd of ligt het aan mij?
Ik heb het idee dat die Marshall top breder hoort te zijn nl. (heb er zelf ook één).

Fantastische collectie trouwens, ik zou graag ook 's een Mesa proberen...

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/13122008150.jpg

schizo910
13 december 2008, 17:28
Stel dat alles tezamen 30 000 euro heeft gekost en je wilt alles verkopen en tijd is geen probleem, hoeveel zou je dan terug kunnen krijgen?

20k?


Valt niets zinnigs over te zeggen... Hangt af van de producten, de vraag en het aanbod. Sommige gear wordt meer waard, sommige minder. Sommige gear wordt eerst afgezeken bij het leven en wordt dan ineens populair waardoor de 2e handsmarkt weer bloeit...


Als tijd écht geen probleem zou zijn zou alles meer waard worden. Wacht gewoon een jaartje 5000... :p

soup
13 december 2008, 17:51
Logisch maar toch, gemiddeld lijkt me er toch wel een bepaalde prijs af te gaan.

Luke-wannabe
13 december 2008, 17:52
Logisch maar toch, gemiddeld lijkt me er toch wel een bepaalde prijs af te gaan.
Als -ie alles 2dehands gekocht heeft, en niet alles in 1 keer verkoopt (dus alles apart) Kan -ie zelfs een beetje winst maken alstie een beetje slim handelt.

Mr.Fingers
13 december 2008, 17:52
Als het vintage is (wat het merendeel (buiten die SG, LP Jr & akoestischen alles denk ik) wel is) gaat er meestal een heel stukje bij bij de prijs ;)

ieme
14 december 2008, 10:11
er moet op gespeeld worden, anders was ik wel een winkel begonnen

Snuiter
14 december 2008, 10:24
er moet op gespeeld worden, anders was ik wel een winkel begonnen

Haha, :seriousf:!

Teleholic
15 december 2008, 11:09
Jaha, eindelijk wat foto's van mijn nieuwe setje 8-) Strat's zijn allemaal de deur uit, nu heb ik enkel nog een Gibson SG Classic en mijn nieuwste aanwinst...een Gibson Les Paul Standard uit 1993 met Seymour Duncan Antiquity pickups.

http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Guitars/HPIM3410.jpg?t=1228740361
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Guitars/HPIM3379.jpg?t=1228740594

Mooiste Gibson Les Paul Standard ever! Wat een beauty, ziet er erg classic uit.

E-J
15 december 2008, 12:39
Mooiste Gibson Les Paul Standard ever! Wat een beauty, ziet er erg classic uit.

Dank je! Ik ben erg blij met de gitaar, hij klinkt en speelt precies als ik zou willen...

Dit is een wat duidelijkere foto van de plain top.

http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Guitars/HPIM3396.jpg?t=1229340855

Nogmaals mijn excuses voor de grootte. Eigenlijk moet dit forum automatisch de te grote plaatjes aanpassen zodat ze de layout van de site niet veranderen. Als je dan op het plaatje klikt zie je wel het plaatje in originele grootte :).

ieme
15 december 2008, 13:01
mooi ding zeg!

Teleholic
15 december 2008, 13:46
Echt schitterend ja.

Henri H
15 december 2008, 14:44
..... Eigenlijk moet dit forum automatisch de te grote plaatjes aanpassen zodat ze de layout van de site niet veranderen. Als je dan op het plaatje klikt zie je wel het plaatje in originele grootte :).Volgens mij is dat al verbeterd sinds de forum update van een maandje of 2 terug.
Nu is alleen de layout van die ene "te grote foto post" veranderd en blijft de rest van de posts wel binnen je scherm.
De gitaar is erg mooi inderdaad, ik vind alleen die rode randen (cherry was het hè?) persoonlijk een beetje minder maar de top compenseert dat ruimschoots.
Die potmeter-knoppen zijn ook wel mooi; anders dan de mijne in ieder geval.

Henri H
15 december 2008, 23:17
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/13122008150.jpgQuote van onze bassist:
"beter 1 gitaar om de nek, dan 16 in een rek"

rickert
15 december 2008, 23:49
Wat zijn bassisten toch dom he.

robert-gitarist
16 december 2008, 00:02
Wat zijn bassisten eigelijk?




Btw, prachtige collectie van Ieme, helemaal mijn smaak. Al had ik een van die mesa's toch de tent uitgeschopt en een oude Marshall voor terug genomen :D Maar dat is dan weer meer mijn smaak he, kwa gitaren en versterkers, kan ik helemaal in Ieme's collectie vinden :)

Timotio
16 december 2008, 00:04
ben ik al 10 jaar mee bezig, keihard werken... werkte in t begin wel 80 uur per week, dan hou je iets over voor een mooie amp of gitaar..

dan nog, op je 25e zo'n super mooie collectie :o netjes!

ieme
16 december 2008, 15:49
Wat zijn bassisten eigelijk?




Btw, prachtige collectie van Ieme, helemaal mijn smaak. Al had ik een van die mesa's toch de tent uitgeschopt en een oude Marshall voor terug genomen :D Maar dat is dan weer meer mijn smaak he, kwa gitaren en versterkers, kan ik helemaal in Ieme's collectie vinden :)

ik heb toch een oude marshall?

ieme
16 december 2008, 15:50
dan nog, op je 25e zo'n super mooie collectie :o netjes!

thanks! beetje photoshoppen doet wonderen!

Orpheo
16 december 2008, 16:46
dan nog, op je 25e zo'n super mooie collectie :o netjes!

ik ben 22, heb 5 warmoth les pauls, 3 LP customs, 2 andere gibsons, een engl se en een kool elfring kast. wacht maar 3 jaar, en zie mijn set dan. even extreem als die van ieme.

zeiler
16 december 2008, 16:54
ik ben 22, heb 5 warmoth les pauls, 3 LP customs, 2 andere gibsons, een engl se en een kool elfring kast. wacht maar 3 jaar, en zie mijn set dan. even extreem als die van ieme.

en jullie staan dan ook nog in de plus bij de bank of heb je inmiddels al een derde lening op afbetaling afgesloten? :dontgeti:

toneblo
16 december 2008, 17:39
Wat zijn bassisten toch dom he.


...en lui!
( de hele tijd met 1 gitaar, en dan ook nog op hun plek blijven staan in de meeste gevallen ):hippie:

Saf
16 december 2008, 17:45
ben bassist maar heb 30 bassen, mag hier dan toch een beetje mee doen?

toneblo
16 december 2008, 17:47
ben bassist maar heb 30 bassen, mag hier dan toch een beetje mee doen?


Respect!, ik stelde ook: in de meeste gevallen.:satisfie:

macwilliams
16 december 2008, 18:17
Wat zijn bassisten toch dom he.Nou vergeleken met een gemiddelde drummer...

Danieldg
16 december 2008, 18:31
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BXZ4YI6K.jpg (voor de grote foto)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXZ4YI6K.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RHYJNIFI.jpg (voor de grote foto)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHYJNIFI.jpg

Jorikjet
16 december 2008, 18:52
ik ben 22, heb 5 warmoth les pauls, 3 LP customs, 2 andere gibsons, een engl se en een kool elfring kast. wacht maar 3 jaar, en zie mijn set dan. even extreem als die van ieme.

ik heb een gitaar, en daarmee ben ik tevreden :soul:

JimiDylan
16 december 2008, 19:19
ik ben 22, heb 5 warmoth les pauls, 3 LP customs, 2 andere gibsons, een engl se en een kool elfring kast. wacht maar 3 jaar, en zie mijn set dan. even extreem als die van ieme.

Orpheo, je bent echt een relaxte gast, maar moet dit nou? We weten wel dat je die spullen hebt, en terecht ook want het is hele vette gear, maar.... come on dude.

AgileGhost
16 december 2008, 19:22
Het getuigt inderdaad van weinig calvinisme...

Orpheo
16 december 2008, 19:24
Orpheo, je bent echt een relaxte gast, maar moet dit nou? We weten wel dat je die spullen hebt, en terecht ook want het is hele vette gear, maar.... come on dude.

alleen om aan te geven dat je met hard werken een set kunt hebben voor je 30e (als je begint in je tienerjaren zeg maar). gewoon niet roken, zuipen, blowen, en zuinig aan doen :)

JimiDylan
16 december 2008, 19:26
alleen om aan te geven dat je met hard werken een set kunt hebben voor je 30e (als je begint in je tienerjaren zeg maar). gewoon niet roken, zuipen, blowen, en zuinig aan doen :)

Ok, je post had niet misstaan zonder die informatie en een eventuele smiley :P
Anyway, ik werk f*king hard, maar ik ben niet zuinig :P (Drank gaat er altijd in, Wiet ook, maar gelukkig rook ik het tegenwoordig alleen nog zonder die andere rotzooi ;)) Gelukkig leg ik altijd geld opzij en heb ik inmiddels een goeie versterker en een goeie gitaar, plus nog 1 op weg, ben ik ook al trots op ;)

Btw, waarom hebben wij nog steeds geen tong smiley? :P

Orpheo
16 december 2008, 19:41
Ok, je post had niet misstaan zonder die informatie en een eventuele smiley :P
Anyway, ik werk f*king hard, maar ik ben niet zuinig :P (Drank gaat er altijd in, Wiet ook, maar gelukkig rook ik het tegenwoordig alleen nog zonder die andere rotzooi ;)) Gelukkig leg ik altijd geld opzij en heb ik inmiddels een goeie versterker en een goeie gitaar, plus nog 1 op weg, ben ik ook al trots op ;)

Btw, waarom hebben wij nog steeds geen tong smiley? :P

ach, foto's posten is ook zo'n cliche he :P haha

JimiDylan
16 december 2008, 19:52
ach, foto's posten is ook zo'n cliche he :P haha

Hehe, in dat geval:

http://img79.imageshack.us/img79/785/rimg8788jc6.th.jpg (http://img79.imageshack.us/my.php?image=rimg8788jc6.jpg)
http://img65.imageshack.us/img65/8088/rimg8755ly8.th.jpg (http://img65.imageshack.us/my.php?image=rimg8755ly8.jpg)
http://img229.imageshack.us/img229/5501/rimg8764ni0.th.jpg (http://img229.imageshack.us/my.php?image=rimg8764ni0.jpg)
http://img134.imageshack.us/img134/8125/rimg8785of6.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=rimg8785of6.jpg)
http://img129.imageshack.us/img129/787/rimg8782xi9.th.jpg (http://img129.imageshack.us/my.php?image=rimg8782xi9.jpg)

Deze zit er dus aan te komen:
http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/GibsonVarious/Gibson_FlyingVWh.jpg

robert-gitarist
16 december 2008, 20:23
ik heb toch een oude marshall?

Met een oude Marshall bedoel ik een echte oude plexi top (geen RI maar echt een oudje, heerlijke dingen)

Danieldg
16 december 2008, 21:37
Hehe, in dat geval:
Deze zit er dus aan te komen:
http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/GibsonVarious/Gibson_FlyingVWh.jpg
Ik ben van plan net dezelfde te kopen! :D Ach ja, ik zie nog wel, eerst wat gitaren onder de loep nemen, misschien vind ik (net zoals bij mijn SG) mijn heil bij een gitaar die ik totaal niet op het oog had, maar bij het zien ervan in realiteit mijn adem doet stokken.

ieme
16 december 2008, 22:01
en jullie staan dan ook nog in de plus bij de bank of heb je inmiddels al een derde lening op afbetaling afgesloten? :dontgeti:


dsb.........

zeiler
16 december 2008, 22:18
dsb.........

aha :D dat verklaart ;)!

er is nog hoop voor mij ;)!

maar in ieder geval wel een zeer gave verzamling :o!

ieme
16 december 2008, 22:22
ben bassist maar heb 30 bassen, mag hier dan toch een beetje mee doen?


show me!!!!

Comfortably Daniel
16 december 2008, 22:38
Dank je! Ik ben erg blij met de gitaar, hij klinkt en speelt precies als ik zou willen...

Dit is een wat duidelijkere foto van de plain top.

Nogmaals mijn excuses voor de grootte. Eigenlijk moet dit forum automatisch de te grote plaatjes aanpassen zodat ze de layout van de site niet veranderen. Als je dan op het plaatje klikt zie je wel het plaatje in originele grootte :).

Hey kerel...jij ook hier...ghehehe. Erg mooie gitaartjes! :rockon:

Saf
17 december 2008, 00:07
@ ieme, zie topic show je collectie bij subtopic basgitaren. Moet nog een foto plaatsen met de laatste update 5 nieuwe bassen erbij. (heb ook nog 35 tot 40 venlonia/famos/magic gitaren. en een zwikie elektrisch spul. Oh ja en ik ben 26 als dat mee telt.

mikeyaxeman
18 december 2008, 18:01
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/13122008142.jpg

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/13122008150.jpg

*kwijl* Godvr.. Ieme pure gitaar porno dit, en ik maar blij zijn met mijn 2 Gibsons een paar Squiers en een Epi.
2 Firebirds nice!
Maar eens flink sparen zodra ik eindelijk eens mijn droombaan vind.
Prachtige collectie Ieme!

ieme
18 december 2008, 18:09
*kwijl* Godvr.. Ieme pure gitaar porno dit, en ik maar blij zijn met mijn 2 Gibsons een paar Squiers en een Epi.
2 Firebirds nice!
Maar eens flink sparen zodra ik eindelijk eens mijn droombaan vind.
Prachtige collectie Ieme!

dank u......

mikeyaxeman
18 december 2008, 18:12
You're welcome! :cooler:

rickert
18 december 2008, 18:13
Your welcome! :cooler:

My welcome?

ieme
18 december 2008, 18:13
vraag me niet waarom maar ik heb iets met 2....

2 firebirds
2 sg's
2 customs
2 taylor 6 strings
2 bogner 212s
2 bogner 412s
2 mesa rectos
2 gaten in mn hand
2 marshall jcm800s
2 strats
2 juniors
2 tremsters
2 red snappers
2 relaties
2 fulltone clyde wah's

eigenlijk moet ik ook 2 banen hebben...

mikeyaxeman
18 december 2008, 18:16
My welcome?

was meine sie Rickie ?

lollol
18 december 2008, 18:27
vraag me niet waarom maar ik heb iets met 2....
2 relaties


Wehhh...!

PS: alles wat je dubbelt hebt delen he?

toneblo
18 december 2008, 18:34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ieme http://www.gitaarnet.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1898380#post1898380)
vraag me niet waarom maar ik heb iets met 2....
2 relaties

Wehhh...!








.....2x alimentatie!!:seriousf:

Squier4ever
18 december 2008, 19:12
was meine sie Rickie ?

dat je als je engels typt het ook goed moet doen...

you're welcome dus.

mikeyaxeman
18 december 2008, 19:27
dat je als je engels typt het ook goed moet doen...

you're welcome dus.

ah fuck dom nie gezien sorry je hebt gelijk!
edit: het is aangepast...

Squier4ever
18 december 2008, 19:43
ah fuck dom nie gezien sorry je hebt gelijk!
edit: het is aangepast...

nu te laat he.....

mikeyaxeman
18 december 2008, 19:51
Beter laat dan nooit. :satisfie:

Danieldg
26 december 2008, 18:47
Ff bumpen!:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3KUZCAPI.jpg (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3KUZCAPI.jpg)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LY7KNAMZ.jpg (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LY7KNAMZ.jpg)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LRTZMXZJ.jpg (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LRTZMXZJ.jpg)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CITFTBIL.jpg (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CITFTBIL.jpg)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDMLGRGI.jpg (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UDMLGRGI.jpg)

richwoodplayer
26 december 2008, 20:48
nice!
mooie verzameling:D

Lexvandoef
26 december 2008, 20:57
Was een beetje verveeld met kerstmis, dus hier mijn gitaartjes nog maar een keertje :).

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC02170.jpg

Ash ketchum
26 december 2008, 21:06
Was een beetje verveeld met kerstmis, dus hier mijn gitaartjes nog maar een keertje :).

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC02170.jpg

Nice Tele, maar ook je LP met p-90's. Aparte combo qua kleuren en pickups.
Morgen ook maar ff wat pic's maken van dalle gear ;)

rickert
26 december 2008, 21:22
Toffe collectie gekke Aziaat!

barno
26 december 2008, 21:40
Was een beetje verveeld met kerstmis, dus hier mijn gitaartjes nog maar een keertje :).

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/DSC02170.jpg

werkelijk alles is goed aan deze collectie, fantastische gitaren, stuk voor stuk

Lexvandoef
26 december 2008, 23:33
werkelijk alles is goed aan deze collectie, fantastische gitaren, stuk voor stuk


Toffe collectie gekke Aziaat!


Nice Tele, maar ook je LP met p-90's. Aparte combo qua kleuren en pickups.
Morgen ook maar ff wat pic's maken van dalle gear ;)

Thnx all! Ik mis eigenlijk alleen nog een geile ES-335 en een Thinline tele met een p90 in de neck, komt nog wel. :)

Henri H
27 december 2008, 12:32
Die zwarte Strat steekt wel een beetje af he Lex?
Bij een Strat zie je het meest dat mensen toch voor een kleurtje of wit of zwart gaan.
Persoonlijk houd ik wat meer van houtkleur.
Neemt niet weg dat het wel een mooie verzameling is.

Martijn-w
27 december 2008, 12:39
Inderdaad een fijne verzameling. Een beetje zoals ik het ook wil hebben, alleen dan wil ik een rode strat ipv zwart. En nog een oranje semi-hollow gretsch. En een ES-335. Dat wordt nog flink sparen haha.
Ohja, ook nog een Guttlin haha, maar dat wordt moeilijk als barno geen serieproductie gaat beginnen :P

Kaboemba
27 december 2008, 12:47
nice!
mooie verzameling:D

hoe kan je dat eigenlijk zien ?
Ik zie alleen maar een paar halzen en bodies van de zijkant :???:

Ash ketchum
27 december 2008, 13:51
Ook maar ff een paar groepsfoto's gemaakt;
Allemaal;
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/DSC_0119.jpg?t=1230381822

De Fender-achtigen;
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/DSC_0122-1.jpg?t=1230381943

De elektrische;
http://i429.photobucket.com/albums/qq14/asch82/DSC_0136.jpg?t=1230381978
PS, 3 keer raden waar ik naar toe ben geweest afgelopen jaar

Lexvandoef
27 december 2008, 14:40
Inderdaad een fijne verzameling. Een beetje zoals ik het ook wil hebben, alleen dan wil ik een rode strat ipv zwart. En nog een oranje semi-hollow gretsch. En een ES-335. Dat wordt nog flink sparen haha.
Ohja, ook nog een Guttlin haha, maar dat wordt moeilijk als barno geen serieproductie gaat beginnen :P

Ja wat half-holle elektrische gitaartjes gaan er wel in!


Die zwarte Strat steekt wel een beetje af he Lex?
Bij een Strat zie je het meest dat mensen toch voor een kleurtje of wit of zwart gaan.
Persoonlijk houd ik wat meer van houtkleur.
Neemt niet weg dat het wel een mooie verzameling is.

Ach afsteken, ik lijkt wel een sunburst freak zo, maar eerlijk gezegd heb ik geen enkele gitaar op kleur gekozen/gekocht en vind ik eigenlijk alleen de les paul met humbuckers echt mooi. De rest had ik liever in een ander kleurtje gehad (hoewel ik er nu wel aan gewend ben), maar he, ze klinken en spelen zo tof en daarom mogen ze ook blijven :seriousf:.

@Ash, toffe gitaren man, vooral die lake placid blue Haar!

Tim..
27 december 2008, 15:08
PS, 3 keer raden waar ik naar toe ben geweest afgelopen jaar

north sea jazz?:seriousf:

ieme
27 december 2008, 15:12
PS, 3 keer raden waar ik naar toe ben geweest afgelopen jaar


de tandarts?

Ash ketchum
27 december 2008, 16:25
@ Lex; Thanks

@ Tim; Bingo

@ Ieme; Jij mag niet meer raden:angry::stop::sssh:

MauritsP
27 december 2008, 16:44
Ik ben na jaren van kopen en verkopen eindelijk weer op 2 electrische gitaren gekomen, maar het zijn wel 2 hele goede gitaren.

2004 Fender Lite Ash Telecaster-zelf een 52RI pickup in de brug gezet.
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/Cho/DSCF1019.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/Cho/DSCF1025.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/Telecatser/DSCF1518.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/Telecatser/DSCF1519.jpg

1969 Gibson SG Special-gekocht als project, moest opnieuw geboord worden voor de brug, en gelakt worden.
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/FrontFull.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1498.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1497.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1500.jpg

Ben op zoek naar een (Semi) hollow om de colectie uit te breiden. Zit te denken aan een Epiphone.
Cheers,
Maurits

Ash ketchum
27 december 2008, 16:48
1969 Gibson SG Special-gekocht als project, moest opnieuw geboord worden voor de brug, en gelakt worden.
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/FrontFull.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1498.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1497.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1500.jpg

Ben op zoek naar een (Semi) hollow om de colectie uit te breiden. Zit te denken aan een Epiphone.
Cheers,
Maurits


Coole SG, doet me denken aan de Pete Townshend Signature van een paar jaar geleden.
SG's met P-90's zijn echt de bom!

MauritsP
27 december 2008, 17:12
Dank je, ik ben er erg blij mee. Hij was ook nog eens goedkoper dan de Townshend signatures.

Tupelo
27 december 2008, 17:54
Customized Blade TS1 & Vox AC30CC2
http://img101.imageshack.us/img101/7268/p1010066dd5.jpg
Customized Höfner 457
http://img504.imageshack.us/img504/4660/p1010014sv3.jpg
Fender Telesonic
http://img338.imageshack.us/img338/7446/p1010074lp5.jpg
Pedalboard
http://img514.imageshack.us/img514/9341/p1010065qo6.jpg

Henri H
27 december 2008, 20:17
@Maurits: prachtige Tele. precies zoals tie "hoort te zijn".

Bij deze een update van mijn collectie.
JCM800 combo eruit, Strat erin.
De Richwood had ik al een paar jaar maar durfde ik niet te laten zien.
Daar heb ik nu schijt aan. ;)

http://img248.imageshack.us/img248/8763/p1020652cn3.jpg

hole
27 december 2008, 20:24
Misschien close-up van die ASS? mooie quilt!

ieme
27 december 2008, 21:08
@ Ieme; Jij mag niet meer raden:angry::stop::sssh:

aaah nog 1 keer? dan gok ik op de zwarte cross.... is dat t?

Luke-wannabe
27 december 2008, 21:28
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/FrontFull.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1498.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1497.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y284/Maurits112/SG%20Special/DSCF1500.jpg
Mooie SG! Die Wraparound maakt het echt helemaal af voor me. Super stoer! Ook cool dat het een ouwe is!

Martijn-w
27 december 2008, 21:30
Ligt het aan mij of aan de foto of zitten die elementen heel dicht tegen de snaren aan?

Guitar GoD
27 december 2008, 21:52
Ligt het aan mij of aan de foto of zitten die elementen heel dicht tegen de snaren aan?

ik denk dathet aan jou ligt. je bedoelt bij de sg neem ik aan?

Henri H
27 december 2008, 22:27
Misschien close-up van die ASS? mooie quilt!close up van de ASS (http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110773)

MauritsP
28 december 2008, 08:48
Ligt het aan mij of aan de foto of zitten die elementen heel dicht tegen de snaren aan?

Het valt erg mee, ze zitten zo'n cm. van de snaren af. Als ik eraan denk zal ik even een foto maken om te laten zien hoever ze er vanaf staan.

ieme
28 december 2008, 11:14
Het valt erg mee, ze zitten zo'n cm. van de snaren af. Als ik eraan denk zal ik even een foto maken om te laten zien hoever ze er vanaf staan.


een cm is heel veel zo'n 6 mm is gebruikelijk

MauritsP
28 december 2008, 11:30
Ik weet ook niet precies hoeveel ze er vanaf staan, ik heb de gitaar nu niet, kan best zijn dat het rond de 6 mm is.

Mike McCready
28 december 2008, 13:13
PS, 3 keer raden waar ik naar toe ben geweest afgelopen jaar[/SIZE][/COLOR]
Ikea?

.....

Martijn-w
28 december 2008, 13:29
Ik weet ook niet precies hoeveel ze er vanaf staan, ik heb de gitaar nu niet, kan best zijn dat het rond de 6 mm is.

Ja, het was gewoon gezichtsbedrog. Het leek alsof de lage e zo'n beetje op het nek-element lag. Maar dat komt door de hoek van de foto.

Wouter J
28 december 2008, 14:49
Een van de twee gitaren die ik in mijn tiener tijd flink misbruikte (de andere was mijn Rode Squier strat "De veteraan") ze heeft jarenlang bij mijn ouders op zolder gelegen en nu pas heb ik haar weer afgehaald.

Ze begon haar leven als een sunburst Peavey T-15.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0895.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0896.jpg
En in de jaren dat ik haar heb is zowat alles aan haar veranderd, de hals die ze nu heeft is krom en ik kan nu eigenlijk alleen maar slide op haar spelen. Maar toch, dit zal wel een favoriet blijven.

En hier is waar ik de graphic vandaan heb.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/YokoTsuno09.jpg

Danieldg
28 december 2008, 15:53
hoe kan je dat eigenlijk zien ?
Ik zie alleen maar een paar halzen en bodies van de zijkant :???:

Ik dacht dat de headstocks op een gitaarforum wel genoeg zouden zijn :P

Vlnr: Gibson Flying V Faded Cherry (gebouwd in oktober 2008 ), Gibson Les Paul Custom Ebony (gebouwd in augustus 1970) en als laatste m'n Gibson SG Standard Cherry (gebouwd in november 2006).

Jay75
29 december 2008, 17:42
Hier nog even mijn laatste update.
Dit is de huidige collectie, onderin mijn sig staat wat het allemaal is:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/291220081504.jpg

ieme
29 december 2008, 17:43
Hier nog even mijn laatste update.
Dit is de huidige collectie, onderin mijn sig staat wat het allemaal is:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/291220081504.jpg

erg mooi!! vooral de setzer en jazzmaster

Luke-wannabe
29 december 2008, 17:43
Zo die is snel aangevuld sinds de vorige foto!
Prima collectie trouwens. Zo zou die van mij er ook wel uit kunnen zien.

Jay75
29 december 2008, 18:27
Ja haha, maar die pond stond zo laag voor de TELE en ik had net een ES-335 verkocht, en die wilde ik eentje terug, dat is die Sheraton geworden. En die Setzer had ik ooit en miste ik dus achja...hang t liever aan de muur dan dat ik t op de bank zet :)

Mr.Fingers
29 december 2008, 18:30
:o jij koopt even snel gitaren dan dat Euroboy/Josszee van smaak kan wisselen :D

euroboy
29 december 2008, 22:00
:o jij koopt even snel gitaren dan dat Euroboy/Josszee van smaak kan wisselen :D



Haha fingers i'm reading!! Jij wil je jazzmaster toch ook wegdoen (of wou)??

Jay75
30 december 2008, 00:31
:o jij koopt even snel gitaren dan dat Euroboy/Josszee van smaak kan wisselen :D

Ik hoop dat deze collectie even zo blijft, ik kijk nog wel op marktplaats maar zie de laatste tijd niks meer wat ik nou nog niet gehad heb, of wil proberen en nog beter; Wat ik wil kopen! :)

Ik zou nog wel graag een Rickenbacker 330 of 360 erbij willen, maar nu is even de 52RI de favoriet, wat een vette gitaar is dat zeg!

nielsduursma
30 december 2008, 18:02
Epiphone acoustische (ergens uit de jaren 60/70)
Ibanez jumbo met element (nieuw)
"Rickenbacker" 330/12 (12 snarige rick-kopie)
Ibanez Artist (van '81)
Epiphone Wildcat (nieuw)
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/PC300827.jpg

En dan nog een lap steel:
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/PB260770.jpg

Martijn-w
30 december 2008, 18:07
Toffe wildcat!

Henri H
30 december 2008, 18:11
Linkshandige Artist, mooi hoor maar speel je daar rechtshandig mee?
Lijkt me vervelend/lastig met die potmeters?

robert-gitarist
30 december 2008, 18:16
Mooi, die imitatie rickenbacker! Die naturel finish maakt het echt heel fraai.

nielsduursma
30 december 2008, 18:53
Linkshandige Artist, mooi hoor maar speel je daar rechtshandig mee?
Lijkt me vervelend/lastig met die potmeters?
Yup, alles is omgezet. En het zit mij niet in de weg;)

Dankje robert-gitarist, ik ging eigenlijk voor een fireglow, maar deze vond ik ook erg gaaf, en wat boeit het kleurtje nou uiteindelijk?:D

allochthomas
2 januari 2009, 14:55
tijd voor een familie kiekje.
http://img99.imageshack.us/img99/8689/img0104hr9.jpg
van link naar rechts:
fender HW1
ibanez s2170
epiphone sg special

Mukkez
2 januari 2009, 16:26
TADAAA

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/02/1230908561-651.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1175368.html)

Mukkez
2 januari 2009, 16:28
oke, de vorige was musicstore Keulen..

dit is de mijne

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/02/1230908561-640.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1175367.html)

Mr.Fingers
2 januari 2009, 16:50
Dat sigaretje :stop::roll:


Verder wel een mooie SG! (let maar op dat j'm niet van de tafel flikkert)

Roro92
2 januari 2009, 16:55
Dan is het krak :serious.

Riky
2 januari 2009, 16:57
Dan is het krak :serious.

en dat zou jammer zijn van de sigaret!

pannekoek
2 januari 2009, 17:19
oke, de vorige was musicstore Keulen..

dit is de mijne

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/02/1230908561-640.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1175367.html)



zie ik daar nou een ritmuller amp? hahaha!

die heb ik ook!, samen met een ritmuller stratocaster pakker van de praxis :blast::blast:

koentjo
2 januari 2009, 17:42
zie ik daar nou een ritmuller amp? hahaha!

die heb ik ook!, samen met een ritmuller stratocaster pakker van de praxis :blast::blast:

begin me af te vragen hoe dat zal klinken.
kan je nog een real deal Gibson hebben, maar met een versterker van de Praxis :stop:

zeiler
2 januari 2009, 17:48
begin me af te vragen hoe dat zal klinken.
kan je nog een real deal Gibson hebben, maar met een versterker van de Praxis :stop:

en niet zomaar een real-deal Gibson :D een real-deal Gibson met een peuk tussen de snaren :D...


---

edit, was al opgemerkt :D

Mukkez
2 januari 2009, 17:49
Jup ! m'n pa heeft dat pakket ooit eens meegenomen voor 70 €uro ! :rockon:
Dit omdat er 2 snaren missten, de riem was kapot en er zat geen doos meer bij. Jup de versterker is een echte Ritmüller.

Haha, de Praxis stratocaster hangt erboven XD althans.. wat er nog van over is :seriousf:

De sigaret is natuurlijk voor de lol :P

@ Koentjo : ik heb ook een marshall hoor! hij staat voor de sg :dance: (en wat pedalen)

Mr.Fingers
4 januari 2009, 13:57
http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/IMAG0754.jpg

vlnr: Rickenbacker 4003JG, Fender '57RI Precision Bass, Fender Jazzmaster, Fender "classic '60" Telecaster, 12-string akoestische, 6-string akoestische (en een vleugje klassieke in de achtergrond).


Meer moet dat niet zijn!

Pepe
4 januari 2009, 14:07
vlnr: Rickenbacker 4003JG, Fender '57RI Precision Bass, Fender Jazzmaster, Fender "classic '60" Telecaster, 12-string akoestische, 6-string akoestische (en een vleugje klassieke in de achtergrond).


Meer moet dat niet zijn!

Jaa, mooi meneer F, keuzes met hart en ratio.
Die lijn volgend schat ik de volgende iets met een P90 in een full acoustic (een casinootje, een 125je) en daarna een 3 pickup offset in marykay white of daaromtrend.
Met de ratio waarop u uw collectie uitbreid moet u al reeds voor de zomervakantie een nieuw rekje aanschaffen.

Guitar GoD
4 januari 2009, 14:08
wat een ontzettend gave collectie. je hebt van alles wel wat!

Mr.Fingers
4 januari 2009, 14:09
Ik ben van plan om in de hoogte uit te breiden ;) (ik heb hier nog een quasi onbenutte muur).
Wat komt er nog bij: Fender Jazz-Bass, een 2e RIC (in MapleGlo), en een 335 (ik ben niet zo gecharmeerd door P90's)


@GuitarGod: dankuwel. Enne, van alles wat. een strat en (semi)hollowbody heb ik niet (meer).

Luke-wannabe
4 januari 2009, 20:57
Mooi, mr Fingers. Mooie gitaren!

3ss
5 januari 2009, 15:54
Had jij geen Epi Dot? Of heb ik het helemaal fout?

Edit: ik moet leren lezen, zag het net staan dat je hem niet meer hebt, excuses.

rickert
5 januari 2009, 16:38
Mooi, mr Fingers. Mooie gitaren!

+1, Geniale collectie!

Mr.Fingers
5 januari 2009, 17:09
Op iets langere termijn wordt die zwarte 4003 vervangen door een BurgundyGlo 4001 (effen donkerrood metallic). Verder is het zoals de heer Tekent al zei: quasi geniaal! :D

barno
5 januari 2009, 19:04
fijne kudde, Fingers. Met Rickenbacker heb ik iets raars: ik vind de gitaren geniaal qua vormgeving, alleen de klank (die toch tamelijk onmiskenbaar is) is mijn ding niet. En sinds ik onlangs nog es de Whodads zag, begint er zich ook een milde vorm van GAS te onwikkelen voor jazzmasters (al spelen die gasten mss op Jaguars? ken nooit het verschil)

Mufftin
5 januari 2009, 22:04
mijn 2 electrische:

Squier stratocaster en Gibson SG

http://94.100.113.158/453250001-453300000/453277501-453277600/453277522_5_mUle.jpeg

Mr.Fingers
5 januari 2009, 22:17
fijne kudde, Fingers. Met Rickenbacker heb ik iets raars: ik vind de gitaren geniaal qua vormgeving, alleen de klank (die toch tamelijk onmiskenbaar is) is mijn ding niet. En sinds ik onlangs nog es de Whodads zag, begint er zich ook een milde vorm van GAS te onwikkelen voor jazzmasters (al spelen die gasten mss op Jaguars? ken nooit het verschil)

Bij bassen valt de rickenbackerklank wel mee, een beetje tussen een Fender P en een Musicman in. En the Whodadsgitarist (Steven Janssens) speelt op een sunburst 1966 Fender Jazzmaster (met blockinlays & binding) ;)