PDA

View Full Version : Powerchords



mawashi
19 april 2007, 19:47
In de gitaarles zijn we net begonnen met powerchords. We hebben onder andere het nummer 'blitzkrieg pop' van the ramones gezien. Met de vingerzetting heb ik op zich geen probleem, maar wel met het aanslaan van alleen die snaren. Als ik het traag doe gaat het wel, maar als ik dan even kijk hoe de groep het speelt: link (http://www.youtube.com/watch?v=KWrWuOQBxvk)
Hoe kunnen zij dat zo snel spelen zonder de andere snaren te raken?

mawashi
19 april 2007, 19:48
Damn, ben ik zo lomp om dit in het verkeerde onderdeel te posten. Kan iemand dit even naar speeltechnieken verplaatsen?

Mr.Bluesbreaker
19 april 2007, 19:52
Makkelijk is om je wijsvinger van je linkerhand zo naar achteren te kantelen, dat de onomwonden snaren ermee gedempt worden. Zo hoef je daar bij je aanslag geen rekening mee te houden. Een soort barre-greep zonder de hoge snaren daadwerkelijk in te drukken.

Wanneer je powerchords met de grondtoon vanaf de a-snaar speelt: leg je wijsvinger van links zo neer, dat je vingertop net de losse lage e snaar raakt, om deze niet te laten doorklinken. (mits je een E powerchord vanaf de 7e positie vanaf de a-snaar speelt, dan werkt dat natuurlijk juist wel als bas onderin.)

Reel Big Fish
20 april 2007, 00:31
Verplaatst door Reel Big Fish!