PDA

View Full Version : Framus Dragon!



a darker shade of grey
19 april 2007, 11:40
Ik dacht altijd dat dit vlaggenschip van Framus ver buiten mijn budget viel, maar toen ik eens rondkeek bij de MusicStore Koeln (de website) bleek dat deze (na toch een kleine aanpassing van het budget) er toch binnen kon vallen.
Ik ben op zoek naar een amp voor goeie cleans (fender clean is niet nodig, maar wel mooi clean voor metal intermezzo's en clean rock), mooie crunch voor blues en rock (hendrix, kravitz) en een heerlijke superoverstuurde metalsound waar je powermetal uit kan halen en misschien elfs wat death metal riffing. Maar met name iets als Dream Theater en Metallica//Zakk Wylde.

Ik wil deze artiesten niet nabootsen, ik heb een hele eigen aparte sound, maar dit is alleen om een indicatie te geven van wat voor soort geluiden ik precies zoek.

Heb ik mijn amp gevonden??

owja edit: Ik speel met een Cort EVL-K6 met EMG85/60 en een fake heel erg oosters stratje van een nietszeggend merk wat volgens de headstock een ondermerk is van een ander nietszeggend 'nooit van gehoord' merk, maar dat toch stiekem heel erg lekker speelt...

edit 2: hij is wel 100 watt, nu zijn er 1001 topics over geweest, maar toch: slaapkamervolume klinkt wel okee neem ik aan? aangezien het een moderne amp is...

anibal
19 april 2007, 11:50
Ik dacht altijd dat dit vlaggenschip van Framus ver buiten mijn budget viel, maar toen ik eens rondkeek bij de MusicStore Koeln (de website) bleek dat deze (na toch een kleine aanpassing van het budget) er toch binnen kon vallen.
Ik ben op zoek naar een amp voor goeie cleans (fender clean is niet nodig, maar wel mooi clean voor metal intermezzo's en clean rock), mooie crunch voor blues en rock (hendrix, kravitz) en een heerlijke superoverstuurde metalsound waar je powermetal uit kan halen en misschien elfs wat death metal riffing. Maar met name iets als Dream Theater en Metallica//Zakk Wylde.

Ik wil deze artiesten niet nabootsen, ik heb een hele eigen aparte sound, maar dit is alleen om een indicatie te geven van wat voor soort geluiden ik precies zoek.

Heb ik mijn amp gevonden??

owja edit: Ik speel met een Cort EVL-K6 met EMG85/60 en een fake heel erg oosters stratje van een nietszeggend merk wat volgens de headstock een ondermerk is van een ander nietszeggend 'nooit van gehoord' merk, maar dat toch stiekem heel erg lekker speelt...

edit 2: hij is wel 100 watt, nu zijn er 1001 topics over geweest, maar toch: slaapkamervolume klinkt wel okee neem ik aan? aangezien het een moderne amp is...

Was niet kapot van de Framus Dragon top maar wel van de Framus Dragon 4 x V30 cab die heb ik gekocht.

Ik snap je post niet, heb je die al gekocht of wil je dit gaan doen ?
iig neem ook een Framus Dragon CABINET, die zijn te gek !!

a darker shade of grey
19 april 2007, 12:04
Dat wil ik nog gaan doen...en ik dacht zelf aan de framus 212 met V30's....iets handelbaarder...

anibal
19 april 2007, 12:23
Dat wil ik nog gaan doen...en ik dacht zelf aan de framus 212 met V30's....iets handelbaarder...


Dat wil ik ook ooit voor erbij kopen, voor kleiner gigs.. ze zijn ook erg goedkoop en erg goed ! ik deed die van me open om eens te zien of er idd echte V30 inzatten, ik geloofde niks van ! maar het klopte wel.

Deze cab tegenover veel andere cabs gespeld in duitland een keer, en geloof me ! puur klasse !

ieme
20 april 2007, 18:32
ik heb 3 tops en 3 412s gehad van de dragon, in een band klonk het gewoon niet zoals ik wou, voor mij was de mesa rectifier DE oplossing.. de dragon klonk stand alone wel goed maar in een band was het gewoon niet helemaal wat ik er van verwachte, hij verzoop ook in de Hammond partijen van onze toetsenist....

Ralph Nuis
20 april 2007, 18:42
Wat ieme zegt is een veelvoorkomend probleem met de Framus Dragon.
Ik "GAS" zelf ook al een tijdje op een Dragon om dezelfde redenen als jou en ik kan je na wat testen vertellen dat dat ding op laag volume niet zo goed klinkt als op hoog volume. Sterker nog om een goede (naar mijn mening dan) metal sound eruit te krijgen moet je de master redelijk ver open draaien, de bas ver omlaag, treble omlaag, mids voluit en dan bass en treble toevoegen met de depth en presence control. Hij klinkt wel heel "los", je kan hem zien als een zwaar opgevoerde Marshall. Dus voor strakke metal kan ik je een booster ervoor aanraden.

Ik denk dat als je alleen clean en metal nodig zou hebben dat je beter af bent met de Cobra, maar deze is wel een tikkie duurder. De Cobra kan ook goed crunchen maar blinkt toch wel uit in ze clean (voor een high-gain amp) en ze metal scheur.

Tho
20 april 2007, 18:44
Skabouter van dit forum heeft er ook een, en hij schijnt nou niet geknipt te zijn voor zware metalen etc.

AART
20 april 2007, 19:55
Ska heeft er idd een.
Op de meeting kort bespeeld/gehoord.

Clean is erg goed. Anders dan ik gewend ben met mijn Mark IV, maar zeer goed bruikbaar en een lekkere feel.

Crunch was ook erg ok, britser dan de Mark dus bruikbaarder voor rock ipv de bluesgerichte mesacrunch.

Lead is bruikbaar voor heavey metal, maar of ie echt snelle thrash trekt vraag ik me af. Minder strak dan de mesa en meer Marshallig gevoiced.

Ik zou hem iig testen. Kan zo je ding zijn, maar voor hetzelfde geld zoek je een totaal andere amp.(Al naar ENGL gekeken?)

a darker shade of grey
21 april 2007, 13:31
(Al naar ENGL gekeken?)

Jazeker. Ben ook een beetje aant gassen op de Powerball, maar dat wordt wel flink doorsparen, die wil ik dan ook combineren met een Framus 212 met V30's.
Is dat wat? Schijnt (ondanks de naam) erg veelzijdige amp te zijn. De soundsamples op rocksolidamps zijn bijna allemaal high gain, maar dat klinkt wel erg bruut zeg :D

Ik neem aan dat Engl (toch wel bekend om moderne versterkers en techniek) zich een stuk beter houdt op laag volume he?

edit: en is dit (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010123-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList) wat?

ieme
22 april 2007, 11:30
Die van Skabouter is erg goed, dat is mijn eerste, verkocht omdat ik de guytron wou. Later weer 1 gekocht maar die was lang zo goed niet en de 3e ook niet, de eerste heeft veel betere trafo's en klinkt daardoor gewoon veel en veel beter!

ieme

AART
22 april 2007, 22:32
Die VHT is een echte rockbak, niks anders.

Als je een veelzijdige VHT wil kom je uit op een CL/X of Ultralead, ver buiten je budget(denk 2500+)

a darker shade of grey
23 april 2007, 09:20
Ja ik kwam er ook achter dat die VHT niks footswitchables heeft...ik dacht dat je kon switchen tussen de twee gains, maar dat gaat dus niet, dus heb ik em al van mn lijstje geschrapt...