PDA

View Full Version : oude Fendercabinet,maar welke is het?



Bram.maes
19 april 2007, 17:00
Hey ik heb me vorige week een redelijk afgeleefde Fender cab gekocht voor 50 euro.
Dacht da ik er nie mee kon misdoen, speakers zijn nog goe in orde alleen de tolex en doek voor speakers zijn zwaar beschadigd. (zwarte tolex en grijs/zilver doek)
Nu weet ik eigelijk niet goed wat ik gekocht heb het ziet er een bassman of bandmasterkast uit maar het eigenaardige is dat er een 12" en een 15" speaker inzitten.
beide speakers zitten boven elkaar, en de kast is ongeveer een meter hoog, 65 cm breed en 30 cm diep.
De 12" heb ik al gevonden, dat is een Jensen C12NA met code 220641 is dus een speaker gemaakt in week 41 maar welk jaar? 56,66,76???
De 15" speaker heb ik nog niet gevonden (heb hem op foto maar kan nie goe lezen wa erop staat, als ik de kast nog eens open doe zal ik eens kijken) kan wel zien da er een blauwe sticker ophangt met daarop Fender musical instruments special designed speaker.
In de kast staat een stempel F110567... maar heb geen idee wat da wil zeggen normale dateringen hebben volgens mij twee letters in het begin.
Denk dat hij al eens oud zou kunnen zijn want het fender logo op de voorzijde is met staart en zonder de R in een cirkeltje.
Heb de kast gemeten en het is een 4 ohm kast dus twee 8 OHM speakers parallel.
ben beetje aan het twijfelen of er al niet wat aanpassingen aan gebeurd zijn want de 12" speaker en zijn bekabeling zien er nieuwer uit dan die van de 15" (die heeft nog een soort stoffen kabelisolatie)
Ze klinkt wel lekker, heb er een bassman 50 top op geprobeerd en de kast geeft wel een helder geluid.
wie me helpen kan of tips kan geven.
Al bedankt

Kaboemba
19 april 2007, 19:39
Ik denk dat er straks om foto's wordt geroepen.

dus plaats ff een paar foto's.

Bram.maes
19 april 2007, 20:08
ga ik doen, weet ondertussen ook al dat de 15" een rola speaker is.

PeeVee
19 april 2007, 21:45
Als het een oude Jensen C12N is (dus geen groene reissue met goud/oranje sticker) dan is ie waarschijnlijk uit '66. Da's een mooie; wees er maar zuinig op!