PDA

View Full Version : piezo + tremolo = welke gitaaren?



JvD.
17 april 2007, 10:51
Stel je wilt piezo's en je wilt kunnen divebomben met een goede tremolo. En natuurlijk gewoon metal kunnen spelen.

Wat voor gitaren moet je dan zoeken?

almarvk
17 april 2007, 10:52
Heeft Godin niet zulke versies?

SimonS
17 april 2007, 10:57
Alle Ibanez Modellen die een "X" achter het typenummer hebben staan, zoals SA320X (helaas geen floyd achtige tremolo), RG1620X.

Orpheo
17 april 2007, 12:15
:seriousf: parker nitefly!

lampz
17 april 2007, 16:10
Musicman...

Harry
17 april 2007, 16:22
er zijn vele musicman's...........

yanto
17 april 2007, 16:30
John Petrucci signature

Nickname
17 april 2007, 19:04
Et voila.. de Ibanez RG 1820x :satisfie:

http://www.ibanez.co.jp/img2007/eg/l/RG1820X_GK_00_01.gif

JvD.
17 april 2007, 19:15
als ik naar ibanez ga, en ik druk op nl bestaan er opeens geen electrische gitaren met piezo's + tremolo.

ook dacht ik dat om een beetje te kunnen divebomben je moet beschikken over een degelijke floyd achtige met een stop op de topkam?

Flipkoos
17 april 2007, 19:29
De Parker Nitefly heeft ze, maar de goedkopere (maar zeker niet slechte!!!) P38 ook!

Soulflyhigh
17 april 2007, 19:46
als ik naar ibanez ga, en ik druk op nl bestaan er opeens geen electrische gitaren met piezo's + tremolo.

ook dacht ik dat om een beetje te kunnen divebomben je moet beschikken over een degelijke floyd achtige met een stop op de topkam?
Die Ibanez wordt nog wel gemaakt hoor en ja een Floyd achtige trem (egde etc) is wel aan te raden voor een divebomb

Kaïn
17 april 2007, 19:58
Overigens, zijn er mods te koop met piëzo aansluiting voor floyd-like trems ? (Dat is namelijk een idee waar ik mee zit te spelen, maar ik weet niet of het uberhaupt bestaat).

GunMetalBlue
17 april 2007, 20:06
Ik zou hier een nieuwe topic voor kunnen openen maar doe het maar ff zo.

Op die 1820x zie ik niets speciaals. Blijkbaar zit er toch een piezo op. Hoe werkt een piezo anders dan een spoelselement en hoe kun je dat van buiten zien? Met diamantjes ofzo?

Kaboemba
17 april 2007, 20:16
De Parker Nitefly heeft ze, maar de goedkopere (maar zeker niet slechte!!!) P38 ook!

Idd p38 van parker, helaas niet meer nieuw te koop.

Hendriks
17 april 2007, 21:09
Swing Prisma

Nickname
17 april 2007, 21:11
Ik zou hier een nieuwe topic voor kunnen openen maar doe het maar ff zo.

Op die 1820x zie ik niets speciaals. Blijkbaar zit er toch een piezo op. Hoe werkt een piezo anders dan een spoelselement en hoe kun je dat van buiten zien? Met diamantjes ofzo?

Van buiten kan je het eigenlijk niet zien.. behalve de extra potmeters en/of knoppen ishet eigenlijk onzichtbaar. Piëzo elementen zitten meestal in of onder de brug. Het princiepe is dat piëzo kristallen trillingen (van de snaren dus) direct omzetten in een elektrische impuls. Dit wordt dan door een ingebouwde preamp in je gitaar versterkt tot een bruikbaar signaal. Met dit systeem kun je bijna akoestische geluiden halen uit je elektrische gitaar :satisfie:

D3nnis
17 april 2007, 22:12
De Parker Nitefly heeft ze, maar de goedkopere (maar zeker niet slechte!!!) P38 ook!

De Fly heeft ze ook (dus niet alleen Nitefly), heb hier een fly deluxe die het ook heeft.

Geweldige trem trouwens, die van de parker fly!!

Orgasmocaster
17 april 2007, 22:28
Overigens, zijn er mods te koop met piëzo aansluiting voor floyd-like trems ? (Dat is namelijk een idee waar ik mee zit te spelen, maar ik weet niet of het uberhaupt bestaat).

Je kunt inderdaad kits en zadeltjes kopen om in je huidige gitaar te zetten, zoals de Graphtech Ghost system.. of ze die hebben voor Floyd Roses weet ik niet helemaal zeker. Ik sta op het punt om een setje voor een Wilkinson Trem te kopen (wat ik zelf een heel goed alternatief vindt voor een FLoyd.)

GunMetalBlue
17 april 2007, 22:30
Van buiten kan je het eigenlijk niet zien.. behalve de extra potmeters en/of knoppen ishet eigenlijk onzichtbaar. Piëzo elementen zitten meestal in of onder de brug. Het princiepe is dat piëzo kristallen trillingen (van de snaren dus) direct omzetten in een elektrische impuls. Dit wordt dan door een ingebouwde preamp in je gitaar versterkt tot een bruikbaar signaal. Met dit systeem kun je bijna akoestische geluiden halen uit je elektrische gitaar :satisfie:

aha, bedankt! :cheerup:

D3nnis
17 april 2007, 22:44
Dit wordt dan door een ingebouwde preamp in je gitaar versterkt tot een bruikbaar signaal. Met dit systeem kun je bijna akoestische geluiden halen uit je elektrische gitaar :satisfie:

Ja, maar dat bijna dat geldt alleen op het moment dat je het signaal niet naar een gitaarversterker stuurt. Want dan klinkt het als een elektrische gitaar maar dan een beetje anders :)