PDA

View Full Version : Welke snaren?



Madcow
17 april 2007, 15:43
Hallo,

ik werd een beetje gek van me Fl cheapotyfusding dus ik trok alle snaren eruit(achja, na 2 uur besteden aan tunen word je een beetje gek)

Maja, ik wil nu 2 steps down tuning en tremsetter(Zodat ik die tering Fl ibanez nooit meer hoef te zien)

Welke snaren?
welke tremsetter?

Samder
18 april 2007, 21:51
DIKKE, snaren.

Madcow
18 april 2007, 22:15
Bedankt! :soul:

Maja ik heb vandaag dus er een nieuw setje opgezet(not even slinky) in een record tijd van 2 uur!

Tankman
19 april 2007, 00:41
Met Floyd Rose was mijn record nog altijd een kwartier ofzo. Ik kon het vrij snel doen...Maarja, dat was ook meer dan 2 jaar terug...

Madcow
19 april 2007, 13:31
Maar ik ging van superslinky naar Not even slinky. dus ik kon ook gaan afstellen :satisfie:

Samder
20 april 2007, 17:42
Not even slinky = 012 tm 058 toch? Spelen inderdaad erg goed in lage tunings!!

Madcow
20 april 2007, 20:44
Not even slinky is idd erg goed voor laagheid, Wel jammer dat de G snaar altijd dood klinkt.
12
16
24p (waar staat de p voor?)
32
44
56
Ik heb hem nu in Dropt A# staan, erg vet voor In flames :rockon:
Nogmeer nummers in die stemming?(2 steps down, en dan de dikste snaar droppen)

Eko
20 april 2007, 22:37
De p staat voor plain. Niet omwonden dus. Wound is de andere versie. Omwonden dus.
De reden dat de G-snaar anders klinkt is dat hij eigenlijk niet de goede dikte heeft ten opzichte van z`n spanning. Het is een compromis zoals wel meer zaken bij een gitaar. Er heeft wel meer over de g-snaar gestaan op deze site , kwestie van zoeken.
Naar mate je vaker snaren wisselt wordt je er beter in en sneller.

Pais
21 april 2007, 00:35
Wat is eigenlijk de reden om bij (staalsnarige) gitaren de G onomwonden te hebben? Het komt het geluid niet erg ten goede toch?
Eigelijk is bij nylon snaren de G ook een zorgenkindje. Er zijn omwonden G-snaren verkrijgbaar, maar helemaal niet populair en de meeste virtuozen gebruiken onomwonden G. Geen idee waarom eigenlijk.

Pun
21 april 2007, 16:44
Wat is eigenlijk de reden om bij (staalsnarige) gitaren de G onomwonden te hebben? Het komt het geluid niet erg ten goede toch?
Eigelijk is bij nylon snaren de G ook een zorgenkindje. Er zijn omwonden G-snaren verkrijgbaar, maar helemaal niet populair en de meeste virtuozen gebruiken onomwonden G. Geen idee waarom eigenlijk.

Makkelijker te benden, en zo.

Op m'n akkoestische (staalsnaar) heb ik wel een omwonden G-snaar zitten, of mijn elektrische doe ik er de moeite niet voor om ze te zoeken :)