PDA

View Full Version : iemand ervaring met de fender hot rod deville 4x10



keessie
19 april 2007, 13:03
hallo ik heb al wat info gehad op de hot rod deluxe maar zou ook wat info willen over de deville 4x10 :cooler:

Kim Wilson
19 april 2007, 13:06
Ik zou zeggen, ga ze eens testen. Het is lastig om het geluid van een amp te omschrijven. Een testsessie kan wellicht meer uitsluitsel geven dan 20 posts hier op dit forum. Zet de Deluxe en de Devilles (de 2x12 en de 4x10) eens naast elkaar, en probeer ze zelf. Pas dan kun je een duidelijk beeld maken van de onderlinge verschillen.

keessie
19 april 2007, 13:10
ja daar heb je wel gelijk in maar wil ook wat meningen of ervaringen horen

mcannegieter
19 april 2007, 18:08
Ik heb zelf een DeVille 4x10. De clean van de versterker is echt super, ik heb me laten vertellen (oa hier op het forum) dat je geen betere Fender Clean kan krijgen voor dat geld.
De distortion van de amp zelf is matigjes, veel te weinig gain. Dat heb ik opgelost door de distotion te gebruiken samen met een pedaaltje ervoor. Voor echte zware distortion moet je ook op zoek naar een apart pedaalte.

Daarnaast moet je goed opletten wat je wilt met de versterker. Hij is 60W en dat gaat echt heeeeel hard voor op een kamer. De versterker is ook moeilijk af te stellen op een laag volume omdat Fender logaritmische potmeters gebruikt, je krijgt dus in het begin een ontzettende snelle toename in volume. Voor optredens is het volume meer dan genoeg.

Tot slot heb ik gehoord dat ze kwalitatief niet zo goed zouden zijn, persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met mn versterker (hem m nu 3 jaar).

Succes met testen

Maarten

keessie
19 april 2007, 18:34
oke bedankt maarten ik heb een boss gt5 dus dat probleem zal zich wel oplossen en ga hem gebruiken voor optredens dus het zou dus wel een toppertje kunnen zijn?

steph
19 april 2007, 19:32
Als je een zwaar vervormd geluid wil, zou ik voor de 2x12" gaan, voor lekkere snelle attack met bijv. een tele 4x10".
In principe is een deluxe veelzijdig en hard genoeg.

keessie
19 april 2007, 20:06
nee ik met de tijd de gretsch aanschaffen en de rocka billy kant op

steph
19 april 2007, 20:24
Een gretsch, kan beide, maar persoonlijk zou dan voor de 2x12'' gaan, als Brian Setzer je ding is. Heb de bigband dvd van hem, die versterkers staan wel knoerhard, is wel een top geluid (welliswaar een bassman versterker).

keessie
19 april 2007, 20:36
ja daar zeg je me wat maaar dat is ff boven me budget maar heb jij zelf een 2x12 dan?

Kim Wilson
20 april 2007, 09:09
Als je kiest voor de 12" versie, heeft de Deville IMO geen meerwaarde t.o.v. de Deluxe. Ze klinken nagenoeg hetzelfde, alleen heeft de Deville nóg 20 watt meer (niet echt een voordeel) en hij is een stuk zwaarder. Op de tweedehandsmarkt is ie ook nog €300 duurder.

De 4x10 zou wel verschil kunnen maken, maar dat weet ik niet. Ik heb nooit over een 4x10 gespeeld.

guitarnijboer
20 april 2007, 10:04
Hallo Keessie,

De hot rod Deville is (of was) er ook in 2 x 12 uitvoering. Het verschil met de 4 x 10 wat ik heb gemerkt is dat de 4 x 10 speakers wat strakker en gedefinieerder klinken.

Clean klinken de versterkers erg goed, maar ook overstuurd heb ik er weinig op aan te merken. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die vinden dat de hot rod te weinig gain zou hebben... Je kunt scheuren en dan ook nog boosten, als dat niet genoeg is weet ik het ook niet meer! :) Ik vind de toon mooi en zingend. (als je hem een beetje open trekt) Ik heb het nu trouwens wel over de eerste hot rod's van begin jaren 90... De nieuwe reissues ken ik niet. Voor deathmetal of zo zal ie niet zo geschikt zijn, maar dat kun er aan de buitenkant al wel aan afzien.

Wat als je live speelt wel handig kan zijn is de betere projectie en spreiding van de 4 x 10 t.o.v. 2 x 12. Je zal zoals eerder gepost ook niet snel te weinig volume hebben met deze versterker.

Succes met zoeken.

keessie
20 april 2007, 13:09
oke maar zou nog willem weten wat het verschil zou zijn tussen die in de90 er jaren of de laatste jaren zijn gemaakt of zijn ze allerbij wel goed?
:hippie:

steph
20 april 2007, 15:27
Heb zowel de 4x10 als 2x12 gehad. Na een half jaartje ging ik toch voor de 2x12. Laag gaat veel dieper van de 2x12, dan bij de 4x10 of deluxe. De tweeds hebben een gain schaleling minder t.o.v. nieuwere hotrods.
Ik speel nu weer op Marshall, maar clean is veel beter op Fender, maarja, speel toch minimaal 70% overstuurd.

mcannegieter
20 april 2007, 15:44
Ok, woensdag dus voor het eerst opgetreden met mn 4x10. Ik was erg tevreden over mn geluid. Zowel op het podium met mn versterker naar me toe gericht als in de zaal was het zeer goed. Een vriend van mij, die zelf ook gitaar speelt, vertelde me dat mn Sweet Child of Mine echt heel goed klonk. Blijkbaar kun je dus toch redelijk in de buurt komen van een Slash-solo met een Fenderamp :). Ik blijf dus lekker bij mn DeVille en ga niet zoeken naar iets anders.

keessie
20 april 2007, 16:41
oke bedankt ik denk dat ik voor de 2x12 ga is 600 euro een goede prijs?

Kim Wilson
20 april 2007, 16:42
Ja, dat is een hele goeie prijs.

steph
20 april 2007, 16:45
Zeker weten een nette prijs, en z'n geld waard!

keessie
20 april 2007, 17:27
oke bedankt jongens (meiden)voor de info top zo kom je nog eens wat te weten haha :hippie: