PDA

View Full Version : Kleine buizen amp in combinatie met strats



G.G.
19 april 2007, 11:11
Mijn verjaardag komt er weer aan, en het wordt tijd mezelf op een versterkertje te tracteren als een ander dat niet doet.

Nou ben ik behoorlijk thuis in strats en weet echt wel wat ik wil, maar van versterkers heb ik echt totaal geen kaas gegeten.

Ik zoek:

iets kleins voor thuis (portiekwoning en oudbouw, dus 100w heeft totaal geen nut)

Lekkere cleansound (scheur heb je pedaaltje voor)

Moet lekker klinken met een strat

Muziekstijl: Hendrix, SRV (en aanverwante artiesten)

Favoriete sounds: Riviera Paradise, Lenny, Little Wing, Angel etc.. dus lekker clean met een klein randje eraan. Voor oversturing koop ik wel een Ibanez TS.

Instrumenten die ingeplugd gaan worden:

Strats, strat, strat en strat.

Mag ook een ouder model zijn dat tweedehands verkrijgbaar is.

Budget: nog niet bepaald, maar mijn vrouw moet er niet stijl van achterover vallen.


Iemand een goeie suggestie zodat mijn zoektocht wat beperkter wordt, anders weet ik zeker dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

PS: topje mag ook, want ik heb nog een 1x12 cab liggen.

JeroenSchaaf
19 april 2007, 11:56
VOX ac15cc , Orange Tiny Terror?

Vox, Lekker clean en makkelijk een randje te krijgen.

Orange, Lekker volle clean sound, en schakkelbaar van 15 watt naar 7 watt

Kim Wilson
19 april 2007, 11:58
Epiphone Valve Jr head en een 1x12 Celestion cabje eronder. Kan ook.

prsguy
19 april 2007, 12:13
Fender Champ !

guitarguru
19 april 2007, 16:11
Kim Wilson Epiphone Valve Jr head en een 1x12 Celestion cabje eronder. Kan ook.

+1. Heb dit setje ook voor thuis. Geweldig met een Strat. Clean met een beetje overdrive met volume ca. halverwege. Nog wel behoorlijk hard trouwens hoor!

Dirkdewaard
19 april 2007, 16:36
Ik weet nog een super versterkertje voor iemand als jij. Instelbaar op 1/2, 2 en 10 watt, fantastisch in elkaar gezet. De voordelen van een champ en een deluxe in een. Maar ik mag geen reclame maken voor mijn eigen spullen.
Kijk eens naar een Cornell Romany of iets van.

brunodb
19 april 2007, 16:59
+1 voor de epi valve junior head met je cab eronder. goedkoper ga je niet gesteld zijn. en toch klinkt het super met een strat. met een les paul is een epi valve junior headje te dof maar met een strat perfect. ook reageert hij heel goed op een overdrive pedaal. ik gebruik er een fulltone ocd voor en dat klinkt echt superlekker. wel geen goedkoop pedaal.

de orange tiny terror is ook super maar is natuurlijk al meteen een heel pak duurder maar klinkt wel geweldig en heeft natuurlijk heel wat meer mogelijkheden. het is maar wat je zelf wil of nodig acht. maar als je enkel de scheur uit een pedaal wil halen is het een beetje zonde om die überlekkere orangescheur onbenut te laten.

Pat85
19 april 2007, 17:49
Fender BLues Jr.

Mike McCready
19 april 2007, 21:52
De Epiphone Valve Jr ja, klinkt heerlijk met een strat en een MI Audio Blues Pro ervoor!

Pepe
19 april 2007, 22:27
yep de epi jr heeft nauwelijks concurenten of het zou een fender champ 600 moeten zijn, soortgelijk ding

BB-G
19 april 2007, 23:55
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar hier zijn een paar soundsamples van een epi valve junior combo (met stockspeaker) opgenomen met een RW Les Paul. Ik probeer er morgenavond (weet niet of 'k tijd ga hebben) om er een paar op te nemen met een Strat.

http://bbg.unregistered.be/mp3/Soundsamples.mp3

Deze samples zijn opgenomen met een Fame MS57 over een Toneport zonder andere hulpmiddelen zoals pedalen en compressors

guitarguru
20 april 2007, 06:27
Die Epi is eigenlijk veel te hard voor thuis hoor! Ik heb ermee met mijn band gerepeteerd en vervormd was het geen probleem. Ik denk dat voor thuis 1 watt of minder al volstaat. De Epi is overigens 5 watt. Maar erg mooie sound ja. En dat voor 129 euro!!! De head dan.

Mike McCready
20 april 2007, 07:33
Die Epi is eigenlijk veel te hard voor thuis hoor! Ik heb ermee met mijn band gerepeteerd en vervormd was het geen probleem. Ik denk dat voor thuis 1 watt of minder al volstaat. De Epi is overigens 5 watt. Maar erg mooie sound ja. En dat voor 129 euro!!! De head dan.
Inderdaad, als ik hem op 25% open zet beginnen de buren al te kloppen op de muur

G.G.
20 april 2007, 08:03
Die Epi is eigenlijk veel te hard voor thuis hoor! Ik heb ermee met mijn band gerepeteerd en vervormd was het geen probleem. Ik denk dat voor thuis 1 watt of minder al volstaat. De Epi is overigens 5 watt. Maar erg mooie sound ja. En dat voor 129 euro!!! De head dan.

Tsja, maar waar vind je eenbuizen versterker die nog kleiner is, lekker klinkt en betaalbaar is.

Kim Wilson
20 april 2007, 08:25
De TS haalt zijn scheur uit een pedaaltje. Hij wil een lekkere clean. De Epi lijkt me daar uitermate geschikt voor.

Squier4ever
20 april 2007, 10:16
Tsja, maar waar vind je eenbuizen versterker die nog kleiner is, lekker klinkt en betaalbaar is.

een madamp G2 is maar 2 watt, moet je alleen wel nog zelf in elkaar klussen, maar ook dat is zeer goed te doen, handleidingen zijn duidelijk en bij vragen kun je hen mailen of chris vragen ofzo...

vulvasonic
20 april 2007, 13:50
Laatst bij MarkS thuis geweest. Hij heeft twee strats en een Epiphone topje met twee (1 zou ook afdoende zijn geweest) Line6 1x12" speakerkastjes eronder. Tsja, dan sta je toch even te kijken en met je oren te flapperen, want ik was toch aardig onder de indruk van het geluid. Een echt PUUR geluid, als dat je iets zegt. En met een simpel overdriveje erbij waan je je in de zevende hemel.

Ik zou zo'n setje graag thuis hebben staan.

G.G.
20 april 2007, 14:11
Laatst bij MarkS thuis geweest. Hij heeft twee strats en een Epiphone topje met twee (1 zou ook afdoende zijn geweest) Line6 1x12" speakerkastjes eronder. Tsja, dan sta je toch even te kijken en met je oren te flapperen, want ik was toch aardig onder de indruk van het geluid. Een echt PUUR geluid, als dat je iets zegt. En met een simpel overdriveje erbij waan je je in de zevende hemel.

Ik zou zo'n setje graag thuis hebben staan.

Toch maar volgende week dat topje uitproberen. Jammer alleen dat er geen bass mid en treble op zit en geen loop., maar je kan niet alles hebben,

vulvasonic
20 april 2007, 14:30
Toch maar volgende week dat topje uitproberen. Jammer alleen dat er geen bass mid en treble op zit en geen loop., maar je kan niet alles hebben,

Klopt, maar de versterker is goed gevoiced en bovendien kun je de strat zelf gebruiken voor de toneregeling. Eigenlijk merk je dan pas hoe veelzijdig een goede strat kan zijn.