PDA

View Full Version : Gibson Marauder



Wimvdb
19 april 2007, 10:57
Het is een tijdje geleden , maar ik zit weer met GAS !

Iemand info over deze gitaar ? Moet 600 € kosten

http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/marauder2qwe.jpg

bicky
19 april 2007, 11:22
Gibson Marauder: midden jaren 70 model

De brug-pickups lijken me niet de originele te zijn want er horen Bill Lawrence pups in te zitten.

http://www.gibson.com/allaccessfeatures.aspx?aliaspath=/AllAccess/Know%20Your%20Gibson_%20Marauder%20and

600 is zeer correct qua prijs voor een ouwe gibbie.

Succes, maat !

Dweezman
19 april 2007, 11:27
Vind 'm aan de dure kant...

vulvasonic
19 april 2007, 11:29
Goede prijs voor een zeer onderschatte gitaar. Persoonlijk vind ik deze wel erg cool, temeer omdat ie eruit ziet als een instrument dat het podium heeft gezien. :cooler:

Nellyrocks
19 april 2007, 12:35
Wel eens op gespeeld. Je hebt ze ook met drie pup's toch?

sickpunk
19 april 2007, 12:36
was dat niet de S1?

Ché
19 april 2007, 12:47
pickups lijken mij ook niet origineel.

mijn broer had er een, ik vond het niet echt een goede gitaar, doffe pickups en behoorlijk levenloos.

500-600 is de prijs wel denk ik

DaveItUp
19 april 2007, 12:50
Ik vind t duur. 2 jaar terug kostte ze 3-400 ofzoiets. Pickup selector is ook niet origineel. Je ziet de markeringen van die blendknop nog zitten.

superfly
19 april 2007, 12:55
Vind m ook duur, ik heb voor mijn exemplaar vorig jaar iets van 350 betaald.
Beide pickups lijken me niet orgineel.
Link http://en.wikipedia.org/wiki/Gibson_Marauder

omni
19 april 2007, 15:16
Ook de schakelaar is niet origineel. Daar hoort een pot in the zitten met een chickenhead knop, zodat je traploos van het element naar het andere kan.
500 lijkt mij al veel.

Harry
19 april 2007, 15:25
stoer ding, sowieso wel een mooie plank. Is wel wat van te maken, maar dan zou het ding voor mij wel wat goedkoper moeten zijn.

smandert
19 april 2007, 16:27
was dat niet de S1?
Yep. Die heb ik, overigens niet meer in originele staat. Voor de S1 heb ik in 1994 f 850,- betaald. GULDEN dus. en 13 jaar geleden. Toen ik m kocht was ie overigens wel in originele staat.

Rinze
19 april 2007, 16:48
Elementen zijn niet origineel, er horen een humbucker met doorzichtige kap bij de hals en volgens mij een blade singelcoilvormig mormel bij de brug op te zitten. Ik vind hetm wat duur, het zijn wel goede gitaren maar ja, ik vind ze niet mooi.

De originele elementen zijn trouwens geen OBL's of Bill Lawrences, ze zijn wel door ome Bill voor Gibson ontworpen. Hij heeft een poos ( misschien zelfs wel vaker) voor Gibson gewerkt. De laatste jaren heeft ie ook nog dingen voor Fender gedaan.

Pepe
19 april 2007, 21:17
... en voor Rickenbacher, Guild, Epiphone...waar heeft ome Bill NIET voor gewerkt...

die geschroefde nek deden de S1 en Marauder de euh... nek om, het was het net niet he ook al waren het geen slechte gitaren
De pickups van Lawrence klinken karakterloos (zoals alle nerds, Bill heeft een technische visie die goedgebouwde pickups opleveren maar vergeet daarbij eens gewoon te luisteren zonder te kijken op zijn oscilloscoop)

Ik heb er ooit eens een Dimarzio SD op gezet en dat klonk weer erg lekker, uiteindelijk blij dat ik hem kon verkopen aan een argeloze beginner voor 300 gulden (da's dan wel weer 25 jaar geleden)

Luke-wannabe
19 april 2007, 21:41
600 euro is veel te veel. Je ziet ze origineel nog wel eens op marktplaats voor rond de 400, 500 euro.

vulvasonic
19 april 2007, 23:45
Zo vaak kom je ze niet tegen. Nogmaals, ik vind het een nette prijs. Maar goed, ik hoef het geld er niet voor neer te leggen. Vraag jezelf af wat het je waard is.


Het zijn goede gitaren, goede stukken hout, het ding heeft MOJO en je kunt er aan kloten wat je wilt. Hoeveel gitaren van 600 euro hebben dat?
Ik zie mezelf er wel mee op het podium raggen. Beetje eigenwijs en toch klassiek. Afgeragd, vintage en toch niet 'meer van hetzelfde'.

Het zijn dat soort gitaren waar ik op geil. :cooler:

Sterker nog, als jij 'm niet koopt dan koop ik 'm wel (mocht ik het geld hebben, verdomme!). :sneaky:

superfly
20 april 2007, 00:06
Nah Vulva als je gespaard hebt mag je die van mij hebben voor 600 stuur me tegen die tijd maar een PM. Maar Mojo hebben ze zeker. Heb m vanavond nog even zitten vergelijken met de USA strat van mn zoon en qua bespeelbaarheid ontloopt dat elkaar niet veel (de marauder is niet lekker op het (mijn) dijbeen te houden bij zittend spelen), de tone is een questie van smaak maar met die lawrence pups kan je leuke dingen doen, van country tot jazz. Leukste van de mijne is dat ie tot het bot afgeragd is (15 jaar dienst in een soul band) Begin nu toch te twijfelen of ik m wil missen............

Orpheo
20 april 2007, 00:07
ik heb over dat bewuste exemplaar gespeeld. echt een klotegitaar vond ik 't. klonk les paul noch tele. het had geen klote, speelde rot, miste power. het was gewoon een goedkope gitaar die niet lekker speelde en klonk. voor 200 euro meer heb je een nieuwe gibson sg special faded. imo veeeeeel meer bang for the buck.

Luke-wannabe
20 april 2007, 00:16
@ Vulva: Moet toch zeggen dat ik ze vrij regelmatig tegenkom op MP!

Edit:
Kun je btr deze (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/88748215-gibson-marauder-vintage.html%3Freturn%3DeJwljVsKgzAQRfci6GfMw1I7Is XuZKhCQlIdkkhtS%252FfeCf0Zzrn3wiAo%252BDiQQwLVSajS gvFuB5szQdv6jZZVPDD6TAExJ7GG9j8RZOl6hFE1cxrzVptJ1e YW%252BExn3RfMjG9HBY9SS3PpdbEXW3cyuu%252FY%252FJON P%252BA%252BL5F9S44D3dCoquH7A7TTMCw%253D%26df%3D1% 26fta%3DeNo9jkuOwjAQRO%252FSC9Zufztl5SzIUtDIGiOiGE gAcXdsBmb5nrqrKsHjUSGgy1L211QqxQrfeCsj76Y6nk%252Fg WBhBSyxn3PMcywZWZhAdyw3WGS02%252Fq44piVdpsMSTzVD7% 252BaRe5YFzennQDG3nAoDylMrSXB4ZKj4LhcJVjS771VXRth5 5q70VwVvlZauzJ8Kg3Ic2HRlP0oG9mLb47NiAB3Ttu8LWun0Dt egtPZpCkQfvv7z8wUjOksE%23photo) hebben, die is tenminste nog origineel!

Wimvdb
20 april 2007, 07:41
Na alles rustig bekeken en gelezen te hebben , ga ik mij toch bij mijn sg'tje houden, daar die eigelijk ook al vintage is en mojo heeft ;)

Dirkdewaard
20 april 2007, 09:31
Na alles rustig bekeken en gelezen te hebben , ga ik mij toch bij mijn sg'tje houden, daar die eigelijk ook al vintage is en mojo heeft ;)

Meer dan vintage en mojo wordt een gitaar niet, geniet van je (goede) keuze!

LaurentB
20 april 2007, 09:42
Na alles rustig bekeken en gelezen te hebben , ga ik mij toch bij mijn sg'tje houden, daar die eigelijk ook al vintage is en mojo heeft ;)

Ja, en dat is een gitaar met meer karakter. Er staat me vaag iets bij twintig jaar geleden eens op zo'n Marauder gespeeld te hebben, en gemerkt te hebben dat er vooral een wat doffig geluid uit kwam, wat Orpheo ook al zei. Het waren echt de Gibson instapmodellen toen.

hansoonk
20 april 2007, 15:51
Ik heb zelf ook een Marauder en ben er heel erg over te spreken. Mooie en goed gebouwde gitaar, fijne hals, goede tuners, nitrocellulose lak. Elementen vind ik OK, en de humbucker die er af fabriek op zit vind ik erg goed klinken. De single-coil klinkt een stuk ieler, maar daar is het een single-coil voor. Verwacht geen Les Paul, maar het is gewoon een goede gitaar met heel eigen karakter. Als je een goede en originele op de kop kunt tikken voor een bedrag rond de € 500 heb je echt wel waar voor je geld.

Volgens mij was hij niet echt bedoeld als instapper (daar zijn de juniors voor en de melody makers), maar meer een poging om in het prijssegment van Fender iets te bieden.