PDA

View Full Version : PA-Systeem



The Mess
19 april 2007, 20:23
Hoi,

Ik speel in een tamelijk luide band en we zijn voor deze band op zoek naar een manier op de zang hoorbaar te maken.

We kwamen uit op:

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000INWkEGZg?Pr oductUUID=9NbVqHzm7v0AAAEQm_ZQqhV1&CatalogCategoryID=C_TVqHzlm6MAAAEOVQwGUcEo&JumpTo=OfferList

Zou dat iets zijn, of zijn er goede / goedkope(re) alternatieven te vinden.
Het gaat dus puur om iets dat het mogelijk maakt te kunnen oefenen, we gebruiken namelijk toch altijd de zanginstallatie van de zaaltjes waar we in spelen (natuurlijk ;))

Groeten,
Emiel

bert k
19 april 2007, 20:30
Geen idee of het goed klinkt, maar het is goedkoop, dat zeker! Amp is niet zo zwaar, maar in de oefenruimte ga je gewoon wat dichter bij een box staan.

The Mess
19 april 2007, 20:32
We spelen nog allemaal transistors, en dichter bij je box gaan staan helpt vaak ook al heel veel ja.

Maar is dit het beste wat je in die prijsklasse kunt vinden?

peter_heijnen
19 april 2007, 20:40
Maar is dit het beste wat je in die prijsklasse kunt vinden?
Mét kabel, mét stands, mét een ingebouwde galm? Ik vraag me af of er uberhaupt iets anders vergelijkbaars in deze prijsklasse is.

Edit: Ik zie dat de versterker 100 watt aan 4 ohm per kant is en de speakers beide 8 ohm. Door die aan te sluiten ga je dus iets aan vermogen verliezen. Je zult met deze speakers op zo'n 60/70 watt per kant uitkomen dacht ik.

Door aan iedere kant een tweede 8 ohmer paralel aan te sluiten kom je wel aan de 4 ohm en de bijbehorende 100 watt per kant.

The Mess
19 april 2007, 20:44
Oké dat zegt genoeg, ik denk dat als de poen der is, dat we het er maar op wagen :)

bert k
19 april 2007, 21:11
Voor het geld kan je je geen buil vallen, en als het niks is verkoop je die set weer voor 150.

Mithrandir
19 april 2007, 21:15
Dit hoort niet hier . . . maar waar wel???

bert k
19 april 2007, 21:18
Had ik ook al bedacht. Misschien Recording?

Mithrandir
19 april 2007, 21:30
Ja, recording maar. Verplaats dus . . .

Han S
19 april 2007, 21:42
Er is al het een en ander gemiept over PA, zowel hier als op Off Topic en dat moet je kunnen vinden.

Over vermogen en rendement en de relatie daar tussen, want 100 watt zegt op zich niet zo veel, je hebt best kans dat ik met 10 watt meer lawaai maak dan jij met 100 watt.

Ga daar maar eens naar zoeken want het is uitgebreid al een aantal keren uitgelegd.

Arts
21 april 2007, 21:16
Op markplaats heb je ook vaak goedkope 2e hands zanginstallaties..
Iig zo hebben ik en rest van mij band ieder 20 euro gedokt voor geluid wat zelfs boven de rest uitkomt