PDA

View Full Version : irritant cubase/ez drummer probleem



cesco
17 april 2007, 17:44
EZ drummer. Ik heb er al veel van mogen genieten. Sinds twee weken heb ik echter het volgende probleem. Zodra ik in Cubase (sx3) aan de tempo track zit, geeft ez drummer geen geluid meer. De metertjes schieten nog wel omhoog. Ik snap niet waar het aan ligt en kan er ook niets over terugvinden. Iemand een idee?

Das Schaap
17 april 2007, 20:55
Heb je dit in al je sessies ?

Ik heb het eens in een enkele sessie gehad maar in andere sessies geen probleem.

cesco
17 april 2007, 22:52
Yep. Eerst had ik het slechts af en toe. Lastig maar goed. Als ik toen de tempo track ongedaan maakte deed hij het ook weer. Nu heb ik het altijd en is het onomkeerbaar.

harrie-beton
18 april 2007, 00:50
lijkt me een bug, heb je een legale versie?

TIMBER
9 mei 2007, 13:08
Tis een geheugen probleem... en niet zo zeer aan de hoeveelheid maar meer de manier van data verwerking/buffering. Dus is niet alleen de vraag of je Cubase legaal is maar ook je Windows..!!??!!

bert k
9 mei 2007, 13:46
Dus een illegale Windows heeft een andere manier van geheugenverwerking dan een legale versie... :???:

STW
9 mei 2007, 15:12
ik heb wel eens met guitar rig gehad dat ie eerst raar begon te doen (ik moest 3 keer ergens op klikken voor ie iets deed) en op een gegeven moment deed ie niets meer. opnieuw installeren hielp niet.

dat kwam omdat het een illegale kopie was, en dat was mijn straf

Fumi SG
9 mei 2007, 16:04
Ik denk niet dat het een legale versie betreft aangezien SX3 zo'n €800,- kost. Voordat ik zoveel geld aan software uit zou geven (software waar ook hele goede goedkopere versies van zijn!) moet ik het al bijna professioneel nodig hebben en dán.. stel ik mijn vraag wel ergens anders.

Das Schaap
9 mei 2007, 17:47
Misschien een omslachtige methode, maar exporteer het midi bestand, maak een nieuwe sessie en zet daar de midi track weer neer met ezdrummer.

Dat werkte bij mij iig.