PDA

View Full Version : Line 6 Variax



Neals
8 januari 2003, 19:54
Wat vinden jullie hiervan, kvon em toch wel erg grappig, het idee dan.
model is oerlelijk...

is dat ding van hout trouwens?

Negative K3 fan
8 januari 2003, 21:25
je meot wat wennen aan het model, en ze zijn volgens mij wel van hout en goedkoper dan ik had verwacht, maar nog steeds duur.

maarten
8 januari 2003, 23:22
wat een gedrocht...

Kitaarhiero
9 januari 2003, 09:31
Ik vind het wel een mooie gitaar... maar ik mis iets.

het is natuurlijk wel handig voor een gitarist met een klein budget die een thuisstudio wil inrichten en zoveel mogelijk verschillende gitaren wil hebben...

Bins
9 januari 2003, 09:47
Ik vind het een cool idee, alleen de vormgeving is helemaal mis. Kies of voor futuristische, of voor "vintage" vormgeving. Niet voor zo'n lelijke mengelmoes.
Ik denk wel dat dit de toekomst van de gitaar wordt. Kijk eens naar de ontwikkeling van computers in de laatste 10/20 jaar en stel je dan voor dat de variax een 286 ofzo is. Hoe goed zou de xp-1800/p4 in variax vorm dan zijn?

Lacrymosa
9 januari 2003, 10:24
Ik denk idd wel dat het een toekomst heeft, maar vooral bij beginners, ik denk dat de meeste gitaristen liever een analoge gitaar en versterker hebben en niet alleen omdat ze het beter vinden klinken, maar ik denk vooral omdat een instrument iets heel persoonlijks is, dus het stukje sentiment, wat bij gitaristen meestel een nogal groot stukje is, speelt een hele grote rol.

CheerS!!

Neals
9 januari 2003, 10:32
digitaal gitaarspelen mist vooral een aanfluit (jaja ik heb het solo stuk op gitaarnet gelezen)

Vergelijk het met een foto van een mooie vrouw op je beeldscherm, desnoods helemaal in 3d en weet ik wat, en een mooie vrouw voor je.

Raffel
9 januari 2003, 10:45
precies. En je kunt wel zeggen van, de computers de afgelopen 20 jaar, maar tegenwoordig hebben radio's geen buizen meer en toch wil iedereen nog een buizenbak, zelfde idee. Moet je nagaan :smile:

Bins
9 januari 2003, 11:28
Een digitale vrouw kan je natuurlijk niet vasthouden, en "bespelen" :wink:

Maar denk dan eens aan een pod of vetta. Je hoort vaak dingen als "wel goed, maar net niet", stel nou dat die dingen in de toekomst 500% beter worden... Ik verdedig het modeling gebeuren niet, maar het lijkt me wel een bijzonder interessante ontwikkeling.
Ik denk ook dat "mijn generatie" en mensen die jonger zijn dan ik, veel meer openstaan voor digi-gedoe. Wij zijn immers opgegroeid met nintendo's en cd spelers enzo, niet met buizenamps en ganzebord (joke :smile: ). Aangezien "wij" over een jaar of 10 over het algemaan wat meer kapitaal zullen hebben als nu en minder bevooroordeeld zijn op versterker gebied, verwacht ik een groei van de digi-markt. Puur hypotethisch (sp?) natuurlijk dit, maar desalniettemin interessant.

Uiteindelijk kies je natuurlijk toch de versteker/gitaar die het lekkerste klinkt/speelt.

R. Flagg
9 januari 2003, 11:57
Zoals hierboven eerder is gezegd dit is een goedkope oplossing om meerdere gitaren te hebben, voor bijvoorbeeld een thuisstudio of een coverbandje.
Maar ik denk dat toch bij het meerendeel zo een gitaar uiteindelijk in 1 stand zal blijven staan, omdat diegene dit het lekkerste vindt klinken.

Neals
9 januari 2003, 16:32
maar R.Flaggg.... de meeste gitaristen hier hebben al een standaardinstelling voor hun equalizer.

R. Flagg
9 januari 2003, 16:57
Ik bedoel wat ik van deze gitaar gezien heb. Er zit 1 knop op waarmee je een bepaald gitaar geluid kan simuleren, bijvoorbeeld akoestisch, les paul of strat.

Ik denk dan dat iemand gewoon uiteindelijk deze knop maar op 1 stand zet omdat dit naar zijn mening het beste klinkt, dus voorkeur voor strat of les paul geluid.

Neals
9 januari 2003, 17:02
dat snap ik :smile:

Experience
10 januari 2003, 17:51
ik mis de elementen.. verder vind ik het model ook nie echt wat. hoe ie klinkt weet ik niet. heb hem niet gehoord

Pickslide
11 januari 2003, 12:16
Geinig instrument maar geen gitaar, hij is lelijk (geen elementen) en heeft niks "eigens" wat ik heel belangrijk vind voor een gitaar.

koen_V
11 januari 2003, 12:25
nu kijkt er toch ook niemand meer om naar digitale piano...niet?
zelfs veel pianisten willen een digitale piano. Volgens mij gaat dat hetzelfde worden met deze soort gitaren.

Pee
11 januari 2003, 12:27
een digitale piano lijkt op een gewone piano. die variax vind ik toch niet zo lijken op een gewone gitaar...

qwerty
12 januari 2003, 14:40
Leuk idee, en leuk speelgoed, maar als ik wil spelen geef mij dan maar een echte gitaar en een echte (buizen)amp.

Wel leuk om te gebruiken met een POD en een koptelefoon, maar lijkt me niets voor on-stage......


:B :B :B :B

Kitaarhiero
12 januari 2003, 16:41
Ik vind het echt een studio ding. de droom van elke sessiemuzikant.

Ibanerd
13 januari 2003, 13:11
wat een lelijkerd....het is gewoon een verkrachting van de elektiese gitaar. man ik weet nie hoe hij klinkt maar waarschijnlijk is het gewoon een computertertje in de vorm van een gitaar....hoe willen ze dat anders doen zonder pu's????????????????

Mitch
13 januari 2003, 13:59
Hallo Ibanerd, kijk eens wat verder dan je neus lang is en denk logisch na.
Zou er misschien nog wat onder de zadeltjes kunnen zitten ?????
:grin:

Negative K3 fan
13 januari 2003, 13:59
Op 2003-01-13 13:11, schreef Ibanerd:
hoe willen ze dat anders doen zonder pu's????????????????


er zit wel een pickup in dombo, waarschijnlijk een hexafonische ofzo (zoals in die midi pickups.

Swan
13 januari 2003, 14:20
voor mij maakt t heel veel uit hoe n gitaar aanvoelt, de nek, t gewicht, alles... ik zou nooit zon variax ding kopen

vulvasonic
13 januari 2003, 14:23
Ik denk dat ze het ding voor veel mensen interessanter hadden kunnen maken door ze te verpakken in een Fender of Gibson of weet ik veel jasje.

Ze zouden Fender moeten vragen of ze het systeem willen inbouwen in een standard tele of zoiets, net zoals Roland dat gedaan heeft met de strat.

Kjiratsiekoedel
13 januari 2003, 14:33
heeft er al iemand op gespeeld??

Phyrexian
13 januari 2003, 14:34
Ik denk dat zo'n gitaar uitermate geschikt is voor sessiemuziekanten; musici die in een waaier van genre's thuis zijn en nood hebben aan verschillende gitaarsounds. Zo'n mensen zullen het aanmoedigen om de sound van bijvoorbeeld telecaster, stratocaster, les paul en een accoustische gitaar uit één en dezelfde gitaar te krijgen. Het zal hen een hoop geklooi besparen met het transport van al die axes.

Daarnaast twijfel ik niet aan de geluidskwaliteit van zo'n gitaar. Line 6 bewijst zich volgens mij telkens weer met de kwaliteit van zijn producten.

Mensen die beweren dat ze een buizenamp beter vinden klinken apprecieer ik wel, maar ik vraag me af ze het überhaupt wel horen wanneer een cd ingespeeld is met een POD of iets dergelijks... ik hoor het verschil in ieder geval niet.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-01-13 14:35 ]</font>

Swan
13 januari 2003, 14:50
hoe bootsen ze trouwes bijv. zoals als Sustain na?
n Les Paul staan om hun lange sustain bekend, lijkt mij niet dat dat in zon dunne gitaar terug te vinden is

niels5150
13 januari 2003, 22:24
Wat zijn jullie allemaal bevooroordeeld zeg!!
Echt typisch iets voor een gitarist. Niemand op dit forum heeft hem nog gehoord, en jullie hebben het alleen maar over hoe hij eruitziet? Met je mooie vrouw, lelijke vrouw. Het gaat net als het karakter van de vrouw om de klank van de gitaar. Schoonheid is maar tijdelijk. Jullie hebben trouwens meer dan 50 jaar kunnen wennen aan het uiterlijk van een strat. Misschien duurt het even voordat jullie conservatieve typetjes aan dit model gewend zijn. Ik zie er niets lelijks aan hoor. Redelijk gangbare vorm, ok kleuren, aardige kop. Niet lelijk ofzo. Misschien gewoon eens naar gaan luisteren. en dan pas oordelen. Je koopt een gitaar toch ook niet voor de kleur!

Nocki
13 januari 2003, 22:40
jawel... ik heb mn gibson smartwood gekocht voor de kleur... gewoon hout. dan hoef ik niet meer te poetsen voor devingers. en de klankkleur vond ik ook mooi...

nocki

Phyrexian
14 januari 2003, 10:46
Op 2003-01-13 22:40, schreef Nocki:
jawel... ik heb mn gibson smartwood gekocht voor de kleur... gewoon hout. dan hoef ik niet meer te poetsen voor devingers. en de klankkleur vond ik ook mooi...

nocki


haha :smile: vind'k ook een prachtige gitaar. hetgeen jij zegt geldt ook voor m'n Warwick Corvette bass. alhoewel dat je hout ook wel moet onderhouden anders verkleurd het wel met de jaren (maar misschien vind je dat niet lelijker)...

Ditmar
14 januari 2003, 14:51
Op 2003-01-13 22:24, schreef niels5150:
Het gaat net als het karakter van de vrouw om de klank van de gitaar. Schoonheid is maar tijdelijk. Jullie hebben trouwens meer dan 50 jaar kunnen wennen aan het uiterlijk van een strat.

Nee, maar soms is ze gewoon te lelijk om te neuken, hoe aardig ze ook is.

En trouwens, wat je zegt over Stratocasters, we hebben er inderdaad 50 jaar aan kunnen wennen, EN ZE ZIJN NOG STEEDS LELIJK !!!!!! (naja, das ook een kwestie van smaak uiteraard) Maar ik vind best dat je een gitaar op z'n uiterlijk mag beoordelen, ik weet ook al dat m'n volgende gitaar waarschijnljk een Flying V wordt, gewoon omdat ze er zo geil uitzien (en nog lekker klinken ook)

niels5150
14 januari 2003, 14:54
smaken verschillen. ik durf met een flying V niet aan te komen. Wat een lelijk pokkeding is dat zeg. Ziet er niet uit.
Trouwens over het uiterlijk van vrouwen verschilt de smaak ook! op elk potje past een dekseltje.

Ditmar
14 januari 2003, 14:56
Op 2003-01-14 14:54, schreef niels5150:
smaken verschillen. ik durf met een flying V niet aan te komen. Wat een lelijk pokkeding is dat zeg. Ziet er niet uit.
Trouwens over het uiterlijk van vrouwen verschilt de smaak ook! op elk potje past een dekseltje.


Zie je wel, jij beoordeelt gitaren ook op uiterlijk, dus wat is je probleem dan ???

Ibanerd
15 januari 2003, 00:55
Op 2003-01-13 13:59, schreef Negative K3 fan:
er zit wel een pickup in dombo, waarschijnlijk een hexafonische ofzo (zoals in die midi pickups.


jah duh hoe wil je anders de trillingen van je snaren omzetten, maar zonder de gangbare pu's zal je toch niet het echte geluid krijgen zonder het signaal aan alle kanten aan te passen enzow met wat voorn sowftware er ook allemaal in die gitaar gestopt is. Tis denk gewoon hetzelfde idee als bv een v-amp....leuk als speeltje, maar niet ech geschikt om serieuze dingen mee te doen.

niels5150
15 januari 2003, 10:23
[[/quote]

Zie je wel, jij beoordeelt gitaren ook op uiterlijk, dus wat is je probleem dan ???
[/quote]

Nee, maar op de klank, een flying V sucks. Je kan er bijna geeneen stijl op spelen. Zo veelzijdig als een drol.

En ik wil nu wel eens reacties horen van mensen die hem gehoord hebben. Das veel interessanter dan deze zinloze discussie!

Ibanerd
15 januari 2003, 11:34
http://www.line6.com/variax/home.html

hier kan je luistere...maarja das natuurlijk nie het echte

niels5150
16 januari 2003, 11:33
nou, ik heb geluisterd, en moet zeggen, dat klinkt niet slecht. Laten we dat ding maar massaal gaan kopen!

Ditmar
16 januari 2003, 13:36
Op 2003-01-14 14:54, schreef niels5150:
Wat een lelijk pokkeding is dat zeg. Ziet er niet uit.


Oh ja, ik zie het, je hebt gelijk, je beoordeelt gitaren inderdaad alleen op klank......

niels5150
16 januari 2003, 13:59
als je 1 regel verder had gelezen had je gezien dat ik zeg dat de klank niet veelzijdig is. jij loopt mijn woorden te verdraaien sukkel

niels5150
16 januari 2003, 14:00
als jij een flying V met 1 geluid en een lelijk uiterlijk mooier vindt dan de variax met 30 gitaren en een stuk beter uiterlijk, dan snap ik niet waar jij je verstand hebt zitten. Ligt zeker nog in je katonnen doos onder de brug!

Swan
16 januari 2003, 14:35
ik vind t als poep klinken, die Drop tuned humbucker geluid klinkt als mn squier met n Vamp

Ditmar
16 januari 2003, 15:39
Op 2003-01-16 13:59, schreef niels5150:
als je 1 regel verder had gelezen had je gezien dat ik zeg dat de klank niet veelzijdig is. jij loopt mijn woorden te verdraaien sukkel


Hee gare kutnerd, als je irritant tegen mij gaat doen, kan je het terugverwachten hoor.....

Hier is je post:
[[[ smaken verschillen. ik durf met een flying V niet aan te komen. Wat een lelijk pokkeding is dat zeg. Ziet er niet uit.
Trouwens over het uiterlijk van vrouwen verschilt de smaak ook! op elk potje past een dekseltje. ]]]

Welke regel moet ik godverdomme verder lezen, als je het over potjes en dekseltjes gaat hebben, wil dat dan zeggen dat het over de klank van gitaren gaat ??? Daggutnie he......

Nee inderdaad, uit deze regel [[Trouwens over het uiterlijk van vrouwen verschilt de smaak ook! op elk potje past een dekseltje.]] valt inderdaad goed op te maken dat je de klank niet veelzijdig vindt. Waar zit je kutverstand in je kuthoofd ????

Misschien heb jij een apart gevoel voor logica, maar het enige waar ik jou op wilde attenderen is dat je gitaren best op hun uiterlijk mag beoordelen. Jij gaf een heel betoog dat je gitaren niet op uiterlijk mag beoordelen, en dan ga je zeiken dat een Flying V er niet uit ziet. Wees in elk geval consequent in wat je zegt, of vind jij uiterlijk en veelzijdigheid van klank hetzelfde, daggutnie......

En dat je een Flying V niet boeiend vind kan ik heel goed in komen, maar ze geven nog wel altijd een prima metalgeluid.