PDA

View Full Version : Welke DiMarzio's gebruikt JP??



Nils Veen
19 april 2007, 22:58
Welke DiMarzio's gebruikt John Petrucci (Dream Theater) de laatste jaren in zijn 7-string Musicman?

Orpheo
19 april 2007, 23:08
air norton in de hals geloof ik, en ik dacht tonezone in brug. iets van die aard. kijk anders op de site van dimarzio. lastig he, google..

Nils Veen
19 april 2007, 23:22
bijdehandje :satisfie:
een forum is er toch voor om vragen te stellen..

Ik had al gekeken op DiMarzio site en daar staat alleen maar dat hij de D sonic voor sixstring downtune drops gebruikt.

yanto
19 april 2007, 23:28
air norton in de hals geloof ik, en ik dacht tonezone in brug. iets van die aard. kijk anders op de site van dimarzio. lastig he, google..
Deze zaten in zijn Ibanez signature. Voor de Music Man worden zijn pups costum made gemaakt door dimarzio die niet los te koop zijn.
Je hebt nu idd wel die D sonic.

Ibanez RuleZ
19 april 2007, 23:41
ook geen tonezone in de ibbie, maar een steve's special.

maar zoals gezegd, die custom wound elementjes zijn niet zomaar te krijgen

harrald

jorrit
20 april 2007, 14:33
bijdehandje :satisfie:
een forum is er toch voor om vragen te stellen..

Ik had al gekeken op DiMarzio site en daar staat alleen maar dat hij de D sonic voor sixstring downtune drops gebruikt.

ey bijdehandje... lees eens goed op de dimarzio site bij de 7 snarige elementen...:P

Clarity, warm tone and high output are the qualities that define the D Sonic™. John Petrucci agrees. He's had a lot of recent experience playing the D Sonic™ on his 6-string guitars, so when he wanted the same sound from his 7-string, we couldn't say no. The D Sonic™ combination of clean and heavy that works so well with high gain amps for both chords and soloing makes a great choice for a 7-string bridge pickup. The high strings sing and the low strings growl.

Nils Veen
20 april 2007, 17:51
haha,

oke, mijn excuses

Matsvansanten
20 april 2007, 23:20
Hij gebruikt nu bij de brug voor al zijn gitaren een D-Sonic inderdaad. Bij de E en Eb gitaren zijn ze met het ijzeren strookje in de richting van de neck (dus verkeerd om, hierdoor moet de bedrading anders worden gesoldeerd en om in de middenstand de hum-cancelling te behouden moet het neck element ook worden omgedraaid en de draadjes anders). Bij de lager getunede gitaren (D, C etc.) gebruikt hij ze op de normale manieer, dus met het ijzeren strookje richting de brug (hiervoor kan je hem normaal aansluiten). Let wel dat het een F-spaced variant is mocht je er eentje willen aanschaffen.

In de neck positie zit nog steeds de aangepaste Air Norton die inderdaad zoals al eerder werd gezegd niet los te koop is (tenzij je iemand vindt die hem uit zijn musicman heeft gehaald en wil verkopen).

Op de 7 snarige gitaren zit bij de brug inderdaad de D-Sonic 7 String. Gewoon op normale manier geinstalleerd.

Naar het schijnt geeft de D-Sonic een iets voller geluid dan het vorige model wat hij gebruikte (hotrodded Steve's Special, ook niet los verkrijgbaar). Voornamelijk beter bruikbaar bij solo's en wat minder scherp dan het vorige model.

Ik sta eigenlijk ook op het punt om de brugelementen in mijn petrucci's te vervangen voor die D-Sonic's om eens te kijken hoe die zijn. Maar ik wacht er nog eventjes mee (ze zijn ook moeilijk te vinden zeg :S )