PDA

View Full Version : HELP!! JACKSON RR of IBANEZ XPT 700?



itep
18 april 2007, 00:26
nou, hier dus mijn probleempje. ik wil graag een nieuwe gitaar kopen, maar ik twijfel tussen een jackson rr en de ibanez xpt 700. het prijsverschil is ongeveer 300 euro. van beide vind ik het model en de kleur echt supervet, dus daar ligt het niet aan, het ligt meer aan de specs van beiden. de één biedt dingen die de ander niet heeft, zoals 2 pickups en een degelijke tremolo. ik zou graag van jullie willen weten welke gitaar jullie zouden kopen qua specs, niet qua uiterlijk. op de gitaar zal voornamelijk metal gespeeld worden.

hier de links voor de specs

de jackson http://vwallguitars.com/index.php?act=viewProd&productId=44
de ibanez http://www.zzounds.com/item--IBAXPT700

LP_CL
18 april 2007, 00:37
Jackson: + voor de specs, +++++ voor de looks

Ibanez RuleZ
18 april 2007, 00:41
nobrainer: de jackson. gewoon qua specs de beste gitaar;

japan versus korea
Originele floyd versus Edge III
etc

H.

itep
18 april 2007, 00:46
alleen jammer dat de jackson maar 1 pickup heeft, en de edgeIII van de ibanez zou te vervangen zijn door een pro edge, denk ik zo

LP_CL
18 april 2007, 00:59
Ik dacht dat je er enkel metal op ging spelen: Dan heb je egenlijk niet echt en nek pickup nodig, zeker als je met actieve HB's werkt, want die gaan nogal gauw muddy klinken in de halspositie

itep
18 april 2007, 01:05
nou, dat valt best wel heel erg mee moet ik zeggen. ik heb al een esp mII met emg's. met die gitaar heb ik nergens last van als ik op de neck pickup speel.

Soulflyhigh
18 april 2007, 08:15
Ik dacht dat je er enkel metal op ging spelen: Dan heb je egenlijk niet echt en nek pickup nodig, zeker als je met actieve HB's werkt, want die gaan nogal gauw muddy klinken in de halspositie
Nou ik speel eigenlijk uitsluitend metal en ik gebruik m'n halselement echt supervaak!

LP_CL
18 april 2007, 09:11
Idem, maar ik doe het niet op active pickups.
Zeker EMG (niet zozeer SD) is echt een beerput in de hals. Ik heb in mijn Jackson de EMG 81, 85 en 60 gehad in de hals, en allemaal klonken ze shit. Dan maar opnieuw de SD erin gestoken met een SD active pup in de brug, en dit is nog altijd de beste config.
En ja, natuurlijk KAN je je halspickup gebruiken, maar er zijn genoeg artisten in de metalwereld die al bewezen hebben dat 1 pup meer dan genoeg is (de eerste die mij te binnen schiet is Alex laiho van COB).

happynjitram
18 april 2007, 10:24
Jackson, Vind die Ibanez er eigenlijk helemaal niet uitzien, maar dat is mijn mening. Die jackson straalt echt metal uit. Die iba lijkt een beetje een op allemaal gitaarmodellen door elkaar.

Het gaat er natuurlijk om hoe ze klinken. En dat zul je nooit weten als je de gitaar via het internet koopt.

Tin
18 april 2007, 12:24
De Ibanez XPT 700 is niet gemaakt in korea maar in Indonesie....

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/XPT700RCM_7.jpg

Outrage
18 april 2007, 12:30
Jackson! Alleen al voor de MOJO!!!
En de specs zijn natuurlijk ook niet mis!

RedBuell
18 april 2007, 12:46
Jackson voor de looks en specs, hoewel ik niet zo gek ben op een emg 81 en liever een 85 in de brug heb.

IK zou zeggen speel eens op beide met een strap, mijn maat heeft zo'n Jackson kelly die een beetje op die Ibanez lijkt en dat ding is kopzwaar en kantelt een beetje voorover. Speelt in iedergeval super irritant als je staand speelt.

GunMetalBlue
18 april 2007, 12:51
De Ibanez XPT 700 is niet gemaakt in korea maar in Indonesie....

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/XPT700RCM_7.jpg

Hangen alle toplocks met zo'n bouten vast?

Ik zou ook voor de Jackson gaan.

Nickname
18 april 2007, 19:53
Hangen alle toplocks met zo'n bouten vast?

Ik zou ook voor de Jackson gaan.

Vaak wel.. zeker bij ibanezzen. Soms zitten ze ook met 2 bouten langs voren vast zodat je aan de achterkant niks kan zien :satisfie:

Tho
19 april 2007, 12:25
KOOP DIE JACKSON!!!!!!!

Dat ding heeft letterlijk alle specs die USA's ook hebben; ebben toets, floyd rose ORIGINAL, en de bespeelbaarheid is fenomenaal. Ik ben beniewd hoe lang ze die dingen blijven bouwen gezien de concurentie met de USA's, dus gewoon doen :D