PDA

View Full Version : conservatorium



Bloodline
18 april 2007, 09:21
Ik wil volgende jaar graag naar het conservatorium en nou ben ik benieuwd of jullie nog wat tips hebben voor mij om te leren.
Ik ben nu veel met gehoor bezig met Earmaster. ben nu bij les 4 en heb alles 100% goed. Ik ben verder ontzettend slecht in toonladders ( ken alleen blues scales, Majeur, Harmonisch Mineur, en Mineur natuurlijk ) Dus ik heb dat boek van dalph Renyer ? De Gitaar. Voor mijn techniek heb ik het tab boek Epitaph van necrophagist :D !!

Nu ben ik benieuwd of ik nog dingen vergeet ? Ik weet dat ik niet teveel hooi op mijn vork moet nemen maar hebben jullie nog tips die ik kan toevoegen om me als het ware voor te bereiden voor het Conserv.


Dank je wel !!,

Mendel bij de Leij

peter_heijnen
18 april 2007, 09:27
Wat wil je studeren jazz of pop?

appyhaan
18 april 2007, 09:54
Zorg voor een goed programma aan liedjes die je kunt/wilt voorspelen. Laat het welbewuste keuzes zijn, en niet zo van:"dit is ook wel leuk". Naar welk conservatorium wil je? Hoe zit het met je notenlezen, aangezien je een tab boek gebruikt voor je techniek?

anibal
18 april 2007, 10:49
Ik wil volgende jaar graag naar het conservatorium en nou ben ik benieuwd of jullie nog wat tips hebben voor mij om te leren.
Ik ben nu veel met gehoor bezig met Earmaster. ben nu bij les 4 en heb alles 100% goed. Ik ben verder ontzettend slecht in toonladders ( ken alleen blues scales, Majeur, Harmonisch Mineur, en Mineur natuurlijk ) Dus ik heb dat boek van dalph Renyer ? De Gitaar. Voor mijn techniek heb ik het tab boek Epitaph van necrophagist :D !!

Nu ben ik benieuwd of ik nog dingen vergeet ? Ik weet dat ik niet teveel hooi op mijn vork moet nemen maar hebben jullie nog tips die ik kan toevoegen om me als het ware voor te bereiden voor het Conserv.


Dank je wel !!,

Mendel bij de Leij

Nummer keuze bij auditie zo mogelijk breed en idd niet te eenzijdig. Probeer naar les te gaan alvast, als je niet veel weet van muziek theorie iig.. weet wat modes zijn hoe je akkoorden kan vormen/maken hoe toonladers in elkaar steken. Je moet niet echt alles te weten maar het principe is wel noodzakelijk.

Ik denk dat je wel moet kunnen notenlezen. Echter weet niet of dit een eis is. Ik mag hopen van wel voor een conservatorium.

Tips:
weet van 1/2 tonen hele tonen, 1ste 3de 5de enz, modes, intervalen.

deze lijst kan alleenmaar groter..

Ik ga zelf binnekort beginnen met jazz les, zal me informeren bij mijn leraar of hij tips weet voor je.

yanto
18 april 2007, 11:27
Een toelatingsexamen is verdeeld in twee onderdelen. Een theorie test, bestaande uit een schriftelijke test en een solfege test.
En daarnaast moet je een aantal nummer voorspelen.
Voor de theorietest is basis theorie kennis wel vereist en moet je ook kunnen notenlezen.
Bij de meeste conservatoria is wel een infobrochure te krijgen met de minimale eisen. Ook kan je vaak wel een voorbeeld van een theorietest krijgen.
Succes

guhlenn
18 april 2007, 13:33
je kan toch een voorbereidend jaar bij je plaatselijke muziekschool doen of heb ik het mis?

gorgasm
18 april 2007, 17:21
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=37171

mss brengt dit wel meer duidelijkheid!

Ik weet pretty good wat vereist is in Belgie, maar of dit ook in Nederland telt...