PDA

View Full Version : ibanez rg 1570



rutger0
18 april 2007, 08:33
Hallo,

Ik ben van plan om in de meivakantie een nieuwe gitaar te kopen (in duitsland)

Ik heb veel rond zitten kijken en de ibanez rg 1570 leek mij t beste, 830 met case.

- Is het mogelijk om Pick-up raampjes om de humbuckers heen te doen? zo ja welke en door wie? en moet er geboort worden?

-Een nadeel van de looks vind ik de hals, is het mogelijk om die donkerder te laten maken?

bedankt!

rutger0
18 april 2007, 08:34
foto:

http://www.musicolar.ch/db/img/Ibanez%20RG1570-BK.jpg

Butger
18 april 2007, 10:29
In ieder geval zal rond het voorste element geen pickup-ring passen, want zo te zien zit hij strak tegen de hals.. Je kan natuurlijk wel in de pickup-ring het stuk waar de hals in valt wegzagen. En ja je zult wel moeten boren. Als je pickup-rings bestelt let dan op de je geen 'gewelfde'/'arched' koopt die zijn bedoelt voor Les Paul's of Archtops enz. Je moet dus een 'flat' hebben.

De toets van de hals kun je oliën dan word de kleur wellicht donkerder, verder kan ik je daar niet zo mee helpen, zelf doe ik het wel regematig mijn mijn hals, maar die is zowieso al een stuk donkerder dan deze.

Orpheo
18 april 2007, 10:31
je kan er raampjes omheen zetten ja, en dan moet je 'boren'. niet echt boren, maar gewoon even t puntje van de schroef erin tikken, en doorschroeven maar. dat basswood is zo zacht, dat splijt van z'n lang zal ze leve niet. heb 't ook gedaan op een les paul met esdoorntop, en die spleet ook niet.

je kan de hals met een soort kleurstof donkerder maken qua kleur, maar t is dan nog steeds pallisander, geen ebben.

edit: en t geeft vaak nog steeds veel later af als de ziekte.

RedBuell
18 april 2007, 12:52
Ik zou wel even voorboren met een kleiner boortje dan de schroef, ik zou het risico op een scheur niet willen lopen.

Orpheo
18 april 2007, 16:59
Ik zou wel even voorboren met een kleiner boortje dan de schroef, ik zou het risico op een scheur niet willen lopen.

met die minischroefjes, een scheur??? no way. daar is t hout veel te zacht voor. je kan de schroef er zelfs gewoon indrukken.

AART
18 april 2007, 17:01
het risico is het hout ook niet maar de lak.

Tape op de lak en dan iets voorboren of schroeven, dan verkleint de kans op barsten in de lak.

Luke-wannabe
18 april 2007, 18:12
Ok.. Je wil een dure gitaar kopen maar dan bij voorbaat al 20 dingen veranderen..?

Kaïn
18 april 2007, 18:31
2...niet twintig. Niet overdrijven :p

Nickname
18 april 2007, 19:45
Yeah.. goed idee want het is echt een waanzinnige gitaar. De hals lijkt op de foto inderdaad wat licht.. maar mijn rg1570 is toch een slag donkerder... Pickuprings zou ik niet doen, vooral bij het halselement wordt dat krap (moet je gaan zagen) en ze hebben geen enkel nut :satisfie:

G.G.
18 april 2007, 19:58
en ze hebben geen enkel nut :satisfie:

En het wordt lastig de hoogte van de elementen aan te passen. Je moet steeds die ring verwijderen om goed bij de schroef te komen.

rutger0
18 april 2007, 20:45
bedankt voor de reacties, de raampjes zou inderdaad puur voor het zicht zijn. Ik denk dat ik er maar mee langs een gitaarbouwer of iets ga, dat met t boren laat ik toch liever doen :)

Nickname
18 april 2007, 21:36
bedankt voor de reacties, de raampjes zou inderdaad puur voor het zicht zijn. Ik denk dat ik er maar mee langs een gitaarbouwer of iets ga, dat met t boren laat ik toch liever doen :)

Trouwens.. in welke kleur wil je hem gaan kopen? Ik heb hem in het MRB (mirage blue (echt een vette kleur) maar MRR (mirage red) is ook erg sjiek. Tegenwoordig is ie ook in een soort metallic zwart te krijgen geloof ik :satisfie:

rutger0
19 april 2007, 07:14
gewoon in t zwart, deze: http://www.musik-produktiv.de/ibanez-rg-serie-rg1570black.aspx :D

Nickname
19 april 2007, 18:43
gewoon in t zwart, deze: http://www.musik-produktiv.de/ibanez-rg-serie-rg1570black.aspx :D

Op zich wel cool.. gewoon zwart! Go for it zouk zeggen dan :)

rutger0
21 april 2007, 13:51
ik kan deze gitaar nergens vinden op internet in nederland, hoe zou ik uit moeten vinden of deze gitaar ook in nederland te krijgen is? wie zou ik daar voor moeten bellen?

crapton
22 april 2007, 07:49
Je kan ook denken aan een RGT42 (heb ik zelf ook), through-neck m mooie inlays, zwart en met pick-up raampjes. Alleen geen single coil - hoe belangrijk is dat voor je? Of een RGR320. Is natuurlijk geen prestige uitvoering, je bent zelfs een stuk goedkoper uit.

Terzijde - hoe groot zijn de verschillen prestige en non-prestige? Ik weet dat prestige modellen uit Japan zouden komen, net iets beter afgesteld en afgewerkt, beter hout? Maar die RGT42 komt uit Korea, compleet computer gestuurde machines dus bouw kwaliteit moet toch te vergelijken zijn?

rutger0
22 april 2007, 10:00
De prestiges hebben de "wizzard neck", de koreanen de "wizzard II" (minder snel). De Japanners hebben de originele edge pro tremolo's, de koreanen hebben minder goede versie's daarvan.... en die kunnen na een tijd voor problemen zorgen.

Die single coil is niet echt belangrijk voor me, ik wil de pick-ups uiteindelijk ook vervangen voor een emg 81 85 setje, en in t midden een SA (maar die single coil is onwijs duur en heb ik helaas nu geen geld voor)

Ik zat met de gedachte te spelen om ooit een eigen ontworpen inlay (niet groot) te laten maken. Is dit mogelijk en betaalbaar?

pimmedoris
22 april 2007, 10:34
je wil dus een dure gitaar gaan kopen. vervolgens:
- pickup raampjes erop
- andere pickups
- andere inlays

Euhm kun je dan niet beter gewoon een andere gitaar kopen? je laat niks over van de originele gitaar.. misschien eens naar een gitaarbouwer stappen en kijken hoeveel het zou kosten om hem direct naar jouw wensen te bouwen? ok, misschien is dat dan nog wel een heel pak duurder maar toch...

rutger0
22 april 2007, 10:43
het is toch zeker niet raar om de standaart pick-ups te vervangen voor emg's?

verder die pick-up raampjes verander je toch niet veel aan de gitaar, t staat gewoon iets mooier.

En die inlay was niet een reeele gedachte, gewoon iets waar ik benieuwd naar was.

de veranderingen die ik ga laten doen lijken me niet echt heel groot, helaas is er niet een gitaar onder de 1000 euro die precies aan mijn wensen voldoet, en op deze manier is dat wel zo:)

pimmedoris
22 april 2007, 13:00
nee klopt, het is ook niet raar om de pickups te veranderen, maar als ik zo alles achter mekaar las, leek het net of je de totale gitaar wilt veranderen...

Maar goed, die inlay is dus niet reeel. Ok dan, be my guest ;-)

raampjes om je pickups is makkelijk te doen, alleen kun je dan zoals gezegd je pickups niet meer verstellen. (of je moet ze in de raampjes hangen)

rutger0
29 april 2007, 11:30
Gister een tripje naar Musik Produktiv, hier zijn wat foto's...

http://img295.imageshack.us/img295/9210/gitaar029rg2.jpg

http://img241.imageshack.us/img241/1198/gitaar032zw8.jpg

http://img241.imageshack.us/img241/1856/gitaar034eu4.jpg

http://img176.imageshack.us/img176/4509/gitaar037yw5.jpg

DarknessAwaits
29 april 2007, 12:35
Erg mooi. Zat de koffer erbij voor die prijs?

rutger0
29 april 2007, 17:20
jep, koffer zat er gewoon bij...:D

iwamoto
29 april 2007, 18:04
foto's doen het bij mij niet :(

Elixir
29 april 2007, 18:12
Leuke gitaar. Gefeliciteerd

Nickname
30 april 2007, 17:58
Geweldige gitaar! heel veel plezier ermee :satisfie:

Gitaro
30 april 2007, 18:31
Mooi ding man!!
GASGASGASGASGASGAGSAGSGASGASGAS

Madcow
30 april 2007, 18:42
mooi,

maar wat betekend:'Gas' ?

Nickname
30 april 2007, 19:44
mooi,

maar wat betekend:'Gas' ?

Gear Aquisition Syndrome

Evil-Payasos
13 mei 2007, 15:53
wat een mooi ding,

Ik wil er ook 1 gaan halen misschien, zit alleen over die singlecoil de twijfelen. Het is wel de aller geodkoopste prestige, en je krijgt er zoveel voor terug, ik heb ook naar die RGT24 gekeken, maar inderdaad die heeft een Edge II wat mindere kwaliteit metalen gebruikt, en dat wil ik niet! haha.

Kan je ons (mij) vertellen hoe die klinkt met heavydistortion maar ook clean?.

En, haha om maar evcen iritand te doen, Die gitaar kost in nederland, bij dirk witte, 699 euroo..... en die sit gewoon in adam, sorry dat ik deze post niet eerder gelezen heb,

maar wat een vet ding zeg, damn!

Greetz, BH

rutger0
13 mei 2007, 19:22
699 is wel heel weinig zeg! krijg je er dan ook gewoon een koffer bij?
Ik zie m namelijk verder overal voor tussen de 825 en 880!
Let wel even op dat de rg 1570's normaal alleen in het mirrage red, mirrage blue en suede black zijn... mijne is dus in het gewoon zwart.
Ik denk een beperkte oplage, staat ook niet op de site en is volgens mij nu ook niet meer bij musik produktiv.

Ik verwachte zelf niet al te veel van de elementen maar die zijn verder super! clean vind ik mooi en met zware distortion gaat helemaal goed! Ik ga ze mss ooit eens vervangen voor een setje EMG's of iets maar voorlopig ben ik hier dik tevreden mee!

Evil-Payasos
13 mei 2007, 20:05
haha mooi!, want ik heb nu een SA 120, en heb de pupjes vervangen door Seymour Duncan Jazz en JB pups. Dus ik heb nu mijn cleane gitaar gemaakt. En nu zoek ik nog naar een ongelofelijke scheur monster, en ik ben nouw eenmaal verliefd op de ibanez nekken! Maar die single coil bevalt me dus niet... En de gitaat hoeft niet eens mooi clean teklinken. Verder heb ik ook een oogje op de Ibanez RG2610 en de RG2620, maar ik vind de top van die 2620 zo vreeselijk lelijk! En de Jackson RR24 is ook heeeel erg mooi,

want vinden jullie? voor de 1570 gaan? of niet?

Greetz, en nogmaals gefelisiteerd!!

BH

rutger0
13 mei 2007, 20:29
Als je echt op zoek bent naar een scheur monster en de clean niet belangrijk vind lijkt t me onhandig om een gitaar met ook nog een singlecoil te nemen..

Daarbij weet ik niet of jij zit te wachten op een gitaar met glittertjes (suede black is wel mooi trouwens)

Als ik jouw was zou ik voor die 2610 gaan!, heb je een betere humbucker, sharkfin inlay's en een mooiere kleur!

Evil-Payasos
13 mei 2007, 21:31
hahahahaha, nee, als ik voor die 1570 zou gaan was het ook die suede black geweest, maar die met rode GLITTERTJES vind ik ook wel mooi. Moet alleen plekje vinden waar ik die kan uitproberen, en hem kan vergelijken met die jackson!

(offtopick): kreeg je er een kist bij? en zo ja, bevalt die? en de extras?!?!

haha,

BH

De Beer
14 mei 2007, 13:49
Als je echt op zoek bent naar een scheur monster en de clean niet belangrijk vind lijkt t me onhandig om een gitaar met ook nog een singlecoil te nemen..persoonlijk vind ik de gesplitte pup standjes mooien dan de single coil geluiden met de standaard pups voor clean.....voor mooi clean IMHO zul je alsnog die single coil moeten vervangen.

dr.distortion
14 mei 2007, 13:58
Alhoewel Ibanez op de een of andere manier niet mijn ding is qua looks, deze is gaaf man!!! Veel plezier ermee!!