PDA

View Full Version : Wat voor gitaar is dit?



Orgasmocaster
18 april 2007, 16:00
Heb een tijdje geleden een goedkopie nep-tele gekocht op een vlooienmarkt voor ongeveer 2 kwartjes en een zak apenoten.. nu was het de bedoeling om hem te gebruiken voor onderdelen, maar voordat ik heb definitief sloop, wilde ik toch nog es kijken of de experts van gitaarnet deze plank kunnen identificeren...

er staan helemaal geen markings in de neckpocket of neck (behalve een '8') geen serial#, niks.. Hij is (gedeeltelijk) refinshed, maar de headstock vorm is zeker origineel..(en waarschijnlijk het enige waaraan ie geidentificeerd zou kunnen worden). Verder is het gewoon een standaard tele shape body met 2 HBs en een vintage style trem.. geen idee of de coil splitters origineel zijn..
bvd, orgasmo man
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Heartfields002.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Heartfields003.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Heartfields005.jpg

Looke
18 april 2007, 16:18
aan de knopjes te zien heeft er percies een Fuzz Factory ingezeten ?

jimihattricks
18 april 2007, 16:31
al sla je me dood.. de headstock heeft iig een trussrod cover gehad.. er zijn niet veel tele's met een truss-rod cover... dat beperkt het aantal mogelijkheden al.. ik vermoed dat wietse hier meer over weet

renier
18 april 2007, 16:33
ik zou zeggen: iemands huisvlijt. knap gedaan, maar wel huisvlijt.

bert k
18 april 2007, 16:36
Ziet er idd uit als een zelfbouwprojekt...

Als je hem sloopt wil ik de body en hals wel overnemen van je...

Orgasmocaster
18 april 2007, 17:18
Hm, de body zou inderdaad zelfbouw kunnen zijn.. de nek lijkt me dat niet.. er zit trouwens een dikke kraak in de hiel van de nek..

en Bert, als ik hem inderdaad sloop, mag je de body&nek gratis bij mn huis ophalen :D

wietse
18 april 2007, 20:15
al sla je me dood.. de headstock heeft iig een trussrod cover gehad.. er zijn niet veel tele's met een truss-rod cover... dat beperkt het aantal mogelijkheden al.. ik vermoed dat wietse hier meer over weet


ook niet veel hoor, hoe zien de stemmechaniken er op de achterkant uit?
want aan de knoppen te zien zijn die japans werden op onnoemlijk veel gitaren gebruikt deze tuners.
heeft ook een toplock op gezeten zeker?
want er zitten wat meer gaatjes in dan voor een trusrodcover nodig is.
mist het halselement of lijkt dat maar zo?
controleer effe wat voor hout hij van gemaakt is als het geen multiplex is dan kan je er nog weel eens een mooi gitaartje aan hebben.
foto van de "kraak" in de hiel zou ook kunnen helpen om te bepalen of dit ernstig is of niet.
anders gewoon besnaren en proberen wie weet is hij wel veel beter dan je verwacht.
je kan er natuurlijk ook altijd nog een warmoth halsje oid opzetten, dan heb je een heel blits uitziende tele.

Orgasmocaster
18 april 2007, 20:47
De tuners zijn Vintage-ish.. soort van platte piramide vormige behuizing.
de Nek Pick-up zit er niet meer in.. kan me eigenlijk niet meer herinneren of dat zo was of dat ik dat zelf heb gedaan :confused:

Is zeker geen multiplex..volgens mij Alder.. vrij zwaar ook.. de neckpocket is standaard Fender maat, dus misschien gooi ik dr inderdaad een warmoth of Mightymite neck op. oh en de crack is 'beyond repair' :) was niet zichtbaar toen ie nog inelkaar zat en was ook zeker bespeelbaar.. maar niet voor lang.

marter544
18 april 2007, 20:48
Hm, de body zou inderdaad zelfbouw kunnen zijn.. de nek lijkt me dat niet.. er zit trouwens een dikke kraak in de hiel van de nek..

en Bert, als ik hem inderdaad sloop, mag je de body&nek gratis bij mn huis ophalen :D

Hehehe 8-)

Brat
18 april 2007, 22:51
Niet slopen!!! aub dat komt erg dicht in de buurt van mijn perfecte tele verdomme. Als ie zwaar is is het waarschijnlijk essen, aan de tekening te zien ook. Wmb het beste toon hout. Wat wil je er voor hebben????

Orgasmocaster
19 april 2007, 16:05
Brat,
Ik zal er over na denken.. Misschien dat ik de body zelf nog wil recyclen..
maar als ik hem verkoop mag je m voor 50 jouro hebben.. wel zelf ophalen..