PDA

View Full Version : Post je collectie



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51

Dweezman
6 november 2007, 21:46
r.e.s.p.e.t.c!

Saf
6 november 2007, 21:55
ik werk ook, zoek veel, ruil vrij goed en handel ook maar mijn collectie bestaat hoewel uit veel gitaren (zie twee pagina's terug) maar niet uit zulk mooi spul. Ben een jaartje ouder als jij dus ik had toch al wat bij elkaar moeten hebben. Of ik moet gewoon op mijn twee oude fenders na alles verkopen en dan weer opnieuw gaan beginnen. Heb ik wel weer budget.

Zou ik zelf niet voor gibson gaan maar das persoonlijk. Die collectie is zeker de shit gek.

zeppo
6 november 2007, 22:19
ik mag van mezelf géén gitaren meer kopen
Watje! Wees een vent, en durf tegen jezelf in te gaan!
Wees sterk, daag 'm uit. Koop maar eens iets heel moois, en zie dan eens of hij het lef heeft om te protesteren!

Ik heb hetzelfde stemmetje, maar af en toe staat de muziek zo hard dat ik het even niet hoor.

Dirkdewaard
6 november 2007, 22:33
dirk,
all gold, BKP90's

klinkt dan nou heel andere dan gewone P90's?
en/of heel anders dan pafs?

lekker ingewikkelde vraag :D

Ik ga het proberen:

disclaimer: Het probleem is dat je in een humbucker gitaar geen p90 kan stoppen en andersom om het precies te vergelijken. Naar mijn mening klinkt iedere gitaar heel anders met dezelfde elementen.

Een paf en een goede P90 ontlopen elkaar niet zoveel.
De BK zijn echt goede pickups, maar wel alleen in deze gitaar.
Ik heb ze in 3 gitaren gehad, ze waren niet slecht maar ook niet geniaal.
Helaas ben ik niet zo goed in "tone" beschrijvingen, maar een BK is vaak wat voller, meer blues, rommelig maar op een goede manier.

Dirkdewaard
6 november 2007, 22:34
Iedereen bedankt voor de positieve opmerkingen trouwens!!!!!

Mr.Fingers, ja je zat een beetje eng dichtbij!

Yannicks
6 november 2007, 22:40
Niet slecht,



http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/fam1.jpg

Die DC, man, jezus, fap fap fap.

bass blom
6 november 2007, 22:40
Ik ga het proberen:

disclaimer: Het probleem is dat je in een humbucker gitaar geen p90 kan stoppen en andersom om het precies te vergelijken. Naar mijn mening klinkt iedere gitaar heel anders met dezelfde elementen.

Een paf en een goede P90 ontlopen elkaar niet zoveel.
De BK zijn echt goede pickups, maar wel alleen in deze gitaar.
Ik heb ze in 3 gitaren gehad, ze waren niet slecht maar ook niet geniaal.
Helaas ben ik niet zo goed in "tone" beschrijvingen, maar een BK is vaak wat voller, meer blues, rommelig maar op een goede manier.

bedankt, goed verhaal in ieder geval.
ik zit met het probleem dat ik nu pas ontdek dat ik toch eigenlijk een P90 man ben, vandaar.
P90's in humsize denk ik dan aan voor de custom en daar ik er een stel zag op jouw plaatje...
het komt door mijn SG met P90's
maar ik hoor dan zeggen, die SG is een heel andere gitaar dan die les paul.
verwarring en vertwijfeling alom hierzo dus :chicken:

2350
6 november 2007, 22:50
@ Bass, blijf met je soldeerbout van je custom af!!!!
P90 zijn stoer maar koop er maar lekker een gitaar omheen.
Spaar maar lekker voor een R4, dan ben je klaar.

@Dirk: aha, Dutch53lp gevonden....

P@ul

Dirkdewaard
6 november 2007, 22:51
bedankt, goed verhaal in ieder geval.
ik zit met het probleem dat ik nu pas ontdek dat ik toch eigenlijk een P90 man ben, vandaar.
P90's in humsize denk ik dan aan voor de custom en daar ik er een stel zag op jouw plaatje...
het komt door mijn SG met P90's
maar ik hoor dan zeggen, die SG is een heel andere gitaar dan die les paul.
verwarring en vertwijfeling alom hierzo dus :chicken:

Ik begrijp het, geloof me.

Zodra mijn Dr. V's binnen zijn gooi ik de BK's een keer in mij SG,
dat lijkt me ook wel eens leuk om te proberen.

bass blom
6 november 2007, 22:56
@ Bass, blijf met je soldeerbout van je custom af!!!!
P90 zijn stoer maar koop er maar lekker een gitaar omheen.
Spaar maar lekker voor een R4, dan ben je klaar.

@Dirk: aha, Dutch53lp gevonden....

P@ul

hehe, heb je zeker gemist dat ik ze er van de zomer uitgehaald heb en in een pannetje hete bijenwas heb gedaan?
was wel een knikkende knietjes gebeuren pffff.
heb dat ding al sinds april 76 :chicken:

maar wees gerust, ik doe geen onbezonnen dingen
behalve dan 2 gibsuns kopen voor 2 appels en 2 eieren ;)

donderdag ga ik eerst een stukje van de frets van de SG af laten vlakken, zijn me veel te hoog.
dan donderdagavond oefenen met de SG EN de LP
vandaar zien we verder.

Orpheo
6 november 2007, 23:10
@ Bass, blijf met je soldeerbout van je custom af!!!!
P90 zijn stoer maar koop er maar lekker een gitaar omheen.
Spaar maar lekker voor een R4, dan ben je klaar.

@Dirk: aha, Dutch53lp gevonden....

P@ul

heb je wel eens voor de gein gezien wat ik doe met mijn '76 custom?;)

Hollemans
7 november 2007, 08:46
Ik hoop dit keer geen 'zoek' plaatje.... :stop:
http://img260.imageshack.us/img260/3392/gearjbr019ti1.jpg

Wat kost die linker nou? Zo'n ZZtop gitaar :zz:

Yamhammer_71
7 november 2007, 08:58
Dirk, die 1953-Goldtop WTF, krankzinnigheid :o

ZEER verslavende collectie, een van de mooisten (zo niet de mooiste) van heel gitaarnet vind ik...daar kun je 'u' tegen zeggen!

Bart_Blueprint
7 november 2007, 09:50
@ JeeBee:

Hoe klinkt die nieuwe Laney nou? Laatst in de Gitarist een artikel over gelezen. Lijkt mij wel een interessante amp eigenlijk! Maar heb em verder nog nooit bespeeld en weet ook niet hoe die klinkt. Heb je evt iets van een sampletje ofzo? :D

Mr.Fingers
7 november 2007, 09:51
Iedereen bedankt voor de positieve opmerkingen trouwens!!!!!

Mr.Fingers, ja je zat een beetje eng dichtbij!

De 335 deed me erg sterk aan de 335 van Clapton in de Cream-tijd denken (heb jaren op die gitaar geGASt), en dan nu te horen krijgen dat de jouwe er maar 15 nummers vanaf ligt :o Die heeft waarschijnlijk in de gibsonfabriek nog in hetzelfde rek gestaan als die van Clapton (nu niet dat ik Clapton zo geweldig vind, maar toch)

2350
7 november 2007, 12:21
@ Orpheo,

Ja, dat heb ik gezien..... Bij jou heb ik de moed al opgegeven.
Voor jouw zou ik een uitzondering maken en voor één keer iets anders doen met die gitaar dan erop spelen.




















Jou ermee slaan. :-)

nielsduursma
7 november 2007, 12:53
Hier mijn collectie:
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/dedrie.jpg

vlnr:
Epiphone akoustische uit de jaren 60 of begin 70's, dat heb ik nog niet kunnen achterhalen. [edit] Net als de Ibanez van m'n pa geerfd

Epiphone Wildcat.

Ibanez Artist uit februarie (leuk dat soort onnozele details:D) 1981, lijkt linkshandig, maar is rechtshandig. Heb 'm van m'n pa geerfd en die was links, nu is 'ie dus omgezet.

Deze 3 worden verreweg 't meest gebruikt.
Verder heb ik nog een nylonsnarige en een squier strat, maar die zijn niet echt de moeite waard om te plaatsen.

drap
7 november 2007, 13:16
De 335 deed me erg sterk aan de 335 van Clapton in de Cream-tijd denken (heb jaren op die gitaar geGASt), en dan nu te horen krijgen dat de jouwe er maar 15 nummers vanaf ligt :o Die heeft waarschijnlijk in de gibsonfabriek nog in hetzelfde rek gestaan als die van Clapton (nu niet dat ik Clapton zo geweldig vind, maar toch)

Je hebt het niet van mij hoor, maar het scheen dat Clapton ook gewoon door neus en mond ademde. Net als wij!!! :o

Luke-wannabe
7 november 2007, 13:16
Vette collectie, Niels!

cas121
7 november 2007, 13:29
Heb je nog een betere foto van die artist? Mooie top zit daarop.

E-J
7 november 2007, 13:46
Erg gaaf Niels :) Heel erg veelzijdig setje...

Mr.Fingers
7 november 2007, 14:31
Je hebt het niet van mij hoor, maar het scheen dat Clapton ook gewoon door neus en mond ademde. Net als wij!!! :o


Straffer nog... Hij doet het nog altijd...


maar ik bedoel gewoon, na die van Chuck Berry misschien is het de beroemdste es335 die er bestaat, en als er dan iemand op het forum een "identiek" exemplaar heeft, bijna dezelfde serial no trouwens ook, vind ik dat toch wel straf.

drap
7 november 2007, 14:34
Hij schijnt nu zelfs nog beter door z'n neus te kunnen ademen dan vroeger, how about that! Naar het schijnt heeft ie dan ook bijna geen tussenschotje meer, geen idee hoe dat komt.

En Niels, mooi setje jong! Vooral die Ibanez. Wees er zuinig op.

JeroenSchaaf
7 november 2007, 14:39
Mooie Ibanez!!!

Wat drap al zegt zuinig op zijn!

Yamhammer_71
7 november 2007, 15:12
Zeldzame gitaar die Ibanez Artist!

Ik ben er nog een tijdje op zoek naar geweest, maar dat viel vies tegen. Heb desondanks een tijdje terug met veel geluk nog een Japanse Yamaha FG-180 red label (1969) aan kunnen schaffen voor mn akoestische collectie, mn oude liefde die ik ooit heb verkocht en sinds een jaartje weer heb...:)
Die dingen vind je vreemdgenoeg nauwelijks meer, maar ik hoop ooit nog een FG-300 op de kop te tikken.

zeppo
7 november 2007, 15:56
maar ik hoop ooit nog een FG-300 op de kop te tikken.
Staan met regelmaat op EBay hoor, orde grootte $300-$400.

2350
7 november 2007, 16:01
Artist struikel je ook over. Ik weet er wel een stuk of 15 te koop........

Ondergewaardeerde gitaar.

Yamhammer_71
7 november 2007, 17:04
Staan met regelmaat op EBay hoor, orde grootte $300-$400.

Klopt, maar ik koop nooit via ebay. Er is een tijd geweest dat ik die oude Yamaha's verzamelde en daarin een soort 'handeltje' had (totaal een stuk of 10 verschillende gehad, gekocht en verkocht) en nu nog 3 over, waaronder die FG 180. Wat ik merk is dat ze de laatste tijd nauwelijks tot niet meer op marktplaats e.d voorkomen, een paar jaar geleden nog wel. Heel vreemd eigenlijk, alsof men plotseling weet wat men in handen heeft. Toendertijd aasde ik op die dingen (vooral op de eerste FG's uit Japan, niet uit Taiwan) maar de laatste tijd steek ik meer tijd in electrisch en kijk regelmatig nog op marktplaats voor die oude Yamaha's, maar dat valt sinds ca. een jaar heel erg vies tegen...zeer weinig aanbod meer op de Nederlandse markt.

2350
7 november 2007, 18:01
@ Yamhammer:

Ik heb een Japanse 300 en een niet-Japanse 410a. (Dacht dat die uit Korea kwam en niet uit Taiwan maar daar ben ik niet zeker van.) Ik geef toch de voorkeur aan mijn 410 als ik moet kiezen als kampvuurgitaartje.

P@ul

Yannicks
7 november 2007, 22:53
Hier mijn collectie:
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/dedrie.jpg

vlnr:
Epiphone akoustische uit de jaren 60 of begin 70's, dat heb ik nog niet kunnen achterhalen. [edit] Net als de Ibanez van m'n pa geerfd

Epiphone Wildcat.

Ibanez Artist uit februarie (leuk dat soort onnozele details:D) 1981, lijkt linkshandig, maar is rechtshandig. Heb 'm van m'n pa geerfd en die was links, nu is 'ie dus omgezet.

Deze 3 worden verreweg 't meest gebruikt.
Verder heb ik nog een nylonsnarige en een squier strat, maar die zijn niet echt de moeite waard om te plaatsen.

Heb je nog wat foto's van die Ibanez? Mooi ding zeg!

tonyk
8 november 2007, 00:04
http://www.mijnalbum.nl/Album=EELOTWDC
jazzmaster 62 en 63 zijn gerefinished

Orpheo
8 november 2007, 00:12
pff was daar de ophef over? een LPtje, niet eens een mooie, en een hoop fenders? liever een BFG, dan die hele set.



edit; doe maar wel die set; verkoop ik de meuk, en koop ik er leuke gitaren van.

zeppo
8 november 2007, 00:12
http://www.mijnalbum.nl/Album=EELOTWDC
jazzmaster 62 en 63 zijn gerefinished
Dank,

het is altijd leuk om naar zoiets ontzettend moois te kijken!

JeeBee
8 november 2007, 00:31
pff was daar de ophef over? een LPtje, niet eens een mooie, en een hoop fenders? liever een BFG, dan die hele set.



edit; doe maar wel die set; verkoop ik de meuk, en koop ik er leuke gitaren van.

man, man, man, wat een kortzichtige reactie.

bass blom
8 november 2007, 00:31
pff was daar de ophef over? een LPtje, niet eens een mooie, en een hoop fenders? liever een BFG, dan die hele set.



edit; doe maar wel die set; verkoop ik de meuk, en koop ik er leuke gitaren van.

een LPtje :o van 19 fucking 55 man lul :D

Orpheo
8 november 2007, 00:36
man, man, man, wat een kortzichtige reactie.

hoezo kortzichtig? er werd een paar dagen geleden megaveel ophef over gemaakt, maar ik krijg er geen (spreekwoordelijke!) stijve piemel van. ik vind fenders ronduit klote, hoe duur, oud of 'customshopperig' ze zijn, en de custom met de p90/alnicoV pickupconfiguratie vind ik helemaal een onding; het ZIET er niet uit, en klinkt veel te donker en modderig voor me; ik kan er niks mee. maar als 't dat nog niet eens is, is het wel de looks. wat een lelijk ding word de LP daardoor. IK vind zelfs de rickenbacker frying pan dan zelfs mooier.

Hoezo kortzichtig? geef mij maar een toffe custom of studio met ebben toets en een set dimarzio air nortons of bareknuckles. ben ik voor 1/10, wellicht 1/20 of 1/100 van die set klaar.



edit: ja, eerder 1/100e dan 1/10.

Orpheo
8 november 2007, 00:37
een LPtje :o van 19 fucking 55 man lul :D

jij zou moeten weten toch dat jaar mij niks uitmaakt, als het maar klinkt. Kom op; ik heb 2 (3e op komst) warmoth's met BOLT ON NECKS, rio halzen, korina back. hoe Les paul is dat qua specs? en hoe LP is dat qua TOONNNEEE?

ik bedoel maar. ik denk dat een warmoth LP met rio hals en toets en vaste brug en 2 leuke pafjes (jou pafjes, dammnnnnnnn) verdomd goed kan klinken, en in de buurt kan komen van een ouwe LP.

edit: denk ik niet. weet ik haast zeker :)

Butger
8 november 2007, 00:40
Alle mensen met een LP moeten nu naar bed

bass blom
8 november 2007, 00:42
ik zou ook nooit het geld voor zo'n ding geven wat er vandaag de dag voor wordt gevraagd.

als ik er als baby 1 van mijn oma/opa/oom/vader had gekregen zou ik wel erg glimmen nu :D

of hem al een verkocht hebben :dontgeti:

ja, mijn pafjes zijn damned lekker..

maar die frets van je warmoths zou ik toch iets aan doen.

Dirkdewaard
8 november 2007, 00:43
Je laat je wel een beetje kennen Orpheo.

Ieder zijn ding, wat je zegt.
Maar om het nu te gaan afkraken is eigenlijk een beetje sneu.

Orpheo
8 november 2007, 00:49
Je laat je wel een beetje kennen Orpheo.

Ieder zijn ding, wat je zegt.
Maar om het nu te gaan afkraken is eigenlijk een beetje sneu.

nee, eerst zeg ik alleen dat ik de ophef niet snap, en het niet mijn ding is. later word daar een opmerking over gemaakt, en leg ik dat uit. wellicht iets te heftig, maar tja... sommigen vinden het nodig mij af te kraken omdat ik (nu) 7 LP's heb. maar over 7 strats/fenders word niet gemiept... ik zie die logica niet helemaal.

bass blom
8 november 2007, 00:52
het zal leuk zijn eens een middagje, 10 man, 10 LP's en 10 blinddoeken.

daarna wordt ze een oraal examen afgenomen.
door forumdames, mogen ook de lelijksten zijn want die mannen zien ze toch niet :D

JeeBee
8 november 2007, 00:59
nee, eerst zeg ik alleen dat ik de ophef niet snap, en het niet mijn ding is. later word daar een opmerking over gemaakt, en leg ik dat uit. wellicht iets te heftig, maar tja... sommigen vinden het nodig mij af te kraken omdat ik (nu) 7 LP's heb. maar over 7 strats/fenders word niet gemiept... ik zie die logica niet helemaal.

Ff bij de feiten blijven. Je kraakt alle Fenders af (alle Fenders vind je klote). Je kraakt de mans collectie af ('meuk' is wat anders dan dat is mijn ding niet) omdat de looks en sound van die gitaren je niet aanstaan. Da's voor een verzamelaar van dit soort zeldzame oude gitaren echter vaak niet hét criterium.
Niemand kraakt toch hier jouw voorkeur voor LP's af? Als ik jouw reactie kortzichtig noem druk ik me genuanceerd uit. LP's zijn mooie gitaren (niet allemaal), maar er is zeker meer onder de zon.

Luke-wannabe
8 november 2007, 01:06
http://www.mijnalbum.nl/Album=EELOTWDC
jazzmaster 62 en 63 zijn gerefinished
Echt serieus wat een prachtige collectie! Zwaar mooi! Ik vind die 64/65 strat erg mooi. Die 'Bullseye' burst vind ik wel wat hebben.

Kakihara
8 november 2007, 07:37
http://www.mijnalbum.nl/Album=EELOTWDC
jazzmaster 62 en 63 zijn gerefinished
:o die witte Jazzmaster !! Wat een geil ding ! Pure seks ! :o

Blend
8 november 2007, 08:38
pff was daar de ophef over? een LPtje, niet eens een mooie, en een hoop fenders? liever een BFG, dan die hele set.



edit; doe maar wel die set; verkoop ik de meuk, en koop ik er leuke gitaren van.

beetje flauwe reactie. cool voor je dat jij tig gibsons heb, maar eerlijk gezegd vind ik JOUW collectie pas saai. Ik kan me niet voorstellen dat je zó goed kan spelen dat je écht al die gibsons 'waard' bent. maar goed, als jij lekker 7 bijna dezelfde gitaren wil, vooral jouw feesje.

Dirkdewaard
8 november 2007, 08:55
nee, eerst zeg ik alleen dat ik de ophef niet snap, en het niet mijn ding is. later word daar een opmerking over gemaakt, en leg ik dat uit. wellicht iets te heftig, maar tja... sommigen vinden het nodig mij af te kraken omdat ik (nu) 7 LP's heb. maar over 7 strats/fenders word niet gemiept... ik zie die logica niet helemaal.

Je snapt het niet en je ziet de logica niet, maar dat geeft niet. Komt nog wel.

Je weet zelf dat een verzameling heel persoonlijk is. Dit is een verzameling waar jij en ik alleen nog maar van kunnen dromen, ook al hou ik niet van fender.

Ik ben blij dat jij blij bent met je 12 paarse koala-houten gitaren, maar sommige mensen houden meer van vintage. Ieder z'n ding.

cas121
8 november 2007, 09:00
Ik ben blij dat jij blij bent met je 12 paarse koala-houten gitaren


made my day hahahahaha

drap
8 november 2007, 09:13
pff was daar de ophef over? een LPtje, niet eens een mooie, en een hoop fenders? liever een BFG, dan die hele set.



edit; doe maar wel die set; verkoop ik de meuk, en koop ik er leuke gitaren van.

Orph, grow up man... Soms ben je net een groot kind.

grayfink
8 november 2007, 09:25
Wat een jaloersmakend prachtig mooie collectie van tonyk!!!

Waarom win ik nou nooit eens de staatsloterij??? Misschien toch maar eens een lot kopen.

Veekeren
8 november 2007, 10:00
Ik vind niet alles in de collectie even boeiend, ik ben dan ook geen stratman, maar er zit wel wat ongelooflijk moois tussen! Een tijdje geleden zag ik al zo'n prachtige spierwitte Jazzmaster op internet, zoiets moet er toch ooit komen...

Btw, Tony, wat bracht je er toe de foto's nu toch te plaatsen? Woog het gevaar van bekendheid van de collectie niet op tegen de aandacht die je er door zou krijgen ;)?

Orpheo
8 november 2007, 11:13
Orph, grow up man... Soms ben je net een groot kind.

en hoe noemen we een groot kind..? oh ja, volwassen.

drap
8 november 2007, 11:15
en hoe noemen we een groot kind..? oh ja, volwassen.

Ik meen het Orph hoor. Je zit je af te reageren op iemand die helemaal niks aan jouw frustraties kan doen. Daarbij, je vindt het zelf ook niet leuk toch als het bij jou gebeurt?

JeroenSchaaf
8 november 2007, 11:20
tonyk, Mooie collectie! heb net me toetesenbord weer droog moeten maken!

Luke-wannabe
8 november 2007, 11:23
tonyk, Mooie collectie! heb net me toetesenbord weer droog moeten maken!
Sick (+123456789)

JeroenSchaaf
8 november 2007, 11:27
Jah zo kun je het ook lezen ;)

Ik bedoel van het kwijlen :soul:

Luke-wannabe
8 november 2007, 11:31
:seriousf: Ik dacht van het fappen

JeroenSchaaf
8 november 2007, 11:39
Haha, nee dat nog net niet ;) :satisfie: ....

Mischien vanavond stil en stiekum op me kamer:speed:

Luke-wannabe
8 november 2007, 11:39
Okee da's dus wel sick

JeroenSchaaf
8 november 2007, 11:53
Ontopic!
Welke bulls eye sunnburst vond jij mooi dan ? Luke wannebe?

Offtopic!
Dat is het zeker!

G.G.
8 november 2007, 12:29
Tonyk. Geweldige collectie. Met name de oudere strats kan ik wel waarderen.

Dit vind ik wel vreemd:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJEBJCEE.jpg

Ik dacht dat de Veneerboard halzen gewoon 1delig waren , waarbij in de hals een radius aangebracht werd en daarop het fineer. Maar hier lijkt hel wel een esdoorn hals, een esdoorn toets (losse toets erop geplakt) en daaroverheen een laagje Rosewood.

Nooit geweten dat ze dat zo deden. Verklaard wel de afwezigheid van de skunkstripe.

Saf
8 november 2007, 13:27
@tonyk,

Wat een ongelooflijk vette verzameling vooral die longhorn vind ik echt de shit. die zijn zo gaaf in die afgespeelde staat. Gaaf dat je ook niet alleen maar strats of lp's hebt maar ook wat anders. Die jag is ook fantastisch.

Luke-wannabe
8 november 2007, 13:57
Ontopic!
Welke bulls eye sunnburst vond jij mooi dan ? Luke wannAbe?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXG7LOQV.jpg
Bij deze zie je het erg goed. Het heet niet per sé een bullseye burst, maar deze wel. Dit word zo genoemd omdat het meer 'rondjes' zijn (zwart en rood) in plaats van mooi in elkaar overlopende kleuren. Dit zie je voornamelijk bij strats van 1964 en 1965 geloof ik. Dit kwam omdat ze toen anders lakten, en met mate ze ouder werden ging dat er zo uit zien. Veel mensen vinden het niet mooi, maar ik vind het eigenlijk wel wat hebben!

JeroenSchaaf
8 november 2007, 15:39
Exuses ;)

Jah vind het persoonlijk minder mooi, doe mij maar een 2 tone sunburst! op een stratje:D

crazylay
8 november 2007, 15:42
http://marcoluten.com/DSC00445.JPG
Mijn collectie

Tankman
8 november 2007, 15:48
Mijn Ibanez RG (onbekend model). Vond hem in een schuurtje bij mijn neef. Had hem toen nog opgeknapt. Hij heeft nu alleen nog nieuwe pickups nodig. Hij is 15+ jaar oud. Zoveel weet ik ervan.
http://i88.photobucket.com/albums/k193/Tankman_04/DSC00364.jpg

Mijn PRS Tremonti SE, die gestolen was, gevonden, en nu naar 4 maanden weer thuis. Mijn liefje.
http://i88.photobucket.com/albums/k193/Tankman_04/P8130111.jpg

Luke-wannabe
8 november 2007, 16:09
Exuses ;)

Jah vind het persoonlijk minder mooi, doe mij maar een 2 tone sunburst! op een stratje:D
Jah die heb ik dan :D

@ Tankman: Flex dat je m terug hebt man!

marter544
8 november 2007, 16:50
Mijn Ibanez RG (onbekend model). Vond hem in een schuurtje bij mijn neef. Had hem toen nog opgeknapt. Hij heeft nu alleen nog nieuwe pickups nodig. Hij is 15+ jaar oud. Zoveel weet ik ervan.
http://i88.photobucket.com/albums/k193/Tankman_04/DSC00364.jpg

Mijn PRS Tremonti SE, die gestolen was, gevonden, en nu naar 4 maanden weer thuis. Mijn liefje.
http://i88.photobucket.com/albums/k193/Tankman_04/P8130111.jpg

Vette collectie! Simpel, maar mooi! Ik denk dat die Ibanez een vroege RG550 is.. Die heet tegenwoordig RG1550 en gaan als prestige over de bank. Even goed laten afstellen en je hebt een topgitaar! (en mooier dan je PRS imo :sssh: )

Orpheo
8 november 2007, 17:43
Ik meen het Orph hoor. Je zit je af te reageren op iemand die helemaal niks aan jouw frustraties kan doen. Daarbij, je vindt het zelf ook niet leuk toch als het bij jou gebeurt?

nee, maar gebeurd wel, met jou (en anderen) in de voorhoede. Ik geef niet af op de collectie; als iemand dat mooi vind, ok. maar ik kan me niet voorstellen dat DAAR nu al die ophef over ging. Kom op, wat fendertjes en een les paultje...

trouwens, dit is bulls eye burst:
http://www.freewebs.com/guitarbuilding/DSCF2440_gimped4.JPG

drap
8 november 2007, 17:49
Ho ff Orph hoor. Ik heb nooit op jouw collectie afgegeven, noch op die van iemand anders. De discussie laatst ging ook over heel iets anders en ook daarin heb ik je verder helemaal niet aangevallen en heb zelfs behoorlijk genuanceerd. Je opmerking richting TonyK is gewoon kinderachtig en die gozer kan helemaal niks doen aan jouw frustraties. Als je die richting mijn kant hebt, zoals je aangeeft, plaats ze dan ook naar mij toe. Soms is gewoon toegeven of sorry zeggen helemaal niet zo erg hoor. Kan ook opluchten, echt.

En beweren dat je niet afgeeft, moet ik de betreffende post nog ff aanhalen? Kom op Orph, nergens voor nodig dit.

rickert
8 november 2007, 18:05
Ik vind het een beetje uit de hoogte als je "wat fendertjes en een les paultje" zegt....

Axelll
8 november 2007, 18:08
Ik vind het een beetje uit de hoogte als je "wat fendertjes en een les paultje" zegt....

Echt niet het gaat hier toch alleen maar om super mooie vitage fenders. Dat is niks vergeleken bij Warmoth (natuurlijk).

Kim Wilson
8 november 2007, 18:09
Ik vind het een beetje uit de hoogte als je "wat fendertjes en een les paultje" zegt....
Dat vind ik ook. Orph heeft ook maar een stelletje Les Pauls, waarvan ook nog een paar crappy kopieën ook...

'66 special
8 november 2007, 18:10
Dat vind ik ook. Orph heeft ook maar een stelletje Les Pauls, waarvan ook nog een paar crappy kopieën ook...
Heren, heren het blijven allemaal slappe aftreksels van de enige echte Bigsby/Travis gitaar :D .

rickert
8 november 2007, 18:16
Echt niet het gaat hier toch alleen maar om super mooie vitage fenders. Dat is niks vergeleken bij Warmoth (natuurlijk).

Dan klopt het toch wat ik zeg:p

Luke-wannabe
8 november 2007, 18:47
trouwens, dit is bulls eye burst:
http://www.freewebs.com/guitarbuilding/DSCF2440_gimped4.JPG
Wat ik net zei word ook Bullseye burst genoemd.

Mr.Fingers
8 november 2007, 18:52
Heren, heren het blijven allemaal slappe aftreksels van de enige echte Bigsby/Travis gitaar :D .

http://www.guitarraonline.com.ar/genealogia/19331949/bigsby_merle_travis.gif

Ziet er imho spuuglelijk uit, die Merle-Travis gitaar, maar je ziet duidelijk waar Les Paul & de Stratocaster de boter hebben gehaald

JeeBee
8 november 2007, 21:14
Dat vind ik ook. Orph heeft ook maar een stelletje Les Pauls, waarvan ook nog een paar crappy kopieën ook...

Zucht..... 8)

koennie
8 november 2007, 21:26
Mijn Ibanez RG (onbekend model). Vond hem in een schuurtje bij mijn neef. Had hem toen nog opgeknapt. Hij heeft nu alleen nog nieuwe pickups nodig. Hij is 15+ jaar oud. Zoveel weet ik ervan.
http://i88.photobucket.com/albums/k193/Tankman_04/DSC00364.jpg

Mijn PRS Tremonti SE, die gestolen was, gevonden, en nu naar 4 maanden weer thuis. Mijn liefje.
[IMG]plaatje

zo'n RG heb ik ook! das een RG550 de mijne is uit 1987 en heb hem voor 140 eu gekocht. Die dingen zijn echt supergoed, mooi hout, lekkere dunne neck, EDGE tremolo (de beste ooit van ibanez) en grover tuners.


hier de mijne (inmiddels wel met GFS cruchy paf)
http://i129.photobucket.com/albums/p229/koennie_album/gitaren/IMG_8192.jpg

goed dat je je tremonti terug hebt! heb je de dief nog een klap kunnen verkopen?

Lexvandoef
8 november 2007, 21:51
Mooi dat je je PRS terug hebt, via de politie teruggekregen of toevallig via via?

tonyk
8 november 2007, 22:43
Lex, heb je ooit wel eens gekeken bij :
http://www.synergyguitars.com/nik-huber-guitars/nik-huber-dolphin-guitars-gallery.htm
Ik was bij Bob de Jong in Leeuwarden en die had een prachtige goudkleurige Huber Dolphin gitaar met 2 cremekleurige p90's, speelde en klonk fantastisch.

Tin
8 november 2007, 22:47
zo'n RG heb ik ook! das een RG550 de mijne is uit 1987 en heb hem voor 140 eu gekocht. Die dingen zijn echt supergoed, mooi hout, lekkere dunne neck, EDGE tremolo (de beste ooit van ibanez) en grover tuners.
?

Er zitten toch Gotoh tuners op japanse rg's?

bass blom
8 november 2007, 23:28
woon jij in het noorden tony? :o

oei, kom je een keer buurten met die custom dan? :D
vergelijkend warenonderzoekje, opnemen, lachen :cheerup:

Orpheo
8 november 2007, 23:49
Echt niet het gaat hier toch alleen maar om super mooie vitage fenders. Dat is niks vergeleken bij Warmoth (natuurlijk).

fuck warmoth wat dit betreft. Ik vind fenders klote. ik vind ze lelijk qua looks en qua sound. strats, teles, en de overtreffende trap: jazzmasters en jaguars. Mijn hemel, wat lelijk. dat iemand ooit zoiets lelijks heeft kunnen ontwerpen... Dat is niet uit de hoogte doen, dat is mijn mening geven.

@ kim wilson: ik heb ze verkocht. ik heb nu alleen 'maar' 5 gibson les pauls en 3 warmoth les pauls, tenzij je de warmoths crappy kopieen vindt, en mocht je dat vinden, zegt dat meer over jou smaak (met je voorliefde voor fenders) dan de mijne.

Lexvandoef
9 november 2007, 00:03
Lex, heb je ooit wel eens gekeken bij :
http://www.synergyguitars.com/nik-huber-guitars/nik-huber-dolphin-guitars-gallery.htm
Ik was bij Bob de Jong in Leeuwarden en die had een prachtige goudkleurige Huber Dolphin gitaar met 2 cremekleurige p90's, speelde en klonk fantastisch.

thnx voor de tip, maar Leeuwarden is iets te ver weg voor mij :( en bovendien is mijn budget doordat ik ga verhuizen even niet van nik huber grootte zeg maar ;)

@orpheo, je kan je mening ook wat subtieler geven, als je het namelijk zo verwoordt klinkt het gewoon enorm uit de hoogte en asociaal.

Orpheo
9 november 2007, 00:08
@orpheo, je kan je mening ook wat subtieler geven, als je het namelijk zo verwoordt klinkt het gewoon enorm uit de hoogte en asociaal.

ach, wellicht is het dat ook. sinds wanneer hebben forumleden moeite met ascociaal gedrag en een grote bek? als ik iets zeg, mijn mening geef, of even een nieuw stukje gear laat zien, word ik weggehoond. Mag ik dan tegenvuur geven?
















maar dan nog... fenders.... FnaRK heeft gelijk; het zijn lelijke klotedingen...

almarvk
9 november 2007, 00:11
In offtopic mag je doen en laten wat je wilt, maar hier mag je ook wel een ander forumlid in z'n waarde laten. Het is jou mening en dat moet je hier niet posten als een zogenaamde feit.

JeeBee
9 november 2007, 00:13
ach, wellicht is het dat ook. sinds wanneer hebben forumleden moeite met ascociaal gedrag en een grote bek? als ik iets zeg, mijn mening geef, of even een nieuw stukje gear laat zien, word ik weggehoond. Mag ik dan tegenvuur geven?
maar dan nog... fenders.... FnaRK heeft gelijk; het zijn lelijke klotedingen...

Ik denk dat ik nu toch wel weet hoe het komt.....

Lange Tenen

Het vermoeden bestond al langer, maar nu is er ook fysiek bewijs voor gevonden; Sommige mensen hebben inderdaad langere tenen dan anderen.

Spectaculaire ontdekking

Uit onderzoek is gebleken dat een deel van de mensen inderdaad significant langere tenen hebben dan anderen.

Vermoedelijke oorzaken

Vermoed wordt een tweetal oorzaken:
De tenen zouden een compensatie zijn voor het gewicht van de betonnen plaat voor het hoofd. De tenen zouden extra springkracht geven om uit hun vel te springen. Bij kangoeroes is al vastgesteld dat de grote voeten de springkracht vergroten.

TimmU
9 november 2007, 00:29
maar dan nog... fenders.... FnaRK heeft gelijk; het zijn lelijke klotedingen...
Mag ik dan nu even een momentje. om je een klootzak te noemen, en om je even te beledigen van minderwaardigheid tegenover anderen. Ik vind het niet kunnen dat je zomaar een Fender een lelijk kloteding noemt. een mening is oké, mij best. als jij ze niet lekker vind klinken of spelen , dan is dat jouw keus. Maar om zomaar in het wildeweg dingen te roepen, of je mening niet te onderbouwen , dan vind ik het regelrechte onzin.
En ja, ik ben een strat man. Dus?
Hoor je mij hier keihard roepen dat ik elke les paul die hier rondzwerft een lelijk kloteding vind?
Dat heet een beetje respect, Orpheo.

paulbekkers
9 november 2007, 00:37
Wat een emoties allemaal.

Over gitaren....

Ik ben nogal emotioneel wat mij eigen gitaren betreft, maar het zijn gitaren....

Wat mij ook opvalt:
Als iemand een wat ongenuanceerde mening bezigt, ziet iemand anders meteen zijn kans rijp om meteen zijn latent aanwezige ongenuanceerde mening terug te gooien. In plaats van dat iemand heel even na-denkt (nadenken, na-denken, na iets denken, ofwel: denken nadat iets gebeurt is dat verwerking nodig heeft).

Luke-wannabe
9 november 2007, 00:39
Maar het is juist zo leuk om elkaar uit te schelden :D

Tankman
9 november 2007, 02:00
Mooi dat je je PRS terug hebt, via de politie teruggekregen of toevallig via via?

Ik heb hem via een tip van een gitaarnetter in een pandjeshuis gevonden, en hem door de popo in beslag laten nemen. Die hadden hem een paar maanden op het bureau liggen, en toen kreeg ik hem eindelijk vorige maand terug.

koennie
9 november 2007, 10:49
Er zitten toch Gotoh tuners op japanse rg's?

ja klopt! foutje van mij. prima tuners trouwens!

Luke-wannabe
9 november 2007, 12:15
Ik heb hem via een tip van een gitaarnetter in een pandjeshuis gevonden, en hem door de popo in beslag laten nemen. Die hadden hem een paar maanden op het bureau liggen, en toen kreeg ik hem eindelijk vorige maand terug.
Wow vet! Waarom bleef -ie eerst zo lang nog bij de politie dan?

Tankman
9 november 2007, 12:43
1. Het was bewijsmateriaal van de zaak van de inbraak in mijn appartementje.

2. De dief had het verkocht in een pandjeshuis, en door de Nederlandse wetgeving betekent dat, doordat het pandjeshuis de gitaar ter goeder trouw heeft gekocht, dat zij de rechmatige eigenaar zijn van de gitaar. Ook al heb ik er 650 piek voor betaald en zij maar 100, en ook al was het een gestolen gitaar. Maar ik had gelukkig genoeg bewijs materiaal om hem terug te kunnen krijgen. De mafkezen van het pandjeshuis hadden niet eens de strap deraf gehaald, en ik had de strap, de gitaar en de inhoud van de tas nauwkeurig beschreven, tot op een kleine, verschrompelde brilledoekje na. Ook had ik tal van foto's van die gitaar, inclusief van mij spelende op die gitaar. Dus het bewijs dat dat echt mijn Tremonti was, was zo sterk, dat ik hem uiteindelijk terug kreeg.

Blend
9 november 2007, 12:46
Wow man! Dat is écht goed afgelopen!

cas121
9 november 2007, 12:47
doordat het pandjeshuis de gitaar ter goeder trouw heeft gekocht, dat zij de rechmatige eigenaar zijn van de gitaar

wat een kutwet is het toch...

Yamhammer_71
9 november 2007, 13:14
Ach, de politie kan je niks maken als je genoeg en duidelijk bewijs hebt en daar zorgvuldig en netjes mee omgaat. Ik heb zelf een aantal jaren geleden nog onterecht gezeten in de bak (!) omdat ze mij en omstanders 's nachts hadden verdacht van betrokkenheid bij een ruzie; uit onmacht hebben ze ons op moeten pakken, in de boeien gelegd en afgevoerd naar het bureau. De echte 'daders' die ruzie met elkaar hadden gemaakt waren ertussen uit genaaid. Zo kan het dus ook nog eens gebeuren, allemaal onnodige sensatie. Het was al vrij snel duidelijk dat we er niets mee te maken hadden waren dan ook snel weer 'vrij'. Vreemde plotselinge actie was dat van de politie, alsof je een moord had gepleegd ofzo...erg brutal.

Goed om te horen dat de gitaar-zaak is opgelost :)

barno
9 november 2007, 15:49
mijn roots axes, ik noem dit geen verzameling want alle gitaren worden bespeeld op podia of in studio, acoustische bak links ben ik aan het herstellen.

v linksboven naar rechtsonder:

1 een Ibanez basje voor thuisopnames
2 Johnson resonator met pup
3 Fender Strat Jap '85
4 Squier Strat China herlakt
5 Handig reisgitaartje
6 Mijn eerste acoustische, klinkt beter dan dure martins
7 Fender MWaters Tele
8 Martin Dm
9 Guttlin zelfbouw Twangking
10 Fender strat usa 57 RI '85
11 Gibson ES135
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/collection1.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/collection3.jpg

Saf
9 november 2007, 16:23
die Guttlin zelfbouw Twangking is echt de shit gek. Hoe vet is die body. Voor de rest gave collectie. die strat met drie p90's vind ik ook gaaf.

Luke-wannabe
9 november 2007, 17:23
Vette collectie!
Met namen de p90 strat, zelfbouw en de Gibson doen het 'm voor mij!

barno
9 november 2007, 17:56
ja die p90 strat, qua vet electrisch geluid heb ik nooit op een betere gespeeld, en believe me, ik heb op veel gitaren gespeeld. tis de combinatie met de loodzware body, van 85 jap strat, goeie hals met vette jumbo's en ouwe gibson P90's die het hem doet denk ik. De middelste pup is recenter en klinkt veel minder goed als die andere twee.
En die Guttlin zelfbouw, heb hem pas sinds vandaag in orde: ik verschiet zelf van de massive Twang in dat gitaartje, kdenk dat ik maar weer es wat country licks ga instuderen... :)

rickert
9 november 2007, 23:21
en een speciale '63 jaguar ooit gekocht bij Rockpalace. De neck en headstock hebben zijn ook sunburst, iets wat toendertijd speciaal voor de UK importeur werd gedaan.
http://www.xs4all.nl/~tonyk/Jaguar1963/jaguar63.htm

Haha supervaag! Wel een vet ding zeg...

Lexvandoef
9 november 2007, 23:30
Die tele is trouwens ook echt cool, alleen jammer dattie geen bindingen heeft :hippie:

Orpheo
9 november 2007, 23:38
Mag ik dan nu even een momentje. om je een klootzak te noemen, en om je even te beledigen van minderwaardigheid tegenover anderen. Ik vind het niet kunnen dat je zomaar een Fender een lelijk kloteding noemt. een mening is oké, mij best. als jij ze niet lekker vind klinken of spelen , dan is dat jouw keus. Maar om zomaar in het wildeweg dingen te roepen, of je mening niet te onderbouwen , dan vind ik het regelrechte onzin.
En ja, ik ben een strat man. Dus?
Hoor je mij hier keihard roepen dat ik elke les paul die hier rondzwerft een lelijk kloteding vind?
Dat heet een beetje respect, Orpheo.

val ik jou persoonlijk aan? waanzinnige lowlife die bent, kom op, je bent toch een ongelooflijk stuk schimmel die bent. ik vind strats, teles, jags en jazzmasters lelijk vanwege dat stuk plastic op de bovenkant, die lelijke headstocks (gewoon LELIJK! asymmetrisch, die 6 tuners op een rij, en gewoon onhandelbaar als je grote vingers hebt) en de sound... dun, iel, krasserig, of juist weer te zompig. strak? no way.

ik hoor het je niet roepen nee, maar IK roep het wel. IK vind ze lelijk, IK vind ze klote qua spel, IK vind ze kut klinken. en ik mag toch gewoon mijn mening geven? sinds wanneer mag dat niet meer dan?



loser

grayfink
9 november 2007, 23:40
Soms zou ik willen dat ik mod was :angry:

JeeBee
9 november 2007, 23:44
Soms zou ik willen dat ik mod was :angry:

+1.......................

barno
10 november 2007, 01:09
val ik jou persoonlijk aan? waanzinnige lowlife die bent, kom op, je bent toch een ongelooflijk stuk schimmel die bent. ik vind strats, teles, jags en jazzmasters lelijk vanwege dat stuk plastic op de bovenkant, die lelijke headstocks (gewoon LELIJK! asymmetrisch, die 6 tuners op een rij, en gewoon onhandelbaar als je grote vingers hebt) en de sound... dun, iel, krasserig, of juist weer te zompig. strak? no way.

ik hoor het je niet roepen nee, maar IK roep het wel. IK vind ze lelijk, IK vind ze klote qua spel, IK vind ze kut klinken. en ik mag toch gewoon mijn mening geven? sinds wanneer mag dat niet meer dan?



loser

Wat zeg en roep je dat allemaal fijn genuanceerd en bovendien slim onderbouwd... Al goed dat Hendrix van die piepkleine vingertjes had, kon ie tenminste toch zijn iel geluidje uit zijn krasserig stratje krijgen

Orpheo
10 november 2007, 01:23
Wat zeg en roep je dat allemaal fijn genuanceerd en bovendien slim onderbouwd... Al goed dat Hendrix van die piepkleine vingertjes had, kon ie tenminste toch zijn iel geluidje uit zijn krasserig stratje krijgen

je leest niet goed. ik zei; of te krasserig, of te zompig. hendrix is weer een perfect voorbeeld van dat laatste. ik heb nog nooit een strat of tele of jazzmaster of jag gehoord die ik goed vond klinken (hooguit als ze een mahonie body en mahoniehals hadden, maar ja, dat is weer en verkapte les paul).

JeeBee
10 november 2007, 01:59
je leest niet goed. ik zei; of te krasserig, of te zompig. hendrix is weer een perfect voorbeeld van dat laatste. ik heb nog nooit een strat of tele of jazzmaster of jag gehoord die ik goed vond klinken (hooguit als ze een mahonie body en mahoniehals hadden, maar ja, dat is weer en verkapte les paul).

oren eens laten uitspuiten dan of toch ook maar gelijk naar de shrink, die absolute LP adoratie van je begint ziekelijke trekjes aan te nemen.

Luke-wannabe
10 november 2007, 02:14
val ik jou persoonlijk aan? waanzinnige lowlife die bent, kom op, je bent toch een ongelooflijk stuk schimmel die bent. ik vind strats, teles, jags en jazzmasters lelijk vanwege dat stuk plastic op de bovenkant, die lelijke headstocks (gewoon LELIJK! asymmetrisch, die 6 tuners op een rij, en gewoon onhandelbaar als je grote vingers hebt) en de sound... dun, iel, krasserig, of juist weer te zompig. strak? no way.

ik hoor het je niet roepen nee, maar IK roep het wel. IK vind ze lelijk, IK vind ze klote qua spel, IK vind ze kut klinken. en ik mag toch gewoon mijn mening geven? sinds wanneer mag dat niet meer dan?



loser
Gast, wtf...

barno
10 november 2007, 09:13
"Hendrix te zompig" ... whatever dude.
echte gitaristen kunnen uit de voeten op eender welke gitaar (en zonder pedaaltjes )

tonyk
10 november 2007, 09:20
http://www.lespaulforum.com/slub2/mslub.html

TimmU
10 november 2007, 10:09
val ik jou persoonlijk aan? waanzinnige lowlife die bent, kom op, je bent toch een ongelooflijk stuk schimmel die bent. ik vind strats, teles, jags en jazzmasters lelijk vanwege dat stuk plastic op de bovenkant, die lelijke headstocks (gewoon LELIJK! asymmetrisch, die 6 tuners op een rij, en gewoon onhandelbaar als je grote vingers hebt) en de sound... dun, iel, krasserig, of juist weer te zompig. strak? no way.

ik hoor het je niet roepen nee, maar IK roep het wel. IK vind ze lelijk, IK vind ze klote qua spel, IK vind ze kut klinken. en ik mag toch gewoon mijn mening geven? sinds wanneer mag dat niet meer dan?



loser


get a life.... er is een verschil tussen je mening geven, en in het wilde weg dingen roepen. met als reden je ietwat uit de klauwen gelopen obsessie, je 'image' ....

nielsduursma
10 november 2007, 10:19
Wat een gebitch over een weer zeg.... Ieder z'n ding toch?

Ik las ergens een verzoekje om nog wat plaatjes van m'n ibanez te plaatsen, even kijken wat er nog op m'n photobucket staat.

http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM1150.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM1166.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM1165.jpg
De laatste: (Geschoten tijdens de verbouwing, dus vandaar de rotzooi op de achtergrond)
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM0832.jpg

En ja, dat zijn paperclips aan de gitaarband op de laatste foto. Maar dat is verdomd handig om je plectrums kwijt te kunnen! (er zit inmiddels ook alweer een andere band aan. Eentje met zo'n zachte vulling, is wat lekkerder voor m'n schouder want dat ding weegt nogal wat....)

Blend
10 november 2007, 12:22
Zo, eindelijk de hele set eens bij elkaar!

http://img149.imageshack.us/img149/6725/dscf8064ka2.jpg (http://imageshack.us)

VLNR:
Sakai Telecaster '71 DeLuxe (2 P90's)
Seagull S6 Cedar + Quantum pickup
Yamaha FG411 12snaar
Alhambra 4F Flamenco
Douglas Western (kampvuur en feestgitaar, speelt voor geen meter)
Motion Ukelele

Zo, dit is voor mijn 16 jaar en m'n bescheiden talent meer dan voldoende.
Eindelijk eens goed tevreden over m'n set up!

Mr.Fingers
10 november 2007, 12:25
12 string :rockon:


ziet er mooi uit!

(die "Telecaster Deluxe", valt die wat mee? En dat zijn toch geen P-90's dat erin steken, maar "Fender Wide Range Humbucker"-kopies, als ik me niet vergis (twee rijtjes van 3 poolstaafjes))


http://cgi.ebay.com/NEW-Fender-Tele-Deluxe-Custom-NECK-Widerange-HUMBUCKER_W0QQitemZ150179018626QQihZ005QQcategoryZ 41428QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Blend
10 november 2007, 12:36
12 string :rockon:


ziet er mooi uit!

(die "Telecaster Deluxe", valt die wat mee? En dat zijn toch geen P-90's dat erin steken, maar "Fender Wide Range Humbucker"-kopies, als ik me niet vergis (twee rijtjes van 3 poolstaafjes))


http://cgi.ebay.com/NEW-Fender-Tele-Deluxe-Custom-NECK-Widerange-HUMBUCKER_W0QQitemZ150179018626QQihZ005QQcategoryZ 41428QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Geen idee, geen verstand van. BTW, ik kan je plaatje niet zien hoor!

Ik dacht dat in de DeLuxe's altijd P90's zaten, en die elementen zagen er precies uit als op mijn gitaar. Ach boeiend, zovaak speel ik nou ook weer niet elektrisch dat dat voor mij een groot verschil maakt. Ik vind de gitaar prima, klinkt heerlijk warm, kan lekker scheuren, kan er ook wat bluesy geluid uit krijgen. Heb er een compressor tussen gezet, zodat ik m'n overdrive iets kan verscherpen, en m'n clean iets warmer kan maken. Er gaat nog wel 'n keer een andere hals op, maar dat gaat nog wel 'n half jaartje duren.

JeeBee
10 november 2007, 13:42
@Blend, leuke verzameling hoor voor je 16de. Dat beloofd wat als je boven de twintig bent..... :seriousf:

Blend
10 november 2007, 13:55
@Blend, leuke verzameling hoor voor je 16de. Dat beloofd wat als je boven de twintig bent..... :seriousf:

Dan komt er nog een Epi Rieviera en een P-Bass bij! :p

EDIT: en een banjo, en een mandoline, etc etc.

Reigor
10 november 2007, 16:28
Mijn setupje:
http://img259.imageshack.us/img259/52/cimg1818cw1.jpg
Gitaren:
Fender Highway Telecaster
Seagull S6
Fender MIJ Jazzmaster

Versterkers:
Harley Benton GA5
Marshall Valvestate S80

gerritje tralalalala
10 november 2007, 16:42
Zo, eindelijk de hele set eens bij elkaar!

http://img149.imageshack.us/img149/6725/dscf8064ka2.jpg (http://imageshack.us)

VLNR:
Sakai Telecaster '71 DeLuxe (2 P90's)
Seagull S6 Cedar + Quantum pickup
Yamaha FG411 12snaar
Alhambra 4F Flamenco
Douglas Western (kampvuur en feestgitaar, speelt voor geen meter)
Motion Ukelele

Zo, dit is voor mijn 16 jaar en m'n bescheiden talent meer dan voldoende.
Eindelijk eens goed tevreden over m'n set up!


Mooi :nervous: allemaal :rockon:

alleen wat gebruik jij dikke pectrums man

fransoos
10 november 2007, 16:46
@gerritje tralalala
ik vind het een hele mooie set, ook nog eens veelzijdig :
goed uitgekozen :p

Luke-wannabe
10 november 2007, 17:11
Mijn setupje:
http://img259.imageshack.us/img259/52/cimg1818cw1.jpg
Gitaren:
Fender Highway Telecaster
Seagull S6
Fender MIJ Jazzmaster

Versterkers:
Harley Benton GA5
Marshall Valvestate S80
Toffe set! Congrats!

Blend
10 november 2007, 17:28
Mooi :nervous: allemaal :rockon:

alleen wat gebruik jij dikke pectrums man

Niet dik, maar driehoekig, redelijk groot. ik speel niet heel veel met plectra, alleen op m'n 12string, voor iets meer volume, en elektrisch, kan je iets strakker spelen met die 'grote' plectrums.

Mr.Fingers
10 november 2007, 17:45
Mijn setupje:
http://img259.imageshack.us/img259/52/cimg1818cw1.jpg
Gitaren:
Fender Highway Telecaster
Seagull S6
Fender MIJ Jazzmaster

Versterkers:
Harley Benton GA5
Marshall Valvestate S80

jazzmaster :o :rockon:

mooi setje man!

Wickerman
10 november 2007, 21:01
http://img85.imageshack.us/img85/2366/amp1ix5.jpg (http://imageshack.us)

Voor de rest nog een Jackson RR en een epiphone les paul.

fransoos
10 november 2007, 21:11
http://img85.imageshack.us/img85/2366/amp1ix5.jpg (http://imageshack.us)

Voor de rest nog een Jackson RR en een epiphone les paul.

tjonge wat een onduidelijke foto, last van bibber ?

YannickH
10 november 2007, 21:17
http://img85.imageshack.us/img85/2366/amp1ix5.jpg (http://imageshack.us)

Voor de rest nog een Jackson RR en een epiphone les paul.

mooie amps:pnu nog een basgitaar voor op di fender:p

Wickerman
10 november 2007, 21:21
tjonge wat een onduidelijke foto, last van bibber ?

True... Ik ben een redelijk zenuwachtig mannetje...

@ Alexi; Ik speel graag met me gitaren over een basamp, klinkt enorm warm.

YannickH
10 november 2007, 21:24
True... Ik ben een redelijk zenuwachtig mannetje...

@ Alexi; Ik speel graag met me gitaren over een basamp, klinkt enorm warm.

lol ik heb een oude vox basamp(top en cabinet)en ik gebruilk de top over 2 dynacord boxen(niet bas)en dat klinkt nice:p btw krijg je geen geruis ofzo als je over je basamp speelt?

Wickerman
10 november 2007, 21:25
lol ik heb een oude vox basamp(top en cabinet)en ik gebruilk de top over 2 dynacord boxen(niet bas)en dat klinkt nice:p btw krijg je geen geruis ofzo als je over je basamp speelt?

Met de lespaul alleen over input 1, die heeft een veel te hoge output.

Thunders1988
11 november 2007, 18:07
Mijn bescheiden set-up

http://s228.photobucket.com/albums/ee15/LesPaulJR1988/th_geetar002.jpg

ben een tevreden mens...
wil alleen van die squier vanaf. :) wil iets met P-90's

interessander
11 november 2007, 18:11
Mijn setupje:
http://img259.imageshack.us/img259/52/cimg1818cw1.jpg
Gitaren:
Fender Highway Telecaster
Seagull S6
Fender MIJ Jazzmaster

Versterkers:
Harley Benton GA5
Marshall Valvestate S80

Hee dat zijn mijn oude monitorspeakers met g12m70's als ik me niet vergis, hoe bevallen ze?

Saf
11 november 2007, 20:47
gisteren weer op stap geweest dus even een update van de collectie deze vijf zijn er bij gekomen. eigenlijk allemaal handel of op op te knappen moet ik nog even over nadenken. en nog wat over op zoeken.

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/collectieuitbreiding10-11.jpg

richwood set neck les paul. mat zwart geverfd
fender tele met thinline routing en slagplaat, birds eye maple hals
fender??? tele thinline
Rickerbacker copie
rok axe strat

Dweezman
11 november 2007, 22:39
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tldlxtr1.jpg

Telecaster Deluxe & Twin Reverb

Dirkdewaard
11 november 2007, 22:48
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tldlxtr1.jpg

Telecaster Deluxe & Twin Reverb

NICE!!!

Het is zo jammer dat een twin meer weegt dan een volwassen olifant, anders had ik er zeker een gehad!!

(een twin natuurlijk, een olifant krijg ik er helaas niet door bij mijn vriendin)

Spitfire
11 november 2007, 22:49
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tldlxtr1.jpg

Telecaster Deluxe & Twin Reverb

:nervous:










tientekens

JeeBee
11 november 2007, 23:08
Telecaster Deluxe & Twin Reverb
Ook bijzonder mooi gefototgrafeerd met dat licht en die schaduw :D

Yannicks
12 november 2007, 08:23
Mooiste setje op het forum mijn part! :)

Die Twin, moet die niet vre-se-lijk hard om mooi te klinken?

Echt heerlijk!

Dweezman
12 november 2007, 09:18
NICE!!!

Het is zo jammer dat een twin meer weegt dan een volwassen olifant, anders had ik er zeker een gehad!!

(een twin natuurlijk, een olifant krijg ik er helaas niet door bij mijn vriendin)

;-)
Maar: moet zij je amps tillen, dan?



Mooiste setje op het forum mijn part! :)

Die Twin, moet die niet vre-se-lijk hard om mooi te klinken?

Echt heerlijk!

Dank! En hard, wat is hard? ;-) Hij kan enorm hard, en blijft daarbij heel lang clean. Maar hij klinkt meteen al goed hoor, ook op lagere volumes. (Dit is 'n 100watt versie, ' 74)

Maareh: te zwaar? te hard? Kom op! Opendraaien die handel en bloed uit de oortjes! ;-)

Yannicks
12 november 2007, 11:26
Ja maar mijn buurman vind mij 30 watt marshall ook al te hard gaan haha.

GunMetalBlue
12 november 2007, 15:23
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tldlxtr1.jpg

Telecaster Deluxe & Twin Reverb

WANNA PLAY!! :o

JeeBee
12 november 2007, 15:33
Ja maar mijn buurman vind mij 30 watt marshall ook al te hard gaan haha.

Die buurman van mij stond ook regelmatig aan de voordeur als ik weer eens lekker bezig was........heb dan soms zelf niet door hoe hard het wel niet gaat (ik heb al meerdere schilderijen van de muur gespeeld lol) Mocht ik weer eens verhuizen dan ga ik zeker ergens achteraf wonen :cheerup:

new deep
12 november 2007, 16:53
Mijn setje;

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC06133.jpg

Bogner Shiva, vox ac15, tiny terror, fender strat en washburn n2.

Dweezman
12 november 2007, 18:30
Wow! Mooi spul. Die N2 speelt waarschijnlijk reuze. Altijd nog eens willen proberen. Fijne amps, dude!

new deep
12 november 2007, 20:08
Thanks! Die tele van jou lijkt me ook relaxt.

Otje
13 november 2007, 18:57
http://members.lycos.nl/otimans/pics/meetthefamily.jpg

Van links naar rechts:

Roland Cube 30 (uit de eerste serie)
Gibson Les Paul Studio Gem Series (niks aan veranderd)
Boss Line Selector pedaal
Epiphone AlleyKat met Gibson P94 en minihumbucker elementen
Epiphone Les Paul Standard Flame Top (niks aan veranderd)
Roland Cube 30X (uit de laatste serie)


Op de achtergrond een Kurzweil digitale stage piano. Niet op de foto mijn Ibanez bas en mijn 12-kanaals Boss digitale multitracker.

YannickH
13 november 2007, 22:10
mooi:p vooral de epiphonbe les paul(rechts)is heel mooi :D

faasie
13 november 2007, 23:53
Mijn setje;

Bogner Shiva, vox ac15, tiny terror, fender strat en washburn n2.

Hoe is die orange? Even op gespeeld in Almere, maar durfde hem niet volluit te zetten, klonk wel toen al erg goed.

Tankman
14 november 2007, 00:11
http://members.lycos.nl/otimans/pics/meetthefamily.jpg

Van links naar rechts:

Roland Cube 30 (uit de eerste serie)
Gibson Les Paul Studio Gem Series (niks aan veranderd)
Boss Line Selector pedaal
Epiphone AlleyKat met Gibson P94 en minihumbucker elementen
Epiphone Les Paul Standard Flame Top (niks aan veranderd)
Roland Cube 30X (uit de laatste serie)


Op de achtergrond een Kurzweil digitale stage piano. Niet op de foto mijn Ibanez bas en mijn 12-kanaals Boss digitale multitracker.

Ik heb door dat het twee verschillende Cube30's zijn, maar wat zijn nou de verschillen, en waarom heb je ze eigenlijk allebei? Vroeg het me alleen even af. Wel een mooie collectie.

Zodra mijn Randall binnen is zal ik eens een foto posten van mijn complete collectie....wat basically bestaat uit een gitaar, een amp, een kabel en een footswitch...lekker simpel... :D

new deep
14 november 2007, 00:45
Hoe is die orange? Even op gespeeld in Almere, maar durfde hem niet volluit te zetten, klonk wel toen al erg goed.

Ja een prima versterker, gebruik hem thuis op(via) de Bogner combo voor de lichte crunch en 60/70's rock vibe. Maar zodra je de gain wat meer open draait en bijvoorbeeld een ocd pedaaltje gebruikt kunnen er zelfs vette metal sounds uit getoverd worden.
Op wat luid volume in de oefenruimte op een peavey 4x12 cab viel me het op dat de sound een beetje gecompressed was maar zeker wel dynamisch en harmonieus.
De Tiny Terror komt dan ook zeker mee met een hard meppende drummer en zware basgitaar tonen.

Luke-wannabe
14 november 2007, 06:54
http://members.lycos.nl/otimans/pics/meetthefamily.jpg

Mooi setje, Otje!

Otje
14 november 2007, 09:12
Ik heb door dat het twee verschillende Cube30's zijn, maar wat zijn nou de verschillen, en waarom heb je ze eigenlijk allebei? Vroeg het me alleen even af. Eerst effe afrekenen met het idee dat modeling kut is. Ik heb ook jarenlang met Marshalls en Twins lopen slepen maar ik heb ze allemaal verkocht nadat ik deze Roland had gehoord. Daarvoor ook allerlei andere modeling amps geprobeerd maar dat klikte niet. Ik vind dat COSM de beste amp models heeft die er zijn. Moeilijk uit te leggen waarom, maar er zit "feel" in. Het is niet kil en houd.

Maar nu je vraag :). De 30X heeft meer functies dan de 30, zoals een ingebouwd stemapparaat, een power soak en een nieuw amp model dat vreselijk gevoelig is voor de kracht waarmee je aanslaat. Als je aait, dan is 'clean. Als je ramt dan scheurt 'ie als een beest. Helemaal te gek.

Los van de functies zijn is ook de software veranderd t.o.v. de 30. Er zit meer bas in de models en meer gain. Met sommige amp/gitaar combinaties is dat lekker, met andere juist niet. De 30 is cleaner en meer vintage, de 30X is moderner. Voorbeeld: het Marshall model met de gain op nul is op de 30 écht clean (waanzinnig geluid) en op de 30X niet.

Waarom allebei? Omdat ik dan een Twin en een Bassman tegelijk kan bespelen. Of een Vox AC30 en een Marshall. Of een Marshall en een 5150. Of omdat ik de ene delay kan doen en de andere met reverb. Dat soort dingen. En twee versterkers van ieder 30W is veel ruimtelijker dan eentje van 60W.

Reigor
14 november 2007, 10:43
Hee dat zijn mijn oude monitorspeakers met g12m70's als ik me niet vergis, hoe bevallen ze?
Ja ze bevallen goed. Ik ben er erg tevreden mee, niks op aan te merken :)

Tankman
14 november 2007, 12:24
Eerst effe afrekenen met het idee dat modeling kut is. Ik heb ook jarenlang met Marshalls en Twins lopen slepen maar ik heb ze allemaal verkocht nadat ik deze Roland had gehoord. Daarvoor ook allerlei andere modeling amps geprobeerd maar dat klikte niet. Ik vind dat COSM de beste amp models heeft die er zijn. Moeilijk uit te leggen waarom, maar er zit "feel" in. Het is niet kil en houd.

Maar nu je vraag :). De 30X heeft meer functies dan de 30, zoals een ingebouwd stemapparaat, een power soak en een nieuw amp model dat vreselijk gevoelig is voor de kracht waarmee je aanslaat. Als je aait, dan is 'clean. Als je ramt dan scheurt 'ie als een beest. Helemaal te gek.

Los van de functies zijn is ook de software veranderd t.o.v. de 30. Er zit meer bas in de models en meer gain. Met sommige amp/gitaar combinaties is dat lekker, met andere juist niet. De 30 is cleaner en meer vintage, de 30X is moderner. Voorbeeld: het Marshall model met de gain op nul is op de 30 écht clean (waanzinnig geluid) en op de 30X niet.

Waarom allebei? Omdat ik dan een Twin en een Bassman tegelijk kan bespelen. Of een Vox AC30 en een Marshall. Of een Marshall en een 5150. Of omdat ik de ene delay kan doen en de andere met reverb. Dat soort dingen. En twee versterkers van ieder 30W is veel ruimtelijker dan eentje van 60W.

Dat is idd een goeie manier om twee verschillen sounds voor mekaar te krijgen. Persoonlijk sleep ik toch wel liever met twee gigantische kasten. Momenteel wacht ik op mijn Randall RG75G3, die ik voorlopig ga gebruiken voor zowel clean als dirty. Mijn volgend project, om het maar zo te noemen wordt het aanschaffen van een Roland JC-120 of een Fender twin ofzo...m.a.w. Ik ga op zoek naar de amp met het beste clean sound die er te vinden is.

Ik heb aan modeling processors gedaan, met name de digitech RP300a. Hoewel ik best wel tevreden was met mijn sounds, was ik niet tevreden met het apparaat zelf. Ik betaal er zoveel voor, en gebruik er zo weinig van. En nu is er een knopje defect, en kan ik dat hele ding niet meer redelijk gebruiken. Alleen 1 chanel, omdat ik niet meer tussen de presets kan switchen. Daarom hou ik het liever simpel. Amps met zo min mogelijk extra features, gitaren die zo simpel mogelijk in elkaar zijn gezet. Ieder zijn eigen ding he...over smaal valt niet te twisten.

Ik ga in ieder geval wel die Cube30X eens testen in een winkel. Die gevoelige preset lijkt me wel geinig. :D

G.G.
14 november 2007, 12:35
m.a.w. Ik ga op zoek naar de amp met het beste clean sound die er te vinden is.
Voor alleen clean, en echt clean zweer ik bij mijn Fender Deluxe 112 transistor versterkertje. 90 watt, loeihard en echt clean. Deze versterker is alleen een optie als je er een scheurversterker bij hebt, want scheuren doet ie niet, zelfs niet lekker met pedaaltjes etc...

Maar clean.... :o

Tankman
14 november 2007, 12:37
Die zal ik dan zeker eens gaan bekijken. Ik heb echt alleen voor clean nodig. Ik heb voor het zware werk die Randall dan staan.

Ik heb goede ervaring met fender en clean sound. Die Roland JC-120 is volgens mij ook een van de beste.

Requiem1991
14 november 2007, 14:40
Dan zal ik mijn Collectie ook maar tonen.

Niks byzonders eigenlijk.

JS30RR
Ibanez RG370
Marshall Valvestate 20
Behringer Pedaaltjes XD

http://i141.photobucket.com/albums/r53/Requiem1991/Photo-0327.jpg

joskedentweede
14 november 2007, 14:48
http://i72.photobucket.com/albums/i162/joskedentweede/Guitars/gear1.jpg

Fender Heartfield Talon II
Fender American Standard Telecaster Natural Ash

Boss ME-30

Marshall JMP Super Lead
Laney Linebacker 100W Reverb

(nog wat gear, maar dat staat nog niet op pic)

Otje
14 november 2007, 15:07
Ik betaal er zoveel voor, en gebruik er zo weinig van. En nu is er een knopje defect, en kan ik dat hele ding niet meer redelijk gebruiken. Alleen 1 chanel, omdat ik niet meer tussen de presets kan switchen. Daarom hou ik het liever simpel. Amps met zo min mogelijk extra features, gitaren die zo simpel mogelijk in elkaar zijn gezet. Ieder zijn eigen ding he...over smaal valt niet te twisten. Ik ga in ieder geval wel die Cube30X eens testen in een winkel. Die gevoelige preset lijkt me wel geinig. :D Helemaal mee eens! De Cube's zijn heel simpel. Alleen maar gewone draaiknoppen met potmeters, geen LCD's, geen breekbare knopjes e.d. Die dingen zijn gebouwd als een tank.

lennaertn
14 november 2007, 15:29
Die Talon is zo nice!

Squier Stratocaster:
http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/Picture002.jpg

Boss DS2, we weten wel hoe die eruit zien..

LabSeries L5:
http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/Picture004.jpg

En nu wat knutselspul

Body onbekend, maar iets kleiner dan me strat
http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/Picture005.jpg
Mahonie Stratneck. en een Jackson neck voor m'n eindexamenproject:
http://i225.photobucket.com/albums/dd110/Lnijssen/Picture006.jpg

joskedentweede
14 november 2007, 17:09
Talon speelt nice overigens ook
ik snap niet waarom je die niet meer ziet
tzijn er echt goede!

no 1 hops
14 november 2007, 18:09
Dat is idd een goeie manier om twee verschillen sounds voor mekaar te krijgen. Persoonlijk sleep ik toch wel liever met twee gigantische kasten. Momenteel wacht ik op mijn Randall RG75G3, die ik voorlopig ga gebruiken voor zowel clean als dirty. Mijn volgend project, om het maar zo te noemen wordt het aanschaffen van een Roland JC-120 of een Fender twin ofzo...m.a.w. Ik ga op zoek naar de amp met het beste clean sound die er te vinden is.

Ik heb aan modeling processors gedaan, met name de digitech RP300a. Hoewel ik best wel tevreden was met mijn sounds, was ik niet tevreden met het apparaat zelf. Ik betaal er zoveel voor, en gebruik er zo weinig van. En nu is er een knopje defect, en kan ik dat hele ding niet meer redelijk gebruiken. Alleen 1 chanel, omdat ik niet meer tussen de presets kan switchen. Daarom hou ik het liever simpel. Amps met zo min mogelijk extra features, gitaren die zo simpel mogelijk in elkaar zijn gezet. Ieder zijn eigen ding he...over smaal valt niet te twisten.

Ik ga in ieder geval wel die Cube30X eens testen in een winkel. Die gevoelige preset lijkt me wel geinig. :D
als je een beetje kan solderen helepen de jongens van total sonic je wel aan die mini switch die er waarschijnlijk onder ligt.
hebben mij ook goed geholpen toen ik onderdelen nodig had voor een gnx

Arjan Ltd
16 november 2007, 15:18
Hier nog even een update van mijn setje:
vlnr London City Spitfire, London City Comet, Ibanez RG3120, Ibanez RGT-42DX(met duncans en slagplaat)

http://members.home.nl/dijsselhof/mijn%20set.JPG

Danielovich
16 november 2007, 16:34
mooie collectie;) ook een mooie muur:)

Dweezman
16 november 2007, 18:36
Hangen die gitaren zo laag, of is jouw huis zo hoog? Mooie set, kun je alle kanten mee op.

qroy
22 november 2007, 13:35
Tijdens de pauze op 't werk maar eens bezig geweest met ploatjes. Leuke collage gemaakt van m'n gear. Nu nog mijn eigen spullen fotograferen en erin plakken.

http://www.royveldman.com/image/view/735/_original

Gretsch6120
23 november 2007, 12:04
Ik zal ook maar eens een update van mn gear geven....

http://85.17.151.182/141100001-141150000/141143601-141143700/141143627_6_i5nO.jpeg

gitaren:
'52 RI tele
'96 strat
'99 Gretsch 6120 hotrod
'9? Epiphone Emperor Regent (p90, bigsby)
'96 homemade lapsteel
'00 Epiphone EJ200CE
'8? Washburn G-3V

amps:
'64 Fender 6G6B Bassman
Jayvee Amps tweed deluxe clone
Madamp A15MK1
'77 Hiwatt DR504 (moet nieuwe PT in)
'07 Fender Champion 600
'48 Ampro cab met originele jensen speaker

fx:

Roland RE-201 space echo
ibanez pt909
ibanez ts9
proco rat
EHX big muff pi
chandler tube driver clone
dunlop wah
korg dt10
orange squeezer compressor clone

cas121
23 november 2007, 12:18
supernice! en ook vet gefotografeerd trw.

Komen er nog dingen bij binnenkort?

Gretsch6120
23 november 2007, 12:28
een zelfbouw 4x12 voor bij de hiwatt en een weber torevibe (tube reverb unit met ingebouwde tremolo)

rickert
23 november 2007, 13:18
Ik zal ook maar eens een update van mn gear geven....

http://85.17.151.182/141100001-141150000/141143601-141143700/141143627_6_i5nO.jpeg

gitaren:
'52 RI tele
'96 strat
'99 Gretsch 6120 hotrod
'9? Epiphone Emperor Regent (p90, bigsby)
'96 homemade lapsteel
'00 Epiphone EJ200CE
'8? Washburn G-3V

amps:
'64 Fender 6G6B Bassman
Jayvee Amps tweed deluxe clone
Madamp A15MK1
'77 Hiwatt DR504 (moet nieuwe PT in)
'07 Fender Champion 600
'48 Ampro cab met originele jensen speaker

fx:

Roland RE-201 space echo
ibanez pt909
ibanez ts9
proco rat
EHX big muff pi
chandler tube driver clone
dunlop wah
korg dt10
orange squeezer compressor clone

Wattefak gek :seriousf: VERY NICE! Me likes:p

almarvk
23 november 2007, 13:52
Waar blijft jou update Rick?! ;)

rickert
23 november 2007, 14:28
Volgende week langs soundplaza, en dan zal wellicht een update plaatsvinden!

JeeBee
23 november 2007, 15:55
Ik zal ook maar eens een update van mn gear geven....

http://85.17.151.182/141100001-141150000/141143601-141143700/141143627_6_i5nO.jpeg

gitaren:
'52 RI tele
'96 strat
'99 Gretsch 6120 hotrod
'9? Epiphone Emperor Regent (p90, bigsby)
'96 homemade lapsteel
'00 Epiphone EJ200CE
'8? Washburn G-3V

amps:
'64 Fender 6G6B Bassman
Jayvee Amps tweed deluxe clone
Madamp A15MK1
'77 Hiwatt DR504 (moet nieuwe PT in)
'07 Fender Champion 600
'48 Ampro cab met originele jensen speaker

fx:

Roland RE-201 space echo
ibanez pt909
ibanez ts9
proco rat
EHX big muff pi
chandler tube driver clone
dunlop wah
korg dt10
orange squeezer compressor clone

Ziet er heel smakelijk uit! Je zou zo etaleur kunnen worden in een gitaarshop :D

De Beer
23 november 2007, 16:12
Iets minder fraai foto werk maar hier is de familie!
http://85.17.151.120/141200001-141250000/141233301-141233400/141233317_5_Rdb2.jpeg

Raadje plaatje:

Gibson Les Paul Studio '94
Fender '50s Tele MIM
Ibanez Rg1527
Ibanez Rg470
Columbus strat (oud en kut)
Richwood RW 314-ce(Tailor copie)
Paloma 1/5 nylon ding
Ibanze roadstar(bas)(bruikleen)
Dean dime slime 333(bruikleen)

joriss
24 november 2007, 13:52
joepla, hier mijn speeltjes...
http://i237.photobucket.com/albums/ff89/jsheeren/speeltjes.jpg

mexican fender standard telecaster 2007
fender champion 600
stagg c546 (cheapo klassiek gitaartje)
richwood rd-12-sb (wordt niet zo veel meer op gespeeld sinds ik m'n tele heb)

Luke-wannabe
24 november 2007, 14:14
Ik zal ook maar eens een update van mn gear geven....

http://85.17.151.182/141100001-141150000/141143601-141143700/141143627_6_i5nO.jpeg

gitaren:
'52 RI tele
'96 strat
'99 Gretsch 6120 hotrod
'9? Epiphone Emperor Regent (p90, bigsby)
'96 homemade lapsteel
'00 Epiphone EJ200CE
'8? Washburn G-3V

amps:
'64 Fender 6G6B Bassman
Jayvee Amps tweed deluxe clone
Madamp A15MK1
'77 Hiwatt DR504 (moet nieuwe PT in)
'07 Fender Champion 600
'48 Ampro cab met originele jensen speaker

fx:

Roland RE-201 space echo
ibanez pt909
ibanez ts9
proco rat
EHX big muff pi
chandler tube driver clone
dunlop wah
korg dt10
orange squeezer compressor clone
Wattefak gek vet mooi!

barno
24 november 2007, 14:22
Ik zal ook maar eens een update van mn gear geven....

http://85.17.151.182/141100001-141150000/141143601-141143700/141143627_6_i5nO.jpeg

gitaren:
'52 RI tele
'96 strat
'99 Gretsch 6120 hotrod
'9? Epiphone Emperor Regent (p90, bigsby)
'96 homemade lapsteel
'00 Epiphone EJ200CE
'8? Washburn G-3V

amps:
'64 Fender 6G6B Bassman
Jayvee Amps tweed deluxe clone
Madamp A15MK1
'77 Hiwatt DR504 (moet nieuwe PT in)
'07 Fender Champion 600
'48 Ampro cab met originele jensen speaker

fx:

Roland RE-201 space echo
ibanez pt909
ibanez ts9
proco rat
EHX big muff pi
chandler tube driver clone
dunlop wah
korg dt10
orange squeezer compressor clone

this is what I call decent equipment!!! (minus the washburn :) )

E-J
24 november 2007, 14:32
Gilmour fan? :)

Gretsch6120
25 november 2007, 10:11
Gilmour fan? :)

hoe kom je daar nou bij......? ;)

Rocketman
25 november 2007, 10:39
Is die Ampro een gitaarversterker of hoort ie bij een filmprojector? Ik had ze nog nooit gezien vind m wel vet eruitzien maar vind op internet weinig over Ampro in combinatie met gitaar.

one_zero_zero
25 november 2007, 13:47
Mijn nieuwste aanwinst, de Ibanez jem 555
http://www.without-you.nl/0091.jpg

Mijn andere gitaren:
- een jackson dinky X series
- stagg g-force
http://www.without-you.nl/DSC004.JPG

Mufftin
25 november 2007, 13:48
onderaan rechts verbranden dat ding! :P

Ik moet zeggen ik vind die jem wel lekker spelen :D

drap
29 november 2007, 22:53
Eureka! Ik heb het kabeltje van m'n fotocamera weer terug gevonden! :cheerup:

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000627.jpg

barno
30 november 2007, 00:16
lefty, zet die tele beter vooraan

drap
30 november 2007, 00:24
Och, het was gewoon een lukrake foto. Zat niet echt een idee achter. Zo lag het na het opruimen en ik dacht, laat ik daar eens een fotootje van schieten. Die tele staat trouwens al vaker gepost opzich.

Yanniick
30 november 2007, 18:45
Mooie sg zeg! Ik ben trouwens ook linkshandig. :cheerup:

johnfrusciante2
30 november 2007, 19:21
Eureka! Ik heb het kabeltje van m'n fotocamera weer terug gevonden! :cheerup:

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/S8000627.jpg

Zeker een fan van Frusciante? :seriousf:

Erik

drap
30 november 2007, 19:24
Eh... ja, toevallig wel. Maar ik zie de link niet liggen met m'n spul? :???:

rickert
30 november 2007, 19:31
Eh... ja, toevallig wel. Maar ik zie de link niet liggen met m'n spul? :???:

Frusciante heeft ook een fendergitaar en een marshallversterker hoor! Ook zon gitaar met 2 hornens, maar alleen in die clip met licht, dies echt cuwl!!! En hij heeft ook een plank met van die kastjes, echt grappig, als je die intrapt word het geluid echt superanders!!

Luke-wannabe
30 november 2007, 19:37
Frusciante is echt kut.

rickert
30 november 2007, 19:39
Ken je niet dat ene liedje met die clip? die was echt cuwl, daar had hij in de coupletten echt een rustig geluid maar als er dan een druk stuk was deed hij met zo'n ding van die plank, geloof de oranje, een heel hard geluid maken.

Luke-wannabe
30 november 2007, 19:40
Ken je niet dat ene liedje met die clip? die was echt cuwl, daar had hij in de coupletten echt een rustig geluid maar als er dan een druk stuk was deed hij met zo'n ding van die plank, geloof de oranje, een heel hard geluid maken.
Ja maar die oranje is echt kut want ze geluid is altijd zo kut want hij heeft de verkeerde gitaar.

rickert
30 november 2007, 19:41
Ja maar die oranje is echt kut want ze geluid is altijd zo kut want hij heeft de verkeerde gitaar.
Echtniet, heel veel hebben die!

Luke-wannabe
30 november 2007, 19:44
Echtniet, heel veel hebben die!
Ja maar bij die liedje had die die andere gitaar. Die lelijke met die gekke rand erom heen. En heb je wel es die ene gechkkt waar die zo geluid heb van: "waaauuuww waaauwwwauuha" Die is ook echt s!ck

JelmerOnGuitar
1 december 2007, 15:15
ikke ook :-D

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=1&album=440038&ktw=68d3a61bffa3db8e9a85cb83a6c4668f&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60

(voor de liefhebbers er staan weer 2 nieuwe bij op de laatste pagina)

WAUW! wat een vet gitaar!

paulbekkers
2 december 2007, 16:47
Ik vind van Fred vooral
http://www.pixum.nl/int/img.php?u=freddons&t=2&i3=!2432025412205285282275812049&ts=13849&np=1&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60&srcslaves=0 (http://www.pixum.nl/int/img.php?u=freddons&t=2&i3=%212432025412205285282275812049&ts=13849&np=1&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60&srcslaves=0)
en
http://www.pixum.nl/int/img.php?u=freddons&t=2&i3=!2222520192251246271261561342&ts=13849&np=1&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60&srcslaves=0 (http://www.pixum.nl/int/img.php?u=freddons&t=2&i3=%212222520192251246271261561342&ts=13849&np=1&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60&srcslaves=0)
errug mooi. Misschien kan Fred hier wat toelichting bij geven?

Kim Wilson
3 december 2007, 12:08
Tijd voor een nieuwe familiefoto:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Optreden20de20Spikke20Heerde2000820.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Optreden20de20Spikke20Heerde2000-1.jpg

almarvk
3 december 2007, 12:19
Ik dacht al dat die gitaren qua kleur wel lekker bij elkaar zouden passen!

Je moet nog wel ff je voeding netjes wegwerken op je pedalboard Hans ;)

artnaz
3 december 2007, 12:27
Helemaal geen Strat meer dus Hans? Ik dacht dat je hem verkocht had voor een andere...

Kim Wilson
3 december 2007, 12:30
Helemaal geen Strat meer dus Hans? Ik dacht dat je hem verkocht had voor een andere...
Ja klopt. Ik heb die Strat moeten verkopen om de Tele te kunnen financieren. Maar na het optreden zaterdag geen moment spijt meer gehad van deze ruil. Wat een geweldig geluid zit hier in! Precies wat ik zocht! Mijn collega-bandleden waren ook buitengewoon enthousiast. :)

Otje
3 december 2007, 12:33
Tijd voor een nieuwe familiefoto:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Optreden20de20Spikke20Heerde2000820.jpg

Holy macaroni! Zo'n dikke Fender toren wil ik ook!! Maarruh... is dat een Dual Showman of zo? En heeft dat gevaarte ook die prachtige diepe Fender reverb....?

Kim Wilson
3 december 2007, 12:37
Holy macaroni! Zo'n dikke Fender toren wil ik ook!! Maarruh... is dat een Dual Showman of zo? En heeft dat gevaarte ook die prachtige diepe Fender reverb....?
Nee, dit is een Bandmaster Reverb (45 watt) met een 2x12 cab. En normaal gesproken heeft deze idd ook die Fender reverb (zoals de naam al doet vermoeden), maar nu even niet. Er is ergens iets stuk. Ik weet nog niet precies wat, maar dat boeit me toch niet zoveel. Reverb staat bij mij erg laag, anders smeert ie het geluid zo dicht. En dat is bij zo'n volle bezetting als wij hebben (twee gitaren en piano) niet echt wenselijk. Maar ik ga hem nog wel weer een keer laten maken. Een Bandmaster Reverb zonder reverb, dat kan natuurlijk niet. :)

rickert
3 december 2007, 14:00
http://img412.imageshack.us/img412/4467/1011910wk0.jpg

Kon geen fatsoenlijk licht in m'n room krijgen en met flits werd-ie lelijk. Maargoed,'t geeft een idee!

Kim Wilson
3 december 2007, 14:04
Bloody hell, wat een geile collectie! Ik dacht dat die van mij al mooi was, maar dit is wel de overtreffende trap!

Mooi man!

rickert
3 december 2007, 14:17
Bloody hell, wat een geile collectie! Ik dacht dat die van mij al mooi was, maar dit is wel de overtreffende trap!

Mooi man!

Wow thanks man :p Ben er ook erg trots op. Er komt nog een Studiocage van CMW en dan denk ik dat ik voorlopig wel voorzien ben:p Ga ik sparen om op mezelf te wonen haha!

drap
3 december 2007, 14:25
Oeh, Rick, ga dan alvast maar nadenken wat je weer gaat verkopen als het zover is. Je schrikt je de pleuris als je ziet hoeveel je daarvoor kwijt bent. Gefeliciteerd met de tele in ieder geval. Geniet er nog van nu het nog kan! :cheerup:

rickert
3 december 2007, 14:30
Oeh, Rick, ga dan alvast maar nadenken wat je weer gaat verkopen als het zover is. Je schrikt je de pleuris als je ziet hoeveel je daarvoor kwijt bent. Gefeliciteerd met de tele in ieder geval. Geniet er nog van nu het nog kan! :cheerup:

Heeft geen haast, kan nog wel 3 jaar sparen ofzo!

Blend
3 december 2007, 15:19
Tijd voor een nieuwe familiefoto:


http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/Optreden20de20Spikke20Heerde2000-1.jpg

wat is dat links voor een stuk gitaar?

Kim Wilson
3 december 2007, 15:21
wat is dat links voor een stuk gitaar?
Die hollowbody, bedoel je? Da's een Ibanez Artcore AFS75TD.

Blend
3 december 2007, 15:21
nope, je ziet een stukje gitaar nog net op de foto...?

edit: jazzbas ofzo?

Kim Wilson
3 december 2007, 15:22
nope, je ziet een stukje gitaar nog net op de foto...?
Oh die! Dat is een Fender Mex Jazz Bass. Die hoort bij dat blauwe versterkertje.

'66 special
3 december 2007, 17:02
Mijn zeer bescheiden collectie, de Danelectro Reel Echo (in doos) en Evans bandecho (krijgt een nieuwe behuizing en faceplate) ontbreken. De Peavey is 'under construction'. Ben nog aan het experimenteren met schakelingen en er komt nog een slagplaat en andere brug op.
http://img144.imageshack.us/img144/9833/s5030036abf5.jpg

rickert
3 december 2007, 17:04
Very nice. Bescheiden collecties zijn koel.

Als ik oud en versleten ben wil ik alleen m'n white falcon en een vette oude bluesamp :rockon:

Tho
3 december 2007, 17:09
Very nice. Bescheiden collecties zijn koel.

Als ik oud en versleten ben wil ik alleen m'n white falcon en een vette oude bluesamp :rockon:

Dan mag je bij deze de rest nu aan mij geven. Ik vind je oud, dus kom maar op met die handel!

rickert
3 december 2007, 17:13
Dan mag je bij deze de rest nu aan mij geven. Ik vind je oud, dus kom maar op met die handel!

Ik ben jong knap en dynamisch! En dan ga ik het niet weggeven, maar verkopen voor m'n pensioen:p. En nu heb ik veel nog nodig in de band :seriousf:

Luke-wannabe
3 december 2007, 17:15
Ik ben jong knap en dynamisch! En dan ga ik het niet weggeven, maar verkopen voor m'n pensioen:p. En nu heb ik veel nog nodig in de band :seriousf:
Whaha jah 6 gitaren die je ook echt mee neemt :seriousf:
Ok ik moet het nodig zeggen..
Moet ook nog maar eens een collectiepicca maken.

rickert
3 december 2007, 17:16
Nee maar ze worden wel allemaal gebruikt.

'66 special
3 december 2007, 17:18
Geeft niks heren, vroeger had ik ook veel gitaren. Laatst is even geteld hoeveel ik er ongeveer totaal heb gehad en kwam toch al gauw op een stuk of 26 :( . Ehhhh, niet allemaal tegelijk overigens.

Luke-wannabe
3 december 2007, 17:19
Nee maar ze worden wel allemaal gebruikt.
En terecht :D

Kim Wilson
3 december 2007, 17:20
Mijn zeer bescheiden collectie, de Danelectro Reel Echo (in doos) en Evans bandecho (krijgt een nieuwe behuizing en faceplate) ontbreken. De Peavey is 'under construction'. Ben nog aan het experimenteren met schakelingen en er komt nog een slagplaat en andere brug op.
http://img144.imageshack.us/img144/9833/s5030036abf5.jpg
Mooi setje, Peter! Maar dat wist je al. :)

Helter Skelter
3 december 2007, 17:23
mijn collectie is inmiddels kleiner dan ze ooit is geweest :nervous:

ik schaam me bijna om een plaatje te posten :(

Blend
3 december 2007, 17:24
mijn collectie is inmiddels kleiner dan ze ooit is geweest :nervous:

ik schaam me bijna om een plaatje te posten :(

gewoon doen, iedere collectie kan ermeedoor ;)

Kim Wilson
3 december 2007, 17:24
mijn collectie is inmiddels kleiner dan ze ooit is geweest :nervous:

ik schaam me bijna om een plaatje te posten :(
Less is more, Mark! Hoe bescheidener, hoe mooier (zegt hij met waarschijnlijk de grootste 40 watt amp ooit).

'66 special
3 december 2007, 18:36
Mooi setje, Peter! Maar dat wist je al. :)
Yep, we moeten elkaars speeltjes maar is een keer testen.
Lijkt me helemaal niks, spelen op zo'n Tele :D :cheerup: .

paulbekkers
3 december 2007, 22:14
Hier mijn spullen.
Mijn 'Bekkers' seventies strat en mijn 'Suus' strat ontbreken nog.

Mijn effects trouwens ook, maar dat staat sowieso niet zo mooi op het plaatje....

http://www.bekkersonline.nl/download/alle_gear.jpg

Mr.Bluesbreaker
3 december 2007, 22:38
Strat de deur uit, Jazzbas erin. Krijg je dit:
(moet nog steeds de handleiding van die Nikon bestuderen, ziet er niet uit zo)

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/DSCN0426.jpg

Pepe
3 december 2007, 23:30
http://img144.imageshack.us/img144/9833/s5030036abf5.jpg

hee, de eerste keer dat ik een Standel zie in den lage landen. What's the story? Ik dacht dattie alleen maar bekend was bij hardcore Gallup fans?

Luke-wannabe
4 december 2007, 00:06
Strat de deur uit, Jazzbas erin. Krijg je dit:
(moet nog steeds de handleiding van die Nikon bestuderen, ziet er niet uit zo)

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/DSCN0426.jpg
Mooie gear man!

artnaz
4 december 2007, 00:14
Off-topic: Ik vroeg me altijd al af Luke... Ben je fan van Star Wars? En dan vooral van zwaardkunsten van ene heer Skywalker?

Of zou je deze gitaar willen zijn, zodat de heer Lukather jouw kan bespelen?
http://www.marcosfogli.com/images/Luke.jpg

:D

On-topic: Mr.Bluesbreaker, vooral die rechter drie gitaartjes doen het hem bij mij... :)

Luke-wannabe
4 december 2007, 00:16
Het komt voort uit mijn voorliefde voor de band Toto (ik weet het heel fout) Maar daar ben ik al sinds mijn 2de fan van zeg maar en los daarvan is Lukather 1 van de beste gitaristen around imho.
Daarnaast vind ik Star Wars ook te gek! :D

artnaz
4 december 2007, 00:33
Toto vind ik niks, zijn spel is wel redelijk, maar zijn sound vind ik ook niks.
Maargoed, het boeit niet wat ik vind. Vind het wel knap dat je sinds je 2de al fan bent.
Ik was toen fan van kleurtjes op de van het Rainbow Rising album, dat ik uitte met het aflikken ervan! :D

Maar om het toch on-topic te houden:

http://img411.imageshack.us/img411/7262/group01ej8.jpg (http://imageshack.us)
Had het al eerder gepost, maar als mijn nieuwe gitaartje binnen heb maak ik nieuwe foto's (WEL van goede kwaliteit:p).

De Ibanez is van mijn broertje. Hij zou gitaar gaan spelen, maar dat ding zit te verstoffen...
De Vox'je heb ik maar aan hem gegeven die dus ook niet meer te vinden is in e stof.

Verder is 4x12 verwisseld voor een 2x12 met V30's.
De klassieke gitaar en mijn Japanse CS Strat houd ik waarschijnlijk wel nog tientallen jaren.
De Boss, Zoom, TC's en HWA zijn weg, de Strobostomp, EB Volume, en de Silvermachine houdt ik nog een hele lange tijd.
Op mijn kamer gaat alles via een Toneport UX2 naar mijn 5.1 setje.
Verder een MXR Micro Flanger, Ibanez AD9 (origineel), en moet nog een BYOC Graphic EQ bouwen, en een buffertje.
Plan is om een Foxrox Octron erbij te halen en een TC Nova Delay.
Dat linkerpedaaltje is overigens een zelfbouw Treble Booster, maar hij klinkt niet zo met de ENGL. Wel heerlijk op de wat oudere Marshall's...

'66 special
4 december 2007, 07:59
hee, de eerste keer dat ik een Standel zie in den lage landen. What's the story? Ik dacht dattie alleen maar bekend was bij hardcore Gallup fans?
Ik heb hem zelf gebouwd, op basis van info die ik gekregen heb van een eigenaar van een origineel. Die heeft het origineel opgemeten enz.. Het is dus zelfbouw, maar 95% gelijk aan een origineel. Die laatste 5% zit in onderdelen die niet meer gemaakt worden zoals bijvoorbeeld de Sprague Black Beauty condensatoren.
Het is DE versterker voor rockabilly en country. Noem een hit die in de jaren '50 is opgenomen in Nashville en dikke kans dat je een Standel hoort. De grote sessie gitaristen speelden erover: Chet Atkins, Grady Martin, Hank Garland. Cliff Gallup speelde over de versterker van Grady Martin.

Blend
4 december 2007, 18:24
Oh die! Dat is een Fender Mex Jazz Bass. Die hoort bij dat blauwe versterkertje.

en die is niet de moeite waard om te posten?? maak er ook eens een fotootje van!

EricSw
4 december 2007, 18:37
Mijn collectie:
http://i199.photobucket.com/albums/aa253/Fxstd/50628100.jpg 8-)



Versterker:
http://i199.photobucket.com/albums/aa253/Fxstd/50628097.jpg

Gitaren:
http://i199.photobucket.com/albums/aa253/Fxstd/50620074.jpg
Van links naar rechts: Warmoth, Fender 60th anniversary stratocaster, merkloze akkoestische gitaar (als ik een houtkachel had gehad was ie al weg), LAG Spring, PRS Santana SE, AXL strat bouwpakket.

Kim Wilson
5 december 2007, 07:48
en die is niet de moeite waard om te posten?? maak er ook eens een fotootje van!
De set van mijn broer, Kojak:

http://i157.photobucket.com/albums/t68/Kojak_74/11032007033.jpg

De slagplaat is inmiddels wel vervangen door een tortoise exemplaar.

TimmU
5 december 2007, 10:34
Mijn collectie:
http://i199.photobucket.com/albums/aa253/Fxstd/50628100.jpg 8-)



Versterker:
http://i199.photobucket.com/albums/aa253/Fxstd/50628097.jpg

Gitaren:
http://i199.photobucket.com/albums/aa253/Fxstd/50620074.jpg
Van links naar rechts: Warmoth, Fender 60th anniversary stratocaster, merkloze akkoestische gitaar (als ik een houtkachel had gehad was ie al weg), LAG Spring, PRS Santana SE, AXL strat bouwpakket.
Zo de Strat is uit de koffer? Prachtige Warmoth trouwens!:-) Iets om trots op te zijn.

Verder, leuk plectrum eric... issetwat!?

Pepe
5 december 2007, 15:19
De set van mijn broer, Kojak:

http://i157.photobucket.com/albums/t68/Kojak_74/11032007033.jpg

De slagplaat is inmiddels wel vervangen door een tortoise exemplaar.

Ouwe flipflop! Daar wordt ik persoonlijk een stuk vrolijker van dan van een kerstboom met 200 patches

G.G.
5 december 2007, 15:36
Ouwe flipflop! Daar wordt ik persoonlijk een stuk vrolijker van dan van een kerstboom met 200 patches

Ik vind die reflectie in die ruitjes van de kast nog het meest interessant. Heb je daar een plaatje van, Hans?

Kellet
5 december 2007, 17:10
Dag heren,

Mijn collectie. :rockon:

Van links naar rechts:
- Schecter Prototype C-1 FR
- Schecter Prototype Hellraiser Avenger FR
- Ibanez RG320 (met EMG89 en EMG 81 pickups)
- PRS Tremonti SE (binnenkort met DiMarzio D-Sonic en Air Norton)

http://img504.imageshack.us/img504/3183/dscf4612da4.jpg

C-1 FR
http://img144.imageshack.us/img144/8418/schecterc1fr2xy4.jpg

Avenger FR
http://img61.imageshack.us/img61/5047/dscf4574slg1.jpg

Thijssie06
5 december 2007, 17:21
Mijn Gear

Akoestische Ibanez EW
Versterker: Fender Performer
Elketrische Ibanez SA

http://xs322.xs.to/xs322/07493/Gear.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs322&d=07493&f=Gear.jpg)

http://xs322.xs.to/xs322/07493/EW.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs322&d=07493&f=EW.jpg)

http://xs322.xs.to/xs322/07493/SA.jpg.xs.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs322&d=07493&f=SA.jpg)

iwamoto
5 december 2007, 18:13
C-1 FR
http://img144.imageshack.us/img144/8418/schecterc1fr2xy4.jpg

.....gvd wat een geile gitaar

deze gebruikt synyster gates toch ook veel live?

Helter Skelter
5 december 2007, 18:49
http://home.wanadoo.nl/twin65/gitaar.jpg

van links naar rechts

- Gibson Les Paul Standard '91
- Fender Telecaster DeLuxe
- EB MusicMan Axis Super Sport
- Fender Stratocaster 'Lone Star'

wegens logeren niet op de foto:

- Fender Standard Strat H/S/S Rio Grande PU's
- Yamaha APX-7

Otje
5 december 2007, 19:00
van links naar rechts

- Gibson Les Paul Standard '91
- Fender Telecaster DeLuxe
- EB MusicMan Axis Super Sport
- Fender Stratocaster 'Lone Star'

wegens logeren niet op de foto:

- Fender Standard Strat H/S/S Rio Grande PU's
- Yamaha APX-7Wow! Mooi spul!!

Kellet
5 december 2007, 19:11
.....gvd wat een geile gitaar

deze gebruikt synyster gates toch ook veel live?

Klopt! Maar de laatste tijd gebruikt hij alleen nog zijn signature model.

Kim Wilson
6 december 2007, 08:59
Ouwe flipflop! Daar wordt ik persoonlijk een stuk vrolijker van dan van een kerstboom met 200 patches
Het is een Reissue, maar dat boeit verder niet. Dit dingetje levert 100 watt op een 15" speaker, en heeft ongelofelijk veel mojo! En hij gaat HARD!


Ik vind die reflectie in die ruitjes van de kast nog het meest interessant. Heb je daar een plaatje van, Hans?
http://i157.photobucket.com/albums/t68/Kojak_74/11032007035.jpg

rickert
6 december 2007, 10:33
http://home.wanadoo.nl/twin65/gitaar.jpg

van links naar rechts

- Gibson Les Paul Standard '91
- Fender Telecaster DeLuxe
- EB MusicMan Axis Super Sport
- Fender Stratocaster 'Lone Star'

wegens logeren niet op de foto:

- Fender Standard Strat H/S/S Rio Grande PU's
- Yamaha APX-7

:nervous: MOOI!!!

almarvk
6 december 2007, 10:34
Ik moet trouwens ook 's een keer een foto maken van mijn gear.




Dat roep ik al een jaar....

Bart_Blueprint
6 december 2007, 10:40
http://home.wanadoo.nl/twin65/gitaar.jpg

van links naar rechts

- Gibson Les Paul Standard '91
- Fender Telecaster DeLuxe
- EB MusicMan Axis Super Sport
- Fender Stratocaster 'Lone Star'

wegens logeren niet op de foto:

- Fender Standard Strat H/S/S Rio Grande PU's
- Yamaha APX-7

Da's echt een collectie om "U" tegen te zeggen :o Prachtig man! How about je Amp(s)? Ik zie wel een valvetronixje staan, maar is dat je main-amp? Of gebruik je ook nog iets groters/anders?