PDA

View Full Version : Rack delay



imlikeajungle
19 april 2007, 15:53
Van een vriend:



Bovendien zoek ik een goeie delay voor mijn rig: best wel 19".

Hij moet:
-goed klinken
-compleet programmeerbaar zijn
-tap-bar ook via remote (bvb: via CC's)
-reverse delay hebben
-en een paar mooie gimmicks hebben: dual delay...chorus...flanger...

Ik heb ook nog en routing problem.
In de Attachment zit een tekening.

Heb jij michien een ideetje? of twee?


http://users.pandora.be/again/pics/delayproblem.JPG

Iemand een idee, dit gaat mijn petje zwaar te boven.
Sorry voor het Nederlands in de tekening, maar het is een Duitser die autodidact is in NL.

peter_heijnen
19 april 2007, 16:27
Hij kan altijd de delay vóór de amp zetten zoals in optie 1, maar dan kan hij beter geen ampdistortion gebruiken omdat delay vóór de vervorming lelijk is.

Als ie wel met ampdistortion wil werken, zal hij noodgedwongen uitkomen bij optie 2 of 3, maar moet daarbij zijn delayout signaal niet terugvoeren naar ch1. Daarbij, hij mag enkel en alleen audiosignaal in de delayinput stoppen, nooit speakersignaal dus. Mogelijk zit er op zijn power attenuator een line out, die is zeer geschikt om aan te sluiten op een 19" delay. Als er geen line out op zijn amp zit, is optie 3 de enige mogelijkheid voor hem mits er dus een line out op zit.

Zowel bij optie 2 als 3 heeft je vriend idd een tweede amp nodig, ch3 in de tekening dus, om het delaysignaal te versterken, en dat kan prachtig klinken.

ruezzz
19 april 2007, 18:01
Ik begrijp dus dat de persoon in kwestie werkt met een amp zonder fx-loop. En voor de amp een aantal pedalen in een looper. Daar zullen ongetwijfeld drive/distortion pedalen bijzitten?
Ik zou het als volgt doen: TC Electronic D-Two in het rack zetten.
Achter de drive pedalen. Voor leads met een vleugje delay zet je het delay-level vrij laag. Check ook eens het nieuwe Eventide Timefactor pedaal, deze zou je ook in het rack kunnen plaatsen, is volledig midi-bestuurbaar.

imlikeajungle
20 april 2007, 13:41
Oké, bedankt, ik mail het hem door!