PDA

View Full Version : metronoom



thekid
19 april 2007, 18:48
hey

ik ben hammer on en offs aan het leren en men leraar zij dat het met een metronoom makkelijk gaat.

nu ik heb het wel maar weet niet helemaal hoe het te gebruiken

bv ik ste de metronoom in op 4 gewone tikken dus tik tik tik tik

de eerste tik heeft een beetje een ander geluid om aan te geven dat er een nieuwe maat begint waarschijnlijk. maar moet ik b-nu bij elke tik hamer on en pul off of hoe zit dat.


mss een beetje een domme vraag maar wil mss iemand mij helpen.

The_syphon
19 april 2007, 19:23
Het is maar net wat je wilt. Waarschijnlijk begin je nu met deze technieken. Het is dus belangrijk dat je langzaam begint, en naarmate het automatisme en de handigheid in de hammer-on en pull-off toeneemt, ook de snelheid te verhogen. Verder kun je 4 tonen per tik doen, dus 2x hammer-on en 2x pull-of, vierkwartsmaat dus. Maar misschien is het voor jou makkelijker om in het begin per tik van de metronoom een hammer-on te doen. Dit moet je even voor jezelf uitmaken. Belangrijk is in ieder geval wel dat je ook mèt de metronoom speelt, en dus ook strak houdt aan het tempo dat de metronoom hanteert!
Succes

peter_heijnen
19 april 2007, 19:24
De "andere" tik geeft idd de 1 van de nieuwe maat aan.

Je moet gewoon lekker varieren: stel de metronoom in op een niet te snel tempo en doe nu op iedere tik/tel afwisselend een hammer on of een pull off:
1 - 2 - 3 - 4
on - off - on - off
#1 gespeelde noot per tel = kwart noten (4 per maat)

Dan doe je op iedere tik afwisselend zowel een hammer on als een pull off:
1 - 2 - 3 - 4
onoff - onoff - onoff - onoff
#2 gespeelde noten per tel = achtste noten (8 per maat)

Dan doe je (als de metronoom langzaam genoeg staat afgesteld) op iedere tik afwisselend zowel twee on's als twee off's:
1 - 2 - 3 - 4
onoffonoffonoffonoff - onoffonoffonoffonoff - onoffonoffonoffonoff - onoffonoffonoffonoff
#4 gespeelde noten per tel = zestiende noten (16 per maat)