PDA

View Full Version : Master Of Puppets helemaal



Danieldg
19 april 2007, 18:05
Hey,
bedankt iedereen voor de commentaar op de solo ik heb gepost, dit is het lied helemaal. Een paar foutjes, maar dat komt ook voor een deel om het lied redelijk lang is :p De solo is niet helemaal juist, voor de betere versie check ff men filmpje ervan.

Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=2DQ0BsfGG0w)

Opbouwende kritiek is altijd wekom :)

Danieldg
21 april 2007, 13:15
Niemand die er iets over aan te merken heeft ? :p

Reel Big Fish
21 april 2007, 13:17
Hmm, niet erg boeiend dat filmpje. Download anders eens een backing track want dit is niet zo leuk om naar te kijken/luisteren. Verder klinken je palm mutes gaar, werk daar sowieso aan!

hendrix2
21 april 2007, 13:27
Tja, als je hem zelf bumpt...
Ik vond het niet strak gespeeld, klonk heel gehaast, het leek alsof je het tempo toch net niet aankan zonder echt geforceerd te lijken. Je intro klonk ook al niet helemaal ritmisch. Veel haperingen.
De strofe klinkt ook wat geforceerd.
Verder speel je bij die eerste trage solo dat harmonische stukje verkeerd (weet niet meer welke noten je verkeerd doet).

Verder zou een backingtrack leuk zijn.

Kijk, ik wil je niet helemaal afbranden hoor, het is ook niet zoooo slecht, maar ik vind het wat te hoog gegrepen voor jou OF je moet er gewoon veel harder aan gaan oefenen tot je erbij neer valt. Master of Puppets is een van de lastigste nummers om goed te spelen IMO. Gewoon geduldig oefenen is de enige manier om deze echt onder de knie te krijgen.

Reel Big Fish
21 april 2007, 13:48
Er zijn toch een hoop mensen die denken dat ze het kunnen spelen en het dan meteen opnemen+posten. Mijn tip; speel mee met een backing track en luister eerst zelf naar je opname en dan naar het orgineel. Als het niet overeenkomt, zeker qua ritme, post dan niet en oefen tot het goed is.

Danieldg
21 april 2007, 13:56
Ow... Ok, welke liedjes raden jullie me dan aan ?
En dat van die palmmutes ik snap het niet, heb aan me leraar gevraagd wat ik fout deed en die zei dat ik niets fout deed, ze klinken normaal en goed, toen ie het filmpje zag vond ie dat het geluid nogal misvormd en droog klonk :/
Mja, zal wss wel aan me techniek liggen, zo lang speel ik nog niet (iets langer dan 1,5 jaar) en zal ik er harden aan moeten werken.
Miss vinden jullie de palmmutes hier beter klinken? Klik hier (http://www.myspace.com/danieldegregoriis) niet echt heel erg strak, maar was maar voor een ongeveer een idee te geven hoe ze klinken ( de palmmutes)

bedankt voor het commentaar, dat helpt me alleen maar :)

Baker
21 april 2007, 14:17
ik vind het wel knap hoor. Ik doe het je niet na in ieder geval.
Maar ik ben het wel eens met de vorige posts. Het klinkt niet strak.

Misschien moet je je wat meer gaan concentreren op het echt VET laten klinken van je gitaarspel. Je maakt de klassieke fout door te denken: "hoe sneller ik speel en hoe meer noten ik speel hoe beter het klinkt."

Kies een wat langzamer, minder ingewikkeld nummer, (pak en beet enter sandman ofzo, of als je palm mutes wil oefenen, sad but true) en probeer om de noten er echt uit te PERSEN zodat het echt vet klinkt.

Het geluid klinkt inderdaad wat krasserig. Misschien moet je een echte amp gebruiken en wat minder gain.

Succes!

Iceman
21 april 2007, 23:26
Minder gain ben ik het niet mee eens als ik deze opname zo beluister, eerder iets meer.
Wel moet je langzamer gaan spelen. Je raffelt de boel teveel af waardoor de palmmutes niet lekker hooommpen. Soms vind ik een riff langzaam spelen moeilijker dan snel spelen.

Je moet die snaren niet aaien voor een vette palmmute, maar raggen (wel tegelijk netjes afdempen met de handpalm). Werken voor je geluid, kreng!!

Dat van Sad But Treu vond ik een goeie, lekker langzaam nummer met dikke palmmutes.

AgileGhost
24 april 2007, 10:41
Het is duidelijk dat je het riff vanaf 1:00 totaal niet trekt. Gebruik daar desnoods down- en upstrokes.

Er is al het een en ander gezegd over je geluid in het algemeen en je palm-mute geluid. Kun je anders even je setup posten (gitaar, elementen, snaren, versterker, pedalen, settings), zodat we kunnen kijken of het daar aan ligt?

Klopgeest
24 april 2007, 11:08
Waarschijnlijk gewoon een microfoon die voor de versterker is gelegd :)

Danieldg
24 april 2007, 15:50
Ik gebruik een Gibson Les Paul, een behringer v-amp pro aangesloten op een cleane 30 watt versterker en daarvoor, ongeveer in het midden van de versterker op 10 cm afstand leg ik een micro.
Nu is het me opgevallen dat de elementen van de Les Paul microfonisch(ofzoiets) zijn, ik kan er gewoon door praten en ze vangen echt alle geluiden op. De snaardikte is de normale 0.46 - 0.10 Ik heb ook nog geoefend, ik vind men geluid al iets verbeterd, deze vrijdag heb ik weer les en dan ga ik uitgebreid aan mijn leraar vragen wat ik fout doe etc.

Bedankt voor de interesse, blij dat jullie me willen helpen :)

AgileGhost
24 april 2007, 16:04
Iig goed dat je bereid bent om aan je tone te werken! Je snaren lijken dik genoeg voor een stevig geluid (alhoewel 0.11 nog net ff wat dikker is :) ). Misschien dat er iets met die elementen is, ik ben sowieso voor metal geen voorstander van standaard-elementen, die missen vaak wat output. Een goeie Seymour Duncan SH-6 (edit: in de brugpositie dan) moet al een hoop schelen, die kun je vast wel betalen als je een Gibson LP hebt :cooler:

pol
24 april 2007, 23:56
veel stukken klinken gewoon niet kort genoeg, ik hoor die korte pauze's niet die het origineel zo strak maken, jij laat alles maar uitklinken en dit klinkt gewoon niet goed.

Jan-Willem
25 april 2007, 00:31
Ik kan je aanraden om met een metronoom op een langzaam tempo te beginnen (100 BPM of zo iets) en dan op dat tempo net zo lang blijven oefenen tot dat je de riff rete strak en foutloos speeld, tot dat de riff je zeg maar het zelfde gevoel geeft als op de cd. Als je dat hebt dan zet je de metronoom iets hoger (stapjes van tussen de 4 en 8 ).

Een belangrijk detail is dat je soepel moet spelen zodra je spieren moet aanspannen om in het ritme te spelen doe je het fout. Snelheid ontwikkelen is iets wat maanden en soms jaren kan duren. wees geduldig

drap
25 april 2007, 01:09
Het is wat moeilijk te zien op het filmpje, maar ik heb het idee dat je hand niet helemaal in de lekkere positie staat voor het muten. Het is denk ik geen ijzeren regel, maar ik leg m'n handpalm altijd bijna tegen de brug aan. Dan merk je ineens dat je gemute noten en accoorden er ineens veel beter uitkomen en dat je niet eens zoveel gain meer nodig hebt. Wellicht doe je het ook zo, maar zo klinkt het niet.

Ik denk trouwens ook dat het nummer nog ff wat te hoog gegrepen is voor je. Maar dat geeft niet, je kan alleen maar leren van de aanwijzingen waar je dan aan kan werken. Ook gewoon lekker dit soort filmpjes blijven posten, daar leer je alleen maar van.

Danieldg
25 april 2007, 21:39
Hey,
bedankt voor de tips :)
Hier ff een nieuwe opnametje van men pm's, hopelijk klinken ze al iets beter. Ik houd men palm nu bijna tegen de brug, zoals James Hetfield het doet(als ik vergelijk met foto's)
Klik hier (http://media.putfile.com/pm-62)

AgileGhost
27 april 2007, 12:38
Klinkt al flink wat beter, al was het nog niet helemaal gelijk. Flink oefenen op die downstrokes!