PDA

View Full Version : bij het uitzetten van mn buizen amp hoor ik kleine tikjes



Nocki
8 januari 2003, 20:52
hoi.

als mn amp uit gaat en ik ga lekker achter de pc zitten hoor ik de buizen tikken.
alle stroom is eraf en je hoor net zo iets alsof er iemand met eenpen tegen de buis aanslaat. een beetje glas achtig tikje.
ik denk dat het te maken heeft met het uitzetten en krimpen... omdat de buizen weer afkoelen. het is niet regelmatig maar gewoon een keer of 5 na het uitzetten in een random tempo

hebben jullie dat ook???

Nocki

jpb
8 januari 2003, 21:51
Op 2003-01-08 20:52, schreef Nocki:
hebben jullie dat ook???


Ja

FragDaddy
8 januari 2003, 21:55
ik heb dat niet met mijn versterker, maar wel met mijn auto. daar worden de turbo/intercooler/buizenwerk zo heet van dat het metaal erg veel uitzet, als je dan de motor afzet hoor je het krimpen.. tik tik tik.. een heel metaal-achtige tik.. net of er iemand met een schroevendraaier een tik tegen de uitlaat geeft..

zo zal het bij jou ook wel klinken, alleen dan een stuk zachter. maak je geen zorgen, is gewoon metaal dat weer terugkrimpt naar zijn oorspronkelijke vorm.

Bas
9 januari 2003, 01:19
Jup, heb ik ook. Zelfs als hij even gekoelt heeft op standby. Dan zijn die buizen natuurlijk nog niet helemaal koud uiteraard dusja. Maar dat is vrij normaal.

alhambra
9 januari 2003, 08:30
Het kan natuurlijk ook weer een duitser in je amp zijn :grin: .

Dude
9 januari 2003, 11:56
ik denk dat dat het is ja !

vulvasonic
9 januari 2003, 12:19
Ik hoor altijd een enorme knal....
;]

Franc
9 januari 2003, 16:20
Mijn buizen tikken totdat ze ijskoud zijn,
dan gaan ze bibberen van de kou en zet ik van ellende mn amp maar weer aan :razz:

Mitch
9 januari 2003, 21:51
Wat ook een mogelijkheid is, is dat de tik van het uitschakelen van de versterker via een relais in je effectloop terecht komt en door het 100% wet signaal met een grote plons in delay raakt in de G Major. Knalt de reverb er nog een keer overheen.....
Staan ze bekend om.

:grin:

Nocki
9 januari 2003, 21:53
neee dt kanhet niet zijn... want de gmajor hangt niet in de fx loop :smile:

Nocki

nocaster
10 januari 2003, 23:11
Dat tikkende geluid hoor je alleen bij buizen uit Rusland, het was in de koude oorlog dat de Russen een kruising hebben gemaakt met een mier en een specht.
Er wordt gefluisterd dat er van deze kruising
een variant getaind is in het saboteren van afluisterapperatuur.
Of wel, doortikken die handel.
Ik heb zelf een mierenlokdoosje in mijn Engl
Savage gedaan, en ook een Spechtenvalletje,
boven mijn Amp gehangen.
Volgens Feedback in Rotterdam moet dit afdoende werken, laten we in godsnaam hopen
Deze set is bij elke Feedback winkel te verkrijgen.

jpb
10 januari 2003, 23:33
Als ik de versterker uitzet, doe ik altijd een sok over de buisjes; dan blijven ze lekker warm......

Bas
11 januari 2003, 02:02
Zetten we tegenwoordig onze amp uit dan? :grin: