PDA

View Full Version : Wie bouwt er hier BYOC's? Vertel / Laat ze zien!



Speeddemon
18 april 2007, 23:38
Ik ben bezig met een Ross compressor clone voor een vriend van me (forumite supahfuzz) en heb al de foutste ideeën over hoe ie eruit moet komen te zien. Maar aangezien m'n behuizingen van PPP waarschijnlijk weer eens op een slumberparty bij de douane zijn verzeild :sneaky: , is 't nog afwachten.

Overigens, ik had de PCB los gekocht bij De Gier, en ik zag dat normaal in de kit er carbon film weerstanden worden meegeleverd... WAAROM?! :???:
Juist in een kit, waar elk greintje ruisvormig ge-elimineerd hoort te zijn, douwen ze dat er bij. Met die 100pF ceramic disc was ik ook niet zo blij, dus ik heb er maar een multi-layer cap ingezet. Heb ook wel silver mica liggen, maar die pastte niet in RM 2,54.
Anyway, mijn PCB is grotendeels bestückt met blauwe box MKT caps, metaalfilm weerstanden en miniatuur elco's (lage, uniforme componenten zijn mijn vriend :satisfie: ) en ik wacht nog op wat weerstanden. (Musikding bleek bij 'tzelfde weinige spul nog eens goedkoper incl. verzenden dan Newtone, dus ach, dat weekje extra wachten... )

Maar goed, wie bouwt ze hier nog meer en heeft leuke pics? (de mijne volgen uiteraard als ie klaar is)

vinni
19 april 2007, 00:14
Ikke!

Ik bouw Byoc's....

Ok plaatje van de Tremolo....
Heb ook nog een DOD250+ en een Tribooster.
Lak/schilder de behuizingen niet. Vind het wel stoer zo en het
intresseert me geen reet hoe ze dr uitzien.....gaat om functionaliteit en sound. En dat zit wel snor bij die Byoc's.
Ga binnenkort ook de Chorus en phaser bouwen. Beide met mods.

Groet,
Vinni

http://members.home.nl/vincentkoek/PICT0019.JPG

vinni
19 april 2007, 00:19
Oh ja....
De compressor van Byoc ben ik wat minder blij mee....
Deze geven echt een hoorbaar effect.
Ik ben alleen geintresseerd in een compressor die eigenlijk onhoorbaar
zn werk doet. De beste die ik gehoord heb is die van FX-Eng.
Die nivileert echt het geluid zonder hoorbare bijgeluiden.....mooi ding en goed bruikbaar voor cleane geluiden/acoustische gitaar.
Dat zoek ik ook in een Byoc compressor.....
En die is er helaas nog niet.....ook niet na het modden van de Ross.
Wellicht dat jij met je kennis een stuk verder komt.

Vinni

rhcp_schipper
19 april 2007, 00:57
Super gaaf topic!

Wil binnenkort ook eens beginnen met het bouwen van zo'n byoc! lijkt me cht super gaaf.

Ga dit zeker volgen!

Speeddemon
19 april 2007, 01:17
Oh ja....
De compressor van Byoc ben ik wat minder blij mee....
Deze geven echt een hoorbaar effect.
Ik ben alleen geintresseerd in een compressor die eigenlijk onhoorbaar
zn werk doet. De beste die ik gehoord heb is die van FX-Eng.
Die nivileert echt het geluid zonder hoorbare bijgeluiden.....mooi ding en goed bruikbaar voor cleane geluiden/acoustische gitaar.
Dat zoek ik ook in een Byoc compressor.....
En die is er helaas nog niet.....ook niet na het modden van de Ross.
Wellicht dat jij met je kennis een stuk verder komt.

Vinni
Vinni, stoorde je je aan het verlies aan hoog of aan de hoorbare 'squash'?
voor 't hoog bestaan namelijk wel een paar mods. Verder is op 't BYOC forum ook 't één en ander te lezen over de juiste implementatie van de attack knop.

peter_heijnen
19 april 2007, 08:29
Ik heb de phaser gebouwd, vind het ding super, en ben er super trots op!

Niet gelakt maar gewoon met stift mijn initialen plus "1" op de kale doos. Zo weet iedereen toch wel dat die doos van mij is.... :)

Ik wil hierna de drop in wah doen en dan kijk ik weer verder.

vinni
19 april 2007, 08:49
Vinni, stoorde je je aan het verlies aan hoog of aan de hoorbare 'squash'?
voor 't hoog bestaan namelijk wel een paar mods. Verder is op 't BYOC forum ook 't één en ander te lezen over de juiste implementatie van de attack knop.

Speedy,
Even voor de goede orde....
ik heb de Byoc compressor niet gebouwd.
Maar het is bekend dat de Ross (ook de MXR) hoorbare bijwerkingen heeft.
Ook het forum van Byoc is daar duidelijk over......niet dat de compressor slecht is.....maar ik zoek een ander type compressor.
Heb maar liefst 3 Carl Martin Compressors gehad.....kijk.....die zijn goed.
Je hoort niet dat ze werken maar halen wel heel natuurlijk de pieken uit je geluid....en zonder bijgeluiden. Zo'n compressor zou ik ook graag in het Byoc-aanbod zien. Wellicht dat jij met je mods daar heel dicht in de buurt komt. Ik ben echt benieuwd.....

Je kan wellicht denken...."Koop dan weer een Carl Martin..." maar ik wil zo graag alles zelf bouwen......geeft gewoon zo'n kick!

Groet,
Vinni

Speeddemon
19 april 2007, 10:44
Hey Vinni, ik begrijp je helemaal.
Ik speel nu zelf al een tijdje over een gemodde Ibanez CP9, dit is een relatief subtiele comp (kan wel een beetje country-squish), maar omdat ie 't laag wat strakker maakt (stock is het TE dun, dus effe cap upgrade van 47nF naar 100nF) en wat hoog-mid toevoegt, is het ideaal voor Les Pauls / humbuckers om wat helderheid te winnen.

Ik had die Ross PCB ook voor mezelf als test gekocht om te checken of ie m'n CP9 kon vervangen. Maar goed, ik loop supahfuzz tegen 't lijf (doe ik wel vaker, als één van m'n gitaren weer een beurt nodig heeft :satisfie: ) en die vertelt me dat ie een nieuwe comp nodig heeft met attack regeling.

Overigens, als je van die cleane onhoorbare compressie wilt, zou je eens een MXR Limiter (die rode, met 4 knoppen) moeten horen. Da's echt studio-kwaliteit sound, met aparte attack en release regelaars.

vinni
19 april 2007, 11:26
Ja maar dan ga je dus voorbij aan het punt dat ik alles zelf wil bouwen.
Dus ik wacht wel af tot er een passende compressor als kit ergens te koop is. Of natuurlijk zelf een kitje samenstellen en een PCB etsen.....

Maar heb geen haast....
Eerst die chorus en phaser....dan een aantal 10-bands EQ's waar Byoc mee gaat uitkomen. En dan wil ik nog de octavefuzz, ultimatefuzz en de nieuwe screamer (ook voor 18V geschikt). ohja....en de wah.....
Dus ik verveel me voorlopig niet....enne .....geld moet er natuurlijk ook zijn.

Vinni

Kim Wilson
15 juli 2008, 14:10
Even een oud topic bumpen:

Heeft iemand de BYOC 10-band EQ al eens gebouwd, en is dat te doen voor een technisch iemand, die goed tekeningen kan lezen, maar zonder verdere elektronica-kennis of soldeerervaring (afgezien van wat pluggen aan kabels solderen)?

M Kactus
15 juli 2008, 14:21
Even een oud topic bumpen:

Heeft iemand de BYOC 10-band EQ al eens gebouwd, en is dat te doen voor een technisch iemand, die goed tekeningen kan lezen, maar zonder verdere elektronica-kennis of soldeerervaring (afgezien van wat pluggen aan kabels solderen)?

Dat specifieke pedaal heb ik nog niet gebouwd, maar de BYOC printjes zijn heel eenvoudig. Ik had hoegenaamd geen soldeerervaring maar als je gewoon rustig en nauwgezet te werk gaat, kan er echt niks mislopen.

Kim Wilson
15 juli 2008, 14:33
Oké, thanks! Dan moet mij dat ook wel lukken. :)

M Kactus
15 juli 2008, 14:37
Oké, thanks! Dan moet mij dat ook wel lukken. :)

Je kunt je ook altijd eventjes inlezen op hun forum. Daar hebben ze per pedaaltje een "helpdesk". Kun je stelen met je ogen: Die fouten zal jij dan niet meer maken ;).

Die 10-band heeft me trouwens altijd wel aangesproken. Vooral omdat die behuizing zo verrekte moeilijk te boren is.

Harry
15 juli 2008, 15:00
het zal wel. Ik ben ooit eens met zo'n booster bezig geweest, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Zal wel aan mij liggen...

G.G.
15 juli 2008, 16:49
het zal wel. Ik ben ooit eens met zo'n booster bezig geweest, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Zal wel aan mij liggen...

Over het algemeen (van wat ik gelezen heb) zijn de meeste van die kits van BYOC wel te doen.

Zoals gevraagd in de (pre-historische) openingspost en plaatje van mijn BYOC Overdrive (TS-808 kloon). Was goed te doen, ongeveer 3 uurtjes werk. De verf pakte niet, dus dat moet ik nog een keertje doen (fluoriserende groene TS-kleur)

Pedaaltje ernaast is een dubbele "Behringer" SHO.

De BYOC overdrive is vooral leuk om een heel klein randje te geven aan het clean.

http://img502.imageshack.us/img502/4473/p1010534bb0.jpg

Geluidsbestandje komt eraan (youtube is zoooo f#cking traag)

G.G.
15 juli 2008, 19:39
Geluidsbestandje komt eraan (youtube is zoooo f#cking traag)

Hier is ie (gitaarvolume op 3, dus ruimte genoeg om het randje dikker te maken):

http://www.youtube.com/watch?v=w7m2kJDrbx8

gitaarmeneer
1 juli 2011, 13:37
Hoi luitjes,

Ik wil graag een boyc overdrive 2 pedaal alleen geen tijd/zin om zelf bouwen. Wie vindt het leuk om zo'n ding in elkaar te zetten tegen een vergoedinkje of tegenprestatie. Of wie weet iemand die dat voor me wil/kan doen?

Lemme know

Groet!

Karst