PDA

View Full Version : help kan iemand mij helpen?fender hot rod



keessie
17 april 2007, 20:43
ik wil een fender buizen versterker kopen .en de hot rods lijken me wel wat maar wil in de toekomst een gretchs aanschaffen welke kan ik het beste nemen een DeLUXE of een DEVILLE groetjes kees

Mitch
17 april 2007, 20:54
Heb 'm even verplaatst naar Moderne Versterkers


Mod Mitch

keessie
17 april 2007, 21:05
oke mitch ben nog niet zo bekent hier bedankt

Aron Maiden
17 april 2007, 22:12
Hoi keessie, Ik heb een fender hotrod deluxe, de 1x12 dus. echt een te gekke versterker, hoewel ik wel eerst een tijd heb moeten zoeken naar de juiste afstellingen (bass, mid, treble & precence) maar dat was meer een persoonlijk probleem;)

Ik ben niet echt gek van de overdrive/ distorgion die er standaard op zit, dit heb ik ook verholpen door een pedaaltje.

Enja, de deluxe of de deville...

Ik heb gekozen voor de deluxe, die heb ik eens uitgetest, maar vond de 1x12 mischien nog wel iets beter klinken, en zeker voor het geld, hij is zeker 300 euro goedkoper.. maar dat is gewoon even uitproberen.

Over het algemeen vind ik het wel een te gekke amp, ben er teminste wel tevreden over.. hoewel mensen hier op het forum ook wel zeggen dat hij eigelijk te duur is voor wat je krijgt, maarja, dat is maar net hoe te gek je hem zelf vind, ik zou zeggen, test hem lekker uit en oordeel zelf mischien beetje cliche & makkelijk om te zeggen, maar het is eigelijk gewoon wel zo.

Wat ik wel jammer vind, is dat er geen master volume op zit..
dus:



+PLUS+

- Het geluid
- Het uiterlijk;)
- De grootte
- (Vind ik de prijs)

-MIN-

- Geen mastervolume
- Mindere overdrive (ik bedoel niet hard genoege overdrive, maar gewoon niet zon mooie)

Ik hoop dat je er iets aan hebt,

Groetjes, Aron.

Kim Wilson
18 april 2007, 08:40
Ik heb laatst ook over een 2x12 Deville gespeeld, en hij viel me erg tegen. Hij klonk exact als de Deluxe 1x12, terwijl ik meer had verwacht, ook door zijn prijs. Als ik je mag adviseren, zou ik kiezen voor de Deluxe. Hij is goedkoper, lichter en klinkt hetzelfde. Ook heeft hij minder vermogen. Door het gebrek aan Master volume is dit een groot voordeel. En nog gaat het ding hard zat.

Zoals Aron ook al zegt, het drive kanaal is niet je van het. Het is slechts heel beperkt bruikbaar. Maar het cleane kanaal is dermate goed, dat het een prima basis is voor pedalen. Het ding vreet bijna alles. Ik vond het al met al ook een erg goeie en bruikbare amp.

keessie
18 april 2007, 09:01
oke bedankt maar komen de hoge tonen niet beter uit met een 2x12 of 4x10????

Kim Wilson
18 april 2007, 09:30
Daar heb ik bij de 2x12 niks van gemerkt, iig. De 4x10 kan ik niks over zeggen.

keessie
18 april 2007, 10:35
ook niet als je hem open zet? ja ik vraag gewoon maar want het is voor mij helemaal nieuw ?? heb er nog niet zoveel verstand van

Kim Wilson
18 april 2007, 10:39
Tja, wat is helemaal open? Ik heb hem wel flink hard gehad, en ik had niet het idee dat ie nou heel anders klonk dan de Deluxe. Het verschil viel mij iig keihard tegen.

Mijn advies: koop lekker een Deluxe, dat scheelt je alvast €300 op de tweedehandsmarkt. Als je voor dat geld dan een mooie 2x12 cab koopt met een paar lekkere speakers, heb je een set die echt veel beter klinkt dan een Deville.

keessie
18 april 2007, 11:11
oke maar in een deluxe zit geloof ik maar 1x12 in toch ? maar is het dan mogelijk om er 2 in te bouwen of moet je dat hele apparaat verbouwen?

Kim Wilson
18 april 2007, 11:17
Ja, de Deluxe heeft maar één speaker, en er passen er ook geen twee in. En dat zal je denk ik ook niet helpen. Dat hebben ze met de Deville al geprobeerd, en IMO is dat ook al niet gelukt.

De Hotrod series presteren het mooist met een closed back kast, vind ik. Dan is het geluid het best in balans. De bas is dan beter te controleren, en het hoog klinkt minder schreeuwerig.

Wicked Willy
18 april 2007, 11:46
De 4x10 klinkt erg lekker en het is een vrij allround versterker (bands als dEUS gebruiken ook vaak dit soort versterkers bijvoorbeeld). Ik vind Fenders qua oversturing altijd wel erg krassend klinken, ik hou zelf meer van een romig geluid, maar smaken verschillen natuurlijk...

keessie
18 april 2007, 12:12
De 4x10 klinkt erg lekker en het is een vrij allround versterker (bands als dEUS gebruiken ook vaak dit soort versterkers bijvoorbeeld). Ik vind Fenders qua oversturing altijd wel erg krassend klinken, ik hou zelf meer van een romig geluid, maar smaken verschillen natuurlijk...

maar heb je zelf ook wel eens op een deluxe gespeeld ?
of moet ik ook eens kijken naar een blues deluxe of deville of zit daar ook bijna geen verschil in met de hot rod series?

glasbier
18 april 2007, 12:23
maar heb je zelf ook wel eens op een deluxe gespeeld ?
of moet ik ook eens kijken naar een blues deluxe of deville of zit daar ook bijna geen verschil in met de hot rod series?

Hoi Keessie,
wat voor gitaar heb je?

keessie
18 april 2007, 12:45
hee ik heb een epiphone les paul maar met de toekomst wil ik een gresch aanschaffen dus moet ik daar een goeie versterker voor hebben

glasbier
18 april 2007, 13:07
ik denk dat je dan best die hotrod deluxe kan kopen.
ik heb er zelf ook één;hele goede versterker.
ik gebruik hem met een fender strat en die combinatie is prima maar toch vind ik hem wat schel met die strat.
daarom ben ik ook op zoek naar een gitaar met humbuckers;dan zal hij vast wat smoother klinken.
met jouw epiphone zal hij vast erg lekker klinken;gewoon uitproberen.
die hotrod deluxe gebruik ik thuis,in de oefenruimte en op het podium,zaaltjes tot 250 mensen trekt hij met gemak,dus een erg veelzijdige amp.
hoop dat je hier wat aan hebt!
succes!

keessie
18 april 2007, 14:55
maar dit zou voor een gretsch met singel coil (hoe noem je dat .element )ook goed zijn???

keessie
18 april 2007, 14:55
ik bedoel dus voor het rocka billy geluid

glasbier
18 april 2007, 15:33
maar dit zou voor een gretsch met singel coil (hoe noem je dat .element )ook goed zijn???

mha,zou kunnen;misschien dat die gretch met single coil een wat hogere output heeft.
p90 klinkt wel weer erg goed op die hotrod.
het is gewoon persoonlijk;mijn voorkeur gaar uit naar een humbucker.
gewoon proberen zou ik zeggen.

Kim Wilson
18 april 2007, 15:35
Ik gebruikte een Strat, ook dan klinkt de HRDlx prima. Moet gewoon goed gaan, hoor. :)

glasbier
18 april 2007, 15:46
Ik gebruikte een Strat, ook dan klinkt de HRDlx prima. Moet gewoon goed gaan, hoor. :)

speelde jij alleen thuis ermee?
mijn ervaring is dat hij thuis erg goed klinkt maar op hoger volume(oefenruimte etc.)niet.

Kim Wilson
18 april 2007, 15:47
Nee, ik heb er ook mee opgetreden. Maar zoals ik al zei, met een 2x12 cab.

glasbier
18 april 2007, 15:51
en wat voor speakers had je hierin?

Kim Wilson
18 april 2007, 15:54
Eerst een Jensen C12N, later Celestion G12H30. Die zitten nu in de Bandmaster cab.

glasbier
18 april 2007, 15:56
ik ben laatst bij toto geweest(voor de zoveelste keer!)en die 2e gitarist,Tony Spinner,gebruikt ook gewoon een fender hotrod deluxe met zijn telecaster met humbuckers.misschien gemodificeerd?

keessie
18 april 2007, 18:52
hee jongens ik heb evt ook een blues de luxe op het oog is dat een beetje het zelfde????