PDA

View Full Version : Mesa DC-2 brom op rhythm



SimonS
18 april 2007, 10:05
Hoi allemaal, ik heb een probleem. Het komt nogal slecht uit aangezien ik mn Mesa DC-2 in de verkoop heb staan maar goed, dit is het probleem:

Op het rhythm (clean) kanaal van mn versterker zit een brom. gecheckt of het lead kanaal ook bromt: bromt niet.
Ik heb toen alle preamp buizen omstebeurt omgeruild voor een andere buis (die ik nog had liggen) maar dat had geen effect. Conclusie: preamp buizen zelf zijn ok.

Toen ben ik met de controls gaan draaien. De observatie was dat met de master vol open, en de gain dicht er geen brom was: zodra de gain knop dicht zat was er niets te horen. Conclusie: probleem zit in of voor de gain control.

Het schema (http://www.schematicheaven.com/boogieamps/boogie_studio_caliber_dc2.pdf)

Zijn er mensen die me tips kunnen geven, wat kan ik nog meer checken, controleren, proberen?

SimonS
18 april 2007, 15:40
Een aanvulling: naar mate de je Gain verder opendraait, is de brom ook harder.

Gain op 0: geen brom
Gain omhoog draaien: steeds meer brom

Echt zo gaar, telkens als ik een versterker wil verkopen, gaat er iets mis mee... Vorige keer met mn Mesa .50+ ook al...

SimonS
18 april 2007, 21:47
Okeee aanvulling deel 2:

Als ik 'm op het lead kanaal zet, en draai aan de gain potmeter van rhythm dan neemt de brom ook toe!

is er dan echt niemand die er iets over kan zeggen?

zx81
19 april 2007, 12:12
Is de versterker geaard, zo nee, waarom niet? Is er een tl-balk, tv, computer, monitor oid in de buurt?

mijn subway gaat brommen als ik mijn 19" delay er boven op zet. als-ie er naast staat heb ik er geen last van.

Probeer eerst deze factoren uit te sluiten voordat je de Mesa de schuld geeft.

SimonS
19 april 2007, 12:53
hij is geaard aangesloten, ik heb 'm zojuist op een leeg stopcontact gebruikt: geen effect.

Tevens staat hij al een jaar in dezelfde kamer als m'n pc (tft scherm),halogeenlamp,externe HD. geen TL in huis, geen tv in de kamer, en uiteraard staat er niets bovenop.

SimonS
22 april 2007, 23:26
75x bekeken en niemand verder meer een idee?? Somebody help me please.

kan 't een probleem zijn met een optocoupler?

SimonS
28 mei 2007, 10:48
zo, de Mesa DC2 is "gerepareerd" en ik ga hem morgen ophalen. Verrot buisje op V1 :nervous: vreemd, heb zelf ook buisjes gewisseld. naja 't zal wel.