PDA

View Full Version : Vintage Tremolo



SEAL
18 april 2007, 17:24
ik wil misschien een Dean Vendetta XMT kopen, maar ik heb even op de site van Dean gekeken, en daar stond dat hij een vintage tremolo had. nou is ht probleem dat ik niet weet wat een vntage tremolo is, mischien dat er hiet mensen zijn die dat uit kunnen leggen????

alvast bedankt

Danieldg
18 april 2007, 17:34
Dat is een tremelo die alleen dives kan maken, je toon alleen verlagen. Dezelfde tremelo's zitten ook op Fender Stratocasters.

Luke-wannabe
18 april 2007, 18:01
Dat is een tremelo die alleen dives kan maken, je toon alleen verlagen. Dezelfde tremelo's zitten ook op Fender Stratocasters.
Niet mee eens.
Als je hem zwevend zet gaat ie ook omhoog hoor...

Orgasmocaster
18 april 2007, 18:07
daarmee bedoelen ze dat ie met 6 schroefjes aan de body zit.. de meeste modernere trems zitten op of aan 2 studs.

Betekend ook dat je niet erg veel spectaculair tremolo werk dr mee kan doen (divebombs etc)

G.G.
18 april 2007, 19:28
Klinkt misschien allemaal een beetje negatief voor een beginner "kan alleen maar" "kan niet.." etc. Waar het eigenlijk om gaat is dat het een heel ander type tremelo is als een Floyd Rose. Iets beperkter in bereik, vaak wel gemakkelijker aan te passen radius. etc...

Gewoon een heel ander ding.

drap
18 april 2007, 23:37
daarmee bedoelen ze dat ie met 6 schroefjes aan de body zit.. de meeste modernere trems zitten op of aan 2 studs.

Betekend ook dat je niet erg veel spectaculair tremolo werk dr mee kan doen (divebombs etc)

Divebombs moet wel lukken hoor. Het was één van de truukjes uit de doos van ome Hendrix. Maar verder heb je wel gelijk.