PDA

View Full Version : Al mijn gitaren inruilen, wat zou ik er voor terug moeten krijgen?



Daan_B
18 april 2007, 13:53
Alweer goede middag mensen.

Ik ga 3 van mijn gitaren inruilen, nu wil ik weten wat ik er ongeveer terug voor zou moeten krijgen.

Het gaat hier om:

Epiphone Les paul Ultra (technish perfect, slijtplekken in de lak) 1 jaar oud.
Squier Gold series strat. brown sunburst (helemaal in orde) 2 maanden oud.
Stagg Jazzmaster/jaguar (ook helemaal in orde mist alleen e-Snaar) 7 maanden oud.

Mijn hart licht sinds kort bij fender.
Ik wou weten in welke prijsklasse deze gitaren liggen.
Ik zelf ging uit van 700 euro voor alle drie.

Ook zou ik wel jullie advies willen hebben wat ik er voor terug zou moeten krijgen.

Mijn oog viel op: Fender Jaguar HH special edition. (ik dacht zo'n 700 euro).

Met vriendelijke groeten, Daan B. :hippie:

-Blizzard_Lizzard-
18 april 2007, 14:42
Het blijft de vraag OF je ze uberhaupt met succes kunt inruilen :)

Veekeren
18 april 2007, 14:53
Het blijft de vraag OF je ze uberhaupt met succes kunt inruilen :)

En als je ze ingeruild krijgt, dan voor minimaal 30% minder dan wat je er op marktplaats voor krijgt (er van uitgaande dat je ze inruilt bij een gitaarzaak). Anders krijgt die zaak ze ook niet verkocht als ze er zelf nog een beetje op vooruit willen gaan.

Maar affijn, een concreet antwoord op je vraag heb ik ook niet, iig minder dan ik verwacht dat je hoopt ;)

Dirkdewaard
18 april 2007, 15:00
Zet ze op marktplaats of gitaarmarkt en je komt erachter. Vaak krijg je er iets meer voor dan dat je ze bij een zaak inruild.

Kaboemba
18 april 2007, 15:18
Geloof mij voor een gitaar van 700 euro krijg je nooit een inruil voor elkaar van 700 euro, een winkel wil zeker een deel in geld zien. Of je moet iets speciaals in te ruilen hebben.

Het zal mij verbazen als je boven de 400 euro komt.

MichaelSS
18 april 2007, 15:22
Alleen met die epiphone pakt hij al 400 euro hoor ... (op marktplaats natuurlijk)

a darker shade of grey
18 april 2007, 15:48
Alleen met die epiphone pakt hij al 400 euro hoor ... (op marktplaats natuurlijk)

Nee man!
LP Ultra is nieuw bijna 400 euro!
Een Stagg is te verwaarlozen in waarde bijna, en een Squier levert je ook niet zo veel op.
Volges mij mag je in je handjes klappen als je 500 euro vangt op marktplaats...

Kaboemba
18 april 2007, 15:52
Alleen met die epiphone pakt hij al 400 euro hoor ... (op marktplaats natuurlijk)

We hadden het hier over inruil (bij een winkel) en dan op een bedrag van 700 euro.

Daan_B
18 april 2007, 15:57
Denken jullie echt maar 400, ik heb ze al op marktplaats gezet, daar was op de epiphone al iemand die er binnen een week tijd 300 euro voor gaf.
Bovendien heb ik 2 van de 3 bij de zaak gekocht waar ik ze ook weer ga inruilen.
Maarja, als ze me er te weinig voor terug geven ruil ik ze toch lekker niet 8) .

Groeten :hippie:

MichaelSS
18 april 2007, 16:00
Mjah een epiphone ultra zit op 549 ..

Verder vind ik ze persoonlijk mooier en beter dan de standard.

Gitaro
18 april 2007, 16:04
Knal die handel op Marktplaats man, wat moet die winkel nou met die crap van je.

sickpunk
18 april 2007, 16:10
marktplaats gata je meer opleveren ja... maar 700 krijg je er nergens voor hoor... en al helemala niet als je een inruil doet op ene gitaar die net zo duur is...

Damius
18 april 2007, 16:50
Denken jullie echt maar 400, ik heb ze al op marktplaats gezet, daar was op de epiphone al iemand die er binnen een week tijd 300 euro voor gaf.

Groeten :hippie:

Ik zou nooit 700 euro verwachten, dat is gewoonweg téveel. Ga maar is na, wie legt er 700 euro neer voor 3 matige tweedehandse gitaren, in plaats van iets bij te leggen en één goede kopen?

Btw. Die 300 euro waar je het over hebt, je keek toch niet naar de biedingen onderaan de advertentie he? Die hele optie is namelijk volkomen waardeloos. Echt geinteresseerde mensen bellen wel.

Liquorish
18 april 2007, 20:25
tuurlijk niet daar is dat toch voor? die biedingen doen die mensen (meestal) ook niet voor niks hoor..

Kaboemba
18 april 2007, 20:37
tuurlijk niet daar is dat toch voor? die biedingen doen die mensen (meestal) ook niet voor niks hoor..

Jij zet vast niet vaak iets te koop. Hoe vaak ik nooit meer iets van iemand hoor die eerst serieus interesse had of een bieding deed die in de richting kwam. Mail je zo iemand en hoor je gewoon niets terug.
En laat ik zeggen dat me dat dit jaar zeker al 10 tot 15 keer is overkomen.

MarkS
18 april 2007, 20:46
Ik zou nooit 700 euro verwachten, dat is gewoonweg téveel. Ga maar is na, wie legt er 700 euro neer voor 3 matige tweedehandse gitaren, in plaats van iets bij te leggen en één goede kopen?
Ze staan afzonderlijk te koop.

@topicstarter: Ik zou in de advertentie het woord "richtprijs" verwijderen, en veranderen in een minimumprijs. De prijs die je er zelf voor hebt betaald verwijderen. Want het enige wat voor jou belangrijk is, is wat de koper er voor over heeft.

Daan_B
18 april 2007, 22:49
Ik zou nooit 700 euro verwachten, dat is gewoonweg téveel. Ga maar is na, wie legt er 700 euro neer voor 3 matige tweedehandse gitaren, in plaats van iets bij te leggen en één goede kopen?

Btw. Die 300 euro waar je het over hebt, je keek toch niet naar de biedingen onderaan de advertentie he? Die hele optie is namelijk volkomen waardeloos. Echt geinteresseerde mensen bellen wel.


Dude, ik ben ook van plan om ze in te ruilen, er zelf iets bij te leggen en dan een goede te kopen.

Voor de epiphone heb ik 550,- betaald.
de Squier 260,-
en de stagg 180,-

De squier is echt net 2 maanden oud, de stagg 7 maanden ofzo en de epi een jaar.

Ik heb ze al op marktplaats staan maar dat gaat echt niet lekker.

sickpunk
18 april 2007, 23:12
feit is: bij een winkel ga je nooit die 700 vangen...
op marktplaats daar en tegen, kan je aardig in de buurt komen(met veel geluk en geduld);
350-400 voor de epi;
150-200 voor de squier;
75 voor de stagg...

-Blizzard_Lizzard-
18 april 2007, 23:29
Ik heb ervaringen met o.a een NIEUWE akoestische Blueridge BR 160 die ik wilde inruilen bij een andere muziekzaak of om er cash voor te vangen.
Het is een topinstrument van goede kwaliteit en heeft toen behoorlijk wat gekost, ik geloof ook rond de 800 euro incl. afstellen.
Was nog geen 3 mnd oud en bij voorbaat kon ik er maar de helft voor vangen....rond de 400 euro dus. Meer niet.

Al met al; inruilen gaat nooit probleemloos en de prijs zal altijd VEEL lager liggen dan wat je zelf in gedachten hebt. Muziekzaken moeten er duidelijk winst op kunnen maken als het ingeruilde instrument verkocht wordt.

Orgasmocaster
18 april 2007, 23:36
Jij zet vast niet vaak iets te koop. Hoe vaak ik nooit meer iets van iemand hoor die eerst serieus interesse had of een bieding deed die in de richting kwam. Mail je zo iemand en hoor je gewoon niets terug.
En laat ik zeggen dat me dat dit jaar zeker al 10 tot 15 keer is overkomen.

(off Topic) Ik begrijp dat hele Marktplaats concept niet...dat is toch nu van ebay? werkt het dan niet als ebay?

Als je op ebay bied en niet koopt, dan krijg je slechte feedback, en wil nooit iemand weer iets aan je verkopen (of van je kopen) in het ergste geval wordt je ge-banned.. en als je dan weer opniew moet beginnen met feedback opbouwen dan ben je ook screwed.. (de meeste staan geen bieders met minder dan 10 feedback toe)
werkt dat niet zo met marktplaats?

Gitaro
18 april 2007, 23:46
Ja da's het nadeel van marktplaats. Het werkt via email en 't kan allemaal zonder registratie en andere poespas. Aan de andere kant is dat ook weer het voordeel, bij Ebay komt naar mijn mening namelijk veel te veel 'bureaucratie' kijken.

-Blizzard_Lizzard-
18 april 2007, 23:48
(off Topic) Ik begrijp dat hele Marktplaats concept niet...dat is toch nu van ebay? werkt het dan niet als ebay?

Als je op ebay bied en niet koopt, dan krijg je slechte feedback, en wil nooit iemand weer iets aan je verkopen (of van je kopen) in het ergste geval wordt je ge-banned.. en als je dan weer opniew moet beginnen met feedback opbouwen dan ben je ook screwed.. (de meeste staan geen bieders met minder dan 10 feedback toe)
werkt dat niet zo met marktplaats?

Op marktplaats zijn het niet steeds dezelfde gitaarverkoop-veteranen die je een oor aan willen naaien....het valt minder op, ze bedenken elke keer weer een andere naam, woonplaats etc. Zelfs het emailadres kan telkens veranderd worden bij een nieuwe adverentie. Zo komen wij op marktplaats helaas heel moeilijk erachter of het steeds om dezelfde persoon gaat of niet, waardoor we moeilijk kunnen ''feedbacken''.

Ik vind het ook irritant dat het zo werkt op marktplaats, maarja.

Pepe
19 april 2007, 00:04
Niet kopers: mensen die niet mailen maar lukraak een bieding neerzetten
Niet kopers: mensen die 10 mailtjes sturen hoe die klinkt, ofie origineel is, of de fretten versleten zijn, of de pickups...
Kopers: sturen 1 mailtje om te vragen of hij al weg is en waar je woont.

Pepe
19 april 2007, 00:09
Voor de epiphone heb ik 550,- betaald.
de Squier 260,-
en de stagg 180,-



Mijn gok:
Epi 275
Squier 125
Stagg 50

Als je cash betaald dan kan je bij een nieuwe gitaar nog pingelen, 50 euro moet geen probleem zijn bij een gitaar van 700

nog voor 200 euro reclameblaadjes in brievenbussen proppen...

Flint Stone
19 april 2007, 00:16
Mijn gok:
Epi 275
Squier 125
Stagg 50

Als je cash betaald dan kan je bij een nieuwe gitaar nog pingelen, 50 euro moet geen probleem zijn bij een gitaar van 700

nog voor 200 euro reclameblaadjes in brievenbussen proppen...
Ik zit ook in dit soort bedragen te denken; alles € 25 meer als je het goed aanpakt. maar voor € 150 zou ik die Squier gewoon lekker nog een paar jaar zelf houden.
Laat je hier nog even weten hoe het is afgelopen ?

Orpheo
19 april 2007, 00:32
ik zou ze lekker houden, de epi en de squier. de stagg zou ik ergens in de zomer gebruiken als aanmaakhout voor je kampvuur/BBQ, en doorsparen voor de fender.

vulvasonic
19 april 2007, 00:35
Geloof mij voor een gitaar van 700 euro krijg je nooit een inruil voor elkaar van 700 euro, een winkel wil zeker een deel in geld zien. Of je moet iets speciaals in te ruilen hebben.

Het zal mij verbazen als je boven de 400 euro komt.

Ik ga hier in mee. En dan kun je ook nog fluiten naar een eventuele korting die je WEL mag verwachten als je niets in te ruilen hebt.

Daan_B
19 april 2007, 11:03
.de stagg zou ik ergens in de zomer gebruiken als aanmaakhout voor je kampvuur/BBQ, en doorsparen voor de fender.


Voor mijn kampovuur heb ik nog een 4 jaar oude richwood staan :) .

Maar ehu, in ieder geval voor de reacties, en als ze me echt te weinig er voor geven hou ik ze inderdaad lekker zelf.

Groetjes :hippie:

iwamoto
19 april 2007, 11:38
waarom doe je die richwoord dan niet weg? te slecht? te goed?

Orpheo
19 april 2007, 11:58
Voor mijn kampovuur heb ik nog een 4 jaar oude richwood staan :) .

Maar ehu, in ieder geval voor de reacties, en als ze me echt te weinig er voor geven hou ik ze inderdaad lekker zelf.

Groetjes :hippie:

richwood is imo beter dan stagg. de enige reden dat ik n stagg zou willlen hebben, is om 'm stuk te meppen on stage. jammer dat ik niet in een 'the who' coverband zit...

MarkS
19 april 2007, 11:58
Voor mijn kampovuur heb ik nog een 4 jaar oude richwood staan :) .


Niet doen man, dat is er waarschijnlijk eentje uit de eerste serie. Beter dan dat worden ze sindsdien niet meer gemaakt: :D

AutoStatic
19 april 2007, 13:45
richwood is imo beter dan stagg. de enige reden dat ik n stagg zou willlen hebben, is om 'm stuk te meppen on stage. jammer dat ik niet in een 'the who' coverband zit...

je moet iig niet die Rok Axe dingen hebben, die zijn na één mep (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=581407&postcount=207) al stuk.

Kim Wilson
19 april 2007, 13:47
je moet iig niet die Rok Axe dingen hebben, die zijn na één mep (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=581407&postcount=207) al stuk.
Agressief mannetje. :D