PDA

View Full Version : Bandsite Too Loud For Granny



Dribbel_
17 april 2007, 14:12
Het heeft even geduurt maar onze site is eindelijk helemaal af!
Alleen nog geen fatsoenlijke demo's online maar die komen erop zodra ze af zijn.
Ik zou graag jullie meningen horen over de site, wat er eventueel nog verbeterd kan worden, welke punten goed zijn enz

De site is hier te bekijken:
www.tooloudforgranny.com
:chicken:

vulvasonic
18 april 2007, 01:12
Hee Dribbel!

Ziet er goed uit.
1 ding; laat in de stylesheet een margin-right van 20 px. ofzo in de body opnemen en een overflow: none.

Bij mij komt er door de scrollbar aan de rechterzijde meteen een scrollbar beneden bij en dat is niet fraai.

Verder is het een keurige en overzichtelijke site. :)

MarkS
18 april 2007, 01:50
Hee Dribbel!

Ziet er goed uit.
1 ding; laat in de stylesheet een margin-right van 20 px. ofzo in de body opnemen en een overflow: none.

Bij mij komt er door de scrollbar aan de rechterzijde meteen een scrollbar beneden bij en dat is niet fraai.

Verder is het een keurige en overzichtelijke site. :)

Geen last van een horizontale scrollbar in Safari.

Rinze
18 april 2007, 09:11
Leuk en apart omtwerp, alleen heb ik in het iframe een horizontale scrollbalk en een paar letters tekst die aan de rechterkant verdwijnen. Ik denk dat je nog even met de afmetingen van je iframe en inhoudpagina's aan de gang moet.

El Capitain
18 april 2007, 09:34
Geen last van een horizontale scrollbar in Safari.

Websites moet je echter altijd checken in andere browsers. Mozilla geeft wel een balk bijv..

Rinze
18 april 2007, 12:26
Safari telt procentueel sowieso niet, eigenlijk doen alleen IE en Firefox echt mee, waarbij de laatste vooral qua interpretatie van allerlei (CSS-)code een behoorlijke pain in the ass is.

vulvasonic
18 april 2007, 14:46
Safari telt procentueel sowieso niet, eigenlijk doen alleen IE en Firefox echt mee, waarbij de laatste vooral qua interpretatie van allerlei (CSS-)code een behoorlijke pain in the ass is.

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Firefox houdt zich gewoon aan de W3C afspraken. IE verzint er gewoon nieuwe (vaak goede) bij en die werken dus alleen onder IE op een correcte manier. Je kunt je dus afvragen wie de 'pain in the ass' is.

Rinze
18 april 2007, 14:56
Volgens mij interpreteert Firefox juist met name op het gebied van padding en margins de boel andersom dan door W3C bedoeld, of vergis ik me nu? Ik word daar helemaal gek van, wil je netjes met divjes werken in plaats van tabellen, krijg het maar eens gelijk in IE en Firefox! Grijze haren krijg ik ervan.

Dribbel_
19 april 2007, 13:06
Bedankt voor de reacties
hier ziet hij er wel goed uit zonder horizontale scrollbalk in firefox en ie, maar het ligt waarschijnlijk ook aan je resolutie van je beeldscherm

Kim Wilson
19 april 2007, 13:23
Bedankt voor de reacties
hier ziet hij er wel goed uit zonder horizontale scrollbalk in firefox en ie, maar het ligt waarschijnlijk ook aan je resolutie van je beeldscherm
Nee, het heeft niks te maken met de schermresolutie. Ik heb IE en een resolutie die ruim voldoende is (1280x1024), maar ik heb ook de horizontale scrollbar.

Maar eerlijk is eerlijk, het is wel een knappe site. Ziet er mooi uit.

Dribbel_
19 april 2007, 14:59
Nee, het heeft niks te maken met de schermresolutie. Ik heb IE en een resolutie die ruim voldoende is (1280x1024), maar ik heb ook de horizontale scrollbar.

Maar eerlijk is eerlijk, het is wel een knappe site. Ziet er mooi uit.

Dank je
zou je een screenshot voor me kunnen maken dat ik kan zien hoe het fout gaan ?

Kim Wilson
19 april 2007, 15:18
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/smallwindow.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/maximize.jpg

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/bigger.jpg

Hoe breder ik het scherm maak, hoe meer de tekst rechts achter het frame verdwijnt. Dat staat echter los van de horizontale scrollbar, die blijft onveranderlijk staan. Het tekstframe verdwijnt met scrollbars en al achter het andere frame.

Dribbel_
19 april 2007, 16:46
hmm inderdaad irritant ja :sneaky:
Ik ga ff kijken wat er nog aan te doen is:)
En naast dat het soms scheef gaat, wat is er voor de rest goed/fout aan ?