PDA

View Full Version : Carvin - iemand ervaring



Laus
8 januari 2003, 16:41
Hoi,

Wie hebben hier ervaring met het merk Carvin? Volgens wat reviews is het goed spul en qua sound vergelijkbaar met Ampeg alleen voor de helft van de prijs.
Ik stond me helemaal blind te staren op Ampeg maar als dit net zo goed is...

Is het merk verkrijgbaar in Nederland/België?

thnx..

onZ
8 januari 2003, 19:54
http://www.carvin.com/cgi-bin/Isearch.exe?CFG=2&P2=RL6815&P1=BA
Dit is mijn basversterker. Jammer genoeg een combo. Maar genoeg volume en bass om je haren en die van de bandleden te fohnen. Het geluid van mijn WarwickRockbass versterkt ie goed zonder dat die bas anders gaat klinken dan thuis over de koptelefoon. Er zitten verder genoeg knopjes, schuifjes etc op om je geluid bij te stellen.
Ik heb deze gekocht in Den Haag, CarvinMusicStore echter de ze winkel is failiet gegaan. Er staat wel een distributeur op het internet bij Carvin voor Holland.

Laus
8 januari 2003, 20:16
damn... jammer dat die winkel pleite is zeg. Den Haag was nog eens makkelijk geweest.

Maar kun je wat over de klank vertellen? Waar kan ik het mee vergelijken kwa klasse enzo?

onZ
8 januari 2003, 21:22
Jemig, moeilijke vraag. Zelf vind ik dat de basgitaar zelf de toon "regelt". Mi heeft die Carvin er weinig invloed op (zoals het zou moeten horen?). Je kunt de toon van de de Carvin dan misschien vergelijken met onpersoonlijk of misschien beter: neutraal. Hij heeft wel genoeg mogelijkheden om van alles te boosten. Bij die Carvin heb ik eigelijk alles op neutraal staan (behalve een paar streepjes "bass boost". Hij heeft genoeg power om je niet te laten verdrinken door een drummer en percusionist.
Heb je btw ergens iets op het oog, deze vraag omdat je Carvin eigenlijk nergens tegenkomt?

MuNKeY
8 januari 2003, 21:35
ik had vroeger een carvin bas , en die was dus wel aardig goed, niet echt duur en speelde fijn,.... ik wil er eigenlijk weer zo eentje bij :smile:

Laus
8 januari 2003, 21:42
yup, deze:
http://www.carvin.com/images/product/RL6101.jpg

De RL610 op de productpagina van carvin.com. ze schijnen alleen postorder te doen.

onZ
8 januari 2003, 22:20
Zo te zien 2x10" met tweeter en 1x15". Die versterker komt mij errug bekent voor.
Maar eh..., er is toch een importeur in Nederland voor Carvin? Bel je die toch waar ze leveren?
Kost dit setje overigens?