PDA

View Full Version : Testopname: The Needle And The Damage Done



Ganjaman
17 april 2007, 21:44
zo, post ik ook weer eens wat.
vanmiddag een nieuw pcmicje van 15 pleurie bij de mediamarkt gehaald, en om de kwaliteit te testen even een opname van The Needle and The Damage Done van Neil Young gemaakt.
gitaar en zang zijn aparte takes (wel beide in 1 take) zang is niet altijd even netjes (heb een zware rook en zuipstem, dus tom Waits zou beter geweest zijn, maar ondanks alles vind ik dat die falset er wel netjes uitkomt bij vlagen :D )
laat maar horen wat jullie ervan denken.

(vind het gitaargeluid wel wat blikkerig, gespeeld op mn Dean Exotica DAO)
http://members.lycos.nl/schefferseffects/needle.mp3
(rechtermuisklik> opslaan als)

ExRxIxC
17 april 2007, 21:48
link werkt niet

Ganjaman
17 april 2007, 21:51
wordt aan gewerkt

Ganjaman
17 april 2007, 22:08
hij doet het, wel rechtermuisklik>opslaan als

vulvasonic
18 april 2007, 01:05
Mijn persoonlijke mening:


Probeer in vredesnaam niet MOOI te zingen. De zang in dit nummer is veruit het belangrijkts. Dat je niet alle noten op de gitaar vlekkeloos pakt, of anders speelt dan ome Nelis doet er niet toe. Maar dit is een tekst die je bij je kloten grijpt. Je moet het zingen alsof je zelfs al die ellende hebt meegemaakt. Soms moet je de focus verleggen en echt een verhaal proberen te vertellen, waarbij het kan lijken of je eerder aan het praten bent dan aan het zingen. Begrijp je wat ik wil zeggen?

Hou de melodie simpel en concentreer je op de manier waarop je IEDER woord in IEDERE zin uitspuwt. Dan komt het veel beter over, imo.

Dit is bedoeld als opbouwende kritiek. Laat je niet gek maken. :)

grayfink
18 april 2007, 07:21
En liever een octaaf lager. Volgens mij heeft Neil Young gewoon zo'n bizar hoge stem, en zingt hij het op de voor hem natuurlijke manier. Maar dat zeg je zelf ook al. Tom Waits is ook nix mis mee trouwens.

Ganjaman
18 april 2007, 10:42
zoals ik al zei, ik wilde een keertje het nr met falset zingen, wat ik normaal zo goed als nooit doe, dus het is eerder een immitatie dan een cover.
maar ik snap wat je bedoelt ;)