PDA

View Full Version : Dave Mustaine's Custom designed Amp video



vettavillenl
17 april 2007, 08:44
Megadeth's Dave Mustaine heeft een custom amp laten bouwen door Line 6. Guitar One heeft er een video van waar Dave de amp laat zien en uitleg geeft.

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#554

Nellyrocks
17 april 2007, 08:56
Vind je het zelf mooi?

vettavillenl
17 april 2007, 09:10
Vind je het zelf mooi?

Mooi? De vorm bedoel je? Nee. Tot op heden ben ik geen 'rack' man

Nellyrocks
17 april 2007, 09:13
Ik vind het ook niet mooi klinken.

vettavillenl
17 april 2007, 09:25
Ik vind het ook niet mooi klinken.

De intro is ook niet van de amp maar een intro van guitar One. En smaken verschillen gelukkig.

guhlenn
17 april 2007, 12:45
grappig hoe de buizentops op de achtergrond gestapeld staan.

Braindead
17 april 2007, 12:51
Verbaasd me niks deze actie met Line 6 aangezien hij normaal volgens mij op de ROcktron Prophesy speelt.. ook een kastje met de nodige digitale shit....

Squier4ever
17 april 2007, 12:59
zegt ie ook, als ik het goed begrepen heb zijn zelfs zijn prophesy presets erin verwerkt..

vettavillenl
17 april 2007, 13:29
Verbaasd me niks deze actie met Line 6 aangezien hij normaal volgens mij op de ROcktron Prophesy speelt.. ook een kastje met de nodige digitale shit....

voorheen Marshall voor zover mij bekend (wellicht i.c.m. Prophesy)

vettavillenl
17 april 2007, 13:30
grappig hoe de buizentops op de achtergrond gestapeld staan.

Die zijn van de eigenaar van de studio, niet van Mustaine

Debaser
17 april 2007, 13:32
wel jammer dat ie niet ff wat laat horen, qua klanken..

Dirk_Hendrik
17 april 2007, 14:28
Da's exact wat ik ook dacht. Na een paar minuten gewauwel over hoe fantastisch alles wel niet is begon ik toch maar eens te scrollen..... Had ik dus achterwege kunnen laten.

Ibanez RuleZ
17 april 2007, 14:43
het klinkt mij in de oren als een onetrick pony voor davy boy met ongetwijfeld vetta technologie, maar beter dan een standaard vetta zal het niet wezen (of slechter).

Harrald

a darker shade of grey
17 april 2007, 14:55
Jah idd! Hij had wat moeten spelen! Maar wat is er eigk zo speciaal aan dat ding? Line 6 rack gear...yay :cheerup:

Ik heb wel al filmpjes gezien van de rocktron prophesy, waar dave mustaine ook eengrote rol in speelt, en die klinkt echt waaanzinnig! Alleen nog een beetje duur...


Hier (http://www.youtube.com/watch?v=o_TBTUEVOHQ) is dat filmpje btw...wel off topic, maar toch vet!

Ik wil zo'n ding ooit nog es in de effects loop van mijn amp (die ik ook nog moet kopen....)

pol
17 april 2007, 15:25
wanneer komt dat ding eindelijk eens op de markt ? t'is al verdomd lang geleden dat line6 nog eens met iets nieuws op de markt is gekomen.

Dirk_Hendrik
17 april 2007, 18:44
Klopt,
Daarnaast zat ik een maand of 3 geleden op het Megadeth forum al te lezen dat deze set er aan zat te komen.

jorrit
17 april 2007, 19:31
hij gebruikt de fx niet... en hij beweerd dat t beter klinkt als zn buizen set... en nog een boel reclame bla bla bla wat een onzin.. wil dat ding gewoon horen.. niet die gozer..

Rude Perception
17 april 2007, 19:36
Ik snap niet waarom zo iemand een line6 wil. Het lijkt mij dat hij live geen groot assortiment aan geluiden nodig heeft. (Ik ken Megadeth niet echt goed). Ik verwacht eigenlijk dat hij maar een paar geluiden met weinig effecten gebruikt. Dan kan je lijkt mij beter een goede basisset kopen ipv een amp met heel veel mogelijkheden waar hij er maar 2 van gebruikt.

Ibanez RuleZ
17 april 2007, 19:58
1. hij hoeft niet te kopen
2. kijk eens naar de shit die petrucci heeft en wat hij nodig heeft...


harrald

Mitch
17 april 2007, 20:05
De setup is vijf keer zo klein als wanneer ik Marshalls zou gebruiken en deze klinken ook nog beter


http://files.radiomoris.com/files/misc/zahool_drugs.jpg

Iceman
18 april 2007, 16:23
Mustaine is een geweldige gitarist, maar ik heb nog geen plaat van hem gehoord met een vet gitaar(hak)geluid.

Soulflyhigh
18 april 2007, 17:37
grappig hoe de buizentops op de achtergrond gestapeld staan.
Recording space van Andy Sneap. Bekend van Kreator, Nevermore, Arch Enemy, Kamelot, Exodus, etc. Hij doet ook het nieuwe album van Megadet. Ik moet zeggen dat Andy bij mij garant staat voor een goede sound. Misschien zelfs wel met een line 6 ;) haha

Debaser
18 april 2007, 18:40
goed line 6 spul kan wel vet klinken vind ik, niet de spider series... maar
de duurdere dingen Vetta bijv. en ik vind die HD147 ook vet klinken, alleen in een oefenruimte valt het weg denk ik, maar als je een goede geluidsman hebt kom je live een heel eind hoor ook met je line 6...

pol
18 april 2007, 22:40
bij line6 heb ik altijd zoiets van, het klinkt wel goed als het opnomen is, maar terwijl je speelt voel je dat de amp niet natuurlijk reageert.

ieme
20 april 2007, 18:35
kut geluid

Baker
21 april 2007, 10:22
lekker ongenuanceerd ieme...
wat denk je, ik stook de boel ff op? ;)

Ik vindt het wel een ongelovelijke verkoopbabbel hoor.

Alsof dave écht helemaal weg is van de sound dat ding en alsof dave écht alleen nog maar dat ene rack gebruikt on tour.... tsgg...

Raffel
21 april 2007, 10:44
bij line6 heb ik altijd zoiets van, het klinkt wel goed als het opnomen is, maar terwijl je speelt voel je dat de amp niet natuurlijk reageert.

mee eens. Arjen Lucassen heeft al laten zien hoe een simpele Pod XT Pro in de studio heel vet kan klinken. En live versterkt hij het met de eindtrap van een rectifier. Het klinkt heel gaaf. Dan ga je echter zelf op een Pod XT Pro spelen en mis je toch de reactie en reflectie van een buizentop.

LordSpeedyShit
21 april 2007, 11:01
Die gasten van Meshuggah halen toch ook wel een redelijk vet geluid uit hun Vetta's, ook live.

Iceman
21 april 2007, 13:08
lekker ongenuanceerd ieme...
wat denk je, ik stook de boel ff op? ;)

Ik vindt het wel een ongelovelijke verkoopbabbel hoor.

Alsof dave écht helemaal weg is van de sound dat ding en alsof dave écht alleen nog maar dat ene rack gebruikt on tour.... tsgg...


Ieme heeft oren aan z'n kop.

'Niet door de mix heen komen' hoor ik te vaak met Line6.
Zelf ook de POD1 en XT Pro gehad. Leuke geluiden kun je er uit halen, maar als je daarna even op een goede buizenbak speelt weet je ook weer waar die buizen voor dienen.

Een Lucassen of Meshuggah zullen live best goed klinken op een XT, maar ik geloof dat deze topmuzikanten nog beter hadden geklonken op een buizenamp.

(Als ik in een top40/bruiloftsbandje zou zitten, zou ik een XT Live kopen. Niks meer slepen, veel geluidsmogelijkheden en bij top40muziek spelen de scheurgeluiden niet zo'n grote rol.)

Grote voordeel van Line6 vind ik de mogelijkheid om thuis op een snelle/goedkope/makkelijke manier iets op te nemen met redelijk goed geluid.

Vandaar dat ik blij ben met Line6, alleen niet op een podium (met mijn muziek dan). Misschien over 10 jaar.

imlikeajungle
21 april 2007, 13:36
Wat een verkoopsnonsens... I endorse blah, best company in the world, & then I also endorse blah, best company in the world, blah blah blah.

idno
24 april 2007, 09:27
er is een post gemaakt op blabbermouth.net met een link naar vettaville:

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=71096

B_2_the_a
24 april 2007, 21:06
Dave mustaine is altijd een dikke janette gebleven, met z'n huilbuien van: ik ben uit metallica geschopt, mijn leven is verwoest, etc...
Dat ie na ongeveer 25 jaar nogsteeds niet over zijn verdriet heen is :sneaky:

Voor de rest lijkt de amp me niets!
ik vind modeling wel geinig voor aan m'n laptop en ik ga binnenkort een yamaha magic stomp kopen... maar modeling amps :S no way hose!

Baker
25 april 2007, 09:25
Dave mustaine is altijd een dikke janette gebleven, met z'n huilbuien van: ik ben uit metallica geschopt, mijn leven is verwoest, etc...
Dat ie na ongeveer 25 jaar nogsteeds niet over zijn verdriet heen is :sneaky:




Je baseert je op die DVD "some kind of monster" van metallica, waar precies het stukje inzit waar hij emotioneel wordt. De rest van het interview is eruit geknipt.

Maar die gasten van metallica zijn echt nog wel een factor zieliger hoor.... met hun psychiater in vaste dienst. Geen wonder dat Jason newsted eruit is gestapt.

Ben trouwens altijd metallica fan én megadeth fan geweest, en vind de muziek nog steeds tegek. Maar die DVD heeft een heel hoog "de gouden kooi gehalte" Maw: een stel zieligerds bij elkaar en hét voorbeeld van de stelling dat geld niet gelukig maakt.


Even weer on topic:
Die amp lijkt mij ook niks.
Leuk voor thuis of inderdaad voor een top 40 coverband, maar niks voor het echte werk. Daarom kan ik mij ook niet voorstellen dat mustaine dat ding echt exclusief gebruikt tijdens zijn tour.

B_2_the_a
25 april 2007, 09:54
Je baseert je op die DVD "some kind of monster" van metallica, waar precies het stukje inzit waar hij emotioneel wordt. De rest van het interview is eruit geknipt.

Maar die gasten van metallica zijn echt nog wel een factor zieliger hoor.... met hun psychiater in vaste dienst. Geen wonder dat Jason newsted eruit is gestapt.



ik bazeer dat op meerdere interviews, ook op tv enzo..
Daarnaast is phil towe niet vast in dienst, alleen tijdens de st. anger opnamens, daarna heeft hij nog wel eventjes met Lars sessies gehad...

Jason is er niet uitgestapt vanwege de psychiater, maar omdat hij naast metallica zijn echobrain projecten niet mocht doen van james. Het is voor beide partijen een goeie stap geweest!!!

Ik geef metallica 100 % gelijk dat ze phil hebben ingehuurd, die gozers hadden serieus problemen.....




ontopic:
ik wil ook nog wel zien of dave dat mooie rackje gaat gebruiken live

vettavillenl
25 april 2007, 19:07
ontopic:
ik wil ook nog wel zien of dave dat mooie rackje gaat gebruiken live

Dat doet ie al sinds Gigantour

Dirk_Hendrik
25 april 2007, 21:11
Je baseert je op die DVD "some kind of monster" van metallica, waar precies het stukje inzit waar hij emotioneel wordt. De rest van het interview is eruit geknipt.
Nog los van het feit dat je het betreffende stukje misschien nog maar eens moet kijken. De strekking is meer de frustratie van na die 25 jaar nog altijd "metallica is toch beter" te moeten horen, onafhankelijk van wat je ook maakt, speelt of uitbrengt. Da's lame en ik kan me voorstellen dat je daar scheitziek van wordt.

Hangt het hele interview niet op Youtube rond? Ik meen het daar een keer bekeken te hebben.