PDA

View Full Version : Vintagegitaar Gorinchem



llahsraM
18 april 2007, 23:12
Heeft er iemand ervaring met http://www.vintagegitaar.nl/ uit Gorinchem. Ik wil daar namelijk mijn gitaar laten afstellen.

zeppo
19 april 2007, 00:17
Geen ervaring met de kwaliteit van werkzaamheden. Ik heb alleen zo nu en dan contact met Rene. Hij is volgens mij een prima gast. Als hij A zegt zal hij ook A doen.
En mocht je achteraf ergens niet tevreden over zijn -en dat kan je bij de beste gebeuren- dan moet je dat gewoon melden. Iemand die begaan is met zijn zaak zal je dan altijd helpen. Hij zal er heus het e.e.a. van af weten: elke gitaar die hij koopt en verkoopt wordt door hem afgesteld.

vulvasonic
19 april 2007, 00:40
Als dat vintage is, dan is mijn reet goud waard.

Dirkdewaard
19 april 2007, 09:46
Als dat vintage is, dan is mijn reet goud waard.

+1 Dit is in mijn ogen ook geen vintage.

fred dons
19 april 2007, 10:57
Als een jaren 80 strat vintage is dan is een jaren 80 peavey dat ook, tis een beetje moeilijk de scheidslijn aan te geven maar ik weet wel dat die lijn ieder jaar opschuift en veel van de peavey's op die site zijn meer dan 25 jaar oud inmiddels (zegt natuurlijk niks of het ook gewilde gitaren zijn dat is een geheel andere discussie)

En Rene is een goede gozert (nog bij me op school gezeten :) )

Dirkdewaard
19 april 2007, 11:09
Als een jaren 80 strat vintage is dan is een jaren 80 peavey dat ook, tis een beetje moeilijk de scheidslijn aan te geven maar ik weet wel dat die lijn ieder jaar opschuift en veel van de peavey's op die site zijn meer dan 25 jaar oud inmiddels (zegt natuurlijk niks of het ook gewilde gitaren zijn dat is een geheel andere discussie)

En Rene is een goede gozert (nog bij me op school gezeten :) )

Iedereen heeft een eigen idee over vintage dat begrijp ik.

Voor mij is het: De beste periode van een goed merk.

Een jaren 80 strat valt er niet in omdat het niet de beste periode is en de peavey valt er niet in omdat het (voor mij) geen goed merk is.
Leeftijd alleen bepaalt niet of het vintage is.

Als je het woord vintage voor andere gitaren gaat gebruiken is het marketing.
Als die jaren 60 en 70 troep uit Japan China Polen Irak of weet ik veel wat kan ik geen vintage gitaar noemen alleen omdat het oud is.

(sorry beetje offtopic, misschien moet er maar eens een topic over komen ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken.)

G.G.
19 april 2007, 11:16
(sorry beetje offtopic, misschien moet er maar eens een topic over komen ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken.)

Dat topic is er nu.

sickpunk
19 april 2007, 11:18
vintage is gewoon iets wat zoveel jaar oud is... daar hangt gene kwaliteit of merk ana natuurlijk, gewoon een leeftijd... net zoals bij oldtimer auto's... en ene peavey uit 1980 is gewoon vintage...

Frusciante_niels
13 januari 2008, 13:44
ik heb toevallig deze week mijn Squier Stratocaster weer af laten stellen en ik ben er erg tevreden over.. goede en snelle service

Pepe
13 januari 2008, 14:19
Ik ken de originele oprichters van die club, ik weet niet of die er nog betrokken zijn tegenwoordig. Beetje een lans breken voor de peavey gitaar omdat daar verder weinig liefde voor is. Die club is een beetje uitgegroeid blijkbaar.
Het waren niet echt lichten -oude shadows fanaten- maar verder betrouwbare huisvaders, toen. Wat het nu is weet ik niet. Die reparaties besteden ze uit natuurlijk.

Alles wat ouder dan 20 jaar is wordt al gauw vintage genoemd. Daar heb ik niks op tegen, what's in een name zei mijn moedertje altijd. En wie spreekt mijn moeder nou tegen.

Renem
13 januari 2008, 22:30
Hoi Pepe.

Uitbesteden? Ik repareer al meer dan 10 jaar gitaren, inmiddels voor een grote klantenkring in Gorinchem en omstreken. Ik werk in mijn gitaar atelier 3 dagen in de week. Kom gerust een keer langs!

En eeehh. Peavey, ja daar heb ik nog steeds een zwak voor, en dat is al vanaf het begin. Snel weer even op mijn T-60 spelen.

Vriendelijke groeten allemaal.

Rene
www.vintagegitaar.nl

repelsteeltje
13 januari 2008, 22:39
Hoi Pepe.

Uitbesteden? Ik repareer al meer dan 10 jaar gitaren, inmiddels voor een grote klantenkring in Gorinchem en omstreken. Ik werk in mijn gitaar atelier 3 dagen in de week. Kom gerust een keer langs!

En eeehh. Peavey, ja daar heb ik nog steeds een zwak voor, en dat is al vanaf het begin. Snel weer even op mijn T-60 spelen.

Vriendelijke groeten allemaal.

Rene
www.vintagegitaar.nl

Interesant, ik heb een samick met een sleepende fret (Denk Ik)
Ik denk dat ik wel eens een bezoekje er aan ga wagen bij je!