PDA

View Full Version : Gibson ook gemaakt in Korea?!!



7okai
19 april 2007, 10:41
Hoi !

Ik heb een vraag over Gibson , Ik kreeg onlangs van iemand een Gibson custom aangeboden maar deze is Onder licentie vervaardigd in Korea maar heeft de USA made inscriptie en een serienummer uit de 90-er jaren. Er zit ook een certificaat bij .

Klopt het dat er Gibson gemaakt zijn in korea voor de USA ?

Dus dat is mijn vraag is dit een echte gibson en wat zou zo'n gibson moeten opbrengen?

Alvast bedankt.



Foto's gibson korea (http://picasaweb.google.nl/s.hoogenberg/GibsonKorea)

bert k
19 april 2007, 10:50
Nee, Gibsons komen uit de USA. Als er wat uit Korea komt is het een Epiphone, het B-merk van Gibson.

fred dons
19 april 2007, 10:52
nee gibson laat geen "gibsons" in Korea maken onder licentie wel Epi's
wat schijnt te gebeuren is dat fabrieken die all officieel Epi's maken daarbij ook nog eens "zwart" "Gibsons" maken, wat voor hun vrij gemakkelijk is omdat ze op de headstock na de template's toch al in huis hebben

fred dons
19 april 2007, 10:53
Bert is net weer sneller :)

jimihattricks
19 april 2007, 10:55
een aantal details (zoals de witte afdekplaatjes en de grovers) doen denken aan een epiphone met een gibson kop.. lijkt me overigens wel een fijne gitaar :)

7okai
19 april 2007, 11:02
De punten waar ik nu aan twijfel zijn .

De TRC staat de tekst volgens mij niet goed.

custom heeft als het goed is alleen ebben toets.

Die koffer van gibson (op foto kun je de letters zien) lijkt niet op gibson tenminste ik heb nog nooit gibson zo geschreven op een koffer gezien.

Maargoed mischien dat er in de jaren 90 een tijdje gibson in korea gemaakt is ?

Maargoed alle info van jullie is welkom!

Dirkdewaard
19 april 2007, 11:16
Mijn ervaring is:

Als een gitaar niet goed "voelt" moet je er vanaf blijven.
Hoe mooi hij ook lijkt.

Voor mij voelt ie niet goed, maar dat kan ook door de waardeloze foto's komen.

Dirkdewaard
19 april 2007, 11:17
Gibson is NOOIT in Korea gemaakt, tenzij er staat: Made in Korea

bert k
19 april 2007, 11:50
Als er 'Made in Korea' opstaat is het geen Gibson...

Kim Wilson
19 april 2007, 11:51
Behalve als er Gibson op staat...

Butger
19 april 2007, 11:57
:seriousf:

Orpheo
19 april 2007, 11:59
tis duidelijk een (verbouwde) epi: de inleg van t headstock, de split diamond, is 'smal'. dus epi.

frankpaul1
19 april 2007, 12:05
Dit zijn niet eens verbouwde Epiphone's hoor. Dit zijn de goedkoopste van het goedkoopste rommel wat niet eens lijkt op een Epiphone. Dit zijn van die rommelgitaren die Chinezen op Ebay aanbieden voor 1 dollar en dan 300 dollar verzending vragen. VER VAN WEGBLIJVEN.

jimihattricks
19 april 2007, 12:06
De punten waar ik nu aan twijfel zijn .

De TRC staat de tekst volgens mij niet goed.

custom heeft als het goed is alleen ebben toets.

Die koffer van gibson (op foto kun je de letters zien) lijkt niet op gibson tenminste ik heb nog nooit gibson zo geschreven op een koffer gezien.

Maargoed mischien dat er in de jaren 90 een tijdje gibson in korea gemaakt is ?

Maargoed alle info van jullie is welkom!

die 'split-diamond' inlay is toch meestal ook groter bij Gibsons of niet..?

gibson:
http://www.geocities.com/athens/troy/4081/HeadStock.JPG

epiphone:
http://www.elderly.com/new_instruments/items/images/30N/ELPCF-HS_headstock-front.jpg

edt: spuit 11, orpheo was me voor...

Dirkdewaard
19 april 2007, 12:25
Behalve als er Gibson op staat...

:seriousf:

7okai
19 april 2007, 17:23
Ik heb nog 2 foto's toegevoegd .


Gibson korea (http://picasaweb.google.nl/s.hoogenberg/GibsonKorea)

7okai
19 april 2007, 17:29
Het verhaal wat mij is verteld en hem is verteld :


Gibson heeft in de negentiger jaren een tijdje geëxperimenteerd met een productielijn in Korea i.v.m. het arbeidsloon.

In de tijd voordat werkplaats 100 percent loopt, heb je altijd te maken met een aantal afkeurproducten.

Die verdwijnen normaal in de shredder, nadat ze “uitgekleed” zijn.

Prototypes werden van gelamineerd hout vervaardigd (zoals de meeste gitaren tegenwoordig trouwens).

Behalve de toplaag die voorzien wordt van prachtige striping.

Verder wordt het hele proces op alle stations hetzelfde uitgevoerd als in de U.S.A., en met dezelfde onderdelen.

Ook de uiteindelijke assemblage vindt identiek plaats.

Gibson heeft echter niet doorgezet omdat er teveel afkeur bleef plaatsvinden.

Een deel van die producten zijn naar buiten gesmokkeld en in de illegale handel terecht gekomen.

Zo ook deze.

jorrit
19 april 2007, 17:36
lijkt mij een hoop bla bla... Hij lijkt wel heeeeeel erg op mijn lp custom kopie die ik in china gekocht hebt... kan best goed gitaartje zijn maar ik weet niet wat ie dr voor wil hebben..

@ frank... ooit één geprobeerd..? ik heb half china afgelopen voor een gitaar en er zit rommel tussen maar ook erg goede.. mijn 100% "gibsonlespaulcustom" kopie klinkt als een klokje! nee geen gibson kwaliteit maar wel beter als welke epi ik ooit geprobeerd heb... dus niet meteen blaten...

fred dons
19 april 2007, 17:42
als dit een afkeurproduct was dan was het wel heel erg terecht (custom kop op een standard body) maar verder is het een behoorlijk bs verhaal :D

drap
19 april 2007, 17:44
Euh... maar al dit wist je toch al door de antwoorden op Gitaar.net?

7okai
19 april 2007, 18:15
@jorrit heb je er een foto van?


@ drap ik hoor liever van veel mensen hun mening omdat ik zoiets helemaal zeker wil weten .

Hendrix
19 april 2007, 18:45
De les paul op de foto is een chinese gibson kopie. Ik heb zat chinese handelaren via mail gesproken en uit de foto's die zij stuurden kan ik opmaken dat ook deze gitaar van chinese makelij is.

Danieldg
19 april 2007, 18:52
Deze is idd helemaal fake + de trussrod cover is fout :s

STW
19 april 2007, 19:15
wat mij wel eens opvalt is dat gibsons symmetrisch zijn
en bij epiphones lijken de elementen vaak net niet in het midden te zitten

hebben meer mensen deze ervaring?

bij deze foto's zou ik dus zeggen: epiphone. maar ik ben totaal geen expert

wietse
19 april 2007, 20:49
cheapo chinese nepper.

episua
19 april 2007, 21:33
Dit kreeg ik te zien na het intypen van het serialnummer op zo'n serial number site:
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
March 13rd, 1996
Production Number: 452

Dus wel in de USA

Serieus, ik denk dat het een chinese nepper is hoor.

LP_CL
20 april 2007, 00:20
De bovenste ronding lijkt mij ook niet zoals het zou moeten. Hij loopt wat te vlak (ik bedoel de ronding die in een dubble cut weggesneden wordt). Het doet me wat denken aan de PRS Les Paul.

frankpaul1
20 april 2007, 03:47
lijkt mij een hoop bla bla... Hij lijkt wel heeeeeel erg op mijn lp custom kopie die ik in china gekocht hebt... kan best goed gitaartje zijn maar ik weet niet wat ie dr voor wil hebben..

@ frank... ooit één geprobeerd..? ik heb half china afgelopen voor een gitaar en er zit rommel tussen maar ook erg goede.. mijn 100% "gibsonlespaulcustom" kopie klinkt als een klokje! nee geen gibson kwaliteit maar wel beter als welke epi ik ooit geprobeerd heb... dus niet meteen blaten...

Natuurlijk heb ik er wel eens een paar geprobeerd. Lees mij nou niet de les hier. Ik heb bakken Gibsons gehad en ook heel veel Burny's Greco's Orville's, Tokai's ed. Maar ik zeg gewoon dat dit rommel is. Ik "blaat" echt niet hoor...

grayfink
20 april 2007, 07:09
als dit een afkeurproduct was dan was het wel heel erg terecht (custom kop op een standard body) maar verder is het een behoorlijk bs verhaal :D

Dan wel een standard body met dubbele binding:sssh: .

Maar het is inderdaad een Chineesje.

fred dons
20 april 2007, 07:57
wel binding aan voor en achterkant maar geen wit/zwart/wit/zwart/wit binding ;) (maar ik geef toe dat ik de binding aan de achterkant de eerste keer gemist heb :D, ter compensatie; geen ebben toets op deze "custom")

jorrit
20 april 2007, 09:40
@jorrit heb je er een foto van?

als ik me camera kan vinden maak ik vanavond wel ff foto's.

heb die foto's van jou gibbie ff bekeken maar kan geen verschillen (ja op de finish na) ontdekken..

maar zoals ik al eerder zei, als je mazzel hebt is het wel een goede gitaar... denk alleen dat de prijs die ie er voor vraagt dan veelste hoog is..

jorrit
21 april 2007, 12:55
Natuurlijk heb ik er wel eens een paar geprobeerd. Lees mij nou niet de les hier. Ik heb bakken Gibsons gehad en ook heel veel Burny's Greco's Orville's, Tokai's ed. Maar ik zeg gewoon dat dit rommel is. Ik "blaat" echt niet hoor...


dit zijn geen burny's, greco's, orville's of wat dan ook.. dat zijn merken opzicht.. dit komt ergens uit een fabriek die alles gewoon kopieerd.. ik kon me niet voorstellen dat je die bespeeld had.. die andere merken vast wel maar hoe weet jij dan iets over dit model? Nah jah bedoelde je niet de les te lezen maar dit is een vrij nieuwe "rage" dus leek mij sterk dat je ze al bespeeld had.. :D