PDA

View Full Version : Phoenix



Poolsjewist
18 april 2007, 23:54
Hallo iedereen. Ik speel nu 5 jaar gitaar, ik ben dus geen beginnend speler maar ook absoluut niet professioneel. Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw elektrisch gitaar. Nu is mijn oog gevallen op een, die incl. versterker (zal wel niet veel zijn, maar toch) band en hoes 199,- moet kosten, nieuw. Het merk is Phoenix. Kan iemand mij vertellen hoe goed de gitaren van Phoenix zijn? Waarschijnlijk zijn ze niet op et niveau van Fender, maar als het maar niet model poenloos-Blokker is, ben ik al tevreden!

MarkS
18 april 2007, 23:57
Phoenix zal het niveau van Blokker niet ver overstijgen. Aangezien je reeds 5 jaar speelt verdien je wel iets beters. Ik zou, als het toch voornamelijk om een andere gitaar gaat, nog een paar tientjes extra sparen/uitgeven voor een London City gitaar. Kwalitatief echt veel meer "bang for your buck" dan die Phoenix.

Tankman
19 april 2007, 00:00
Als je perse zo eentje wilt hebben in een paketje met versterker derbij, neem gewoon de Ibanez Jumpstart paket. Van ibanez zijn zelfs de goedkoopste geweldige instrumenten en heel erg flexibel.

Poolsjewist
19 april 2007, 00:01
Ok. Van dat merk ik heb wel eens gehoord ja. En zoals je volgens mij al begrijpt, heb ik inderdaad een beperkt budget =)

Tankman
19 april 2007, 00:05
Nou...die Jumpstart is zeker onder de 300, en ik denk zelfs onder 250, en je hebt een mooie gitaar van goede kwaliteit, met een redelijk 10 of 15 watt amplifier, hoes, band en nog wat dingetjes waarschijnlijk.

Poolsjewist
19 april 2007, 00:05
Ok, en aan welke prijsklasse moet ik dan denken?

Poolsjewist
19 april 2007, 00:06
Trage computer :P Maar bedankt voor de info!

MarkS
19 april 2007, 00:16
Ik heb een Jumpstart GRX40 setje gezien voor 199,-
Maar nogmaals, als je puur aan een ander instrument toe bent, en niet per se op zoek naar een versterkertje/stemapparaat/hoes/gitaarband, zou ik met jouw budget toch even verder kijken.

Tankman
19 april 2007, 00:25
Waarop speel je nu eigenlijk...

Poolsjewist
19 april 2007, 00:29
Een hele oude Yamaha, maar die is nu doormidden! haha lang verhaal

Tankman
19 april 2007, 00:32
En als je je niveau zou moeten vergelijken met een bekend nummer of artiest....dat zou dan......zijn...

brunodb
19 april 2007, 01:33
Als je perse zo eentje wilt hebben in een paketje met versterker derbij, neem gewoon de Ibanez Jumpstart paket. Van ibanez zijn zelfs de goedkoopste geweldige instrumenten en heel erg flexibel.

wat een lulkoek. die goedkope ibanezjes zijn net zeer slecht klinkende gitaren. zijn misschien niet slecht in elkaar gezet maar van klank absoluut waardeloos. metalig en koud en steriel. dan kan je veel beter een epiphonetje uitzoeken of een goedkope hagstrom of iets dergelijks. bij ibanez klinken enkel de duurdere een beetje deftig. heb ooit nog een stagg les paul modelletje gehad dat stukken beter klonk dan een boel rommel ibanezzen die ik al gehoord heb. een vriend van mij heeft zo nog een ibanezje liggen dat hij aan de straatstenen niet kwijt kan. moest hij er geen sentimentele waarde aan hechten omdat het zijn eerste gitaar was, hij stak ze in brand

Tankman
19 april 2007, 01:37
Hm...ja...Het hier dan weereens puur om smaak. Ze zijn heus niet zo slecht als jij beweert. Een vriend van me heeft er ook een liggen, en die speelt wel lekker en klinkt goed.

Orgasmocaster
19 april 2007, 02:42
WAAAAT? als het de Phoenix is waar ik aan denk, dan is ie veeel beter dan een squier london city of de goedkopere fenders...

Toen St Louis Music westone van Matsumoko overnam, en de naam van Electra naar Westone veranderde, hebben deze gitaren een tijdje Phoenix geheten..
je moet er even opletten dat hij uit het begin jaren 80 komt, en gemaakt is in Japan, dan is het waarschijnlijk deze phoenix, gemaakt door matsumoko..

Orgasmocaster
19 april 2007, 02:43
Oh Fuck, never mind.. Ik zie net dat je het over een nieuwe gitaar hebt..
waarschijnlijk crap

no 1 hops
19 april 2007, 07:12
heb hier een phoenix stc 33, slecht vlakwerk, veel en dikke laklaag op hals en vrij dunne body.
ik gebruik hem nu voor een verbouw projectje van niks en geen waarde.

als ie gevlakt is ( wat ik dus ga doen) dan speelt hij best wel leuk.
maar als ik de keuze had zou ik bv voor een crafter gaan,heb dus ook zo'n goedkope cruiser en die is best goed voor het geld.of een cort.
stond laatst op marktplaats een mooie voor maar 75 euro een G200.

200 euro, een olp misschien?

je speelt vijf jaar, ga gewoon naar een winkel waar ze tweedekans of goedkoop nieuw hebben en probeer gewoon welke jouw het lekkerste in de handen is in de modellen die jij het mooiste vind.
dan kom je er vast wel uit

robthg1
19 april 2007, 11:27
Ik heb een phoenix electrische gitaar. Stratocaster model. Type weet ik niet want staat er ook niet op. Het is mijn eerste electrische gitaar en ik moet zeggen hij speelt heerlijk. Speel nu ongeveer 3 tot 4 maanden echt intensief. Bij de lokale gitaar boer heb ik een aantal andere types geprobeerd zoals stratocaster squir series en wat LAG typjes maar deze konden niet tippen aan mijn goedkope phoenix.

no 1 hops
19 april 2007, 11:32
kan kloppen
music maker had toen een test met een phoenix uit de blokker en enkele anderen bij feedback meen ik.
hij scoorde niet gek tegenover duurder geweld.
(maar ja er zijn meer variaties in phoenix gitaren.
die ik heb was met dichte pickup kapjes en die van de blokker met coils.
ik meende dat dat ook een type 99 was (wie weet heeft iemand die test nog liggen)