PDA

View Full Version : Jcm 800 like OD pedaaltje ?



EpiCenturiesAWAy
19 april 2007, 18:51
Iemand een idee ? Het zou zijn voor op een London City DEA 100, om toch wat distortion te krijgen, een goede rock sound à la jcm 800..


T

armageddon
19 april 2007, 18:55
Euhm...Box Of Rock van Z-Vex? Maar ik kan er echt helemaal naast zitten, maar volgens mij doet ie aardig overtuigend het Marshallgeluid na.

zoon van Piet
19 april 2007, 19:17
De ouwe Guv'nor doet een zeer overtuigende 800-impressie. die nieuwe ken ik niet...

d'oh
19 april 2007, 19:45
De ouwe Guv'nor doet een zeer overtuigende 800-impressie. die nieuwe ken ik niet...

de nieuwe niet zo, heb een tijdje een ouwe (zwarte) gehad het meest lelijk gitaareffect ooit maar wel vette sounds, heb hem toen verkocht. Kreeg al snel spijt en ging toen kijken voor die nieuwe. Of ik kon me totaal niet meer herinneren hoe die ouwe was, of die nieuwe was gewoon de ouwe niet

Speeddemon
19 april 2007, 20:22
Ik heb de ouwe nog steeds en die is zeer goed in JCM800 sounds. Heeft wel dat Gary Moore achtige, terwijl de Drivemaster en Shredmaster veel krasseriger klonken.

Overigens doet een Zoom HL-01 Hyper Lead 't ook niet verkeerd. Wel meer gain on tap.

interessander
19 april 2007, 21:40
Was de MI audio crunchbox hier ook niet voor gemaakt?

E-J
19 april 2007, 22:27
Ik heb de ouwe nog steeds en die is zeer goed in JCM800 sounds. Heeft wel dat Gary Moore achtige, terwijl de Drivemaster en Shredmaster veel krasseriger klonken.

Zijn die zo verschillend dan? Ik dacht dat ze aardig overeenkwamen... anyway met de Drivemaster kom ik er dichtbij die 'Gary Moore' sound :) Krasserig vind ik hem niet echt.

pol
20 april 2007, 00:40
niet zo heel verschil vond ik, de guvnor haalde het nog altijd niet bij de gewone distortion uit een jcm800, blijft klinken als een pedaaltje vind ik.

Nellyrocks
20 april 2007, 08:52
Carl Martin Plexitone

Heerst

Unicron
20 april 2007, 11:52
check deze maar eens, de TC Electronic Vintage Distortion (http://www.tcelectronic.com/Files/Products/vintage_pedals/distortion.html), klinkt wel aardig Marshall 800 achtig...

El Bastardo
20 april 2007, 12:15
ik vond de nieuwe boss metalcore op de messe heel erg goed klinken.

DaveItUp
20 april 2007, 13:52
Gewoon een TS.

Jeroenvanhulsteijn
20 april 2007, 13:59
Wellicht een Radial Plexitube. Of een Hughes & Kettner Cream Machine.

Unicron
20 april 2007, 15:14
Gewoon een TS.

daarmee redt je het niet op een non-master amp...

duckman
20 april 2007, 15:19
Carl Martin Plexitone

Heerst


+1.. ik heb deze ook en een JCM 800 2203, dit pedaal heerst zwaar.. :cooler:

zoon van Piet
20 april 2007, 16:10
Of een Hughes & Kettner Cream Machine.

das lang geleden... en ik heb nog steeds ergens het rauwe broertje liggen, de heavy metal...benieuwd hoe die nog klinkt na al die jaren.

de cream is trouwens geen pedaaltje!

the sure thing
21 april 2007, 14:49
Ik had de eerste Kuch en Knetter TUBEMAN. Die benaderde het JCM800 geluid ook behoorlijk goed. Jarenlang met plezier mee in een coverband gespeeld.

joesman
21 april 2007, 15:18
Doet de Fulltone OCD ook niet zoiets?

Speeddemon
21 april 2007, 20:56
Doet de Fulltone OCD ook niet zoiets?
Wel dynamisch, maar veel te krasserig voor zo'n lomp brute sound.

jimihattricks
23 april 2007, 09:37
de nieuwe niet zo, heb een tijdje een ouwe (zwarte) gehad het meest lelijk gitaareffect ooit maar wel vette sounds, heb hem toen verkocht. Kreeg al snel spijt en ging toen kijken voor die nieuwe. Of ik kon me totaal niet meer herinneren hoe die ouwe was, of die nieuwe was gewoon de ouwe niet

die nieuwe guv'nor kan het ook, maar niet zo goed als de oude.. beetje tweaken en dan krijg je er wel iets uit dat op een JCM lijkt..

ander vraagje, de carl martin crush zone, is dat een vereenvoudigde versie van de plexitone, of zit daar een heel ander idee achter..?

http://www.stevesmusiccenter.com/CarlMartinCrushZoneBig.jpg

lijkt me ook wel vet..

-Heineken-
23 april 2007, 14:20
Vind zelf die RATjes wel het meest Marshall klinken. Anders zoals eerder genoemt een Guv'nor of TS-808/9

Speeddemon
23 april 2007, 14:25
Vind zelf die RATjes wel het meest Marshall klinken. Anders zoals eerder genoemt een Guv'nor of TS-808/9
Een Guv'nor of een TS9 is een WERELD van verschil.

Als je bedoelt dat je de TS9 laat samenwerken met een overstuurde amp, o.k., maar als een stand-alone drive is 't
a) 3x niks
b) te weinig gain
c) te dun
d) met een parallel clean signaal, wat dus totaal niet gaaf klinkt voor een stand-alone overdrive.

-Heineken-
24 april 2007, 01:30
Een Guv'nor of een TS9 is een WERELD van verschil.

Als je bedoelt dat je de TS9 laat samenwerken met een overstuurde amp, o.k., maar als een stand-alone drive is 't
a) 3x niks
b) te weinig gain
c) te dun
d) met een parallel clean signaal, wat dus totaal niet gaaf klinkt voor een stand-alone overdrive.

Ok maar de poster zoekt een JCM800-achtig geluid. Speel zelf op een 2204 en da's nou niet bepaald een high-gain beest, maar heeft dat lekkere donkerbruine geluid. Mijn bandmaat speelt over een vintage 70's non master volume London City en boost deze met een Analogman TS808. (we gebruiken allebei ook nog een fuzz voor extra boost) Komt qua geluid toch erg dicht in de buurt.

brunodb
24 april 2007, 01:32
Vind zelf die RATjes wel het meest Marshall klinken. Anders zoals eerder genoemt een Guv'nor of TS-808/9

Een RAT klinkt echt stukken vuiler als een marshall. en gaat bijlange niet de dynamiek benaderen. dan is een fulltone OCD stukken beter om een beetje het dynamische van een goeie buizenamp te benaderen.

Zo een RAT is eerder aan te raden voor een garage-band ofzo. heb een tijd een RAT gehad, vond het uiteindelijk een vies klinkend pedaal dat absoluut niet de warmte in zich heeft van een oude marshall