PDA

View Full Version : Larrivee OM 03



Ron Valeri
19 april 2007, 11:20
**********

chris c
19 april 2007, 11:37
Jij hebt wel pech gehad zou ik zeggen...
Larrivée maakt fijne gitaren. Ik heb een OM-01 gehad, hetzelfde model als jouw 03 maar dan zonder bindingen rond de body (vreemd genoeg wel rond de toets). Na een paar weken zat er al een diepe deuk in de rand van het bovenblad... een gitaar zonder bindingen is niet bepaald duurzaam, dus ik heb ze weggedaan voor er ergere dingen zouden gebeuren.

Don Capo
19 april 2007, 11:53
Nou dat vind ik niet hoor. Voor meer dan 2500 zou ik totale perfectie eisen van mijn gitaar. En de gebreke die je opnoemt vind ik niet toelaatbaar, lekker kritisch blijven dus!

peter_heijnen
19 april 2007, 12:13
Het blijven dingen van hout
En 6 handbogen op een rij.

Flipkoos
19 april 2007, 16:59
Gewoon bij Seagull moeten blijven...:P

Blend
19 april 2007, 18:21
Gewoon bij Seagull moeten blijven...:P

Precies! Wat is er mis met die Seagull? Goed, de mijne heb ik ook nog 'n keer goed af moeten laten stellen, maar ik vind 't zelf 'n heerlijke gitaar!

Flipkoos
19 april 2007, 18:46
Precies! Wat is er mis met die Seagull? Goed, de mijne heb ik ook nog 'n keer goed af moeten laten stellen, maar ik vind 't zelf 'n heerlijke gitaar!

Klopt ja, ik heb die van mij net af laten stellen door Don Hofstee, van muziekhuis Westerhaven.
Hij klonk perfect, maar speelde nogal stug vanwege de hoge actie. Nu speelt ie weer als een zonnetje...hoewel ik toch vaker naar mijn Ovation grijp... :satisfie:
Maar als je het geld hebt...waarom zou je dan niet een topgitaar proberen. Gitaristen moeten eigenlijk ook niet zeuren over dure gitaren. Koop maar eens een goede viool. Ben je al gauw een paar duizend meer kwijt.
Maar dit terzijde...

Blend
19 april 2007, 18:49
@Flipkoos: Mijn actie was juist te laag! De snaren kletterden tegen de frets als je met plectrum speelde. Sindsdien speel ik nooit meer met plectrums (ondanks de afstelling).

Rare gitaren, die Seagulls

Blend
19 april 2007, 20:10
Gewoon terug naar Feedback gebracht, ik was 't zat. Uiteindelijk 3 weken(!) m'n gitaar kwijt geweest! Brengen ze ook nog eens 5 euro kosten voor de snaren-die-ze-er-voor-mij-niet-op-hoefden-te-zetten. (deden ze dus wél, ondanks ze het vroegen en er 'n negatief antwoord op kregen)

Feedback zuigt 8-)

Boom-chick-Franky
19 april 2007, 21:32
Nou dat vind ik niet hoor. Voor meer dan 2500 zou ik totale perfectie eisen van mijn gitaar. En de gebreke die je opnoemt vind ik niet toelaatbaar, lekker kritisch blijven dus!

Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!
Als een gitaar zoveel poen kost, moet hij gewoon voor 200 % in orde zijn.
Afstellen is natuurlijk een ander verhaal, maar cracks en spleetjes, en slechte mechanieken??? :sneaky: Nooit accepteren!!! :sneaky:

Toch raar van die Taylor, ik heb toch de indruk dat Taylor`s kwa afwerking
normaal fantastisch zijn........

Maar wel een mooie Làrrivee :cheerup:

Frank